Gå til innhold

Hva synes du om folk som bare dukker opp hos deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før i tiden gikk det, men det virker mer og mer som uakseptabelt. Selv misliker jeg sterkt når folk ber seg selv. De fleste jeg kjenner avtaler på forhånd, men 1 person har ikke antenner på området. Jeg vil ha en kveld med fri, for meg selv, gjøre yoga, vaske og stelle hjemme, ha tid for meg selv! Så kommer den helsikkes bilen inn i hagen. Er nesten så jeg aldri får slappet av fordi jeg aldri vet når vedkommende står på døra. Har sagt det før, men da blir vedkommende kjempe fornærmet! Er jeg bare litt hyggelig igjen blir dette som å invitere personen til å gjøre det samme igjen..

Anonymkode: d8094...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det et irriterende, ja. Alle mine venner avtaler på forhånd, også mine foreldre. Ringer det på uanmeldt, åpner jeg ikke opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror mange av oss har én person med fraværende sosiale antenner i omgangskretsen.

Hos oss er det svigerfar. Han kommer ubedt, uten noe som helst forvarsel, gjerne midt i middagstid. Noen ganger har vi nok av mat, andre ganger sier jeg «skulle gjerne bedt deg på middag, men siden vi ikke fikk beskjed om at du skulle komme har jeg ikke beregnet nok». 

Jeg har flere ganger vrengt av meg bhen og hoppet i pysjbuksa for å kose meg med film alene mens mannen jobber sent, og plutselig står svigerfar i gangen. Måtte til slutt be mannen si ifra, fordi det var så ubehagelig. Hvis jeg legger godviljen til har det kanskje blitt litt bedre, men fortsatt kan han dukke opp uanmeldt en sjelden gang😡

Anonymkode: 09d34...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien tenker jeg er helt ok å få uanmeldt, som foreldre og søsken. Men alle andre kan godt sende melding eller ringe først 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at folk kommer uten at jeg vet om det. Og jeg hater det enda mer når folk fortsetter å gjøre det etter at jeg har sagt i fra at jeg ikke er komfortabel med det.

Anonymkode: 74707...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerfar hadde det med å gå rundt huset, titte inn stuevinduene før han banket på verandadøren. Jeg skvatt himmelhøyt noen ganger, og vi bor sånn til at vi har null innsyn fra annet enn egen hage så når han går inn i vår mørklagte hage på kveldstid aner vi jo ikke at noen kan se inn... Jeg sa fra til han en gang jeg svatt skikkelig, at han ikke kunne komme sånn, han måtte ringe på inngangsdøren som andre, og det har han gjort ;)

Ellers har jeg ingen som kommer uanmeldt, annet enn sønnen min på 20 som har flyttet ut da, han kan komme av og til. Men han ser jeg ikke på som besøk, han har egen nøkkel og kan komme og gå som han vil uten at jeg lar meg sjenere av det.

I ditt tilfelle hadde jeg sagt ifra igjen, at nå passer det ikke med besøk og neste gang må personen ringe eller sende en sms først. Surhet får bare være surhet, selv spesielle mennesker må lære seg hva andre forventer av dem...

Anonymkode: e4dce...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer så sjelden at jeg vet neimen ikke, så lenge det er folk jeg liker ville det sikkert vært helt fint, men jeg foretrekker litt varsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingen med at man ikke kan dra spontant på besøk er bare trist. Personlig har jeg det rent og ryddig hele tiden, og tar imot besøk når som helst uten at de må spørre om lov først.

Anonymkode: e5dfc...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange som kommer uanmeldt, men svigermor har en tendens til det. Hun er nabo, så plutselig er hun bare her. Vi har begynt å hele tiden ha låst ytterdør, så vi iallefall kan få dørklokka som forvarsel, og at VI kan åpne døra. Å plutselig høre "Hallo, det er bare meg!" fra gangen, er ikke alltid like gøy. 

Anonymkode: 81dca...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er politiet eller presten er det bare koselig😊 Jeg er vokst opp med og vant også fra voksenlivet at alt må ikke avtales og planlegges. Det er befriende herlig😊 

Passer det ikke sier man bare fra. 

Anonymkode: a1e29...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ok. Det er kun folk jeg kjenner veldig god som dukker opp og de får godta at de kanskje må delta i det jeg holder på med før det kan bli en kaffekopp og sette seg ned. :)

Likte verden før, jeg. Da ikke alt var avtalt ned til den minste detalj. 

Anonymkode: b9daf...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor slik at vi har egen brygge og nesten hver eneste dag stopper det folk vi kjenner med båten. Som regel er det hyggelig, men vi er sjeldent alene som familie. Har fylt kjøleskapet med øl, brus og pølser og alle får mat og drikke. Vi er sosiale nok i det minste. 

