Gå til innhold

Hans tre mer eller mindre voksne barn aksepterer meg ikke.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo rimelig spesielt å være et par i 13 år og være gjest på partnerens hytte?

Jeg har vært gift med min mann i over 15 år og er ganske lei av å føle meg som en litt (men ikke helt) uvelkommen gjest på hytta han har overtatt. Vi har bare barn sammen. Jeg forventes å ta ansvar for å vedlikeholde den og legge opp ferien Med den i sentrum, men må trå ekstremt forsiktig og la hans familie styre som de vil når jeg er der.

Det blir til at jeg nesten aldri er der, vi mister familietid, og et ekteskap som fungerte bra i mange år er tynnslitt. For å sette det på spissen; barna får kanskje skilte foreldre fordi familien degraderer meg til «gjest» i min manns hytte. Samlivsbrudd er kjipt, men så lenge oppvasken tas akkurat som da oldemor levde er det en liten pris å betale.

Anonymkode: b9593...486

Du kan jo ikke på alvor mene at du har noe å si i ei hytte som ikke er din families arv og tradisjon. Det får du vente med til alle andre over deg er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, sug lut skrev:

Du kan jo ikke på alvor mene at du har noe å si i ei hytte som ikke er din families arv og tradisjon. Det får du vente med til alle andre over deg er døde.

De forventer som sagt at jeg tar ansvar. Og jo, jeg forventer vel egentlig at når familien forventer at jeg bidrar med arbeid og penger for å holde denne hytten (felles økonomi), så må jeg f.eks kunne bestemme når jeg skal sette meg ned med en kopp kaffe. Jeg forventer å kunne bestemme at jeg lar en tykk genser henge igjen til neste gang. Jeg forventer å kunne vente en time med oppvasken når jeg har stått i stige og malt hytten hele dagen. 
 

Det er på ingen måte snakk om å ta seg til rette og endre på tradisjoner, men et JEG også skal kunne slappe av på en hytte det forventes at jeg holder for resten av familien.

Anonymkode: b9593...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, sug lut said:

Du kan jo ikke på alvor mene at du har noe å si i ei hytte som ikke er din families arv og tradisjon. Det får du vente med til alle andre over deg er døde.

Selvfølgelig må man kunne bestemme i hytte som man har overtatt..

Her har vi gradvis oppgradert overtatt hytte. I starten var det litt surmuling fordi vi kvittet oss med flere bulkete aluminiumskjeler. Mens nå synrs alle det er så deilig med funksjonelle gryter i skap som ikke er overfylt.

Anonymkode: 20649...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De forventer som sagt at jeg tar ansvar. Og jo, jeg forventer vel egentlig at når familien forventer at jeg bidrar med arbeid og penger for å holde denne hytten (felles økonomi), så må jeg f.eks kunne bestemme når jeg skal sette meg ned med en kopp kaffe. Jeg forventer å kunne bestemme at jeg lar en tykk genser henge igjen til neste gang. Jeg forventer å kunne vente en time med oppvasken når jeg har stått i stige og malt hytten hele dagen. 
 

Det er på ingen måte snakk om å ta seg til rette og endre på tradisjoner, men et JEG også skal kunne slappe av på en hytte det forventes at jeg holder for resten av familien.

Anonymkode: b9593...486

Huff, det høres kjipt ut! Er det din manns foreldre og søsken som blander seg opp i deres måte å bruke hytta på?

Anonymkode: f8165...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Du kan jo ikke på alvor mene at du har noe å si i ei hytte som ikke er din families arv og tradisjon. Det får du vente med til alle andre over deg er døde.

Ikke hvis de to er gift. Da er det jo mannen hennes som deler (eller ikke deler) av sin eiendom med kona. Arv er ikke kun gener ...

Anonymkode: ee117...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det blir til at jeg nesten aldri er der, vi mister familietid, og et ekteskap som fungerte bra i mange år er tynnslitt. For å sette det på spissen; barna får kanskje skilte foreldre fordi familien degraderer meg til «gjest» i min manns hytte. Samlivsbrudd er kjipt, men så lenge oppvasken tas akkurat som da oldemor levde er det en liten pris å betale.

Anonymkode: b9593...486

Vet mannen din at du føler det sånn? 

Anonymkode: ee117...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde droppet forholdet da, ville ALDRI kommet mellom barn og far

Anonymkode: ec207...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 7.44, sug lut skrev:

Du kan jo ikke på alvor mene at du har noe å si i ei hytte som ikke er din families arv og tradisjon. Det får du vente med til alle andre over deg er døde.

Men det er helt greit at hun legger penger og innsats for å vedlikeholde hytta. 

Vel, jeg er glad for at jeg ikke har hytte. Eller at ikke mannen har hytte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...