Gå til innhold

Er det virkelig mulig å bruke så lang tid på en platting?? Noen med snekkermenn her?


Twintipp

Anbefalte innlegg

Ta en kikk på dette: https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/bruk-av-handverker/forsinket-handverker/

Jeg ville ringt Forbrukerrådet i morgen, og så ville jeg kontaktet daglig leder for firmaet og vist til avtalen dere hadde, at plattingen skulle ta 10-14 dager å legge og være ferdig i mai. Og så ville jeg sagt at hvis den ikke er ferdig innen f.eks. neste torsdag, så vil du kreve dem for dagmulkter for tiden som de nå har brukt.

Dette er mest trolig et firma som ikke har alt på stell, så det kan være mye rart der.

Anonymkode: 1f804...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men uansett om det er daglig leder selv som er treig så må du jo SI I FRA. Ikke sitte i vinduet og irritere deg mens dagene går. Ring i morgen og spør hva som gjør at det trekker ut i tid. At avtalen var ferdigstillelse i mai og at du nå får besøk om noen dager. Da MÅ det bare være ferdig. Om han må jobbe overtid eller leie inn ekstra folk så er det hans problem. Du lar dem jo pusle rundt som det passer dem. De leverer jo ikke varen som er avtalt. Useriøse greier. 

Anonymkode: 63e3e...b11

Enig!

Vi har faktisk sagt ifra flere ganger, men det er stadig noen unnskyldninger. Bilen er ødelagt, verktøy er ødelagt, en lift på en annen jobb må de bli ferdige med, må vente på bil til å hente planker, må vente på hjelp til å få flere til å se på fundamentet de skal ha, han må ta opp planker de andre har gjort feil osv. 
Skikkelig drittfirma!!!!!!! Han er her nå, prater mer i tlf enn han jobber.. Gud!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Enig!

Vi har faktisk sagt ifra flere ganger, men det er stadig noen unnskyldninger. Bilen er ødelagt, verktøy er ødelagt, en lift på en annen jobb må de bli ferdige med, må vente på bil til å hente planker, må vente på hjelp til å få flere til å se på fundamentet de skal ha, han må ta opp planker de andre har gjort feil osv. 
Skikkelig drittfirma!!!!!!! Han er her nå, prater mer i tlf enn han jobber.. Gud!!!!!

Svartarbeid dette?

Anonymkode: a6ce0...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ei uke. Men da bare på kveldene fra jeg kom hjem til barna la seg, og en helg. Måtte støpe stolper også, så det tok litt lenger tid

Anonymkode: 44444...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var den ferdig på en uke. Samme type utfordringer som hos dere. Fjell på ene siden. 

Anonymkode: 2e3f1...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svartarbeid dette?

Anonymkode: a6ce0...22e

Nei nei... Registrert snekkerfirma, betaler som vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Twintipp skrev:

Vi bestilte et firma til å gjøre en jobb. Det er mye platting, typ 15 meter langt og ca 4 m bredt. Verandaen bygges inntil fjell så må skjæres til på ene siden, ca 7 meter.

De sa jobben skulle ta ca 10-14 dager da de begynte, altså være ferdig i mai. Og enda langt i fra ferdig! HELE tiden nye ting som dukker opp. Vi har ikke noe sted å kose oss ute i sommer og jeg er i ferd med å klikke i vinkel på snekkeren. Han jobber så jævelig tregt at jeg får lyst til å rope ut av vinduet. Noen dager har d vært 3, mest er han alene. 
Er d vanlig å bruke så lang tid??? På en platting!!!!!!!!!!

Jeg er dønn seriøs på at jeg går snart ut og skrur og skjærer selv. 

Nei, dette er dårlig arbeid. Har dere avtalt fastpris? Jeg og gubben bygget en platt på ca halvparten av deres, men uten ekstraarbeid, vi brukte én dag.

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette er dårlig arbeid. Har dere avtalt fastpris? Jeg og gubben bygget en platt på ca halvparten av deres, men uten ekstraarbeid, vi brukte én dag.

Anonymkode: adf51...b28

Sorry, ser nå at du gjentatte ganger har sagt at dere har fastpris 🤣

Har dere mulighet til å leie inn et annet firma på kort varsel?

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Twintipp skrev:

Enig!

Vi har faktisk sagt ifra flere ganger, men det er stadig noen unnskyldninger. Bilen er ødelagt, verktøy er ødelagt, en lift på en annen jobb må de bli ferdige med, må vente på bil til å hente planker, må vente på hjelp til å få flere til å se på fundamentet de skal ha, han må ta opp planker de andre har gjort feil osv. 
Skikkelig drittfirma!!!!!!! Han er her nå, prater mer i tlf enn han jobber.. Gud!!!!!

Hva med å snakke med han fremfor å skrive her inne? Si fra igjen og igjen til han skjønner alvoret. 

 

Anonymkode: 99b03...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å snakke med han fremfor å skrive her inne? Si fra igjen og igjen til han skjønner alvoret. 

 

Anonymkode: 99b03...d12

Igjen og igjen? Hvor mange ganger skal det være nødvendig å gi beskjed?

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen og igjen? Hvor mange ganger skal det være nødvendig å gi beskjed?

Anonymkode: adf51...b28

Til han skjønner det. Hvis ikke får dere kutte han ut. For jeg har vanskelig for å tro at jobben blir gjort raskere ved at du sutrer her inne. 

Stort sett alle situasjoner har to alternativer, aksepter eller gjør noe med det. 

Anonymkode: 99b03...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Til han skjønner det. Hvis ikke får dere kutte han ut. For jeg har vanskelig for å tro at jobben blir gjort raskere ved at du sutrer her inne. 

Stort sett alle situasjoner har to alternativer, aksepter eller gjør noe med det. 

Anonymkode: 99b03...d12

Jeg tenker at man ikke skal behøve å gi beskjed mer enn én gang, før man går videre. Han er fullstendig klar over at han ikke overholder avtalen deres, og dermed utnytter HI.

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at man ikke skal behøve å gi beskjed mer enn én gang, før man går videre. Han er fullstendig klar over at han ikke overholder avtalen deres, og dermed utnytter HI.

Anonymkode: adf51...b28

Det hadde uten tvil vært min tilnærming til saken også under forutsetning av at jeg ikke hadde vært dum nok til å forskuddsbetale han. Noe HI ikke sier noe om hun har gjort. Hadde jeg vært så dum hadde jeg nok sagt fra gang på gang til han skjønte det. 

Men, i stede for å gjøre noe med saken så velger heller HI å stå inne og se på han bruke all tiden på å snakke i telefon samtidig som hun sutrer på nettet over at han bruker lang tid. Hva hun får ut av det aner jeg ikke, men plattingen hennes blir definitivt ikke raskere ferdig med det. For jeg tror sjansen for at snekkeren hennes leser denne tråden og skjønner det omhandler han er mikroskopisk. Så her er det HI selv som lar seg utnytte. 

 

Anonymkode: 99b03...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde uten tvil vært min tilnærming til saken også under forutsetning av at jeg ikke hadde vært dum nok til å forskuddsbetale han. Noe HI ikke sier noe om hun har gjort. Hadde jeg vært så dum hadde jeg nok sagt fra gang på gang til han skjønte det. 

Men, i stede for å gjøre noe med saken så velger heller HI å stå inne og se på han bruke all tiden på å snakke i telefon samtidig som hun sutrer på nettet over at han bruker lang tid. Hva hun får ut av det aner jeg ikke, men plattingen hennes blir definitivt ikke raskere ferdig med det. For jeg tror sjansen for at snekkeren hennes leser denne tråden og skjønner det omhandler han er mikroskopisk. Så her er det HI selv som lar seg utnytte. 

 

Anonymkode: 99b03...d12

Du har gode poenger :)

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde uten tvil vært min tilnærming til saken også under forutsetning av at jeg ikke hadde vært dum nok til å forskuddsbetale han. Noe HI ikke sier noe om hun har gjort. Hadde jeg vært så dum hadde jeg nok sagt fra gang på gang til han skjønte det. 

Men, i stede for å gjøre noe med saken så velger heller HI å stå inne og se på han bruke all tiden på å snakke i telefon samtidig som hun sutrer på nettet over at han bruker lang tid. Hva hun får ut av det aner jeg ikke, men plattingen hennes blir definitivt ikke raskere ferdig med det. For jeg tror sjansen for at snekkeren hennes leser denne tråden og skjønner det omhandler han er mikroskopisk. Så her er det HI selv som lar seg utnytte. 

 

Anonymkode: 99b03...d12

Jeg spurte et spm om hvor lang tid det normalt sett tar å bygge en platting, da mine kunnskaper dessverre er lik null. Vi har snakket med de gjentatte ganger. 
Jeg tok mot til meg og ringte på morgen i dag, og sa at vi kom til å klage de inn om de ikke ble ferdige med alt innen noen dager. De beklaget og skulle komme tre mann i dag og fullføre. 
Beklager sutringen, men nå håper jeg de holder ord.

Ha en fin dag!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Twintipp skrev:

Jeg spurte et spm om hvor lang tid det normalt sett tar å bygge en platting, da mine kunnskaper dessverre er lik null. Vi har snakket med de gjentatte ganger. 
Jeg tok mot til meg og ringte på morgen i dag, og sa at vi kom til å klage de inn om de ikke ble ferdige med alt innen noen dager. De beklaget og skulle komme tre mann i dag og fullføre. 
Beklager sutringen, men nå håper jeg de holder ord.

Ha en fin dag!🙂

PS: Vi har ikke forskuddsbetalt noe utenom materialer som er her, og vi har fått faktura på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg spurte et spm om hvor lang tid det normalt sett tar å bygge en platting, da mine kunnskaper dessverre er lik null. Vi har snakket med de gjentatte ganger. 
Jeg tok mot til meg og ringte på morgen i dag, og sa at vi kom til å klage de inn om de ikke ble ferdige med alt innen noen dager. De beklaget og skulle komme tre mann i dag og fullføre. 
Beklager sutringen, men nå håper jeg de holder ord.

Ha en fin dag!🙂

Så bra! Håper de ordner opp i dag. Du har ikke sutret 😉

Anonymkode: adf51...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Jeg spurte et spm om hvor lang tid det normalt sett tar å bygge en platting, da mine kunnskaper dessverre er lik null. Vi har snakket med de gjentatte ganger. 
Jeg tok mot til meg og ringte på morgen i dag, og sa at vi kom til å klage de inn om de ikke ble ferdige med alt innen noen dager. De beklaget og skulle komme tre mann i dag og fullføre. 
Beklager sutringen, men nå håper jeg de holder ord.

Ha en fin dag!🙂

Det fikk du da vitterlig svar på når du fikk tilbudet du aksepterte, 10-12 dager. 

Håper det ordner seg nå og at til neste gang har du lært at du må være tydeligere når avtaler dras ut...

Anonymkode: 99b03...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fikk du da vitterlig svar på når du fikk tilbudet du aksepterte, 10-12 dager. 

Håper det ordner seg nå og at til neste gang har du lært at du må være tydeligere når avtaler dras ut...

Anonymkode: 99b03...d12

Hvorfor virker du så amper? 
De har flere ganger sagt at det var vanskeligere enn antatt. Noe vi har stusset over, men vi har ikke kunnskap nok til å stille spørsmålstegn ved det. Så derfor postet jeg til din tydeligvis forargelse et spm om antakelsene våre stemte. 

Du trenger ikke å skrive «om jeg har lært». De holdningene kan du legge av deg, lite flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Twintipp skrev:

Vi bestilte et firma til å gjøre en jobb. Det er mye platting, typ 15 meter langt og ca 4 m bredt. Verandaen bygges inntil fjell så må skjæres til på ene siden, ca 7 meter.

De sa jobben skulle ta ca 10-14 dager da de begynte, altså være ferdig i mai. Og enda langt i fra ferdig! HELE tiden nye ting som dukker opp. Vi har ikke noe sted å kose oss ute i sommer og jeg er i ferd med å klikke i vinkel på snekkeren. Han jobber så jævelig tregt at jeg får lyst til å rope ut av vinduet. Noen dager har d vært 3, mest er han alene. 
Er d vanlig å bruke så lang tid??? På en platting!!!!!!!!!!

Jeg er dønn seriøs på at jeg går snart ut og skrur og skjærer selv. 

Dere har vel ikke inngått avtale om timesbetaling? Sånt betaler man fastpris for, og da får de det normalt sett travelt

Anonymkode: b8a71...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Hvorfor virker du så amper? 
De har flere ganger sagt at det var vanskeligere enn antatt. Noe vi har stusset over, men vi har ikke kunnskap nok til å stille spørsmålstegn ved det. Så derfor postet jeg til din tydeligvis forargelse et spm om antakelsene våre stemte. 

Du trenger ikke å skrive «om jeg har lært». De holdningene kan du legge av deg, lite flatterende.

Hva du synes om min holdning på ett anonymt nett må jeg helt ærlig innrømme jeg bryr meg fint lite om.

Men, nå har du fått erfart at slutter du å være helt tafatt og tar tak i problemet så ordner det seg. Det vil da jeg vitterlig håpe at du har tatt lærdom av. Hvis du er HI vel og merke. 

Anonymkode: 99b03...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har vel ikke inngått avtale om timesbetaling? Sånt betaler man fastpris for, og da får de det normalt sett travelt

Anonymkode: b8a71...e1a

Ser nå at det er fastpris.. merkelig

Håper de hører på dere nå. En klage er uansett på sin plass

Anonymkode: b8a71...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Twintipp skrev:

Jeg spurte et spm om hvor lang tid det normalt sett tar å bygge en platting, da mine kunnskaper dessverre er lik null. Vi har snakket med de gjentatte ganger. 
Jeg tok mot til meg og ringte på morgen i dag, og sa at vi kom til å klage de inn om de ikke ble ferdige med alt innen noen dager. De beklaget og skulle komme tre mann i dag og fullføre. 
Beklager sutringen, men nå håper jeg de holder ord.

Ha en fin dag!🙂

Det er jo helt umulig for noen her inne å si hvor lang tid det tar å sette opp en platting. det kommer jo helt an på hvor mye grunnarbeid som skal gjøres - må det graves, støpes, sprenges, bruke maskiner, legges frostfritt eller oppå bakke osv), hvor mye bjelkelag som skal bygges, hvilke type toppbord dere skal bruke, om det skal lages trapp/rekkverk osv osv.

Du har fått et estimat på tidsbruk av snekker. Det sier jo alt om hvor mye tid firmaet antar at de skal bruke. Hva du evt. kan gjøre med forsinkelser avhenger av hva dere har avtalt. Har dere avtalt dagbøter, kan du true med det. Men dette er ikke noe du kan benytte dersom det ikke allerede ligger i avtalen fra starten av.

Du kan jo velge å si opp avtalen med firma dersom du mener de ikke leverer det dere har avtalt i henhold til kontrakt. Da må du sannsynligvis betale for det arbeidet som allerede er gjort til nå - og så hyre inn noen andre til å ferdigstille jobben.

Anonymkode: cf663...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...