Anonymkode: a915d...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm, er å ha det slik mine besteforeldre og foreldre hadde det. Dørene stod alltid åpne, og ofte dumpet det folk innom uanmeldt og til alle døgnets tider. På gjesteværelset, stod alltid sengene oppredd med rent sengetøy, i tilfelle noen kom uanmeldt og ville overnatte. Ofte banket de ikke på, bare trippet inn, stod i stua /kjøkkenet og ropte om det var noen hjemme, eller halloooooo? Alle var alltid velkomne, og det var alltid mat og kaker det ble disket opp med. Jeg husker det som lyst, lett og veldig koselig. Dessverre er min hverdag så hektisk, at jeg nesten får hetta når noen kommer uanmeldt. Føler jeg alltid er på vei til noe, og må husje besøket hjem igjen. Men det er altså ikke slik jeg egentlig vil ha det. 

Anonymkode: f6c47...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Her kommet folk innom som det passer dem, og det er helt ok

Anonymkode: 848f0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke uanmeldt besøk, og vi sier dette rett ut til alle vennene våre. Hjertelig velkomne, bare send en melding dagen før. Hvis de må innom spontant sender de melding hvertfall 10 minutter før de ankommer, men dette skjer sjelden. Som regel planlegges alle besøk god tid i forveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er praktisk å bo i leilighet, og slipper dem ikke inn. 

Anonymkode: 93a53...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utviklingen med at man ikke kan dra spontant på besøk er bare trist. Personlig har jeg det rent og ryddig hele tiden, og tar imot besøk når som helst uten at de må spørre om lov først.

Anonymkode: e5dfc...d40

Det gjer eg òg, sjølv om det som regel ikkje er særleg reint eller ryddig. Det gjer ingenting. Syns det er triveleg med uanmeldt besøk, då er det ingen som forventar at alt skal vere på stell, og dei får det eg har i skapet, om der er noko, elles har eg alltid kaffi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv elsker jeg spontane besøk, men i ditt tilfelle lyder det som om det er selve personen du er lei av, og ikke besøksstilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater uanmeldt besøk, men heldigvis skjer det sjelden. Sist det skjedde hadde jeg akkurat sunket ned i badekaret, og gledet meg til litt sårt tiltrengt egentid. Ble ikke veldig glad for å måtte gå rett opp igjen av badekaret da.

Jeg elsker planlagt besøk da. Forskjellen er at jeg da har tid og overskudd, at jeg kan sørge for å ha nok middag eller snacks, og at huset og jeg selv ser ok ut. Jeg er voksen, og hvis jeg vil dasse rundt i slapp joggis, eller ha sex i stuen, eller se en film helt alene med fjeset dekket av ansiktsmaske, så gjør jeg det!

Anonymkode: 0b11f...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at folk kommer på besøk. Ikke har jeg det spesielt ryddig, men det overlever både besøket og jeg. 

Synes det er utrolig trist med et lukket samfunn, hvor du blir uglesett av å være litt spontan. 

Vær litt rause med hverandre. 

Anonymkode: 328e6...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elsker at folk kommer på besøk. Ikke har jeg det spesielt ryddig, men det overlever både besøket og jeg. 

Synes det er utrolig trist med et lukket samfunn, hvor du blir uglesett av å være litt spontan. 

Vær litt rause med hverandre. 

Anonymkode: 328e6...c42

Å være raus kan jo like gjerne innebære å sende en melding eller ringe og høre om det passer at man kommer.

Forskjellen med gamledager og i dag er at nå har vi faktisk muligheten til å varsle at vi kommer på besøk. Vi ikke komme valsende rett på folk uten å sjekke om det passer først. Vi har noe gamledager ikke hadde, nemlig telefoner.

Anonymkode: 2affa...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater uanmeldt besøk, men heldigvis skjer det sjelden. Sist det skjedde hadde jeg akkurat sunket ned i badekaret, og gledet meg til litt sårt tiltrengt egentid. Ble ikke veldig glad for å måtte gå rett opp igjen av badekaret da.

Jeg elsker planlagt besøk da. Forskjellen er at jeg da har tid og overskudd, at jeg kan sørge for å ha nok middag eller snacks, og at huset og jeg selv ser ok ut. Jeg er voksen, og hvis jeg vil dasse rundt i slapp joggis, eller ha sex i stuen, eller se en film helt alene med fjeset dekket av ansiktsmaske, så gjør jeg det!

Anonymkode: 0b11f...0a0

Du kunne jo bare latt være å åpne og heller blitt i badekaret?

Anonymkode: a3985...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...