Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Min datter på 10 år har ei god venninne. Jeg og mammaen er også venninner. Vi kjenner hverandre ganske godt da vi har eldre barn som også er venner. Vi omgås med og uten barn på fritiden innimellom. Jeg vet med sikkerhet at min datter er godt likt av dem, og at hun oppfører seg bra når hun er der. Men, det som har blitt litt sårt for min datter er at hun aldri blir invitert på overnatting (venninna kan ikke overnatte hos oss pga allergi mot hund). Hun har ei annen (felles) venninne som rett som det er blir invitert. Men, ikke min datter. Hun har nok ikke overnattet der på ca. 1 år. Hun har spurt venninna flere ganger om hun kan få komme på overnatting, men det passer ikke. Nå kjenner jeg at jeg får litt vondt av datteren min. Men, føler ikke jeg kan si noe heller. Da blir det vel bare kleint. Eller? Hva skulle jeg evt sagt? Lurer jo litt på hvorfor egentlig. Hadde dere sagt noe? Anonymkode: 03344...c59
FrkFrix Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Skjønner at det er sårt! Kan jo snakke med mor, om dere er så gode venninner.. Bare nevne at hun veldig gjerne vil komme på overnatting? 😊 Bare lufte det pent at hun snakker mye om det osv..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Kanskje de ikke vil ha hundeår hjemme !? Anonymkode: 56094...344
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje de ikke vil ha hundeår hjemme !? Anonymkode: 56094...344 Nei, har ingenting med det å gjøre. Det har vi snakket om, så det er ikke noe problem. Hi Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 11 minutter siden, FrøkenKokos skrev: Skjønner at det er sårt! Kan jo snakke med mor, om dere er så gode venninner.. Bare nevne at hun veldig gjerne vil komme på overnatting? 😊 Bare lufte det pent at hun snakker mye om det osv.. Ja... men, føler det blir litt frekt på en måte? Hi Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja... men, føler det blir litt frekt på en måte? Hi Anonymkode: 03344...c59 Ja. Det blir frekt. Å få invitasjoner er ingen menneskerett. Det er heller ikke en rettighet å være noens bestevenn. Anonymkode: c30a3...8ac
FrkFrix Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja... men, føler det blir litt frekt på en måte? Hi Anonymkode: 03344...c59 Jeg hadde fint luftet temaet, om det hadde vært en god venn av meg.. Men det må du jo bare føle på selv! Virker som du heller mot å ikke si noe, og da lar du bare vær!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 Jeg hadde satt opp et telt og bedt jenta på overnatting der. Evt tatt henne med på hyttetur eller noe annet dersom det ikke ble for mye styr. Litt kjedelig at jenta aldri kan sove hos dere heller, kanskje de inviterer inn de som de vet inviterer tilbake? Anonymkode: 6e72e...180
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Kanskje denne mammaen egentlig ikke er så glad i overnattingsgjester og derfor bare inviterer de som kan gjengjelde tjenesten? Anonymkode: 6e43e...4ae
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje denne mammaen egentlig ikke er så glad i overnattingsgjester og derfor bare inviterer de som kan gjengjelde tjenesten? Anonymkode: 6e43e...4ae Det er i såfall litt dårlig gjort syns jeg. Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde satt opp et telt og bedt jenta på overnatting der. Evt tatt henne med på hyttetur eller noe annet dersom det ikke ble for mye styr. Litt kjedelig at jenta aldri kan sove hos dere heller, kanskje de inviterer inn de som de vet inviterer tilbake? Anonymkode: 6e72e...180 Jenta har overnattet hos oss masse før. Hun har alltid vært litt allergisk, men allergien har utviklet seg i det siste. Antakelig fordi besteforeldrene har hund og der er hun en del. Har invitert til overnatting i telt, men hverken min eller hennes datter tør å sove ute i telt. Jeg kan desverre ikke sove sammen med de pga dårlig rygg. Hytte har vi ikke tilgang til. TS Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Pleier det å være andre på overnatting der da? Vi har sjeldent barn på overnatting hos oss, men veldig få vet hvorfor. Kan være de generelt sett ikke vil ha overnattingsgjester? Anonymkode: f5999...9d8
frk Nilsen Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 Det letteste er jo å snakke med mammaen, som også er venninnen din. Det er ikke frekt, det er en samtale der du tar opp et tema verre er det da ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 Kjenner ei mor som har hintet mye om datteren kan overnatte hos oss. Jeg jatter med men orker ikke invitere siden dattera hennes er skikkelig dramaqueen når hun er hos oss. Aldri når min jente er hos henne, kun når de er hos oss. Orker ikke. Kanskje det er noe du ikke vet HI? Anonymkode: 3c80e...262
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #15 Skrevet 1. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner ei mor som har hintet mye om datteren kan overnatte hos oss. Jeg jatter med men orker ikke invitere siden dattera hennes er skikkelig dramaqueen når hun er hos oss. Aldri når min jente er hos henne, kun når de er hos oss. Orker ikke. Kanskje det er noe du ikke vet HI? Anonymkode: 3c80e...262 Nei, det tror jeg ikke. Vi er ganske flinke på å ta opp ting når det er noe med jentene. Vil ikke tro hun hadde snakket så positivt om hvor fint de har hatt det sammen når datteren min er på besøk da. Hi Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #16 Skrevet 1. juli 2020 Kan hende jentene er på tur å vokse ifra hverandre, og ikke er så gode venninner som dere voksne tenker de er? Det er en mulighet at den andre jenta ikke ønsker å ha din jente på overnatting på grunn av dette? Anonymkode: d4124...f38
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #17 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. Vi er ganske flinke på å ta opp ting når det er noe med jentene. Vil ikke tro hun hadde snakket så positivt om hvor fint de har hatt det sammen når datteren min er på besøk da. Hi Anonymkode: 03344...c59 Hvis dere er så floke til å ta opp ting så er det jo litt rart at du ikke greier å ta opp dette......? telt er en fin løsning. Kanskje du kan godta en natt med litt dårlig søvn og vond rygg hvis det gagner barnet ditt? Anonymkode: 24e32...713
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #18 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan hende jentene er på tur å vokse ifra hverandre, og ikke er så gode venninner som dere voksne tenker de er? Det er en mulighet at den andre jenta ikke ønsker å ha din jente på overnatting på grunn av dette? Anonymkode: d4124...f38 Nei, det er heller ikke årsaken. Venninna har ofte ønske om å være sammen med min datter. Ringer henne og avtaler besøk. Hi Anonymkode: 03344...c59
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere er så floke til å ta opp ting så er det jo litt rart at du ikke greier å ta opp dette......? telt er en fin løsning. Kanskje du kan godta en natt med litt dårlig søvn og vond rygg hvis det gagner barnet ditt? Anonymkode: 24e32...713 Jeg vet ikke hvorfor jeg syns det er ubehagelig å ta opp akkurat dette. Men, får meg ikke til det. Får se om jeg manner meg opp hvis det blir flere reaksjoner fra datteren min. Jeg har såpass problematisk rygg, at å ligge i telt går desverre ikke, uansett fint det hadde vært. Da blir det ikke jobb på meg dagen etter. Hi Anonymkode: 03344...c59
Nyttårs barn Skrevet 1. juli 2020 #20 Skrevet 1. juli 2020 Jeg ville bedt om en "tjeneste"- Ta med mannen din på en bedre middag eller noe annet på kvelden og be om jenta kan få overnatte så dere kan kose dere litt med voksentid.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #21 Skrevet 1. juli 2020 Kan det være at dattern din skjærer tenner, snorker, prater i søvne, sover urolig eller noe lignende? Jeg vet jeg unngår visse situasjoner med visse personer fordi de gjør noe som plager meg feks. Men det gjelder spesifikke ting så jeg kan jo fint omgås dem i andre sammenhenger og ha det veldig fint. Jeg har for eksempel ei venninne som smatter masse når hun spiser. Pleier derfor sette meg litt unna henne akkurat når vi spiser på en veninnekveld feks. Etter mat er jo problemet borte. Hun vet selv at hun smatter altså men klarer liksom ikke slutte. Anonymkode: 2cbef...5e1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #22 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor jeg syns det er ubehagelig å ta opp akkurat dette. Men, får meg ikke til det. Får se om jeg manner meg opp hvis det blir flere reaksjoner fra datteren min. Jeg har såpass problematisk rygg, at å ligge i telt går desverre ikke, uansett fint det hadde vært. Da blir det ikke jobb på meg dagen etter. Hi Anonymkode: 03344...c59 Ta det i helgen da vel, eller en hvilket som helst kveld hvor du har fri dagen etter. Anonymkode: 24e32...713
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #23 Skrevet 1. juli 2020 Datteren din har spurt flere ganger og venninnen har sagt nei. Da hadde jeg latt det ligge, de trenger ikke å forklare seg. Anonymkode: 7bfbf...9a9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #24 Skrevet 1. juli 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er i såfall litt dårlig gjort syns jeg. Anonymkode: 03344...c59 Er det? Det synes ikke jeg. Om du virkelig synes det er du kravstor. Anonymkode: 3ae37...86e
Superdolly Skrevet 1. juli 2020 #25 Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, Nyttårs barn skrev: Jeg ville bedt om en "tjeneste"- Ta med mannen din på en bedre middag eller noe annet på kvelden og be om jenta kan få overnatte så dere kan kose dere litt med voksentid. Jeg hadde virkelig tatt saken opp med moren før jeg gikk inn på et slikt forslag. For hvis hi spør om dette, så setter hun denne moren (og muligens datteren) i klemma. Hi skriver at datteren hennes har spurt flere ganger, men fått nei. Da spør man ikke etter (gratis) barnevakt for å komme seg unna nei-et, da tar man opp saken skikkelig eller lar det ligge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå