Gå til innhold

Ei venninne flytter langt fra barnefar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig overraska over ei venninne! Hun har alltid vært veldig fornuftig og opptatt av barnas beste. Mannen brøt forholdet nylig, noe som knuste henne, hun ville det overhodet ikke. Han er en snill mann men har bare ikke følelser for henne lengre. De har 3 barn, yngste er ikke 1 år ennå. Jeg snakket med henne nå i kveld og hun skal flytte 3 timer med bil unna barnefar og jeg er så sjokkert! Han skal ha 0% ansvar for barna, han skal få komme på besøk i blant. Jeg som trodde at hun tenkte at barna skal ha fast samvær med far, det var jo planen, og at hun skulle bo her. Barnas beste! I mitt hode er dette hevn på faren pga bruddet, jeg kan ta feil, men jeg bare klarer ikke å fatte at barna ikke skal få ha vanlig samvær med sin far. Jeg får vondt av å tenke på at barna skal se faren så lite. Jeg og min eks har barna 50-50 og bor 3 min unna hverandre. Jeg vet at mannen til venninna mi er en snill far, men dumsnill, derfor lar han henne gjøre dette. Hun bare snudde brått på hvordan ting skal være, og sier at det er kun fordi hun vil bo på den andre plassen og at mannen ikke vil flytte dit. At han er snill (som jeg har oppfattet det) og en god far. Klart hun kan lyve, men jeg tviler for at hun lyver. Jeg trodde at i 2020 visste alle at barna har best av å bo med begge foreldrene, altså delt ansvar ved et brudd. Jeg kunne skjønt at hun flytter langt om han var psykopat. Det minste barnet skjønner vel ikke så mye men de 2 andre vil jo savne faren masse! Og det er så vondt å tenke på det. Jeg vet godt hvordan det er å ha barn som savner faren som er bare 3 min unna, også savner de meg når de er hos faren. De sier at vi burde flytte sammen igjen, ennå 5 år etter bruddet. 

Hva tenker dere? Helt ok å flytte langt unna barnefar selv om han er grei og en flink far? 

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke greit overhodet. Og ja, dette er hevn. Hvertfall ikke barnas beste!!

Anonymkode: bb74c...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Han skal ha 0% ansvar for barna, han skal få komme på besøk i blant'

For meg høres det ut som noe far har bestemt eller vært med på å bestemmen

Far til mine barn ville ikke ha samvær da vi skilte oss. Så vi flytta. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er Ok. Men skjønner ikke helt ditt voldsomme engasjement i saken? Er heller ikke sikker på hvor du har det fra at «alle vet» at barna har det best med 50-50, er ikke alltid best ordning det for alle, selv om det kanskje funker for dere.

Anonymkode: 8bec6...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

'Han skal ha 0% ansvar for barna, han skal få komme på besøk i blant'

For meg høres det ut som noe far har bestemt eller vært med på å bestemmen

Far til mine barn ville ikke ha samvær da vi skilte oss. Så vi flytta. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Han protesterer ikke, lar dem flytte. Men jeg har sett han sammen med barna, han elsker dem absolutt

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg synes ikke det er Ok. Men skjønner ikke helt ditt voldsomme engasjement i saken? Er heller ikke sikker på hvor du har det fra at «alle vet» at barna har det best med 50-50, er ikke alltid best ordning det for alle, selv om det kanskje funker for dere.

Anonymkode: 8bec6...bbb

Jeg er mamma selv og har barn som ennå sliter med bruddet, selv om det gikk smertefritt for seg. Så jeg vet hvordan det er å ha barn som gråter fordi de savner faren, f.eks kl 19 om kvelden og de kan ikke da dra til faren fordi de må legge seg og på skolen neste dag. Og bruker da flere timer på å sovne fordi de savner faren. De gjør det samme hos faren når de savner meg. Noen barn er ekstra sensitive. Og jeg kjenner venninna mi sine barn, jeg vet at de to eldste ble veldig lei seg pga bruddet. Så jeg ser for meg at de vil savne faren mye.

Jeg skal ikke blande meg inn i dette, venninna mi får gjøre hva hun tror er best, men jeg syns synd i barna.

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han protesterer ikke, lar dem flytte. Men jeg har sett han sammen med barna, han elsker dem absolutt

Anonymkode: 972f3...3f1

Da er det hans valg og ikke noe som angår deg. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor flytter hun akkurat dit hun gjør, da?

Anonymkode: 7407c...431

Som jeg skrev så vil hun bo der borte, det er hjemkommunen hennes. Hun har fast jobb her og hjemkommunen er en bitteliten kommune med stor arbeidsledighet, men hennes problem det. Jeg må innrømme at jeg hadde flyttet fra kommunen vi bor i nå om jeg ikke hadde barna eller om faren var f.eks voldelig, men jeg flytter aldri langt fra barnefar sånn slm tingene er, jeg blir her til tross for at jeg ikke trives her. Pga barna, barnas beste er i mitt hode.

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev så vil hun bo der borte, det er hjemkommunen hennes. Hun har fast jobb her og hjemkommunen er en bitteliten kommune med stor arbeidsledighet, men hennes problem det. Jeg må innrømme at jeg hadde flyttet fra kommunen vi bor i nå om jeg ikke hadde barna eller om faren var f.eks voldelig, men jeg flytter aldri langt fra barnefar sånn slm tingene er, jeg blir her til tross for at jeg ikke trives her. Pga barna, barnas beste er i mitt hode.

Anonymkode: 972f3...3f1

Det som er best for deg og dine barn trenger ikke være det beste for henne og hennes barn. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er det hans valg og ikke noe som angår deg. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Jeg skal ikke blande meg inn i det og skal ikke nekte henne å flytte. Jeg vil bare vite om flere er enige i at barn bør hos begge foreldrene når foreldrene er greie og egnede foreldre. 

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det som er best for deg og dine barn trenger ikke være det beste for henne og hennes barn. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Alle barn har godt av å bo med begge foreldrene, her er det snakk om snille foreldre. Barna kommer til å savne faren og det vet jeg, du kjenner dem ikke men det gjør jeg.

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev så vil hun bo der borte, det er hjemkommunen hennes. Hun har fast jobb her og hjemkommunen er en bitteliten kommune med stor arbeidsledighet, men hennes problem det. Jeg må innrømme at jeg hadde flyttet fra kommunen vi bor i nå om jeg ikke hadde barna eller om faren var f.eks voldelig, men jeg flytter aldri langt fra barnefar sånn slm tingene er, jeg blir her til tross for at jeg ikke trives her. Pga barna, barnas beste er i mitt hode.

Anonymkode: 972f3...3f1

Da har hun kanskje et bedre nettverk der.

Men hun bør jo skaffe seg en jobb før hun flytter. Hvis ikke vil hun nok slite. Sier hun opp jobb selv så vil hun få 12 ukers karantene før hun får dagpenger. Overgangsstønad er det vel også aktivitetsplikt for å få? Og ikke får hun bidrag ut fra at hun ikke har jobb heller, for hun regnes som arbeidsdyktig og dermed vil de gå ut fra at det hun ville tjent i 80 % jobb.

Virker som om hun kanskje flytter litt overilt, at det kanskje ikke er like godt gjennomtenkt. Uansett tenker jeg det ville vært greit å ha en overgang for barnas skyld, ikke flytte så langt unna far så raskt.

Anonymkode: 7407c...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mors valg!

Synd for barna som i prinsipp får en forelder istedenfor to.

Klart en søt hevn mot far, men prisen er det barna som betaler.

Anonymkode: 52d9f...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har hun kanskje et bedre nettverk der.

Men hun bør jo skaffe seg en jobb før hun flytter. Hvis ikke vil hun nok slite. Sier hun opp jobb selv så vil hun få 12 ukers karantene før hun får dagpenger. Overgangsstønad er det vel også aktivitetsplikt for å få? Og ikke får hun bidrag ut fra at hun ikke har jobb heller, for hun regnes som arbeidsdyktig og dermed vil de gå ut fra at det hun ville tjent i 80 % jobb.

Virker som om hun kanskje flytter litt overilt, at det kanskje ikke er like godt gjennomtenkt. Uansett tenker jeg det ville vært greit å ha en overgang for barnas skyld, ikke flytte så langt unna far så raskt.

Anonymkode: 7407c...431

Ja jeg vet om de NAV-reglene så jeg syns det er merkelig, hun har funnet seg bolig allerede sa hun og har fått fraktet flyttelasset dit.

Ang nettverk så er mitt nettverk mye bedre i min hjemkommune, venner og slekt. Her jeg bor er det ikke så lett å bli kjent med folk. Men jeg flytter ikke, mine barn skal få bo hos sin far og, dessuten vet jeg at min eks hadde nektet meg å flytte med barna.

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er mors valg!

Synd for barna som i prinsipp får en forelder istedenfor to.

Klart en søt hevn mot far, men prisen er det barna som betaler.

Anonymkode: 52d9f...747

Nettopp, er barna som betaler og det er trist. Og ja er hennes valg så klart siden faren ikke nekter. Jeg skal ikke blande meg inn og prøve å stoppe henne, jeg ville bare høre hva andre tenker. 

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle barn har godt av å bo med begge foreldrene, her er det snakk om snille foreldre. Barna kommer til å savne faren og det vet jeg, du kjenner dem ikke men det gjør jeg.

Anonymkode: 972f3...3f1

Barn har det selvsagt best når foreldrene holder sammen. Men det vet du at ikke alle klarer. Dine barn har også skilte foreldre. Og når far ikke vil ha samvær kan hun flytte som hun vil. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg vet om de NAV-reglene så jeg syns det er merkelig, hun har funnet seg bolig allerede sa hun og har fått fraktet flyttelasset dit.

Ang nettverk så er mitt nettverk mye bedre i min hjemkommune, venner og slekt. Her jeg bor er det ikke så lett å bli kjent med folk. Men jeg flytter ikke, mine barn skal få bo hos sin far og, dessuten vet jeg at min eks hadde nektet meg å flytte med barna.

Anonymkode: 972f3...3f1

Du snakker mye om deg og ditt, men dette er ikke ditt liv. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barn har det selvsagt best når foreldrene holder sammen. Men det vet du at ikke alle klarer. Dine barn har også skilte foreldre. Og når far ikke vil ha samvær kan hun flytte som hun vil. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Han lar henne flytte, hadde hun blitt boende så hadde han hatt barna, ergo foreldreansvar. Det var planen deres men plutselig har alt snudd denne siste uken. Selvfølgelig kan det hende at far har ombestemt seg.

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit! Glemmer ikke 4 åringen jeg begynte å passe etter mor og far gikk fra hverandre. Når jeg passet han så gråt han i søvne å snakket om pappa. Fikk så vondt av han! 

Anonymkode: 49cfa...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker mye om deg og ditt, men dette er ikke ditt liv. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Jeg bare sammenligner, fordi jeg mener at barn skal ha begge foreldrene så lenge de er egnet. Kanskje du skal lese på nytt hva jeg spør om i hovedinnlegget istedenfor å henge deg opp i meg og mitt 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han lar henne flytte, hadde hun blitt boende så hadde han hatt barna, ergo foreldreansvar. Det var planen deres men plutselig har alt snudd denne siste uken. Selvfølgelig kan det hende at far har ombestemt seg.

Anonymkode: 972f3...3f1

Han kan ha ombestemt seg eller at det er ting med far du ikke vet, og som mor ikke vil fortelle fordi hun ikke vil utlevere far 

ps. Foreldreansvar har ingenting med samvær å gjøre 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke greit! Glemmer ikke 4 åringen jeg begynte å passe etter mor og far gikk fra hverandre. Når jeg passet han så gråt han i søvne å snakket om pappa. Fikk så vondt av han! 

Anonymkode: 49cfa...297

Huff ja. Får håpe det går bra men jeg kjenner barna, de er følsomme

Anonymkode: 972f3...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare sammenligner, fordi jeg mener at barn skal ha begge foreldrene så lenge de er egnet. Kanskje du skal lese på nytt hva jeg spør om i hovedinnlegget istedenfor å henge deg opp i meg og mitt 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 972f3...3f1

Det er DU som stadig tar opp deg og ditt. 

Anonymkode: a19c1...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bare sammenligner, fordi jeg mener at barn skal ha begge foreldrene så lenge de er egnet. Kanskje du skal lese på nytt hva jeg spør om i hovedinnlegget istedenfor å henge deg opp i meg og mitt 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 972f3...3f1

Du må ikke høre på 7fb, hun mener at man aldri skal mene noe om noe som helst (selv om hun selv mener mye rart om det folk skriver her inne)

Anonymkode: 2e3f5...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...