Gå til innhold

Kan du anbefale et sted å bo på Øst- eller Sørlandet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å flytte når barna blir større. Det må være et sted ved havet, og det må være pent. Lite kriminalitet. Hyggelige folk. Et trivelig bysentrum. Gode skoler, gjerne kort reisevei til høyere utdanning. Rikt kulturliv. Forslag?

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gamle hurum kommune har mange perler, men det kommer jo an på hva du mener meg kort reisevei. For folk på landet er en time kort, for byfolk er mer enn 10 min langt. Hurum ligger 30 min-1 time fra Drammen og Asker sentrum. 

Anonymkode: 6b75c...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtterøy eller Tønsberg. Skjærgården rett utenfor vinduet ...

Anonymkode: 8432d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oslo. 

Anonymkode: b86bb...3ac

😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 69383...86c

Hvorfor all den latteren?

HI spør etter følgende:
Lite kriminalitet. Hyggelige folk. Et trivelig bysentrum. Gode skoler, gjerne kort reisevei til høyere utdanning. Rikt kulturliv.

Du kan få alt dette i Oslo, også lite kriminalitet dersom man bare velger riktig bydel å bosette seg i

Anonymkode: 96f44...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner, Briskeby eller Bygdøy. Folk forstår ikke at Oslo er satt sammen av en rekke småbyer. Vi driver ikke å soser rundt nede på Karl Johan, men er stort sett i våre bydeler. Jeg bor på Frogner og sykler til stranda på 10 minutter, bruker 20 minutter å sykle til Operaen. Og så har vi området Frognerparken, Den engelske park osv. Fint å grønt 👍🏻

Anonymkode: 27929...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frogner, Briskeby eller Bygdøy. Folk forstår ikke at Oslo er satt sammen av en rekke småbyer. Vi driver ikke å soser rundt nede på Karl Johan, men er stort sett i våre bydeler. Jeg bor på Frogner og sykler til stranda på 10 minutter, bruker 20 minutter å sykle til Operaen. Og så har vi området Frognerparken, Den engelske park osv. Fint å grønt 👍🏻

Anonymkode: 27929...ec1

Du er rimelig nedlatende hvis du tror folk flest tror at Oslo består av bare Karl Johan. Oslo er hovedstaden i Norge og den byen kanskje flest vet mest om. Så det er mer trolig at folk utenfor Oslo kjenner til Oslo enn det er at Oslofolk kjenner til hvordan andre byer og tettsteder er.

Så er det likevel sånn at selv om man vet at Oslo er mer enn området rundt Karl Johan, så er det ikke sikkert at man ønsker å bo der. Oslo er en flott by, men den tilfredsstiller faktisk ikke allés krav til bosted. Selv om man vet at Oslo er mangfoldig og består av flere bydeler.


Det er uansett rimelig naivt å tro at folk flest har råd til å bo på Frogner, Briskeby eller Bygdøy da... og har man råd, er det ikke sikkert man ønsker å bruke så vanvittig mye penger bare på å bo når det finnes så mange andre flotte steder.

Anonymkode: ffa11...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Vurderer å flytte når barna blir større. Det må være et sted ved havet, og det må være pent. Lite kriminalitet. Hyggelige folk. Et trivelig bysentrum. Gode skoler, gjerne kort reisevei til høyere utdanning. Rikt kulturliv. Forslag?

Anonymkode: 5ce43...4a1

Sarpsborg er veldig koselig :)

Hvaler,men det er jo ikke akkurat en by men veldig koslig likevel

Kristiansand, ekte sørlandsidyll

Anonymkode: 74096...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har alt bortsett fra hav på Hamar. Men vi har Mjøsa da :)

Anonymkode: f9432...d53

Må nesten ha hav 🙃 Og så innbiller jeg meg at det blir veldig kaldt der på vinteren?

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gamle hurum kommune har mange perler, men det kommer jo an på hva du mener meg kort reisevei. For folk på landet er en time kort, for byfolk er mer enn 10 min langt. Hurum ligger 30 min-1 time fra Drammen og Asker sentrum. 

Anonymkode: 6b75c...d61

Ja, der er det fint! Pleide å kjøre tur der da jeg bodde i Bærum.

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekkefjord. Der er folk varme, gode, velkommende, imøtegående. Der finnes det ikke kriminalitet. Et godt sted for barn å vokse opp. Fritt for dop og slikt.

Anonymkode: c6144...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oslo. 

Anonymkode: b86bb...3ac

Ja. Men jeg har bodd der før, og synes det blir litt for mye elendighet.

Hi 

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nøtterøy eller Tønsberg. Skjærgården rett utenfor vinduet ...

Anonymkode: 8432d...fc0

Godt forslag! Imponert over hvor mye man får for pengene på boligmarkedet begge steder!

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kristiansand har alt dette!

Anonymkode: f0fc6...2a3

Notert 🙂

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sarpsborg er veldig koselig :)

Hvaler,men det er jo ikke akkurat en by men veldig koslig likevel

Kristiansand, ekte sørlandsidyll

Anonymkode: 74096...e31

Er Sarpsborg «bedre» (i mangel av bedre ord) enn Fredrikstad? Eller er de to byene nokså like?

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flekkefjord. Der er folk varme, gode, velkommende, imøtegående. Der finnes det ikke kriminalitet. Et godt sted for barn å vokse opp. Fritt for dop og slikt.

Anonymkode: c6144...0bf

Når jeg hører «Flekkefjord», tenker jeg med en gang på hun i Big Brother 🤭 Høres fantastisk ut med et samfunn uten narkotika!

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må nesten ha hav 🙃 Og så innbiller jeg meg at det blir veldig kaldt der på vinteren?

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Mindre kaldt enn i Oslo i praksis. Jeg pendler til Oslo hele året. Temperaturen er ofte lavere på Hamar, men i Oslo er det surere og høyere luftfuktighet så det føles kaldere i Oslo. Blir mer snø enn i Oslo da! Mest fordi snøen ikke smelter men blir liggende mer. Mange bruker spark.
 

Lite regn i innlandet dessuten :)

Anonymkode: f9432...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mindre kaldt enn i Oslo i praksis. Jeg pendler til Oslo hele året. Temperaturen er ofte lavere på Hamar, men i Oslo er det surere og høyere luftfuktighet så det føles kaldere i Oslo. Blir mer snø enn i Oslo da! Mest fordi snøen ikke smelter men blir liggende mer. Mange bruker spark.
 

Lite regn i innlandet dessuten :)

Anonymkode: f9432...d53

Lite regn høres bra ut! 😀

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mindre kaldt enn i Oslo i praksis. Jeg pendler til Oslo hele året. Temperaturen er ofte lavere på Hamar, men i Oslo er det surere og høyere luftfuktighet så det føles kaldere i Oslo. Blir mer snø enn i Oslo da! Mest fordi snøen ikke smelter men blir liggende mer. Mange bruker spark.
 

Lite regn i innlandet dessuten :)

Anonymkode: f9432...d53

Spesielt i vinter, hvor det knapt lå snø på bakken. 

Anonymkode: f824d...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal, Fevik, Grimstad eller Lillesand i sør f.eks er flott, spesielt om sommeren. 

Anonymkode: 35a0b...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...