Gå til innhold

Er det virkelig mulig å bruke så lang tid på en platting?? Noen med snekkermenn her?


Twintipp

Anbefalte innlegg

Vi bestilte et firma til å gjøre en jobb. Det er mye platting, typ 15 meter langt og ca 4 m bredt. Verandaen bygges inntil fjell så må skjæres til på ene siden, ca 7 meter.

De sa jobben skulle ta ca 10-14 dager da de begynte, altså være ferdig i mai. Og enda langt i fra ferdig! HELE tiden nye ting som dukker opp. Vi har ikke noe sted å kose oss ute i sommer og jeg er i ferd med å klikke i vinkel på snekkeren. Han jobber så jævelig tregt at jeg får lyst til å rope ut av vinduet. Noen dager har d vært 3, mest er han alene. 
Er d vanlig å bruke så lang tid??? På en platting!!!!!!!!!!

Jeg er dønn seriøs på at jeg går snart ut og skrur og skjærer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, her er det ca halvparten i lengde og mer bredde, men skråning og gjerde måtte opp. De brukte to dager. 

Anonymkode: a17d7...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, her er det ca halvparten i lengde og mer bredde, men skråning og gjerde måtte opp. De brukte to dager. 

Anonymkode: a17d7...c98

Ja, ikke sant!😭

Sååå skuffa nå.. kom hjem fra ferie i 6 dager og de har fått opp 4!!!! planker.

Ser ikke ut som om vi får noe platting i sommer😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enig, de er bare menn som vet slikt.

Anonymkode: aaa71...c25

Eller damer😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruke 2 dager på mine plattingen. Den ene var enkel, bare et rektangel. Den andre har vinkler i alle retninger og utskjæring for et tre midt i det hele. 

Nå er jeg dame, da. Og ikke noen ekspert. Så kan være det er derfor jeg syntes det var rimelig enkelt og greit å få til :)

Anonymkode: 06e4c...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Twintipp skrev:

Eller damer😉

Men nå skrev du menn, at du lurte på om det var noen med snekkermenn.

Ikke uenig med deg altså, du har helt sikkert rett i at det bare er menn som kan slikt.

Anonymkode: aaa71...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager er maks. Hadde ringt daglig leder for firmaet og klaget. Gitt de en uke på å fullføre ellers betaler du ikke. Avtalen var seks dager i MAI. Den har de brutt. 

Anonymkode: 63e3e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå skrev du menn, at du lurte på om det var noen med snekkermenn.

Ikke uenig med deg altså, du har helt sikkert rett i at det bare er menn som kan slikt.

Anonymkode: aaa71...c25

Kjenner ikke til noen damer selv som kan borre ned elementer og lage platting som ikke er vanlig rektangulær eller firkantet, ei heller snekker-faglærte kvinner, men feel Free alle med kunnskap🤣🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tre dager er maks. Hadde ringt daglig leder for firmaet og klaget. Gitt de en uke på å fullføre ellers betaler du ikke. Avtalen var seks dager i MAI. Den har de brutt. 

Anonymkode: 63e3e...b11

Problemet er at daglig leder er han som er her. 
Når han drar nå så vurderer jeg å søke opp på YouTube og gjøre det ferdig utover natta! 
Vi får familie på besøk og jeg trenger en veranda. 
Er det mulig så irritert jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Twintipp skrev:

Kjenner ikke til noen damer selv som kan borre ned elementer og lage platting som ikke er vanlig rektangulær eller firkantet, ei heller snekker-faglærte kvinner, men feel Free alle med kunnskap🤣🙃

Det er sånt som jeg tenker at alle kan få til - er jo overhodet ikke vanskelig å finne ut av. :)

Anonymkode: 06e4c...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er sånt som jeg tenker at alle kan få til - er jo overhodet ikke vanskelig å finne ut av. :)

Anonymkode: 06e4c...163

Vet ikke jeg når en faglært snekker har brukt snart 2 mnd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev dere ikke kontrakt? Ville gitt han ut uka også varslet om at annet firma vil bli innleid og regningen sendt til han. 

Anonymkode: 47da3...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare å skru fast bordene som står igjen så bør jo det gå veldig fort... Det er grunnarbeidet med graving, grusing og vatring som tar tid. 

Anonymkode: 0be06...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fastpris, hvis ikke burde jeg håvet inn fredagens eurojackpot for å betale for jobben.

Jeg klarer ikke å fatte og begripe hva som tar sånn tid. Det må skjæres til inntil fjellet, men 4!!!!!!!!!!!! planker på 6 dager.

Og hele svigerfamilien kommer hit om ei uke og jeg takler ikke å sitte her inne hele tiden oppå hverandre............ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Twintipp skrev:

Har fastpris, hvis ikke burde jeg håvet inn fredagens eurojackpot for å betale for jobben.

Jeg klarer ikke å fatte og begripe hva som tar sånn tid. Det må skjæres til inntil fjellet, men 4!!!!!!!!!!!! planker på 6 dager.

Og hele svigerfamilien kommer hit om ei uke og jeg takler ikke å sitte her inne hele tiden oppå hverandre............ 

Hvor mye skal du betale da? 

Anonymkode: af128...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Twintipp skrev:

Problemet er at daglig leder er han som er her. 
Når han drar nå så vurderer jeg å søke opp på YouTube og gjøre det ferdig utover natta! 
Vi får familie på besøk og jeg trenger en veranda. 
Er det mulig så irritert jeg er nå.

Høres helt vilt lenge ut! Vi brukte 4 dager, men da brukte vi mye å tiden til å spa vekk en diger rot..  Jeg hadde sparka dem, og gjort resten selv. 

Anonymkode: ebd43...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde krevd dagbøter fra han skulle være ferdig og frem til han faktisk ble ferdig. Og jeg hadde pushet og gitt kort dead-line allerede første dag de overskred avtalt tidsramme. 
 

Er jo helt tydelig at de bare stikker innom dere når de har litt dødtid mellom andre oppdrag. Overhodet ikke ok!

Anonymkode: d729a...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Vet ikke jeg når en faglært snekker har brukt snart 2 mnd😅

Du må jo ha fått tidens svimball på oppgaven her :) Har du vurdert å tuppe firmaet av prosjektet og enten få noen nye eller bare gjøre det selv?

Håber ikke du har forhåndsbetalt, da er du litt stuck eller må bare godta pengene i dass. 

Anonymkode: 06e4c...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du da? Faren min er helt rå på sånt og kunne sikkert gjort ferdig kjapt og billig. Bor på øvre Romerike her.

Anonymkode: c1573...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt vannvittig ut...

Brukte under en uke her, og det som tok tid var å støpe fast "føttene" og spre pukk som skulle ligge under. Når føttene satt fast og de underbjelkene vatret opp gikk det fort å skru på bordene over.

Ganske stor platting her også.

Anonymkode: 46a22...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mistenker også at de bare stikker innom her, ihvertfall når vi ikke er hjemme... Og vi har pusset opp et annet sted og vært mye borte.

Vi har fastpris heldigvis. Jeg har lyst til å si at de ikke bør komme tilbake, men redd alle andre er opptatt. Veldig mange her på Østlandet som bruker snekkere nå. De her legger i det minste en planke om dagen!😣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare si at du trekker fra x kr per dag til de er ferdige, er de ikke ferdige innen x får de nada. Du må sette hardt mot hardt. De kan jo gjøre ferdig dette på en eller to dager. Men det er jo ingen som tvinger dem til det....

Anonymkode: a6ce0...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett om det er daglig leder selv som er treig så må du jo SI I FRA. Ikke sitte i vinduet og irritere deg mens dagene går. Ring i morgen og spør hva som gjør at det trekker ut i tid. At avtalen var ferdigstillelse i mai og at du nå får besøk om noen dager. Da MÅ det bare være ferdig. Om han må jobbe overtid eller leie inn ekstra folk så er det hans problem. Du lar dem jo pusle rundt som det passer dem. De leverer jo ikke varen som er avtalt. Useriøse greier. 

Anonymkode: 63e3e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...