Gå til innhold

Dårlig gjort eller greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi gikk fra hverandre for 2 år siden. Har hatt ett strålende samarbeid om barna og er gode venner. Vi har havnet til sengs noen ganger etter bruddet, men det var kun lyst og ikke kjærlighet. Vi er glad i hverandre, men kun som venner og pga historien vår. Vi avtalte at vi skulle være helt åpne med hverandre og fortelle om vi fann noen andre . Jeg har ikke funnet noen og har heller ingen interesse for det.. enda iallefall. Så fikk jeg høre i går at han har datet en dame i snart 4 mnd og at hun har også møtt barna. Egentlig så gjør det ingenting så lenge det er ei oppegående og bra dame. Men det viser seg at det er en tidligere kollega av meg som jeg overhode ikke går overens med, og dette vet han selvsagt. Føler meg litt sviktet, selv om han er singel og jeg ønsker at han skal ha det godt. Men synst det er trist at han ikke har fortalt meg dette. Og usikker på om jeg skal si om jeg vet eller om jeg skal vente og se om han forteller dette selv.

Anonymkode: 4c6b9...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt. Hadde en lignende situasjon her. 
 

 

Anonymkode: cd98f...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til å ikke ha sex med eksen når det er barn involvert, det blir ofte en eller annen form for problemer når den ene får ny partner...

Har dere hatt sex etter at han ble sammen med denne dama?

Uansett tror jeg at jeg ville sagt til ham at du trodde dere var ærlige med hverandre og spør ham om det ikke er noe han har glemt å fortelle deg.

Synes også at han har introdusert ungene for tidlig for den nye dama, noe avhengig av barnas alder.

Jeg synes det er dårlig gjort av ham, fordi dere har blandet rollene og fordi han vet at dette er en dame du har et anstrengt forhold til. Egentlig ganske feigt av ham.

Anonymkode: d2c35...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår den delender han har introdusert barna for en du ikke vet hvem er. Det hadde ikke jeg synes vært greit heller. 

Vi er enige om å ikke introdusere uten å gi beskjed, snakke om det. Da skal det være fast forhold og ikke dating. 

Vi setter barnas behov før vårt eget behov for nye kjærester. De trenger ingen nye foreldre. De trenger to som samarbeider. 

Kjætester kan vi ha på vår fritid. 

Anonymkode: 05dc0...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kutter, så må man kutte det emosjonelle båndet også. Å drive med casual sex og å love hverandre «full åpenhet» tyder ikke på at dere er så ferdige som du trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår den delender han har introdusert barna for en du ikke vet hvem er. Det hadde ikke jeg synes vært greit heller. 

Vi er enige om å ikke introdusere uten å gi beskjed, snakke om det. Da skal det være fast forhold og ikke dating. 

Vi setter barnas behov før vårt eget behov for nye kjærester. De trenger ingen nye foreldre. De trenger to som samarbeider. 

Kjætester kan vi ha på vår fritid. 

Anonymkode: 05dc0...e9e

Nå vet vi ikke om hun er introdusert som pappas nye kjæreste eller om hun har møtt de som en venninne. Det er en vesentlig forskjell der. 

Venner og venninner må vi kunne ha som kan stikke innom på kaffe uten å måtte få aksept fra vår forhenværende. Skal en kjæreste derimot introduseres så tenker jeg det er viktig at eksen vet i tilfelle barna får en reaksjon. 

Anonymkode: 6e271...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet vi ikke om hun er introdusert som pappas nye kjæreste eller om hun har møtt de som en venninne. Det er en vesentlig forskjell der. 

Venner og venninner må vi kunne ha som kan stikke innom på kaffe uten å måtte få aksept fra vår forhenværende. Skal en kjæreste derimot introduseres så tenker jeg det er viktig at eksen vet i tilfelle barna får en reaksjon. 

Anonymkode: 6e271...92c

Barn merker som regel om det er virkelige venner av foreldrene eller om det er kjærester som forsøkes kamuflert som "venner".

Alle jeg kjenner som har opplevd dette, meg selv inkludert, har alltid visst forskjellen fra første møte. Da er det faktisk langt bedre å bare være ærlig om det, at dette er fars/mors nye kjæreste. Å tro at barn ikke fanger opp at forelderen oppfører seg annerledes rundt en ny kjæreste, det er bare naivt. Voksne tror gjerne at de oppfører seg nøytralt, men de avslører seg med så mye - kroppsspråk, blikk, nyanser i stemmen, fysisk kontakt når de er "helt sikre" på at barna ikke ser dem osv.

Anonymkode: d2c35...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med dette...  Men han kunne sagt at han hadde møtt ei, så lenge det var avtalen. Men hvem har du ingenting med. 

Anonymkode: 70e2c...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke fortelle han dater er greit nok. La henne møte barna uten å si i fra er ugreit. Det gjør på en måte barna til budbringere, det skal de ikke være. 

Anonymkode: 09123...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er singel ,så det er helt greit at han er sammens med en du ikke liker,men at han lar barna møte henne så tidlig synes jeg ikke er greit

Anonymkode: 19d5e...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan synest det ikke er greit. Men du har ikke noe med tidspunkt for introdusering av ny kjæreste. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, men forstår også han. Kanskje vil han ikke si noe fordi han vet du ikke vil like det. Kanskje sier han ikke noe fordi det ikke er så seriøst eller at han er usikker på egne følelser. Vent til han sier noe.

Anonymkode: 9e5ce...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er singel ,så det er helt greit at han er sammens med en du ikke liker,men at han lar barna møte henne så tidlig synes jeg ikke er greit

Anonymkode: 19d5e...b84

Ja, men det har hun ingenting med. Det er hans valg, ikke hi's. 

Anonymkode: 70e2c...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Ja, men det har hun ingenting med. Det er hans valg, ikke hi's. 

Anonymkode: 70e2c...194

selvsagt har hun noe med det, hun er moren

Anonymkode: 19d5e...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

selvsagt har hun noe med det, hun er moren

Anonymkode: 19d5e...b84

Hun har ingenting med hvem far blir kjæreste med eller når han velger å introdusere henne til barna. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

selvsagt har hun noe med det, hun er moren

Anonymkode: 19d5e...b84

Og han er faren...

Anonymkode: 6e271...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Og han er faren...

Anonymkode: 6e271...92c

og? uansett skal det være greit for begge sider og naturlig og spørre...

Anonymkode: 19d5e...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du føler på nå er noe mange burde få følt på før de gir opp forholdet til sine barns far. 

Når man avslutter et forhold mister man all kontroll med hva som skjer videre i eksens liv, og dermed i den delen av barnas liv. Eksen kan finne seg ei du ikke liker, ei som behandler barna dårlig, ei som vanskeliggjør samarbeidet dere foreldre imellom etc. 

Det er et sjansespill, og noen burde nok gå noen ekstra runder med forholdet til barnefar, for å se om det er mulig til å få det til å funke. Det at "gnisten har blitt borte" vil kanskje ikke lenger fremstå som en tilstrekkelig grunn til brudd, etter noen runder i nyfamilie-land. 

Anonymkode: 459b4...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

og? uansett skal det være greit for begge sider og naturlig og spørre...

Anonymkode: 19d5e...b84

Far trenget absolutt ikke å ta hensyn til mor ved valg av ny kjæreste. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

og? uansett skal det være greit for begge sider og naturlig og spørre...

Anonymkode: 19d5e...b84

Her var det mange og’er 😂😂

Far har like stor rett til å bestemme reglene som mor har. Ergo ønsker ikke han å opplyse mor om de som får hilse på barna så trenger han ikke det. Så enkelt er det 😊

Anonymkode: 6e271...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ingenting med hvem far blir kjæreste med eller når han velger å introdusere henne til barna. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Hva mener du med «har ingenting med»...? Hi kan ikke bestemme noe som helst over eksen, men hun står da helt fritt både til å mene hva hun vil og også konfrontere eksen hvis hun mener han gjør noe dumt. I verste fall, hvis hun virkelig setter hans omsorgsevner i tvil, kan hun gjøre avtale med familievernkontoret eller trekke ham for retten.

Så hva mener du med «har ingenting med»?

Anonymkode: 69c04...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har gått fra hverandre og da må han faktisk lov til å gjøre hva han vil. 

Anonymkode: 012d8...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med «har ingenting med»...? Hi kan ikke bestemme noe som helst over eksen, men hun står da helt fritt både til å mene hva hun vil og også konfrontere eksen hvis hun mener han gjør noe dumt. I verste fall, hvis hun virkelig setter hans omsorgsevner i tvil, kan hun gjøre avtale med familievernkontoret eller trekke ham for retten.

Så hva mener du med «har ingenting med»?

Anonymkode: 69c04...cb8

Hun kan avtale og trekke for retten så mye hun vil. 

Men kan har fortsatt ingenting med hvem faren er kjæreste med. Å introdusere en kjæreste har ikke noe med omsorgsevne å gjøre. 

Anonymkode: 8f90b...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange og’er 😂😂

Far har like stor rett til å bestemme reglene som mor har. Ergo ønsker ikke han å opplyse mor om de som får hilse på barna så trenger han ikke det. Så enkelt er det 😊

Anonymkode: 6e271...92c

Det er nok sant i seg selv. Men det er feigt å la ungene fortelle det før mor er informert. Som noen nevnte her, de skal ikke bli budbringere. Kjenner en som lot seksåringen fortelle om familieforøkelse - en rasende ekskone klarte ikke å skjule sin reaksjon overfor barnet på noen god måte. Det skal ikke unger oppleve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du føler på nå er noe mange burde få følt på før de gir opp forholdet til sine barns far. 

Når man avslutter et forhold mister man all kontroll med hva som skjer videre i eksens liv, og dermed i den delen av barnas liv. Eksen kan finne seg ei du ikke liker, ei som behandler barna dårlig, ei som vanskeliggjør samarbeidet dere foreldre imellom etc. 

Det er et sjansespill, og noen burde nok gå noen ekstra runder med forholdet til barnefar, for å se om det er mulig til å få det til å funke. Det at "gnisten har blitt borte" vil kanskje ikke lenger fremstå som en tilstrekkelig grunn til brudd, etter noen runder i nyfamilie-land. 

Anonymkode: 459b4...162

Vi gikk noen runder med familievernkontoret, så vi prøvde. Det var tillitsbrudd fra begge sider og det var dessverre umulig å fikse. Skulle selvsagt gjerne ha fått forholdet til å fungere men enkelte ganger er det bedre for alle om det tar slutt. Og det er ikke det at han får seg ny dame som er vanskelig, jeg unner han å finne noen. Men at vi lovde hverandre å være åpne og at han i tillegg dater en dame som jeg ikke går overens med. 

Anonymkode: 4c6b9...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...