Gå til innhold

Har jeg rett til å kjenne litt skuffelse? Ang barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som pedagogisk leder og hadde siste dag på jobb før ferien på fredag. På avdelingen min går det fem barn som skal begynne på storbarn over sommerferien. Ingen av disse takket for en fin tid på avdelingen, ikke et kort, ingenting. Vi har stått på, tilrettelagt for foreldre og barn og strukket oss langt. Vi har blant annet gått med på at barna skulle slutte å sove på dagtid (selv om de trengte det), for at de skulle sovne tidlig på kvelden. Vi har også hatt småsyke barn på avd, selv om de burde vært sendt hjem. I tillegg har ingen av oss på avdelingen brukt en eneste sykedag i år - vi står på. Kjenner derfor en skuffelse over å ikke få noen takk eller anerkjennelse for jobben som gjøres. Vet jo at vi får lønn for jobben, men de andre avdelingene fikk blomster og diverse fra sine foreldre kjøpt inn av foreldrerepresentantene.

Anonymkode: 22dc1...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dårlig. Men hvorfor gjør dere alle disse ekstra tingene ? Dagens foreldre er bortskjemte og tar lite ansvar for egne barn.  Samfunnet skal oppdra dem og helst passe dem hele dagen uansett om de er på jobb eller ikke. De tar dere nok som om selvfølge . Trist 

Anonymkode: 62335...089

Skrevet

Hi her, ja det er en tristhet jeg føler. Tror det bare har ballet på seg ved at flere og flere av foreldrene har krevd mer og mer og kontaktet styrer dersom vi ikke gjorde det de ønsket. Andre avdelinger i bhg har hatt en litt annen kultur og satt seg mer i respekt.

Skrevet

Lov å være skuffet ja. 

Har dere hatt noen form for sommeravslutning eller lign? Der er vel der de fleste får overrakt gaver.

Anonymkode: b8076...f14

Skrevet

Akkurat det samme her, sånn har det vært i flere år så jeg forventer aldri noe. Jeg pleier å gi en liten sommeroppmerksomhet og en liten julegave til alle på avdelingen til gutten min hvert år. Synes det er koselig å vise at jeg setter pris på de 🙂

Anonymkode: 44b84...4aa

Skrevet

Hvor mange sykepleiere, barnevernsansatte, politi, leger osv. får og forventer kort og gaver? Du får lønn som alle andre og de fleste strekker seg langt i jobben sin, mange følger familier over år og fåtallet forventer gaver som takk. 

Anonymkode: e3042...bc4

Skrevet

Jobber i bhg selv og forventer ingenting.  Får jeg noe så er det kjempehyggelig. Jeg gir heller ikke noe til de som har mine barn. Gir en gave til avdelinga når de slutter.

Anonymkode: d6062...e77

Skrevet

Hi her. Som jeg skriver forventer jeg ikke gaver og blomster, men noen ord eller et kort hadde vært hyggelig. Ser jo at andre får det i samme bhg og jeg gir alltid en liten hilsen til bhg det mitt barn går. Dette øker i hvert fall ikke motivasjonen til å tilrettelegge videre på samme måte som vi gar gjort. En takk synes jeg hører med etter at barna har gått to år på avd.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Som jeg skriver forventer jeg ikke gaver og blomster, men noen ord eller et kort hadde vært hyggelig. Ser jo at andre får det i samme bhg og jeg gir alltid en liten hilsen til bhg det mitt barn går. Dette øker i hvert fall ikke motivasjonen til å tilrettelegge videre på samme måte som vi gar gjort. En takk synes jeg hører med etter at barna har gått to år på avd.

Så det du sier er at du vil gjøre en dårligere jobb fordi du ikke får takkekort? 

Seriøst?? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange sykepleiere, barnevernsansatte, politi, leger osv. får og forventer kort og gaver? Du får lønn som alle andre og de fleste strekker seg langt i jobben sin, mange følger familier over år og fåtallet forventer gaver som takk. 

Ja en bør vel gi gave til ondskapsfulle barnevernsansatte som stjeler barn fra foreldre..

Anonymkode: 48af7...8ed

Skrevet

Men???

Jeg jobber på sykehjem, har fulgt mange eldre inn i døden. Jeg har drevet med gjenoppliving og pleier alvorlig syke. Jeg får sjeldent takk fra pårørende. Ei heller gaver. Jeg har jobbet 16 timer i strekk pga underbemanning, får ikke takk. Hva gjør du som er viktigere og bedre enn oss i andre jobber?

Takker du mennesker i kassen på butikken før ferien? 

Takker du postmannen for å levere post uansett vær?

Takker du tannlegen for å møte på jobb?

Hva med søppel henterene?

Du gjør en jobb vi foreldre betaler for, ikke en gratis tjeneste. Og du vet du. KANSKJE er du ikke så flink som du tror.

Anonymkode: b3082...e67

Skrevet

Jeg er enig med deg hi. Men kanskje de gir noe til jul ? 
Kan ikke forvente å få noe til jul og sommer. 

og ja foreldrene ser oftes ikke alt hva vi gjør for barna dems nei ..... 

hilsen ei som jobber i bhg. 

Anonymkode: fcdc9...5f0

Skrevet

Nyansen her, for dere som sammenligner med andre yrker, som tannlegen, er vel at vi faktisk er sammen med barna i 7,5 time hver dag. Småbarna som leveres kl 7.30 etter å ha vært våkne i en halvtime, og hentes 16.30, før de er i seng halv sju. Så der foreldrene ser barne sitt våkent i et par timer på ukedagene, er vi sammen med dem hele dagene. Det er faktisk ikke sammenlignbart med søppeltømmeren som tar i søppeldunken min et minutt hvert fjortende dag. 
Er vel ikke en gave i seg selv HI er ute etter, men et «Takk for et hyggelig år, vi setter pris på at du/dere har tatt godt vare på det kjæreste vi har, og gitt ham en god start på barnehagelivet.» En setning, et kort.... 

Har også opplevd de som har hatt siste dag i barnehagen etter fem år, og som har sendt naboen for å hente, for de har ikke hatt tid... ikke et «hadet» en gang, det er litt sært.... 

Anonymkode: 7d0a1...2fc

Skrevet

Visste foreldrene at du gikk på ferie? 

Jeg er sånn at jeg gir noe til barnehagen /de ansatte en av de siste dagene mitt barn gikk på avdelingen. Jeg har ikke oversikt over når de ansatte har ferie, og har nok glippet det ved å komme med sommergaven seint en gang. 

Anonymkode: 3abab...1af

Skrevet

Ja, du har rett til å kjenne på skuffelse! Men jeg som forelder til 4 må innrømme at jeg ikke er den flinkeste her, rett og slett fordi det er så mange klasser og avdelinger (Pluss fritidsaktiviteter) å forholde seg til. Jeg prøver å uttrykke gjennom året på foreldresamtaler osv at vi er fornøyde når vi er det, men akkurat før sommeren Og før jul er det kjempetravelt med avslutninger og bursdager, og hodet er mer enn fullt! Vi pleier å gi en gave til avdelingen når barnet går over til neste, men ikke ellers. 

Anonymkode: 2c936...d8a

Skrevet

Hi her, er absolutt ikke ute etter gave! Bare noen ord som takk eller et kort, det er så kjekt å få! Har jobbet som pedleder i tjue år og før fikk vi ofte takk og hilsener jul eller sommer. I år ingenting noen av gangene. Synes det er spesielt trist for mine gode medarbeidere på avdelingen som står på og gir alt, hver eneste dag. Var litt sårt å se at naboavdelingene gikk hjem med diverse på fredag og foreldrene visste at det er ferie, ja.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja en bør vel gi gave til ondskapsfulle barnevernsansatte som stjeler barn fra foreldre..

Anonymkode: 48af7...8ed

Ikke drit deg ut med så kunnskapsløse uttalelser

Anonymkode: ef051...d16

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg hi. Men kanskje de gir noe til jul ? 
Kan ikke forvente å få noe til jul og sommer. 

og ja foreldrene ser oftes ikke alt hva vi gjør for barna dems nei ..... 

hilsen ei som jobber i bhg. 

Anonymkode: fcdc9...5f0

Jeg gav ingenting i overgangen fra liten til stor base. Tenkte ikke på det i det hele tatt.

Ble oppmerksom på dette da julen nærmet seg. Da fikk både liten og stor base julegave.

Nå som barnehagen tar slutt og ungen begynner på skolen, har jeg kjøpt gave til begge baser.

Anonymkode: 6e060...66b

Skrevet

Det er vel mer vanlig at man gir en oppmerksomhet til barnehagen når barnet har siste dag? 
Jeg holdt i alle fall ikke styr på når de ulike ansatte tok ferie..

Anonymkode: 9a56a...2b6

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber som pedagogisk leder og hadde siste dag på jobb før ferien på fredag. På avdelingen min går det fem barn som skal begynne på storbarn over sommerferien. Ingen av disse takket for en fin tid på avdelingen, ikke et kort, ingenting. Vi har stått på, tilrettelagt for foreldre og barn og strukket oss langt. Vi har blant annet gått med på at barna skulle slutte å sove på dagtid (selv om de trengte det), for at de skulle sovne tidlig på kvelden. Vi har også hatt småsyke barn på avd, selv om de burde vært sendt hjem. I tillegg har ingen av oss på avdelingen brukt en eneste sykedag i år - vi står på. Kjenner derfor en skuffelse over å ikke få noen takk eller anerkjennelse for jobben som gjøres. Vet jo at vi får lønn for jobben, men de andre avdelingene fikk blomster og diverse fra sine foreldre kjøpt inn av foreldrerepresentantene.

