Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #26 Skrevet 28. juni 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært ute for noenlunde det samme, her ble barnet meldt opp til ppt 3 ganger på 4 år fordi barnehagen mente at barnet hadde en form for autisme . Ppt kom frem til at barnet ikke feilte noenting og at det var personligheten til barnet som var som det var og det viste seg i senere tid at barnet, nå ungdommen , er introvert. Ingenting i veien med intelligensen, toppkarakterer, men liker seg i eget selskap. Jeg måtte den gang få ppt til å sende et brev til bhg, hvor styrer i bhg ble satt på plass en gang for alle, for det sytet hennes og behovet for å melde opp til ppt, det ble til slitt for slitsomt i lengden. Anonymkode: 54870...382 Hvor i landet er denne barnehagen? Hvilken kommune? Det høres nemlig ut som styreren i vår barnehage. Anonymkode: 922e0...0bc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #27 Skrevet 28. juni 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor i landet er denne barnehagen? Hvilken kommune? Det høres nemlig ut som styreren i vår barnehage. Anonymkode: 922e0...0bc I en av Bergens nabokommuner. Anonymkode: 54870...382
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #28 Skrevet 28. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: De har sagt at de mistenker diagnose ala autisme . Har fått ppt på banen og på mitt initiativ henvist til barnehabilitering. Der ble barnet utredet og de fann ikke noe som minte om autisme , men at barnet kun er litt sen. Pedagogisk leder på avdelingen til barnet mitt ble faktisk sur og mente at de i habilitering burde følge opp barnet over sommeren. Jeg sa at de er eksperter de som har utredet barnet mitt og jeg velger å høre på de. Og at jeg antar at ppt vil fortsatt hjelpe barnet mitt for å utvikle seg , slik barnet faktisk gjør hele tiden. Sa også til henne at det er ikke viktig med diagnose, men at barnet mitt får den hjelpen det trenger ut i fra behovene til barnet. Hun skulle ringe habilitering for dette var hun sterkt uenig i. Er dette greit?? Kjenner jeg blir så matt på hele dama. Hun har hele tiden kun fokusert på vanskene til barnet og ikke på alle de styrkene barnet faktisk har Anonymkode: fe830...bc5 Må bare spørre,er dette en barnehage i Bergen? Høres ut som samme barnehage som barnet mitt gikk i.De fokuserte også bare på det negative og ikke barnet sine sterke sider. De trodde også at barnet mitt hadde autisme noe som ikke stemte etter å ha fått barnet utredet. Anonymkode: 84d6f...041
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #29 Skrevet 29. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det der stemmer ikke. Diagnoser utløser ikke ekstra ressurser hverken i barnehage eller skole. Ppt vurderer utfra barnets behov- helt uavhengig av diagnoser og skoler/barnehager får ikke mer midler om et barn har feks.autisme vs. "forsinket utvikling". Barnets behov gjelder uansett. Anonymkode: abb92...d10 Joda, diagnose gir ganske mange rettigheter. Feks kan autisme gi rett til assistent, spes.ped, logoped, iop osv. Det samme vil feks gjelde diagnose som ADHD og tourettes. «Umodenhet» gir ingen slike rettigheter. en diagnose vil også gi tilgang til terapi, medisiner og behandling, rettigheter som ledsagerkort, støttekontakt, avlastning mm og ikke minst økonomiske rettigheter som grunn- og hjelpestønad. Anonymkode: 6bb71...6d7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #30 Skrevet 29. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare spørre,er dette en barnehage i Bergen? Høres ut som samme barnehage som barnet mitt gikk i.De fokuserte også bare på det negative og ikke barnet sine sterke sider. De trodde også at barnet mitt hadde autisme noe som ikke stemte etter å ha fått barnet utredet. Anonymkode: 84d6f...041 I Bergen dette ja.. hvorfor mistenkte de autisme hos ditt barn? Her er det språket og umodenhet hos barnet. Anonymkode: fe830...bc5
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #31 Skrevet 29. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, diagnose gir ganske mange rettigheter. Feks kan autisme gi rett til assistent, spes.ped, logoped, iop osv. Det samme vil feks gjelde diagnose som ADHD og tourettes. «Umodenhet» gir ingen slike rettigheter. en diagnose vil også gi tilgang til terapi, medisiner og behandling, rettigheter som ledsagerkort, støttekontakt, avlastning mm og ikke minst økonomiske rettigheter som grunn- og hjelpestønad. Anonymkode: 6bb71...6d7 Diagnose kan også hemme barnet på sikt. Ved at i verste fall så griper bv inn i fødestua den dagen hen skal ha barn, selvom vedkommende er helt fungerende. Anonymkode: 922e0...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #32 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Diagnose kan også hemme barnet på sikt. Ved at i verste fall så griper bv inn i fødestua den dagen hen skal ha barn, selvom vedkommende er helt fungerende. Anonymkode: 922e0...0bc Dersom et barn har så store vansker og/eller en alvorlig diagnose som påvirker evnen til å gi omsorg til egne barn, så er det vel bare naturlig at barnevernet kommer på banen! Anonymkode: 6bb71...6d7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #33 Skrevet 29. juni 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Diagnose kan også hemme barnet på sikt. Ved at i verste fall så griper bv inn i fødestua den dagen hen skal ha barn, selvom vedkommende er helt fungerende. Anonymkode: 922e0...0bc Det er ikke alltid det er tilfellet nei. Anonymkode: 922e0...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #34 Skrevet 29. juni 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: De har sagt at de mistenker diagnose ala autisme . Har fått ppt på banen og på mitt initiativ henvist til barnehabilitering. Der ble barnet utredet og de fann ikke noe som minte om autisme , men at barnet kun er litt sen. Pedagogisk leder på avdelingen til barnet mitt ble faktisk sur og mente at de i habilitering burde følge opp barnet over sommeren. Jeg sa at de er eksperter de som har utredet barnet mitt og jeg velger å høre på de. Og at jeg antar at ppt vil fortsatt hjelpe barnet mitt for å utvikle seg , slik barnet faktisk gjør hele tiden. Sa også til henne at det er ikke viktig med diagnose, men at barnet mitt får den hjelpen det trenger ut i fra behovene til barnet. Hun skulle ringe habilitering for dette var hun sterkt uenig i. Er dette greit?? Kjenner jeg blir så matt på hele dama. Hun har hele tiden kun fokusert på vanskene til barnet og ikke på alle de styrkene barnet faktisk har Anonymkode: fe830...bc5 Ikke greit i det hele tatt. Vår ped leder påstod at vår sønn på da 4 år sikker hadde autisme, ellers måtte det være ADHD.... hun bare snakket om det negative hele tiden. pga dette sjekket bup bare opp Autisme og ADHD , og fant ut at siden han ikke hadde Autisme, så banket de i bordet med ADHD. Ganske så tragisk! Då jeg stilte spørsmål, var svaret at dette viste de bedre enn meg. De ville gi barnet medisiner, jeg sa NEI. Og det falt ikke i god jord hos dem så hadde peiling på alt. Nå skal han opp i 3 klassen, sliter bare litt med konsentrasjon og faget matte ( sporet går inn på dyskalkuli). Så denne ped lederen har og sagt slik til flere jeg vet om, tragisk at hun får fortsette i jobben. For dette ødela de siste årene i bhg for min sønn, bare fokus på alt han ikke kunne eller klarte😳 Anonymkode: 5f89a...605
Prettyprey Skrevet 29. juni 2020 #35 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke greit i det hele tatt. Vår ped leder påstod at vår sønn på da 4 år sikker hadde autisme, ellers måtte det være ADHD.... hun bare snakket om det negative hele tiden. pga dette sjekket bup bare opp Autisme og ADHD , og fant ut at siden han ikke hadde Autisme, så banket de i bordet med ADHD. Ganske så tragisk! Då jeg stilte spørsmål, var svaret at dette viste de bedre enn meg. De ville gi barnet medisiner, jeg sa NEI. Og det falt ikke i god jord hos dem så hadde peiling på alt. Nå skal han opp i 3 klassen, sliter bare litt med konsentrasjon og faget matte ( sporet går inn på dyskalkuli). Så denne ped lederen har og sagt slik til flere jeg vet om, tragisk at hun får fortsette i jobben. For dette ødela de siste årene i bhg for min sønn, bare fokus på alt han ikke kunne eller klarte😳 Anonymkode: 5f89a...605 Huff så trist, jeg kan ikke fatte hvorfor disse ped. lederne og styrerne får lov til å overkjøre foreldre på denne måten. ALT må diagnostiseres nå om dagen.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #36 Skrevet 29. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, diagnose gir ganske mange rettigheter. Feks kan autisme gi rett til assistent, spes.ped, logoped, iop osv. Det samme vil feks gjelde diagnose som ADHD og tourettes. «Umodenhet» gir ingen slike rettigheter. en diagnose vil også gi tilgang til terapi, medisiner og behandling, rettigheter som ledsagerkort, støttekontakt, avlastning mm og ikke minst økonomiske rettigheter som grunn- og hjelpestønad. Anonymkode: 6bb71...6d7 Alt du beskriver i første avsnitt kan man få uten diagnose jo, om barnets fungering tilsier at man trenger noen av de tingene skal man få det. At det dessverre er noen kommuner som er litt bakpå her er dumt, men sånn er i allefall regelverket. Jeg har jobbet i mange saker hvor det har vært både assistent, spes.ped, IOP...samt andre med logoped...uten at det har vært noen diagnoser som er satt. Enig i de rettighetene du nevner i det andre avsnittet. De følger ofte mer formelle diagnoser. Anonymkode: abb92...d10
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #37 Skrevet 29. juni 2020 På 28.6.2020 den 17.19, Anonym bruker skrev: De har sagt at de mistenker diagnose ala autisme . Har fått ppt på banen og på mitt initiativ henvist til barnehabilitering. Der ble barnet utredet og de fann ikke noe som minte om autisme , men at barnet kun er litt sen. Pedagogisk leder på avdelingen til barnet mitt ble faktisk sur og mente at de i habilitering burde følge opp barnet over sommeren. Jeg sa at de er eksperter de som har utredet barnet mitt og jeg velger å høre på de. Og at jeg antar at ppt vil fortsatt hjelpe barnet mitt for å utvikle seg , slik barnet faktisk gjør hele tiden. Sa også til henne at det er ikke viktig med diagnose, men at barnet mitt får den hjelpen det trenger ut i fra behovene til barnet. Hun skulle ringe habilitering for dette var hun sterkt uenig i. Er dette greit?? Kjenner jeg blir så matt på hele dama. Hun har hele tiden kun fokusert på vanskene til barnet og ikke på alle de styrkene barnet faktisk har Anonymkode: fe830...bc5 Bytt barnehage. Be ny barnehage om ny vurdering Anonymkode: aa852...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå