Gå til innhold

Reise til Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange tar sjansen på det? Ikke vi men vet av flere som gjør det

Anonymkode: 6a922...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte et intervju på Nrk radio i dag av ei som var der nede. Hun følte det var helt trygt og anbefalte derfor andre å reise også...

Anonymkode: 96b38...d50

Skrevet

Jeg kjenner ingen, og har ikke tenkt å reise selv heller. 

Anonymkode: 09d33...50b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ingen, og har ikke tenkt å reise selv heller. 

Anonymkode: 09d33...50b

Sønnen min tenkte å dra i svømmehallen i dag. Ringte rundt til venner for å spørre om noen ville bli med. 2 av de 5 han ringte var i Spania 🙄

Skrevet

Å være i et feriehus der nede er nok uproblematisk. Utfordringen er jo reisen til og fra. Og hva hvis landet plutselig havner i lock down? Da stenges flyplassen. Da kommer man seg ikke hjem. 
Å ta inn på hotell mener jeg er fullstendig idioti. 

Anonymkode: 16c1e...85f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å være i et feriehus der nede er nok uproblematisk. Utfordringen er jo reisen til og fra. Og hva hvis landet plutselig havner i lock down? Da stenges flyplassen. Da kommer man seg ikke hjem. 

De jeg kjenner som er i Spania nå bor i eget hus der og tok bilen ned. De er stort sett i egen hage og handler med maske. De sier at tiltak Praktiseres strengt og at de selvsagt kan forlate landet på svært kort varsel dersom det kreves. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tull! Foreldrene mine reiste til Spania dagen etter skolene stengte i Norge,etter kun en dag i spania så stengte de ned alt å de måtte holde seg innendørs resten av ferien. Men de fikk selvsagt reise hjem igjen til Norge uten problemer!

Anonymkode: 6004a...a00

Skrevet

Kjenner flere som drar. Vi skulle å. Men tørr ikke. Klarer ikke tanken på at noen skal bli syk der. Vil ikke tilgi meg selv om mannen havner i koma der nede eller noe sånt 

Anonymkode: 295ea...c25

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner flere som drar. Vi skulle å. Men tørr ikke. Klarer ikke tanken på at noen skal bli syk der. Vil ikke tilgi meg selv om mannen havner i koma der nede eller noe sånt 

Anonymkode: 295ea...c25

Dette med corona er sterkt over drevet. Flere dør av influensa hvert år. Jeg hadde tatt turen hvis jeg var deg. Kos dere!!!

Anonymkode: 0daf9...e73

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette med corona er sterkt over drevet. Flere dør av influensa hvert år. Jeg hadde tatt turen hvis jeg var deg. Kos dere!!!

Anonymkode: 0daf9...e73

Feil. Hvert år dør ca 650 000 mennesker av influensa. Foreløpig har det dødd minst 550 000 mennesker av corona, og det ventes at det vil komme flere bølger med smitte og dermed mange flere dødsfall

Anonymkode: 1e8a0...bd7

Skrevet
On 7/8/2020 at 6:29 PM, Anonym bruker said:

Hvor mange tar sjansen på det? Ikke vi men vet av flere som gjør det

vi drar til Hellas den 17 -21 juli, så videre til Italia, så svigerforeldrene i spania :) skal være i Italia og Spania en uke, svigerforeldrene har 2 leiligheter der nede, som vi låner den ene hver sommer :) i Italia har vi sommerhus selv og i Hellas skal vi til et vennepar

Anonymkode: a78ae...9aa

Skrevet

vi drar til Hellas den 17 -21 juli, så videre til Italia, så svigerforeldrene i spania :) skal være i Italia og Spania en uke, svigerforeldrene har 2 leiligheter der nede, som vi låner den ene hver sommer :) i Italia har vi sommerhus selv og i Hellas skal vi til et vennepar

Dere høres jo ut som noen kronidioter 

Anonymkode: 9a224...4e0

Skrevet

Man oppfordres ikke til å reise, man har mulighet dersom det vurderes som nødvendig. En ferie i disse tre landene er vel streng tatt ikkenødvendig? 

Anonymkode: 97644...497

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere har lagt inn tid til karentene og da, i tilfelle dere må i det når dere kommer hjem igjen da

Skrevet

Håper dere har lagt inn tid til karentene og da, i tilfelle dere må i det når dere kommer hjem igjen da

Kan ikke alle bare slutte å bry seg med hva andre enn dem selv velger å gjøre? Så lenge folk følger reglene som er satt, hva pokker er problemet?? 

Anonymkode: ecd23...c0d

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

er ikke noe verre enn de som ikke tar hensyn i dette landet, dessuten er det strengere i andre land nå, så går helt fint, større sjans og bli smittet her hjemme

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Må ikke det, er åpent uten karatene nå

Skrevet

Mens du høres jo ut som et geni....

Anonymkode: ecd23...c0d

Skrevet

Man oppfordres ikke til å reise, man har mulighet dersom det vurderes som nødvendig. En ferie i disse tre landene er vel streng tatt ikkenødvendig? 

Dette er feil. Det er ikke kun nødvendige reiser det åpnes for, men alle type reiser.

Anonymkode: 87f46...f5f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det er ikke kun nødvendige reiser det åpnes for, men alle type reiser.

Åpningen er ingen oppfordring til å reise, og slle bør tenke igjennom om det er nødvendig. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åpningen er ingen oppfordring til å reise, og slle bør tenke igjennom om det er nødvendig. 

Men det er din personlige mening, og ikke en føring fra myndighetene.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo akkurat det myndighetene sa på dagens pressekonferanse, da. 

Anonymkode: b0133...63a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må ikke det, er åpent uten karatene nå

Dette er fra i dag :

Selv om Norges regjering nå åpner for at du kan reise til utlandet, må du være forberedt på å havne i karantene når du kommer hjem.

De såkalte grønne landene, der norske helsemyndigheter åpner for å reise til, kan fort bli til røde land - land du ikke får reise til.

Og grønne land kan bli til røde land - fort, avhengig av den lokale smittespredningen i landet.

Derfor ber justisminister Monica Mæland (H) nordmenn som nå ønsker å reise på ferie utenlands, også planlegger for å havne i karantene etter hjemreise.

- Reiser du ut av Norge, må du være forberedt på at det kan skje på kort varsel (at grønne land blir til røde land), og det er det vi er opptatte av å advare mot, sier Mæland.

- Det er slik at man må sette seg inn i reglene og at man har tid til karantene når man reiser, legger justisministeren til.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=37486

Skrevet

Hmz...Får man dekt på forsikringen å ikke dra når det nå er ‘trygt’ igjen?

Anonymkode: debe3...914

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er lov å tenke sjøl også da 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...