Gå til innhold

Kan du anbefale et sted å bo på Øst- eller Sørlandet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nøtterøy utenfor Tønsberg. Kan spesielt anbefale Føynland eller Husøy. Husøy er Tønsberg kommune, men er en øy utenfor Føynland. Begge steder er ren idyll, er innflytter selv og trives ekstremt godt. 

Anonymkode: 49882...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Anonym bruker said:

Er Sarpsborg «bedre» (i mangel av bedre ord) enn Fredrikstad? Eller er de to byene nokså like?

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Lettere og få jobb i Sarpsborg i alle fall, og synes skolene er bedre, Bor selv i Fredrikstad,men jobbet i Sarpsborg i alle år

Anonymkode: 74096...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Arendal, Fevik, Grimstad eller Lillesand i sør f.eks er flott, spesielt om sommeren. 

Anonymkode: 35a0b...da2

Myyyyye krim og dop i Arendal

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 13.30, Anonym bruker skrev:

Når jeg hører «Flekkefjord», tenker jeg med en gang på hun i Big Brother 🤭 Høres fantastisk ut med et samfunn uten narkotika!

Hi

Anonymkode: 5ce43...4a1

Det der er ikke sant! Flekkefjord er et lite høl med drap og dop og all mulig slags kriminalitet. Bare å Google. Grusom plass.

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristiansand uten tvil. Fineste byen i Norge. Vi vurderer å flytte dit. 

Anonymkode: 53155...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der er ikke sant! Flekkefjord er et lite høl med drap og dop og all mulig slags kriminalitet. Bare å Google. Grusom plass.

Anonymkode: 69383...86c

Jo, det er sant. Jeg har nemlig bodd der selv. Det eneste du muligens kan kritisere Flekkefjord for er at det er noen kreative personer der også. Men de er fargerike i måten de er på. Ellers har plassen et politi som er høflig og hyggelig mot alle. Kriminaliteten er lav.

Men la meg gjette, eksen din bor i Flekkefjord? 😁

Anonymkode: c6144...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er sant. Jeg har nemlig bodd der selv. Det eneste du muligens kan kritisere Flekkefjord for er at det er noen kreative personer der også. Men de er fargerike i måten de er på. Ellers har plassen et politi som er høflig og hyggelig mot alle. Kriminaliteten er lav.

Men la meg gjette, eksen din bor i Flekkefjord? 😁

Anonymkode: c6144...0bf

Eksen min? Han bor i Tromsø. Why?

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skien eller Porsgrunn 😊 her får du det beste av alt! Kort vei til både skjærgård og høyfjell. Mye mer bolig for pengene her enn i for eksempel Kristiansand. 

Anonymkode: c7b32...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Kristiansand har alt dette!

Anonymkode: f0fc6...2a3

Kristiansand er en kriminell søppeldynge. Stol på meg, jeg bor her. Rusmidler er et stort problem og det er slåsskamper i sentrum hver kveld. Det ligger gjerne igjen sprøyter på lekeplasser og i buskene i sentrum. Kystbildet er forurenset av fabrikker som ligger spredt ut overalt. De eneste gode skolene finner du på Lund, alle de andre skolene er dårlig bemannet og kunne gjerne trengt en oppussing. Veldig mange av gatene i Kvadraturen lukter også av kloakk av en eller annen merkelig grunn. Offentlig transport og trafikkork er et mareritt. Kristiansandere er ikke som andre sørlendinger. De er kalde og holder seg oftest unna deg. Det er heller ikke sikkert at HI kommer til å takle å høre på kristiansandsdialekta hele tiden. Styr unna Kristiansand!

Anonymkode: e4975...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kristiansand er en kriminell søppeldynge. Stol på meg, jeg bor her. Rusmidler er et stort problem og det er slåsskamper i sentrum hver kveld. Det ligger gjerne igjen sprøyter på lekeplasser og i buskene i sentrum. Kystbildet er forurenset av fabrikker som ligger spredt ut overalt. De eneste gode skolene finner du på Lund, alle de andre skolene er dårlig bemannet og kunne gjerne trengt en oppussing. Veldig mange av gatene i Kvadraturen lukter også av kloakk av en eller annen merkelig grunn. Offentlig transport og trafikkork er et mareritt. Kristiansandere er ikke som andre sørlendinger. De er kalde og holder seg oftest unna deg. Det er heller ikke sikkert at HI kommer til å takle å høre på kristiansandsdialekta hele tiden. Styr unna Kristiansand!

Anonymkode: e4975...698

Hahaha! Bor også i Kristiansand og kjenner ikke igjen noe av det du sier. Flyttet hit for noen år siden. Synes alle er kjempekoselige her.

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha! Bor også i Kristiansand og kjenner ikke igjen noe av det du sier. Flyttet hit for noen år siden. Synes alle er kjempekoselige her.

Anonymkode: 69383...86c

Vel, jeg ble født her og vokste opp med disse tingene rundt meg.

Anonymkode: e4975...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg ble født her og vokste opp med disse tingene rundt meg.

Anonymkode: e4975...698

Du bor vel på vest-siden av sentrum da...

Anonymkode: 69383...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Mindre kaldt enn i Oslo i praksis. Jeg pendler til Oslo hele året. Temperaturen er ofte lavere på Hamar, men i Oslo er det surere og høyere luftfuktighet så det føles kaldere i Oslo. Blir mer snø enn i Oslo da! Mest fordi snøen ikke smelter men blir liggende mer. Mange bruker spark.
 

Lite regn i innlandet dessuten :)

Anonymkode: f9432...d53

Det er jaggu meg surt og kaldt i Hamar før Mjøsa fryser! Husker ennå hvor kaldt det var å stå og vente på bussen til Storhamar fra stasjonen... mvh eks-pendler fra Elverum

(Ihvertfall ikke flytt til Elverum HI, det er et høl!) 

Anonymkode: c7aaa...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kristiansand uten tvil. Fineste byen i Norge. Vi vurderer å flytte dit. 

Anonymkode: 53155...626

Langt ifra, sørlandsbyene er mye finere. Kristiansand er en by på sørlandet, men det er ingen sørlandsby. 

Anonymkode: 35a0b...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kristiansand er en kriminell søppeldynge. Stol på meg, jeg bor her. Rusmidler er et stort problem og det er slåsskamper i sentrum hver kveld. Det ligger gjerne igjen sprøyter på lekeplasser og i buskene i sentrum. Kystbildet er forurenset av fabrikker som ligger spredt ut overalt. De eneste gode skolene finner du på Lund, alle de andre skolene er dårlig bemannet og kunne gjerne trengt en oppussing. Veldig mange av gatene i Kvadraturen lukter også av kloakk av en eller annen merkelig grunn. Offentlig transport og trafikkork er et mareritt. Kristiansandere er ikke som andre sørlendinger. De er kalde og holder seg oftest unna deg. Det er heller ikke sikkert at HI kommer til å takle å høre på kristiansandsdialekta hele tiden. Styr unna Kristiansand!

Anonymkode: e4975...698

Jeg er født og oppvokst i KRS og kjenner meg ikke igjen i det du skriver. 
Hvilket grunnlag har du for å si at de eneste gode skolene er på Lund?? 
Hvilket kystbilde er forurenset? 
Hvor i KRS bor du? Hvorfor bor du her hvis det er så galt? 
Jeg elsker vakre byen min med nærhet til både skog og hav, koselige sentrum som bugner av blomster. 

Anonymkode: 53155...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimstad og Lillesand er nydelig. Lillesand er jo veldig nære Kristiansand så ikke mangel på kulturelle opplevelser. Grimstad er en fin by bare gjennomsyret av korrupsjon på kommunenivå. De har også et problem med økonomien iom deres største skatteyter har gått konk.

Felles for Arendal, Fevik Grimstad og Lillesand er uten tvil den fantastiske skjærgård, at folk er generelt hyggelig og blid (det er de virkelig). Ville styrt unna Arendal kanskje, stort narkotikaproblem. Bor der selv og mine unger har ikke lov å være i bysentrum etter det blir mørkt.

Det er Norges bibelbelte men mindre enn man tror. Jehovas vitner har jeg bare hatt 1 gang på døra i de snart 20 år jeg bor her.

Forholdsvis få innvandrere og flyktninger, fordelen er at de virkelig kan integreres i samfunnet. Skoler der etnisk norske er unntaket finnes ikke.

Jeg trives på Sørlandet, landets beste vær har vi også.

Anonymkode: 8bea1...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøbak. Relativt nært Oslo, ved havet og ser ut som en sørlandsidyll. 

Anonymkode: 4cbf9...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...