Gå til innhold

Dårlig gjort eller greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Pashla skrev:

Det er nok sant i seg selv. Men det er feigt å la ungene fortelle det før mor er informert. Som noen nevnte her, de skal ikke bli budbringere. Kjenner en som lot seksåringen fortelle om familieforøkelse - en rasende ekskone klarte ikke å skjule sin reaksjon overfor barnet på noen god måte. Det skal ikke unger oppleve! 

For ei mor. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Pashla skrev:

Det er nok sant i seg selv. Men det er feigt å la ungene fortelle det før mor er informert. Som noen nevnte her, de skal ikke bli budbringere. Kjenner en som lot seksåringen fortelle om familieforøkelse - en rasende ekskone klarte ikke å skjule sin reaksjon overfor barnet på noen god måte. Det skal ikke unger oppleve! 

Takk, er enig. Skulle så gjerne ha visst dette før han introduserte barna. Nå er barna heldigvis små og de har ikke sagt noe enda, så håper han vil fortelle meg dette snart.

Anonymkode: 4c6b9...953

Skrevet
På 8.7.2020 den 17.34, Anonym bruker skrev:

En god grunn til å ikke ha sex med eksen når det er barn involvert, det blir ofte en eller annen form for problemer når den ene får ny partner...

Har dere hatt sex etter at han ble sammen med denne dama?

Uansett tror jeg at jeg ville sagt til ham at du trodde dere var ærlige med hverandre og spør ham om det ikke er noe han har glemt å fortelle deg.

Synes også at han har introdusert ungene for tidlig for den nye dama, noe avhengig av barnas alder.

Jeg synes det er dårlig gjort av ham, fordi dere har blandet rollene og fordi han vet at dette er en dame du har et anstrengt forhold til. Egentlig ganske feigt av ham.

Anonymkode: d2c35...e52

Og ja vi har hatt sex etter han har møtt henne. Barna er små, så det er ikke noe krise sånn sett, men kunne selvsagt ønske han informerte meg først.

Anonymkode: 4c6b9...953

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan avtale og trekke for retten så mye hun vil. 

Men kan har fortsatt ingenting med hvem faren er kjæreste med. Å introdusere en kjæreste har ikke noe med omsorgsevne å gjøre. 

Selv om det irriterer mange, særlig menns nye damer har jeg inntrykk av, så har to som har barn sammen et eviglangt felles ansvar som innebærer en god del ting. Blant annet at f.eks. en mor både kan mene noe om, og gi uttrykk for sine meninger om, både fars nye kjæreste, når hun ble introdusert for barna osv osv. Så hvis det å mene noe betyr å «ha noe med», så tar du feil. Hvis det å «ha noe med» betyr å bestemme, så har du rett. Så hva legger du egentlig i det å «ha noe med»?

Min skilte venninne og hennes eks er ofte på familievernkontoret da de har problemer med å ble enige om ting som angår barna. Både hun og han må svelge kameler, og fordi de ikke klarer å samarbeide så må en av dem ikke så rent sjeldent bøye seg for den andres vilje etter råd fra terapeuten. De har i aller høyeste grad «noe med» hvordan den andre parten gjør ting.

Anonymkode: 69c04...cb8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For ei mor. 

Og for en far? Burde han ikke sørge for å selv fortelle det som bør sies, så ungene ikke blir postvesen?

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Nå står det ingen plass at HI har hørt noe av dette via barna. Hadde det vært tilfelle vil jeg tro HI hadde skrevet det.

Det er heller ikke sagt noe om hva fars date er presentert som ovenfor barna. At nye mennesker av begge kjønn kan stoppe innom når barna er der for en kaffe er ikke unormalt. 

Så det er ingen ting i denne tråden som tilsier at barna vet noe om at pappa dater. 

Anonymkode: 6e271...92c

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

selvsagt har hun noe med det, hun er moren

Anonymkode: 19d5e...b84

Har ingenting å si, det bestemmer han, han er faren! Det er hans valg alene. 

Anonymkode: 70e2c...194

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det irriterer mange, særlig menns nye damer har jeg inntrykk av, så har to som har barn sammen et eviglangt felles ansvar som innebærer en god del ting. Blant annet at f.eks. en mor både kan mene noe om, og gi uttrykk for sine meninger om, både fars nye kjæreste, når hun ble introdusert for barna osv osv. Så hvis det å mene noe betyr å «ha noe med», så tar du feil. Hvis det å «ha noe med» betyr å bestemme, så har du rett. Så hva legger du egentlig i det å «ha noe med»?

Min skilte venninne og hennes eks er ofte på familievernkontoret da de har problemer med å ble enige om ting som angår barna. Både hun og han må svelge kameler, og fordi de ikke klarer å samarbeide så må en av dem ikke så rent sjeldent bøye seg for den andres vilje etter råd fra terapeuten. De har i aller høyeste grad «noe med» hvordan den andre parten gjør ting.

