Gå til innhold

Sikkert teit spm ang katt men...🤣


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når ho katter får løpetid og parrer seg blir de alltid gravide på første runde da eller kan de ta flere mnder før de "klaffer" slik som med oss mennesker? 🤪🤪 har en ho katt som jeg er usikker på om hun er blitt gravid. Har fått tak i p-piller men må vente og se om ho får løpetid igjenn før jeg begynner på dei. Hun er 8 mnder.

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katter på 8 mnd skal være inne eller ute under oppsyn eller i bånd,  så det bør absolutt ikke være mulighet for at hun er drektig. De bør heller ikke gå på p piller på grunn av kreftfare men steriliseres og det kan hun du fint gjøre selv om hun er drektig. Det er sånn ansvarlige katteeiere tar ansvar for. 

Anonymkode: 30b6a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke alltid "klaff" på første forsøk, nei, men du må åpenbart ta ansvar for at drektighet ikke er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er av den gamle skolen og mente at katten hans måtte ha et kull før sterilisering. Det tok flere måneder før katten ble drektig.

Katten vi hadde kom seg ut ved et uhell én gang før sterilisering og det førte til at hun ble drektig.

Anonymkode: 8fc51...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katter på 8 mnd skal være inne eller ute under oppsyn eller i bånd,  så det bør absolutt ikke være mulighet for at hun er drektig. De bør heller ikke gå på p piller på grunn av kreftfare men steriliseres og det kan hun du fint gjøre selv om hun er drektig. Det er sånn ansvarlige katteeiere tar ansvar for. 

Anonymkode: 30b6a...f41

Hva om katten snek seg ut av ett vindu da? Vi prøvde og holde henne inne men ho kom seg ut😔 og når vi fannt henne ute så lå nabokatten oppå henne🙄 hun skal steriliseres etter hvert. 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om katten snek seg ut av ett vindu da? Vi prøvde og holde henne inne men ho kom seg ut😔 og når vi fannt henne ute så lå nabokatten oppå henne🙄 hun skal steriliseres etter hvert. 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

De kan steriliseres fra 4 mnd. 

Anonymkode: 30b6a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får abortpiller til hund, får du ikke det til katt?

Naboen her har en tispe som gikk ut i hagen og der ventet en hannhund som hadde stukket av pga den fristende lukten fra denne tispen ;) De parret seg, og da fikk de tabletter av dyrlegen som hun skulle ta for å avbryte svangerskap, en angrepille nærmest.

Om katten din har stukket av og du har sett den bli parret av en nabokatt har vel dyrlegen en løsning på det problemet?

Skjønner ikke hvorfor du skal gi p-piller heller, det er vanskelig å få gitt hver dag om katten spytter ut eller ikke kommer inn om den har begynt være ute, og det er ekstrem stor kreftfare ved det. Du må sterilisere med en gang.

Anonymkode: 307c8...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om katten snek seg ut av ett vindu da? Vi prøvde og holde henne inne men ho kom seg ut😔 og når vi fannt henne ute så lå nabokatten oppå henne🙄 hun skal steriliseres etter hvert. 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Hvorfor etterhvert og ikke med en gang? 

Anonymkode: 30d14...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får abortpiller til hund, får du ikke det til katt?

Naboen her har en tispe som gikk ut i hagen og der ventet en hannhund som hadde stukket av pga den fristende lukten fra denne tispen ;) De parret seg, og da fikk de tabletter av dyrlegen som hun skulle ta for å avbryte svangerskap, en angrepille nærmest.

Om katten din har stukket av og du har sett den bli parret av en nabokatt har vel dyrlegen en løsning på det problemet?

Skjønner ikke hvorfor du skal gi p-piller heller, det er vanskelig å få gitt hver dag om katten spytter ut eller ikke kommer inn om den har begynt være ute, og det er ekstrem stor kreftfare ved det. Du må sterilisere med en gang.

Anonymkode: 307c8...d4c

Det er uansett for sent siden det er 4 uker siden det sjedde😏 men hadde hun ikke begynt å få mage nå om hun var blitt gravid? 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor etterhvert og ikke med en gang? 

Anonymkode: 30d14...3cf

Fordi! 

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi! 

Anonymkode: 4deb6...140

Aha... Trodde ikke at små barn fikk lov å skaffe seg katt på egen hånd. 

Anonymkode: 30d14...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha... Trodde ikke at små barn fikk lov å skaffe seg katt på egen hånd. 

Anonymkode: 30d14...3cf

Sjønner ikke hvorfor jeg må forklare hvorfor jeg skal sterilisere katten min senere🙈 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er uansett for sent siden det er 4 uker siden det sjedde😏 men hadde hun ikke begynt å få mage nå om hun var blitt gravid? 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Du kan ta henne til dyrlege å sjekke. Men tror nesten det blir billigere og enklere å bare sterilisere med en gang. 

Katten her ble sterilisert når hun var ca 6mnd,og hadde allerede rukket å bli drektig (hun er løs katt vi tok til oss. Utsultet, skadet og forlatt. Så ingen kontroll på hvor hun hadde vært). Da ringte durlegen under Oprasjonen for å si at hun var drektig, men de fjernet da livmor m kull etter vår godkjenning. 

Anonymkode: f13d3...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ta henne til dyrlege å sjekke. Men tror nesten det blir billigere og enklere å bare sterilisere med en gang. 

Katten her ble sterilisert når hun var ca 6mnd,og hadde allerede rukket å bli drektig (hun er løs katt vi tok til oss. Utsultet, skadet og forlatt. Så ingen kontroll på hvor hun hadde vært). Da ringte durlegen under Oprasjonen for å si at hun var drektig, men de fjernet da livmor m kull etter vår godkjenning. 

