Gå til innhold

Hva synes du om folk som bare dukker opp hos deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kunne jo bare latt være å åpne og heller blitt i badekaret?

Anonymkode: a3985...a3d

Nei, det er ikke så enkelt. Andre familiemedlemmer åpner jo gjerne døren.

Anonymkode: 0b11f...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner tiden da det ikke var nødvendig å avtale dagen i forveien. Savner praten over en kaffekopp ved kjøkkenbordet. Synes det er utrolig trist at man må avtale ned i minste detalj. 

Anonymkode: cb1d6...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i ny og ne er det koselig. Flere ganger i uka er ikke koselig. 
Mine svigerforeldre som nå er døde hadde en perfekt balanse på å dukke opp uanmeldt. Savner besøkene deres. ❤️

Anonymkode: 9aafe...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Anonym bruker said:

Før i tiden gikk det, men det virker mer og mer som uakseptabelt. Selv misliker jeg sterkt når folk ber seg selv. De fleste jeg kjenner avtaler på forhånd, men 1 person har ikke antenner på området. Jeg vil ha en kveld med fri, for meg selv, gjøre yoga, vaske og stelle hjemme, ha tid for meg selv! Så kommer den helsikkes bilen inn i hagen. Er nesten så jeg aldri får slappet av fordi jeg aldri vet når vedkommende står på døra. Har sagt det før, men da blir vedkommende kjempe fornærmet! Er jeg bare litt hyggelig igjen blir dette som å invitere personen til å gjøre det samme igjen..

Anonymkode: d8094...d5b

helt greit, så lenge det ikke er før 9 på morgen og etter 22 på kvelden

Anonymkode: 04d82...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk, så liker ikke uanmeldt besøk. Da jeg kan ha en svært dårlig dag, og da ikke orke besøk. I perioder er jeg og så dårlig over tid, at det ser bomba ut her. Og da vil jeg ikke at noen skal komme.

Anonymkode: 6d4b6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært avgårde i hele dag. Kom hjem, fikk pakket ut bilen og tre unger, smelt sammen en rask middag altfor seint, og så... der kom søsteren og mannen. Hva faen, liksom? Akkurat i leggetid, og med masse godteri. 😳 Unga ble sukkerhøye og gira, og er nå umulige å få i seng. Jeg blir så matt!

Anonymkode: eddda...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vært avgårde i hele dag. Kom hjem, fikk pakket ut bilen og tre unger, smelt sammen en rask middag altfor seint, og så... der kom søsteren og mannen. Hva faen, liksom? Akkurat i leggetid, og med masse godteri. 😳 Unga ble sukkerhøye og gira, og er nå umulige å få i seng. Jeg blir så matt!

Anonymkode: eddda...4d5

Men hvorfor slapp du henne inn da?

Jeg synes overraskelsesbesøk er helt greit, men jeg innser at det er mitt ansvar å si nei de få gangene det ikke passer. Og ikke har jeg problemer med å begrense sukkerinntak for egne barn, spesielt ikke i eget hjem. Og så synes jeg ikke leggetid er så nøye på lørdager heller.

Anonymkode: 9d11b...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 16.22, Anonym bruker skrev:

Utviklingen med at man ikke kan dra spontant på besøk er bare trist. Personlig har jeg det rent og ryddig hele tiden, og tar imot besøk når som helst uten at de må spørre om lov først.

Anonymkode: e5dfc...d40

I mine øyne er du unormal. Du skulle levd på 80-taller. 

Anonymkode: 65568...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært barna at de skal løpe inn og låse døren om de ser noen nærmer seg. Alt som avtales mindre enn en uke før det skal skje er uaktuelt. Livet er fylt opp! 

Anonymkode: 65568...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig liker jeg best beskjed. Men samtidig er det noe avslappende og uhøytidelig med det når noen bare stikker innom. Liker egentlig begge deler når jeg tenker litt på det 😂

Anonymkode: 9a50d...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å være raus kan jo like gjerne innebære å sende en melding eller ringe og høre om det passer at man kommer.

Forskjellen med gamledager og i dag er at nå har vi faktisk muligheten til å varsle at vi kommer på besøk. Vi ikke komme valsende rett på folk uten å sjekke om det passer først. Vi har noe gamledager ikke hadde, nemlig telefoner.

Anonymkode: 2affa...da5

Ok - telefonen ble vel vanlig rundt 1912. Så det der er ikke et gyldig argument. Men man kan likevel frabe seg besøk, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I mine øyne er du unormal. Du skulle levd på 80-taller. 

Anonymkode: 65568...faf

Noen av oss LEVDE faktisk på 80-tallet 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I mine øyne er du unormal. Du skulle levd på 80-taller. 

Anonymkode: 65568...faf

Dagens 🤣

Anonymkode: 74707...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Pashla skrev:

Ok - telefonen ble vel vanlig rundt 1912. Så det der er ikke et gyldig argument. Men man kan likevel frabe seg besøk, altså. 

Er ikke 1912 gamledager?

Og uansett: Hvis man har muligheten til å ringe/tekste for å sjekke om det passer at man tar en tur - hvorfor ikke bare gjøre det? Hvorfor komme uanmeldt på noen om man ikke må?

Anonymkode: 2affa...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket det opp folk i hytt og gevær. Oftest koselig, men vært problematisk en periode med hjemmekontor, da spesielt en av naboene tror jeg har fri bare fordi jeg jobber hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor slapp du henne inn da?

Jeg synes overraskelsesbesøk er helt greit, men jeg innser at det er mitt ansvar å si nei de få gangene det ikke passer. Og ikke har jeg problemer med å begrense sukkerinntak for egne barn, spesielt ikke i eget hjem. Og så synes jeg ikke leggetid er så nøye på lørdager heller.

Anonymkode: 9d11b...afe

Jeg kan jo ikke hive henne ut heller? De sto plutselig i gangen. 

Anonymkode: eddda...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎06‎.‎2020 den 15.21, Elizabeth89 skrev:

Det et irriterende, ja. Alle mine venner avtaler på forhånd, også mine foreldre. Ringer det på uanmeldt, åpner jeg ikke opp. 

I alle dager, her åpner jeg opp uansett om det er avtalt på forhånd eller ikke. En gang ringte det på uten avtale, da viste det seg at barnet mitt hadde brukket hånda på trening og trengte legetilsyn.

Anonymkode: c50a1...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke veldig vanlig med telefon hjemme i 1912. Lenge etter krigen måtte man søke om telefon, og det tok lang tid å få.

Man ringte heller ikke nødvendigvis til naboen, det var dyrt! Man gikk heller bort. 

Anonymkode: ea3ca...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo ikke hive henne ut heller? De sto plutselig i gangen. 

Anonymkode: eddda...4d5

Klart du kan:

"Vet du, det passer ikke med besøk akkurat nå, kom gjerne igjen i morgen ettermiddag."

Anonymkode: 9d11b...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

I mine øyne er du unormal. Du skulle levd på 80-taller. 

Anonymkode: 65568...faf

Veldig mange her inne har levd på 80 tallet altså, men det er bare at et tiår er så liten del av livet. 

80 tallet var forøvrig et flott tiår.😊

Anonymkode: 328e6...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pashla skrev:

Noen av oss LEVDE faktisk på 80-tallet 🤓

Hahaha 🤣🤣🤣 Ja, å tenk at noen av oss levde på 70-tallet også! Til og med slutten av 60-tallet faktisk! 

Når jeg leser slike kommentarer, går det opp for meg at en del av de som skriver inne her kunne vært barnebarna mine (nesten)!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 11a60...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...