Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #26 Skrevet 29. juni 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er noe av essensen, nettopp at vi ikke ivaretar barnas behov, men gjør som foreldrene ønsker. Det er disse tingene jeg ikke ønsker å fortsette med, men skal selvsagt gi barna det beste tilbudet vi kan. Hi Anonymkode: 22dc1...011 Så du føler at du ikke gjør det som er barnas beste, dvs. gjør en dårlig jobb, men vil likevel ha takkekort? Anonymkode: fd8b2...207
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #27 Skrevet 29. juni 2020 Jeg tror at det er mange som føler seg slitne og ikke satt pris på oppi dette. Men det viktigste tror jeg likevel er å behandle andre slik du selv vil bli behandlet. Og strekk deg litt lenger om du har ork! Vink til postmannen, rop takk til søppelmannen, vær ekstra hyggelig på butikken, takk læreren som har fått pepper pga en tøff utgang av året etc. Uansett hvilket yrke du er i så gi deg selv et klapp på skulderen om ingen andre gjør det. Jeg er hjemmeværende alenemor til 4 stykker og gir meg selv et klapp på skulderen hver kveld og håper på en beste morgendag om dagen ikke var slik jeg hadde planlagt! Men ja, det er lov å være skuffet. Jeg og mine barnehage barn gikk rundt å takket alle "våres". Vi gjør som nevnt over også mgt andre yrker. Det er på sin plass i en slik tid. Så kan man være sliten og mutt innenfor husets fire vegger. Så tul deg HI, takk for jobben du har gjort. Håper du fortsetter med å strekke deg litt lenger når ferien er over! 💪 Anonymkode: 27b06...634
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #28 Skrevet 29. juni 2020 I vår bhg får alle ansatte en sommerhilsen fra Fau på sommerfesten. Men ikke noe utover det. Samme som lærerne får. Anonymkode: 6518c...b03
litekreativtbrukernavn Skrevet 29. juni 2020 #29 Skrevet 29. juni 2020 Må innrømme at jeg ikke gir noe hver sommer... Når mine barn har siste dag i avdelingen (liten/stor) har jeg gitt kort med individuell hilsen til de 3-4 som jobber der, men vet jo ikke når de har ferie så det blir barnets siste dag. Prøver heller å rose i hverdagen. Og det er oppriktig. Vi har vært kjempe heldige, og jeg pleier å takke de faste jevnlig for det og for at de er så stor del av barnas liv (for jeg har mildt sagt dårlig samvittighet for at de i perioder ser barnet mitt mer en meg selv, men jeg må jo også jobbe 🤷♀️) . Men trodde ikke det var "plikt" å gi noe hvert år?
topaz Skrevet 29. juni 2020 #30 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har ikke oversikt over når ansatte tar ferie! Jeg har knapt oversikt over når jeg tar ferie!
Spurvugla Skrevet 29. juni 2020 #31 Skrevet 29. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er noe av essensen, nettopp at vi ikke ivaretar barnas behov, men gjør som foreldrene ønsker. Det er disse tingene jeg ikke ønsker å fortsette med, men skal selvsagt gi barna det beste tilbudet vi kan. Hi Anonymkode: 22dc1...011 Det er vel ikke sikkert alle foreldre setter pris på dette heller? Jeg tenker særlig på det med å ha syke barn i barnehage, noen setter kanskje pris på det, men de fleste ergrer seg vel over at barna deres blir smittet igjen og igjen i barnehagen, og ville heller sluppet det. Når det gjelder dagsoving er det foreldrene som bestemmer, men jeg tror de fleste vil foretrekke at barnehageansatte sier hva de mener og ikke bare godtar alt uten innvendinger. Foreldrene vet ikke hvordan barna fungerer i barnehagen og kan tro at det går mye bedre enn det faktisk gjør, særlig hvis barna kvikner til ut på ettermiddagen. (Mange har lite erfaring med barn før de får egne, og har urealistiske forventninger om hvor tidlig de skal sovne om kvelden, og tror dermed alt er bra hvis en toåring kollapser over middagen og sovner 18.30. Det skader ikke å gi noen motforestillinger.)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #32 Skrevet 29. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv om der ikke er til barnets beste? Selv om barnet er så trøtt og slitent at det gråter og ikke har der noe bra? Skal foreldrenes ønsker og krav trumfe alt, eller skal de som jobber i barnehagen kunne foreta selvstendige vurderinger ut i fra barnas åpenbare behov? Anonymkode: c26fa...f4a Dette❤️ Foreldrenes behov for alenetid på kveld skal ikke gå utovet barnas behov for søvn eller hvil i bhg. Anonymkode: 63002...dd6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #33 Skrevet 29. juni 2020 Jeg jobber i NAV. Jeg strekker med alltid langt for brukerne mine og får veldig gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør. På 10 år har jeg fått kort eller blomster fem- seks ganger. Det har vært hyggelig, men det påvirker ikke motivasjonen for å hver dag yte mitt beste. Selv har jeg gitt blomster eller sjokolade når barna har sluttet i barnehagen, og da til hele personalgruppen. Ikke ved overgang til ny avdeling. Det har jeg ikke tenkt på som naturlig. Anonymkode: 6eecf...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå