Gå til innhold

Ga for mye reisesyktabelett til barnet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt stresset idag når jeg skulle gi barnet mitt reisesyktabelett idag før ferieturen å ga han en hel istedenfor en halv tabelett. Kan det være farlig? :( Barnet er 8 år.

Anonymkode: 4c29f...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring giftinformasjonen. De vil kunne gi deg svar. 

Anonymkode: 84f2a...e9c

Skrevet

Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt dessverre, men har dere prøvd sånn armbånd mot reisesyke? Gutten vår blir bilsyk, å nå har vi prøvd sånne armbånd å det var helt fantastisk, vi hadde en biltur uten gråt og klaging for første gang. Det var som natt og dag. Jeg var veldig skeptisk å hadde ikke trodd de skulle ha så god og effektiv virkning, men jeg kan virkelig anbefale de. Vi kjøpte på apoteket. 

Anonymkode: 57ee3...a8e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt dessverre, men har dere prøvd sånn armbånd mot reisesyke? Gutten vår blir bilsyk, å nå har vi prøvd sånne armbånd å det var helt fantastisk, vi hadde en biltur uten gråt og klaging for første gang. Det var som natt og dag. Jeg var veldig skeptisk å hadde ikke trodd de skulle ha så god og effektiv virkning, men jeg kan virkelig anbefale de. Vi kjøpte på apoteket. 

Anonymkode: 57ee3...a8e

Vi skal med Danmarksbåten å det er meldt om at det kan bli storm så best å bruke både seaband og tabellett da tenker jeg.

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet

Han blir muligens litt trøtt. 

Anonymkode: 42b7b...aad

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal med Danmarksbåten å det er meldt om at det kan bli storm så best å bruke både seaband og tabellett da tenker jeg.

Anonymkode: 4c29f...a39

God tur 🙂

Anonymkode: 57ee3...a8e

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God tur 🙂

Anonymkode: 57ee3...a8e

Takk :)

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :)

Anonymkode: 4c29f...a39

Ser at det er Superspeed som er den eneste båten som går? Hadde stått over altså.. Hadde en helvetestur på Barnas Båt en gang - aldri igjen.. 

Anonymkode: 48f1d...921

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser at det er Superspeed som er den eneste båten som går? Hadde stått over altså.. Hadde en helvetestur på Barnas Båt en gang - aldri igjen.. 

Anonymkode: 48f1d...921

En gang kom jeg hjem og oppdaget at jeg hadde fått kjøpt melk som gikk ut på dato dagen før. Derfor kjøper jeg aldri melk mer.

Anonymkode: 5ba2b...026

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han blir muligens litt trøtt. 

Anonymkode: 42b7b...aad

Nettopp. Og det er jo ikke dumt i denne sammenhengen.

Anonymkode: 5ba2b...026

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gang kom jeg hjem og oppdaget at jeg hadde fått kjøpt melk som gikk ut på dato dagen før. Derfor kjøper jeg aldri melk mer.

Anonymkode: 5ba2b...026

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=37144
 

Det er jo ikke farlig.. men ubehagelig for barn som blir reisesyke.

Uansett, god tur.. det blir deilig å komme i land og feriere i Danmark ❤️

Anonymkode: 48f1d...921

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=37144
 

Det er jo ikke farlig.. men ubehagelig for barn som blir reisesyke.

Uansett, god tur.. det blir deilig å komme i land og feriere i Danmark ❤️

Anonymkode: 48f1d...921

Det skal man ikke være for sikker på. Jeg har opplevd at båten at blitt liggene utenfor kai i Danmark uten mulighet til å legge til kai pga uvær, og båten måtte retunere til Norge uten å få komme i land i Danmark i det hele tatt

Anonymkode: aea33...8ad

Skrevet

Ingen problem. Har jeg også gjort flere ganger.

 

Ikke farlig. Men de blir trette

Anonymkode: 1dad8...12c

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen problem. Har jeg også gjort flere ganger.

 

Ikke farlig. Men de blir trette

Anonymkode: 1dad8...12c

Okey godt å høre at det ikke er farlig.

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En gang kom jeg hjem og oppdaget at jeg hadde fått kjøpt melk som gikk ut på dato dagen før. Derfor kjøper jeg aldri melk mer.