Selv om jeg kan skjønne skuffelsen din synes jeg du gir utrykk for sutring. 

Det er jobben din å stå på og tilrettelegge for både barn og foreldre. Å hjelpe barn å slutte med bleie eller slutte å sove på dagtid Er helt ordinære arbeidsoppgaver, likeså å være på jobb alle dager så lenge du ikke er syk!

Å la være å sende hjem syke barn er jo ikke noe dere burde få honnør for! Her har dere virkelig ikke gjort jobben deres. 

Selv om barna går fra en avdeling til en annen, kommer du vel til p se både barnlig foreldre framover. De kommer jo tilbake etter sommerferien. Dersom man skulle kjøpe gave til en voksenperson ved hver eneste overgang vil man få mye å gjøre framover. Bare tenk på skolesituasjonen. Her har de flere lærer og assistenter klasse, noen følger med res det ene året til det andre, noen et bare innom en periode. Noen er vikarer for et år, noen tar over en periode  pga sykmelding osv.... barna våre får mange voksenpersoner å forholde seg til i årene fra 0-18....

Hva med de som har gamle og pleietrengende foreldre? Skal man gi gave til hver eneste hjemmehjelp? Hvor mange av pleierne på sykehjemmet fortjener en personlig takk? Alle 20? Hver jul og hver sommer? 

Anonymkode: 78925...50d

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om jeg kan skjønne skuffelsen din synes jeg du gir utrykk for sutring. 

Det er jobben din å stå på og tilrettelegge for både barn og foreldre. Å hjelpe barn å slutte med bleie eller slutte å sove på dagtid Er helt ordinære arbeidsoppgaver, likeså å være på jobb alle dager så lenge du ikke er syk!

Å la være å sende hjem syke barn er jo ikke noe dere burde få honnør for! Her har dere virkelig ikke gjort jobben deres. 

Selv om barna går fra en avdeling til en annen, kommer du vel til p se både barnlig foreldre framover. De kommer jo tilbake etter sommerferien. Dersom man skulle kjøpe gave til en voksenperson ved hver eneste overgang vil man få mye å gjøre framover. Bare tenk på skolesituasjonen. Her har de flere lærer og assistenter klasse, noen følger med res det ene året til det andre, noen et bare innom en periode. Noen er vikarer for et år, noen tar over en periode  pga sykmelding osv.... barna våre får mange voksenpersoner å forholde seg til i årene fra 0-18....

Hva med de som har gamle og pleietrengende foreldre? Skal man gi gave til hver eneste hjemmehjelp? Hvor mange av pleierne på sykehjemmet fortjener en personlig takk? Alle 20? Hver jul og hver sommer? 

Anonymkode: 78925...50d

Dette er jeg enig i. 

HI, du får lønn for jobben du gjør. Og selv om du sikkert gjør den jobben du skal, er det ingenting ekstraordinært i det du gjør. At du for eksempel etterkommer foreldrenes ønske om at barna ikke sover i barnehagen skulle da bare mangle!

Anonymkode: fd8b2...207

Skrevet

Kan vel hende at korona har noe med saken å gjøre.

I barnehagen til mine barn hadde ikke sommeravslutning i år. Det synes jeg var skuffende. Men fordi det ikke var avslutning er det heller ikke organisert noe gave til de ansatte (som jeg vet om).

Anonymkode: 5026b...230

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette synes jeg var trist å lese. Tilrettelegger du ikke fordi du ønsker det beste for barna, men for å få gaver/kort og anerkjennelse fra foreldrene? Jeg er selv sykepleier og gjør mitt beste for pasienter og pårørende fordi jeg oppriktig bryr meg om dem og tar stolthet i yrket mitt, ikke med tanke for at jeg skal motta noe selv etterpå. 

Anonymkode: 138e7...ff5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At du for eksempel etterkommer foreldrenes ønske om at barna ikke sover i barnehagen skulle da bare mangle!

Anonymkode: fd8b2...207

Selv om der ikke er til barnets beste? Selv om barnet er så trøtt og slitent at det gråter og ikke har der noe bra?

Skal foreldrenes ønsker og krav trumfe alt, eller skal de som jobber i barnehagen kunne foreta selvstendige vurderinger ut i fra barnas åpenbare behov?

Anonymkode: c26fa...f4a

Skrevet

Dette er noe av essensen, nettopp at vi ikke ivaretar barnas behov, men gjør som foreldrene ønsker. Det er disse tingene jeg ikke ønsker å fortsette med, men skal selvsagt gi barna det beste tilbudet vi kan. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...