Gå til innhold

Mislykket lasagne hver gang - tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kiten har alt for lite saus. Jeg bruker pastaplater fra en pakke, og saus fra to pakker.

Anonymkode: 3f638...af7

Lager du da med Toros glutenfrie KIT? I så fall synes jeg det er utrolig rart at det er for lite saus...

Men du bruker kanskje den vanlige? 

Anonymkode: 1ef3d...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk ekte ost(ikke sånn ferdig revet da det bare er mysegreier) da brenner det seg ikke.

jeg har alltid mer hakkede tomater enn det oppskriftene sier, altså dobler porsjoner med kjøttdeig og alt, så den har nok væske..Tykke lag. Dytter lasagneplater godt nedi. Dobbler oppskrift med ostesaus og. Har fått høre at «jeg lager den beste lasagnen» he he😅
 

Har det på 200 grader i ovnen.

Anonymkode: 04d6d...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen.

Jeg får prøve meg litt frem.

Lager jeg fra bunnen, så tar jeg den oppskriften som kommer på topp når jeg googler glutenfri lasagne. Mulig det er den samme hver gang...

Men også når jeg lager fra kit blir det samme resultat. Og i kit’et er det egentlig alt for mye «bløt» saus. 
 

Bruker alltid varmluft, og da er det jo det samme hvor i ovnen man setter formen. 200 grader i 40 min skulle gårsdagens lasagne stå i følge oppskriften. For mye?

Men neste gang skal jeg forsøke å legge platene i bløt, ha bechamelsausen rett på platene (og passe på at den ikke er for tykk?) og dekke over med folie de siste 10-15 minuttene.

Takk 😊

Anonymkode: 1ef3d...2a3

Først ostesaus(masse) plater, masse kjøttsaus(nok væske),ostesaus,plater, kjøttsaus. Trykk ned platene etter hver runde. Men må ha nok saus. Lag alltid dobble porsjoner. Aldri trengt å legge platene i vann først. Men du kan og la den hvile på benken når den er satt sammen i 10-15 min,  før du tar den inn i ovnen. Samme effekt som å ha de i vann før.

Anonymkode: 04d6d...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk ekte ost(ikke sånn ferdig revet da det bare er mysegreier) da brenner det seg ikke.

jeg har alltid mer hakkede tomater enn det oppskriftene sier, altså dobler porsjoner med kjøttdeig og alt, så den har nok væske..Tykke lag. Dytter lasagneplater godt nedi. Dobbler oppskrift med ostesaus og. Har fått høre at «jeg lager den beste lasagnen» he he😅
 

Har det på 200 grader i ovnen.

Anonymkode: 04d6d...60c

Ikke all revet ost er mysegreier altså

Anonymkode: ee4c7...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...