Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #26 Skrevet 1. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor jeg syns det er ubehagelig å ta opp akkurat dette. Men, får meg ikke til det. Får se om jeg manner meg opp hvis det blir flere reaksjoner fra datteren min. Jeg har såpass problematisk rygg, at å ligge i telt går desverre ikke, uansett fint det hadde vært. Da blir det ikke jobb på meg dagen etter. Hi Anonymkode: 03344...c59 Da tar du det i helg eller ferie 👍 kan til og med dra med madrass og/eller overmadrass ut i teltet for bedre komfort. Når det er sagt, ville jeg som venninne av denne moren, spurt rett ut. Om det er noen spesiell grunn til at det ikke er overnattinger. Anonymkode: 7bd61...1e9
Nyttårs barn Skrevet 1. juli 2020 #27 Skrevet 1. juli 2020 33 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg hadde virkelig tatt saken opp med moren før jeg gikk inn på et slikt forslag. For hvis hi spør om dette, så setter hun denne moren (og muligens datteren) i klemma. Hi skriver at datteren hennes har spurt flere ganger, men fått nei. Da spør man ikke etter (gratis) barnevakt for å komme seg unna nei-et, da tar man opp saken skikkelig eller lar det ligge. Sånn leser ikke jeg HI. Det står at datteren har spurt venninnen sin, men det passer ikke. Det kan faktisk være litt tilfeldigheter også. For så vidt enig i at det går an å ta det opp hvis det er et så stort problem.
Superdolly Skrevet 2. juli 2020 #28 Skrevet 2. juli 2020 10 timer siden, Nyttårs barn skrev: Sånn leser ikke jeg HI. Det står at datteren har spurt venninnen sin, men det passer ikke. Det kan faktisk være litt tilfeldigheter også. For så vidt enig i at det går an å ta det opp hvis det er et så stort problem. Eller det kan være at jenta har fått beskjed fra foreldrene sine at hun ikke skal si "jeg vil ikke", men i stedet si "det passer ikke" fordi det er høfligere og mindre brutalt. Mine barn fikk beskjed om at "det passer dessverre ikke" eller "jeg må spørre hjemme først" er et bedre svar enn å buse ut med for eksempel "har ikke lyst". I tillegg, når noen spør flere ganger og hver gang får til svar at det ikke passer, vil det vel være normalt for den som blir spurt å foreslå en annen dato hvis den virkelig gjerne har lyst til å få besøk av den som spør. Jeg står uansett fast på at når his datter har fått flere avslag, blir det helt feil av hi å prøve å presse gjennom overnatting ved å spørre etter barnevakt. Da tar hun opp saken med sin venninne, eller hun lar det ligge. Ved å spørre etter barnevakt setter hun dem i klemme. Og hva gjør hi hvis hun da får vage svar og hinting og avslag? Nei, ta saken opp på en ordentlig måte eller la det ligge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå