Gå til innhold

Noen her som har visst at de var gravide ekstremt tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som påstår at hun visste hun var gravid, 3 dager etter samleie. Kan det la seg gjøre?

Andre som har opplevd noe lignende? 😊 Jeg gikk 8 uker uten å få med meg at jeg var gravid, så jeg kjenner tydeligvis ikke kroppen min like godt 😅

Anonymkode: 9b130...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk festeblødning etter noen få dager så jeg lukta lunta da.

 

Anonymkode: 2e329...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ca en uke etter samleie her, altså tre uker på vei og ca en uke til forventet mens. Da begynte jeg føle meg småkvalm og uggen.

Anbefaler det ikke da, for det utviklet seg til en ganske ekstrem svangerskapskvalme

Anonymkode: 5587f...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk ca en uke etter samleie her, altså tre uker på vei og ca en uke til forventet mens. Da begynte jeg føle meg småkvalm og uggen.

Anbefaler det ikke da, for det utviklet seg til en ganske ekstrem svangerskapskvalme

Anonymkode: 5587f...b2c

Samme opplevelse her. Begynte å bli kvalm under en uke etter eggløsning og over en uke før positiv test, og er aldri kvalm når jeg ikke er gravid. Begynte etterhvert å spy og fikk hyperemesis. Gikk ned 10% av kroppsvekten og jeg var slank fra før...

Anonymkode: 8ba54...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alle gangene en "magefølelse" tidlig, og hva jeg kan beskrive som forverret pms - med mensenmurringer og uvellhet, samt sultfølelse. Der og da tok jeg jo ikke det som et garantert tegn, før testen var positiv, men tenkte jo tanken fordi det var så typisk hver gang. 

Det var typisk en ukes tid etter samleiet/El, og testet positivt 4-5 dager før forventet mens alle gangene. 

- Men kroppen min er ganske så stabil når det kommer til syklus. Og nå har jeg ikke brukt hormonell prevensjonsmidler siden jeg var ungdom, og da er det kanskje lettere å kjenne ending? Jeg vet ikke 🙂

Anonymkode: b1bad...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hatt festeblødninger ca 4-5 dager etter eggløsning hver gang, så da var det bare å vente en ukes tid og ta testen. 

Anonymkode: 32d26...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Har en venninne som påstår at hun visste hun var gravid, 3 dager etter samleie. Kan det la seg gjøre?

Andre som har opplevd noe lignende? 😊 Jeg gikk 8 uker uten å få med meg at jeg var gravid, så jeg kjenner tydeligvis ikke kroppen min like godt 😅

Anonymkode: 9b130...539

her gikk det 5 uker, tror ikke noe på at det bare går 3 dager

Anonymkode: 2d292...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første visste jeg det med en gang. Lukt på urin kom etter noen dager, og kvalmen etter 4-5 dager. Hyperemesis da så sikkert mye hormon. De to neste trengte jeg egentlig ikke teste for engang. Kjente endring i urinlukt og kvalme 4-5 dager etter befruktning. 

Anonymkode: 2a896...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt rett tre ganger. Får steinharde ømme pupper ca fem dager etter befruktning. Hadde jeg ikke fått det hadde jeg kanskje ikke merket det da. 

Anonymkode: 40eba...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde sex lørdag. Jeg hadde da hatt normale tegn på eggløsning nesten en uke før, så var overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid. Mandag morgen, to dager etter jeg hadde sex, på vei til jobb, kom morgenkvalme. Før uken var omme ble jeg spurt når jeg var på jobb om jeg var gravid, folk hadde lagt merke til at magen (og puppene) hadde økt såpass at de mente jeg måtte være gravid. Test rett over helgen etter viste positiv. Hadde da også fått tydelige blodårer på brystene og var blitt veldig lettrørt.

Så joda, det er tydeligvis mulig 😜

 

Anonymkode: 01246...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hadde sex lørdag. Jeg hadde da hatt normale tegn på eggløsning nesten en uke før, så var overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid. Mandag morgen, to dager etter jeg hadde sex, på vei til jobb, kom morgenkvalme. Før uken var omme ble jeg spurt når jeg var på jobb om jeg var gravid, folk hadde lagt merke til at magen (og puppene) hadde økt såpass at de mente jeg måtte være gravid. Test rett over helgen etter viste positiv. Hadde da også fått tydelige blodårer på brystene og var blitt veldig lettrørt.

Så joda, det er tydeligvis mulig 😜

 

Anonymkode: 01246...0dd

Ehh nei. 

Anonymkode: bea60...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test 6 dpo for noen år siden. Fikk bekreftet at jeg var så kort på vei med ul noen uker senere. Hadde da "visst" at jeg var gravid i et par dager. Kun ett foster.

Anonymkode: dc7fa...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første begynte jeg plutselig å kaste opp morgenkaffen hver morgen fra en uke etter samleie. Jeg begynte også å få ekstremt god luktesans etter så kort tid. Jeg var uplanlagt gravid, så jeg gikk ikke å kjente etter tegn. Fikk bekreftet på ul senere at jeg var så kort på vei da kvalmen begynte. Kvalmen utviklet seg til hyperemesis etterhvert.

Anonymkode: 0ab86...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm fra en uke etter befruktning, men kobla ikke til graviditet siden det var så tidlig. Testa etter noen uker sammenhengende kvalme...

Anonymkode: c1892...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ehh nei. 

Anonymkode: bea60...fee

Eh, jo.

Du trenger ikke tro det, men det er sant uansett.

Anonymkode: 01246...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som kjente det når egget satte seg. Så jo, det er mulig å merke det fra veldig tidlig av.

Anonymkode: 3cc69...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo.

Du trenger ikke tro det, men det er sant uansett.

Anonymkode: 01246...0dd

Nei jeg og vi som jobber i fagmiljøet tror ikke på det. Men du må jo tro og innbille deg hva du vil. 

Anonymkode: bea60...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg og vi som jobber i fagmiljøet tror ikke på det. Men du må jo tro og innbille deg hva du vil. 

Anonymkode: bea60...fee

Jeg forteller det bare slik det skjedde. Og om du jobber i "fagmiljøet", så burde du også vite at det er svært mange tilfeller man ikke helt kan forklare eller som ikke følger lærebøkene for hvordan det "skal" være.

Det var faktisk flere av mine pasienter som spurte meg direkte om jeg var gravid og hvor langt jeg var kommet siden det var så synlig - og det var før det var gått en uke etter sex. Kanskje jeg har en litt mer nysgjerrig og ydmyk holdning til kroppen, faget og vitenskapen enn du.
 

Anonymkode: 01246...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "visste" det med en gang. Har en veldig sterk intuisjon, og visste etter samleiet at jeg var gravid. Men merket ikke noe på kroppen før etter 6-7 uker. 

Anonymkode: 5417d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en venninne som påstår at hun visste hun var gravid, 3 dager etter samleie. Kan det la seg gjøre?

Andre som har opplevd noe lignende? 😊 Jeg gikk 8 uker uten å få med meg at jeg var gravid, så jeg kjenner tydeligvis ikke kroppen min like godt 😅

Anonymkode: 9b130...539

Tok 5 dager her. Ekstremt kvalm osv synes ikke du skal betvile venninninnen din bare fordi du ikke har opplevd det samme. 

Anonymkode: ab36c...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forteller det bare slik det skjedde. Og om du jobber i "fagmiljøet", så burde du også vite at det er svært mange tilfeller man ikke helt kan forklare eller som ikke følger lærebøkene for hvordan det "skal" være.

Det var faktisk flere av mine pasienter som spurte meg direkte om jeg var gravid og hvor langt jeg var kommet siden det var så synlig - og det var før det var gått en uke etter sex. Kanskje jeg har en litt mer nysgjerrig og ydmyk holdning til kroppen, faget og vitenskapen enn du.
 

Anonymkode: 01246...0dd

Ahh. Du hadde luft i tarmen altså. 

Anonymkode: bea60...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ahh. Du hadde luft i tarmen altså. 

Anonymkode: bea60...fee

Såvidt meg bekjent fylles ikke brystene med tarmgass.

Puppene ble større allerede første uken, med veldig tydelige blodårer, noe jeg ikke hadde hatt tidligere. Gikk opp en bh-størrelse allerede da.

Håper du er litt mer profesjonell når du er på jobb...

Anonymkode: 01246...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Såvidt meg bekjent fylles ikke brystene med tarmgass.

Puppene ble større allerede første uken, med veldig tydelige blodårer, noe jeg ikke hadde hatt tidligere. Gikk opp en bh-størrelse allerede da.

Håper du er litt mer profesjonell når du er på jobb...

Anonymkode: 01246...0dd

Tror ikke flere av pasientene dine så på puppestr din og lurte på om du var gravid altså. Da må du jobbe med spesielle pasienter. Du skrev magen og puppene i parentes. 

Anonymkode: bea60...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke flere av pasientene dine så på puppestr din og lurte på om du var gravid altså. Da må du jobbe med spesielle pasienter. Du skrev magen og puppene i parentes. 

Anonymkode: bea60...fee

HI her.

Slutt å kupp tråden min. Hun trenger ikke å forsvare seg og sin kropp ovenfor deg.

Anonymkode: 9b130...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...