Gå til innhold

Åh jeg blir så irritert!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter fikk hull i ørene i fjor. Hun blir 14 nå så dette handler ikke om alder. Hun fulgte ikke anbefalingene og tok ut og byttet etter bare noen dager. Resulterte kort fortalt i at det ble betent og hun måtte la de gro.

Nå er hun på hyttetur med venkinnes familie.  De har invitert henne med og hun fikk 500 på kortet sitt. De er av oppfatning at siden de har invitert så står de for alt. Hun ringte og spurte om lov til å ta nye hull, hvorpå jeg sa at pengene hun hadde fått skal være til is og diverse på denne turen, og at hun må spare selv av ukepengene hvis  hun skal ha nye hull. Nå viser det seg at moren til venninnen har sponset hull på ungen så hun skulle slippe å bruke opp alle pengene sine. Hva?? Poenget mitt er jo at hun skal betale hullene selv av egen lomme fordi hun ikke hørte på meg sist. Nå må jeg likevel betale moren, så får jo datteren min betale til meg, men syns dette var frekt.

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, helt enig. Dette var veldig stygt gjort. Dette er jo "permanent", som i varer etter ferien, det burde hun ha spurt deg om om hva du mente eller hadde å si om først.

Anonymkode: 9d977...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke betale. Datteren din har fått en gave.

Anonymkode: 98baa...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du trenger ikke betale. Datteren din har fått en gave.

Anonymkode: 98baa...ed0

Enig.

Anonymkode: 9d977...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig.

Anonymkode: 9d977...068

Det er ikke det dette handler om. Det handler om at hun ikke fikk av meg fordi hun ikke gjorde som jeg og frisøren formodet henne.

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det dette handler om. Det handler om at hun ikke fikk av meg fordi hun ikke gjorde som jeg og frisøren formodet henne.

Anonymkode: 5257e...e34

Men nå har hun jo lært, og gjør neppe samme feil igjen. 

Slapp av, det er bare hull i ørene.

Anonymkode: 9b4bf...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av. Takk moren men si at det virkelig ikke var nødvendig. Ikke lag en sak ut av noe så ubetydelig. Pust med magen. 

Anonymkode: 0137d...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva lærer datteren min av det? At det er bare å knipse?

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva lærer datteren min av det? At det er bare å knipse?

Anonymkode: 5257e...e34

At det var dumt å gjøre som sist, og at moren til venninna er veldig snill. Dere kan snakke om at hun må ta bedre vare på hullene denne gangen for ikke å få verk, og det burde holde. Det trengs jo ikke å blande penger inn i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det dette handler om. Det handler om at hun ikke fikk av meg fordi hun ikke gjorde som jeg og frisøren formodet henne.

Anonymkode: 5257e...e34

Ja, det er eg einig i, men syns likevel ikkje du treng å betale denne mora. Hennar idé, du skuldar ho ingenting. 

Syns og du kan gje litt slakk overfor dottera di, no har ho jo fått dei hola, og du skal ikkje sjå vekk ifrå at ho lærde av forrige runde og passar betre på denne gongen! Det er vel strengt tatt ikkje hennar "feil" at denne mora tilbaud seg å betale, du kan ikkje forvente av ei så ung jente at ho skal takke pent nei "fordi mamma har sagt eg skal bruke mine eigne sparepengar på dette".

Når det er sagt syns eg det var merkeleg av denne andre mora å sponse hol i øyrene til di dotter uten å snakke med deg? Eller er det eg som ikkje skjønnar kor sjøvstendige 14 åringar er? 

Anonymkode: ec08e...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det dette handler om. Det handler om at hun ikke fikk av meg fordi hun ikke gjorde som jeg og frisøren formodet henne.

Anonymkode: 5257e...e34

Det straffer jo bare henne selv om det gror igjen, slutt nå å piske en død hest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og hva lærer datteren min av det? At det er bare å knipse?

Anonymkode: 5257e...e34

At noen voksne ikke driter like store firkanter som mora hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler overhode ikke om at jeg ikke har råd til nye hull eller at jeg ikke kan betale tilbake moren....men det er det visst ingen som forstår 

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva lærer datteren min av det? At det er bare å knipse?

Anonymkode: 5257e...e34

Tviler på at hun har spurt denne moren om å få hull i ørene, så på hvilken måte er dette å knipse? Hun har fått en gave - dette har strengt tatt ingenting med deg å gjøre.

Anonymkode: f856c...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler overhode ikke om at jeg ikke har råd til nye hull eller at jeg ikke kan betale tilbake moren....men det er det visst ingen som forstår 

Anonymkode: 5257e...e34

Si hun må ta de ut da og la de gro igjen, til du bestemmer at hun kan ta de på nytt igjen.

Anonymkode: bba9c...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler overhode ikke om at jeg ikke har råd til nye hull eller at jeg ikke kan betale tilbake moren....men det er det visst ingen som forstår 

Anonymkode: 5257e...e34

Joda, flere her forstår det, ser det av svarene! Du skriver lenger opp at det handler om at hun ikke gjorde som du og frisøren sa... 

Så i din verden får man ikke nye sjanser dersom man driter seg ut en gang? Glad jeg ikke er barn under ditt tak! 

Anonymkode: eadb7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, flere her forstår det, ser det av svarene! Du skriver lenger opp at det handler om at hun ikke gjorde som du og frisøren sa... 

Så i din verden får man ikke nye sjanser dersom man driter seg ut en gang? Glad jeg ikke er barn under ditt tak! 

Anonymkode: eadb7...422

Joda, hun skulle få ny sjanse, bare ikke med mor som sponsor. 

Skjønner at det er irriterende når du prøver å oppdra, og andre griper inn med en "stakkars deg så streng mor du har, vi skal ordne det vi, og samtidig sende et signal til mor om at hun er kjip" - holdning. 

Blir som når man prøver å ikke la treåringen trasse seg til å bli bært ut i bilen, og så kommer "velmenende" bestemor: "Er du sliten lille venn? Kom skal bestemor bære deg", selv om hun vet du ønsket han skulle gå selv. 

Når det er sagt, la det gå. Du er nok en mor som sørger for en konsekvent oppdragelse, og dette kommer ikke til å tippe lasset.

Bry deg heller ikke om den andre moren som overstyrer deg, noe jeg er enig i er frekt. 

Anonymkode: 9f536...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar dette gå, for all del. Denne moren vet jeg at har dårlig råd, hun tar feil valg her i livet ift prioriteringer. Har selvfølgelig vipset henne for ørene. Men likevel irriterer dette meg. Har ikke tatt det opp med datteren min enda fordi det var så deilig å se henne igjen etter 9 dager borte❤️

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.32, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det dette handler om. Det handler om at hun ikke fikk av meg fordi hun ikke gjorde som jeg og frisøren formodet henne.

Anonymkode: 5257e...e34

Åh herregud. Slapp av. Ro ned. Ser ikke problemet jeg. 

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.52, Anonym bruker skrev:

Og hva lærer datteren min av det? At det er bare å knipse?

Anonymkode: 5257e...e34

Så sint du er! 😫 Hvorfor unner du henne ikke dette? Hvorfor må hun få lærepenge og sure miner? Hun har sikkert fått det med seg at det var dumt å bytte så raskt. Dette kaller jeg en bagatell. 

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 17.14, Anonym bruker skrev:

Dette handler overhode ikke om at jeg ikke har råd til nye hull eller at jeg ikke kan betale tilbake moren....men det er det visst ingen som forstår 

Anonymkode: 5257e...e34

Ingen her inne tenker på pengene. Bare du. 

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lar dette gå, for all del. Denne moren vet jeg at har dårlig råd, hun tar feil valg her i livet ift prioriteringer. Har selvfølgelig vipset henne for ørene. Men likevel irriterer dette meg. Har ikke tatt det opp med datteren min enda fordi det var så deilig å se henne igjen etter 9 dager borte❤️

Anonymkode: 5257e...e34

Hvorfor vippse du?? Du gjør meg gal! 😫

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lar dette gå, for all del. Denne moren vet jeg at har dårlig råd, hun tar feil valg her i livet ift prioriteringer. Har selvfølgelig vipset henne for ørene. Men likevel irriterer dette meg. Har ikke tatt det opp med datteren min enda fordi det var så deilig å se henne igjen etter 9 dager borte❤️

Anonymkode: 5257e...e34

Hva skal du ta opp med jenta? Hun har da ikke gjort noe galt. 

Du behandler jo dette helt sprøtt! Det er en bagatell, la det gå nå. Når barna vokser til vil du oppleve å miste kontrollen over hver minste ting. Det er livet. 

Anonymkode: b2c48...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...