Anonymkode: 69c04...cb8

Mor kan meine det hun vil, men når barna er på samvær hos far er det far som bestemmer. 

Som foreldre skal de bære enige om eks leggetid og rutiner rundt barna. 

Om far velger å ikke fortelle mor om ny kjæreste eller om han dater, så er det ikke noe mor kan kreve. 

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Og for en far? Burde han ikke sørge for å selv fortelle det som bør sies, så ungene ikke blir postvesen?

Hva far eller mor velger å fortelle er opp til dem. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva far eller mor velger å fortelle er opp til dem. 

Det er upedagogisk å ikke ta høyde for at ungene forteller videre. Det er i siste ende barna det går ut over hvis mor og far kommuniserer dårlig.

Skrevet
20 minutter siden, Pashla skrev:

Det er upedagogisk å ikke ta høyde for at ungene forteller videre. Det er i siste ende barna det går ut over hvis mor og far kommuniserer dårlig.

Nå er det få skapninger i verden som er mer lojale enn barn. Så det er passe naivt å tro at barn forteller. I alle fall ting de tror kan såre eller skuffe foreldrene sine. 

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

du er tydeligvis en pappa, siden du er så bastant på meningen din

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det få skapninger i verden som er mer lojale enn barn. Så det er passe naivt å tro at barn forteller. I alle fall ting de tror kan såre eller skuffe foreldrene sine. 

Som sagt, jeg vet om en gledesstrålende seksåring...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg tenker at det er dritkjipt gjort mot et barn å pålegge det å holde på hemmeligheter for den andre forelderen. Å sette barnet i klemma med at det ikke må fortelle til mamma at pappa dater eller at pappa og stemor skal ha barn, for da blir mamma sint/ lei seg/ sett inn aktuell følelse. Så skal barnet gå der og bære tyngden av de voksnes manglende samarbeid. Fytti grisen så dårlig gjort.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange og’er 😂😂

Far har like stor rett til å bestemme reglene som mor har. Ergo ønsker ikke han å opplyse mor om de som får hilse på barna så trenger han ikke det. Så enkelt er det 😊

Det er bare tull. Foreldre har en plikt til å gjøre sitt beste for å samarbeide og ha brukbar kommunikasjon seg i mellom, og sette barnas beste først. Og det som angår barna er begge foreldrenes sak. Hadde far f.eks. latt barna være hos mennesker som hadde utgjort en fare for barna, så hadde det naturligvis vært noe mor burde vite.

Anonymkode: 05ea2...12e

Skrevet
27 minutter siden, Superdolly skrev:

Og jeg tenker at det er dritkjipt gjort mot et barn å pålegge det å holde på hemmeligheter for den andre forelderen. Å sette barnet i klemma med at det ikke må fortelle til mamma at pappa dater eller at pappa og stemor skal ha barn, for da blir mamma sint/ lei seg/ sett inn aktuell følelse. Så skal barnet gå der og bære tyngden av de voksnes manglende samarbeid. Fytti grisen så dårlig gjort.

Det også.

Det er umodent foreldreskap. Da setter man seg ikke barna først.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Som sagt, jeg vet om en gledesstrålende seksåring...

En av hvor mange milioner 6 åringer i verden ja...

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare tull. Foreldre har en plikt til å gjøre sitt beste for å samarbeide og ha brukbar kommunikasjon seg i mellom, og sette barnas beste først. Og det som angår barna er begge foreldrenes sak. Hadde far f.eks. latt barna være hos mennesker som hadde utgjort en fare for barna, så hadde det naturligvis vært noe mor burde vite.

Mye man burde og lite man er forpliktet til dessverre...

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de er flere enn de synske barna som gjetter seg fram til hvilke temaer mamma takler dårligst 🙄

Unger skal uansett ikke være den som informerer om ting.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forøvrig Pashla, tror du denne 6 åringen du kjenner kommer til å fortelle noe som helst tilsvarende til mor etter hennes reaksjon? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

du er tydeligvis en pappa, siden du er så bastant på meningen din

Nei, er ikke det. Det er uansett irrelevant. Det er flere her som mener det samme. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forøvrig Pashla, tror du denne 6 åringen du kjenner kommer til å fortelle noe som helst tilsvarende til mor etter hennes reaksjon? 

Seksåringen er blitt eldre siden da. Men far er ikke blitt noe særlig mindre konfliktsky, så ungen har hele veien fått i oppgave å informere om ting som far syns det er ubehagelig å si. Eller ikke gidder å si, hva vet jeg. Det er en dårlig situasjon for alle parter, men mest for et barn som mangler ålreite voksne med grei dialog seg imellom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...