Anonymkode: 5ba2b...026

Det har jeg også gjort, men det har ført til at jeg sjekker datoen neste gang jeg kjøper melk. Ikke at jeg ikke kjøper andre kartonger med melk.

Jeg har også kjørt Superspeed i dårlig vær, og det fører til at jeg fremdeles kan reise til Danmark, men ikke med den samme båten. For i motsetning til melka som har blitt tappet på ny kartong for lenge siden, hjelper det ikke at det er nytt innhold på Superspeed - båten er akkurat like dårlig i dårlig vær som den var da jeg kjørte med den. 

Anonymkode: af2a2...f10

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg også gjort, men det har ført til at jeg sjekker datoen neste gang jeg kjøper melk. Ikke at jeg ikke kjøper andre kartonger med melk.

Jeg har også kjørt Superspeed i dårlig vær, og det fører til at jeg fremdeles kan reise til Danmark, men ikke med den samme båten. For i motsetning til melka som har blitt tappet på ny kartong for lenge siden, hjelper det ikke at det er nytt innhold på Superspeed - båten er akkurat like dårlig i dårlig vær som den var da jeg kjørte med den. 

Anonymkode: af2a2...f10

Godt svart!

Anonymkode: 48f1d...921

Skrevet

Det gikk heldigvis fint å han var ikke mer trøtt enn at han var våken til 22. Er veldig glad vi ikke bare hadde seaband med oss for vi kom over mye bølger å da hjalp ikke seaband. Jeg kastet opp i flere timer selv med seaband på. 

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

En gang kom jeg hjem og oppdaget at jeg hadde fått kjøpt melk som gikk ut på dato dagen før. Derfor kjøper jeg aldri melk mer.

Anonymkode: 5ba2b...026

Den var ikke morsom. Det er ikke sammenliknbart overhodet.

Anonymkode: ab1c1...a7b

Skrevet

Jeg har to venner som har tatt den båten med barn, i dårlig vær. De sier også «aldri mer!» og fraråder det, så tydelig at det ikke var en positiv opplevelse akkurat...

Anonymkode: 90ab5...f86

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to venner som har tatt den båten med barn, i dårlig vær. De sier også «aldri mer!» og fraråder det, så tydelig at det ikke var en positiv opplevelse akkurat...

Anonymkode: 90ab5...f86

Sønnen min var så dårlig at han ville hjem igjen og jeg kastet opp i flere timer,så overhodet ikke noe god opplevelse her heller. Tabeletten fikk ikke tid til å virke før den kom i retur.

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min var så dårlig at han ville hjem igjen og jeg kastet opp i flere timer,så overhodet ikke noe god opplevelse her heller. Tabeletten fikk ikke tid til å virke før den kom i retur.

Anonymkode: 4c29f...a39

Håper at det bare var transport for å komme dere til ferie da, og at båten ikke var for turens skyld.. ❤️

Anonymkode: 48f1d...921

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper at det bare var transport for å komme dere til ferie da, og at båten ikke var for turens skyld.. ❤️

Anonymkode: 48f1d...921

Det var heldigvis kun for transport. Håper det blir bedre vær tilbake på båten :S

Anonymkode: 4c29f...a39

Skrevet
På 5.7.2020 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Var litt stresset idag når jeg skulle gi barnet mitt reisesyktabelett idag før ferieturen å ga han en hel istedenfor en halv tabelett. Kan det være farlig? :( Barnet er 8 år.

Anonymkode: 4c29f...a39

Hvis du har feilmedisinert barnet ditt, ringer du selvsagt giftinformasjonen. Hva slags foreldre tenker: "Nei, jeg foretrekker random anonymes meninger"?

Og så heter det tablett, ikke tabelett. 

Anonymkode: 0a2db...d53

Skrevet
På 5.7.2020 den 14.56, Anonym bruker skrev:

Okey godt å høre at det ikke er farlig.

Anonymkode: 4c29f...a39

Du synes du har fått et kvalitetssikret svar?

Anonymkode: 0a2db...d53

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes du har fått et kvalitetssikret svar?

Anonymkode: 0a2db...d53

Herregud ro deg kraftig ned her! Det gikk helt fint å han tok ikke skade av det. Neste gang dobbeltsjekker jeg at det er redd mengde før jeg gir det til barnet.

Anonymkode: 4c29f...a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...