Gå til innhold

Sykepleiere. Hva har dere i lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange år har du jobbet? Hva jobber du med?

Jeg er ikke sykepleier men kjenner jeg er forbanna over NHOs forslag om å vise moderasjon i lønnsoppgjøret på deres vegne. Jeg vet det er dårlig betalt. Men ikle hvor dårlig. 
Så hva tjener du?

Anonymkode: cd51e...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En nyutdannet sykepleier i spekter (som regel sykehus) har 410 000kr i året.

 

En sykepleier med 10 års ansiennitet som er Max har 500 000kr. 
 

Spesialsykepleier (anestesi, intensiv m.m) har 538 000kr. 
 

Dette er tall hentet fra NSF.no for spekter fra 1august.2019. 


Det hører med at en sykepleier jobber hele året samt hver 3helg. Der mange har fri på røde dager, er en sykepleier på jobb. Inneklemte fridager og røde dager =arbeidsdager i det yrket, samt dag, kveld og natt i turnusen. Ikke minst må man huske på at dette er en baclorutdanning. Det skal jo i prinsippet lønne seg med utdanning ? Dessverre er ikke det tilfelle.

 

Personlig er jeg montør å har fri alle helligdager, helger og jobber fra 07.30-15.30. Jeg har ingen utdannelse og tjener 590 000kr i året. Hver jul, påske og 17 mai feirer jeg hjemme med familie.

Anonymkode: 6f4d5...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En nyutdannet sykepleier i spekter (som regel sykehus) har 410 000kr i året.

 

En sykepleier med 10 års ansiennitet som er Max har 500 000kr. 
 

Spesialsykepleier (anestesi, intensiv m.m) har 538 000kr. 
 

Dette er tall hentet fra NSF.no for spekter fra 1august.2019. 


Det hører med at en sykepleier jobber hele året samt hver 3helg. Der mange har fri på røde dager, er en sykepleier på jobb. Inneklemte fridager og røde dager =arbeidsdager i det yrket, samt dag, kveld og natt i turnusen. Ikke minst må man huske på at dette er en baclorutdanning. Det skal jo i prinsippet lønne seg med utdanning ? Dessverre er ikke det tilfelle.