Anonymkode: f13d3...d79

Kommer ikke til og fjerne noen fostre om der er nei😱 er ikke problem og få solgt kattungene heller. Gjir dem ikke bort gratis overtfall!! 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til og fjerne noen fostre om der er nei😱 er ikke problem og få solgt kattungene heller. Gjir dem ikke bort gratis overtfall!! 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Velkommen i uansvarlige katteeierklubben. Selv om de hadde Mer enn nok medlemmer fra før. 

Anonymkode: 30b6a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Velkommen i uansvarlige katteeierklubben. Selv om de hadde Mer enn nok medlemmer fra før. 

Anonymkode: 30b6a...f41

Herregud!! Jeg skal sterilisere henne. Slapp helt av!! Hadde jeg ikke gjort de så hadde jeg vert uansvarlig ja. Vi har 3 katter fra før av også og alle de er kastrerte/steriliserte. 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til og fjerne noen fostre om der er nei😱 er ikke problem og få solgt kattungene heller. Gjir dem ikke bort gratis overtfall!! 

Hi

Anonymkode: 4deb6...140

Nei da så. 

Men du kan jo uansett evt sjekke hos dyrlege ang drektighet, mtp p pille oppstart,hvis du vil. De tar jo ul og evt blodprøve. 

Tror ikke du ser noe mage på dyret etter bare 4uker. Men det er sikkert forskjellig fra katt til katt. Vår var mye lenger en det (men fortsatt langt fra levedyktige) , men hverken dyrlege eller vi gjettet det på utseende, de bare oppdaget det på operasjonsbordet. 

Btw så tror jeg det finnes p stav til katter også. Tror p piller er et rimelig usikkert prevansjonsmiddel på dyr, men med p stav slipper du å passe sånn på. Da kunne evt det blitt satt inn i samme slengen hvis hun ikke er drektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Nei da så. 

Men du kan jo uansett evt sjekke hos dyrlege ang drektighet, mtp p pille oppstart,hvis du vil. De tar jo ul og evt blodprøve. 

Tror ikke du ser noe mage på dyret etter bare 4uker. Men det er sikkert forskjellig fra katt til katt. Vår var mye lenger en det (men fortsatt langt fra levedyktige) , men hverken dyrlege eller vi gjettet det på utseende, de bare oppdaget det på operasjonsbordet. 

Btw så tror jeg det finnes p stav til katter også. Tror p piller er et rimelig usikkert prevansjonsmiddel på dyr, men med p stav slipper du å passe sånn på. Da kunne evt det blitt satt inn i samme slengen hvis hun ikke er drektig. 

Skal sterilisere henne rett over nyttår🙂 en p-stav koster sikkert endel så då bruker jeg heller de p-pillene jeg har fått med dyrlegen nå frem til da🙂 

 

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Når ho katter får løpetid og parrer seg blir de alltid gravide på første runde da eller kan de ta flere mnder før de "klaffer" slik som med oss mennesker? 🤪🤪 har en ho katt som jeg er usikker på om hun er blitt gravid. Har fått tak i p-piller men må vente og se om ho får løpetid igjenn før jeg begynner på dei. Hun er 8 mnder.

Anonymkode: 4deb6...140

Min var ute alene fra hun var 9uker, og hun ble gravid første gang etter hun var 2 år, så tror ikke det alltid klaffer

Anonymkode: cee2c...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min var ute alene fra hun var 9uker, og hun ble gravid første gang etter hun var 2 år, så tror ikke det alltid klaffer

Anonymkode: cee2c...b2d

Ennå en dusteeier ja. Gratulerer👏🏻

Anonymkode: 30b6a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Ennå en dusteeier ja. Gratulerer👏🏻

Anonymkode: 30b6a...f41

deg om det, hun lever ennå og er snart 14, er hysteri og holde kattene inne til de er 1 år og ikke minst dyreplageri. har også en til katt nå og hun er snart 2, vert ute alene fra jeg fikk henne

Anonymkode: cee2c...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min var ute alene fra hun var 9uker, og hun ble gravid første gang etter hun var 2 år, så tror ikke det alltid klaffer

Anonymkode: cee2c...b2d

Katter blir ikke gravide, de blir drektige. 

Anonymkode: 8d709...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

deg om det, hun lever ennå og er snart 14, er hysteri og holde kattene inne til de er 1 år og ikke minst dyreplageri. har også en til katt nå og hun er snart 2, vert ute alene fra jeg fikk henne

Anonymkode: cee2c...b2d

Drakk og røyka da jeg gikk Gravid alle 4 gangene. Alle ungene er friske. Hysteri å være avholds hele svangerskapet. Forskere vet ikke hva de snakker om. Veterinærer vet ikke hva de snakker om ang dyr. Sånn som deg med 9 års folkeskole vet sikkert bedre enn de med 5,5 år på veterinærhøyskolen👍🏻

Anonymkode: 30b6a...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun steriliseres etterhvert? Det burde hun jo vert gjort før hun ble sendt ut! Jeg jobber som frivillig, og vert år henter vi inn kattunger og katter som er blitt dumpet/er født ute. Blir forbanna over uansvarlige katteeiere!! Kom deg til dyrlegen med katten din asap!

Anonymkode: 38307...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun steriliseres etterhvert? Det burde hun jo vert gjort før hun ble sendt ut! Jeg jobber som frivillig, og vert år henter vi inn kattunger og katter som er blitt dumpet/er født ute. Blir forbanna over uansvarlige katteeiere!! Kom deg til dyrlegen med katten din asap!

Anonymkode: 38307...433

Hun snek seg ut EN gang. Er inne ellers!! Er kun ute med henne på varandaen men da er jo jeg der og passer på henne. 

HI

Anonymkode: 4deb6...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...