Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #26 Skrevet 26. juni 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal du ønske noen dette? Sier mest om deg. Anonymkode: 1c962...710 Folk trenger tydeligvis å oppleve konsekvenser i praksis for å forstå alvoret. Anonymkode: 6fc3d...7cd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #27 Skrevet 26. juni 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha. Å insinuere at jeg bare trenger å komme meg ut i sola så blir jeg i bedre humør er definitivt hersketeknikk og er klart tegn på at avsender ikke behersker å holde seg saklig. Jeg er hverken sur eller bitter, jeg synes idioter som prioriterer syden nå fortjener å gå på en smell. Det er min mening og så begynner folk å hisse seg opp pga det og tyr til latterlige hersketeknikker. Nå har jeg sagt det jeg vil, og ønsker du mer svar så kom med et saklig motsvar. Anonymkode: 7082f...392 Saklig svar? På ditt nivå eller mitt? Ok, jeg starter med ditt. Du er en idiot som mener det du mener. Teiting. Mitt nivå. I stedet for å sitte på et forum og lire av deg negativitet og misnøye, slapp av litt og nyt livet. Det er kort, og vi må gjøre det beste ut av det. Blås i korona og hva andre gjør et lite øyeblikk, og konsentrer deg om deg selv og din egen lykke. Nå stikker jeg på stranda - peace out. 👋 Anonymkode: 1c962...710
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #28 Skrevet 26. juni 2020 Nei, jeg tror ikke det blir en ny lockdown. Anonymkode: 99e28...893
Sommerkroppen 2029 Skrevet 26. juni 2020 #29 Skrevet 26. juni 2020 Jeg tror nok vi kan få en ny bølge, men jeg tror ikke vi får samme type nedstengning som i vår. Og at folk reiser til utlandet nå er over min fatteevne 😛
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #30 Skrevet 26. juni 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så alle som drar til varmere strøk uavhengig av om de reiser på en forsvarlig måte eller reiser type charter er idioter? Null nyanser? Ikke meg du har svart tidligere, men ja jeg vil kalle sånne folk for idioter. Uten tvil. Anonymkode: 385a7...3d2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #31 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Lockdown på norsk heter nedstenging. Er det så vanskelig å holde seg til ett språk ad gangen? Anonymkode: 75af8...704 På norsk heter det faktisk «av gangen». «Ad» er foreldet og brukes kun i noen få faste uttrykk. Anonymkode: fc85c...d7b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #32 Skrevet 26. juni 2020 Jeg tror ikke folk er klare over hvor mye strengere det er i utlandet nå og de tenker at det blir en helt venlig tur med sommer og sol, strender og resturant besøk mens realiteten er at flere steder er det maskepåbud, man blir kastet ut og tilogmed arrestert om man ikke holder rikelig med avstand o.s.v. Noen steder er det tilogmed kun timer man kan få lov til å være ute i løpet av en dag. Dog ville jeg nok følt meg tryggere der for de fleste overholder ikke retningslinjene her hjemme. Stranda er klin full av folk, kjøpesenterne er fulle og folk sitter oppi hverandre på resturantene for å spise middag med tilhørende alkohol! Anonymkode: f4e3a...a2a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #33 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke meg du har svart tidligere, men ja jeg vil kalle sånne folk for idioter. Uten tvil. Anonymkode: 385a7...3d2 Takk og lov svarte du. Å diskutere dette videre nytter jo ikke. Åpenbart er behovet for nye kulturer og nye steder en menneskerett å få oppleve når man vil. At det skal være så vanskelig å holde seg hjemme én sommer fatter jeg ikke. Anonymkode: 7082f...392
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. juni 2020 #34 Skrevet 26. juni 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk og lov svarte du. Å diskutere dette videre nytter jo ikke. Åpenbart er behovet for nye kulturer og nye steder en menneskerett å få oppleve når man vil. At det skal være så vanskelig å holde seg hjemme én sommer fatter jeg ikke. Anonymkode: 7082f...392 Dette handler om mye mer enn å holde seg hjemme en sommer altså. Det burde handle om å følge smitteråd uansett hvor man er
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #35 Skrevet 26. juni 2020 Ny lockdown?? Det har ikke vært lockdown i Norge så noen ny kan det neppe bli🤦♀️😅 Anonymkode: 1c077...4f9
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #36 Skrevet 26. juni 2020 53 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Dette handler om mye mer enn å holde seg hjemme en sommer altså. Det burde handle om å følge smitteråd uansett hvor man er Det handler om at myndighetene sier at kun turer som er høyst nødvendig bør foretas. Hvordan du klarer å vri det til noe annet forteller jo bare at dine behov er viktigere. For all del, bare reis men som sagt håper jeg du går på en skikkelig smell. Anonymkode: 7082f...392
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. juni 2020 #37 Skrevet 26. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det handler om at myndighetene sier at kun turer som er høyst nødvendig bør foretas. Hvordan du klarer å vri det til noe annet forteller jo bare at dine behov er viktigere. For all del, bare reis men som sagt håper jeg du går på en skikkelig smell. Anonymkode: 7082f...392 Jeg skal til Danmark jeg. Dit er det fullt lovlig å reise. Ville aldri brutt ud sine reiseråd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #38 Skrevet 26. juni 2020 19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg skal til Danmark jeg. Dit er det fullt lovlig å reise. Ville aldri brutt ud sine reiseråd Men hva i all verden er det du kverulerer og krangler om da? Anonymkode: 7082f...392
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. juni 2020 #39 Skrevet 26. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men hva i all verden er det du kverulerer og krangler om da? Anonymkode: 7082f...392 Jeg er da ikke opptatt av ting kun for min egen del. Her er jeg opptatt av prinsippet. Jeg mener at så lenge man reiser forsvarlig og følger gitte smitteråd dit man reiser så spiller det liten rolle hvor man drar. Man må jo selv kunne avgjøre om destinasjonen man velger oppfyller gitte krav. Se på land som Slovenia feks hvor de har en mye lavere smitte enn i Norge. Hvorfor er det da mer innafor å reise til steder i Norge med større smittetrykk? Forutsatt at man reiser i egen bil og holder minst en meter avstand til folk.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #40 Skrevet 26. juni 2020 7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så alle som drar til varmere strøk uavhengig av om de reiser på en forsvarlig måte eller reiser type charter er idioter? Null nyanser? Ja. I år er du idiot om du ikke klarer å holde deg hjemme i Norge (med unntak av besøk til døende slektninger eller liknende). Hvis din idioti sammen med Mats, Linda og Geirs++ «nødvendige» tur til Granka fører til stengte skoler og fritidsaktiviteter til høsten så f*** ta dere. Anonymkode: b72bc...798
*Miss Marple* Skrevet 26. juni 2020 #41 Skrevet 26. juni 2020 7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så alle som drar til varmere strøk uavhengig av om de reiser på en forsvarlig måte eller reiser type charter er idioter? Null nyanser? Ja, det vil jeg faktisk si. At det er lov betyr ikke at det er lurt. Jeg syns tvert imot at det er ganske ignorant og dumt. Men jeg tror ikke det blir en lock down som det ble i vår, nå vet man litt mer og er (forhåpentligvis) bedre forberedt. Men at det blir en økning i smittede og syke er jeg ganske sikker på. Så får man se da, om det var verd ferieturen.
amandine Skrevet 26. juni 2020 #42 Skrevet 26. juni 2020 28 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg er da ikke opptatt av ting kun for min egen del. Her er jeg opptatt av prinsippet. Jeg mener at så lenge man reiser forsvarlig og følger gitte smitteråd dit man reiser så spiller det liten rolle hvor man drar. Man må jo selv kunne avgjøre om destinasjonen man velger oppfyller gitte krav. Se på land som Slovenia feks hvor de har en mye lavere smitte enn i Norge. Hvorfor er det da mer innafor å reise til steder i Norge med større smittetrykk? Forutsatt at man reiser i egen bil og holder minst en meter avstand til folk. Og så kommer de helsikes bortskjemte dustene med syt når de strander og blir syke ute. Jeg synes jeg hører sutrekoret alt, -det er urettferdig at vi ikke får hjelp til å komme oss hjem, vi er jo norske og har krav på hjelp, det er urettferdig at vi må i karantene. Hvorfor inni H er det så forbanna vanskelig å holde seg hjemme? Begrense smitte og spredning? Du ser dem jo, sutrende på tv2 og i VG. Stakkars oss som ikke får reist i sommer, hva skal barna gjøre når de ikke får syden-tur? Kjede seg på telttur i skogen, liksom? Det siste var fritt etter ei nepe på nyhetene i går. Og da blir jeg så provosert. På vegne av alle som jobber døgnet rundt her hjemme for å holde ting i gang og smittetall nede. Jeg forlanger ikke at alle skal jobbe ræva av seg i sommer, men de som har fri kan jaggu ta hensyn til dem som holder alt i gang og tar hensyn. I denne situasjonen er det ikke meg meg meg. Det er OSS! VI! Dagens utblåsning til duster med livets skole. Samme dustene som antakelig vis støtter mannegruppa Ottar. Takk for i dag. Jeg tror jeg går meg en tur. Har nok solstikk.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #43 Skrevet 26. juni 2020 9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så alle som drar til varmere strøk uavhengig av om de reiser på en forsvarlig måte eller reiser type charter er idioter? Null nyanser? Ja. Anonymkode: 42e8b...9d5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #44 Skrevet 26. juni 2020 2 timer siden, amandine skrev: Og så kommer de helsikes bortskjemte dustene med syt når de strander og blir syke ute. Jeg synes jeg hører sutrekoret alt, -det er urettferdig at vi ikke får hjelp til å komme oss hjem, vi er jo norske og har krav på hjelp, det er urettferdig at vi må i karantene. Hvorfor inni H er det så forbanna vanskelig å holde seg hjemme? Begrense smitte og spredning? Du ser dem jo, sutrende på tv2 og i VG. Stakkars oss som ikke får reist i sommer, hva skal barna gjøre når de ikke får syden-tur? Kjede seg på telttur i skogen, liksom? Det siste var fritt etter ei nepe på nyhetene i går. Og da blir jeg så provosert. På vegne av alle som jobber døgnet rundt her hjemme for å holde ting i gang og smittetall nede. Jeg forlanger ikke at alle skal jobbe ræva av seg i sommer, men de som har fri kan jaggu ta hensyn til dem som holder alt i gang og tar hensyn. I denne situasjonen er det ikke meg meg meg. Det er OSS! VI! Dagens utblåsning til duster med livets skole. Samme dustene som antakelig vis støtter mannegruppa Ottar. Takk for i dag. Jeg tror jeg går meg en tur. Har nok solstikk. Må slutte med slik feildiagnostisering av deg selv Synes tvert om det du skriver er helt på sin plass og veldig fornuftig. Det er svært få, om noen, som har "strengt nødvendige" reiser å ta til utlandet i år. Hverken adhd-mamma eller andre. Ferietur til utlandet er definitivt IKKE "strengt nødvendig", ikke for noen som helst! Når landet har brukt hundrevis av milliarder og kommer til å måtte bruke enorme summer i årene som kommer pga. dette er det å reise i år toppen av egoisme og navlebeskuelse. Jo mer de forsøker å forsvare det, jo verre bekrefter de egoismen og navlebeskuelsen! Anonymkode: 5d9bc...a90
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #45 Skrevet 26. juni 2020 Jeg kommer til å reise. Jeg kjøpte en rekkehusbolig i fjor, den viste seg å være invadert av skadedyr, og jeg har ikke vært og sjekket siden november. Er jeg en idiot, da, som vil ned og se til huset mitt til mer enn 2 millioner kroner? Anonymkode: 1c962...710
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #46 Skrevet 26. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer til å reise. Jeg kjøpte en rekkehusbolig i fjor, den viste seg å være invadert av skadedyr, og jeg har ikke vært og sjekket siden november. Er jeg en idiot, da, som vil ned og se til huset mitt til mer enn 2 millioner kroner? Anonymkode: 1c962...710 Du er idiot som ikke leier vaktmestertjenester når du har så store verdier i utlandet. Feriebolig skal man ha men man tror man klarer å ivareta alt selv. Anonymkode: 7082f...392
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #47 Skrevet 26. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er idiot som ikke leier vaktmestertjenester når du har så store verdier i utlandet. Feriebolig skal man ha men man tror man klarer å ivareta alt selv. Anonymkode: 7082f...392 Ja, jeg klarer det selv. Jeg reiser ned og fikser det. Anonymkode: 1c962...710
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #48 Skrevet 26. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: På norsk heter det faktisk «av gangen». «Ad» er foreldet og brukes kun i noen få faste uttrykk. Anonymkode: fc85c...d7b Tull og tøys. Les og lær: Spørsmål: Er det riktig å skrive en av gangeneller en ad gangen? Svar: Språkrådet har pleid å anbefale en om gangen. En ad gangen virker ofte i overkant formelt, mens en av gangen ikke har vært like akseptert av alle fordi det historisk sett er en forvanskning av en ad gangen. https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/Spraknytt-2009/Spraaknytt-22009/Lesersporsmal/ Utover det må du lære deg forskjellen på formelt språk (eller «foreldet» språk, som du kaller det) og språklige feil. Anonymkode: 75af8...704
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #49 Skrevet 26. juni 2020 5 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Dette handler om mye mer enn å holde seg hjemme en sommer altså. Det burde handle om å følge smitteråd uansett hvor man er Det burde og være lov til å bruke hodet, og se at ens handlinger kan og få konsekvenser for andre Anonymkode: d11e8...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå