Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #26 Skrevet 26. juni 2020 Det er helt normalt. Har er 10 år, puberteten nærmer seg, eller allerede er i gang. Er normalt man de får "mye i hodet" og har litt lyst til å være litt alene siden det blir litt mye på en gang. Det kan også gjøre at man blir litt treig når det kommer til gjøre det man skal, som for eksempel å hente ting i skoletimene, eller hente ting når de ikke skal. Han begynner bare å bli stor Anonymkode: 516b7...46e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #27 Skrevet 26. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, men asberger eller noe sånt, er det nok ikke nei! Er det lov å spørre hvordan du kom frem til den konklusjonen? Som vernepleier har jeg jobbet mye med barn som har Asberger og/ eller autisme at jeg ville sett dette ganske lenge før. Anonymkode: 13905...ec9 Det er jo absolutt ikke alltid dette viser seg før barna blir større. Men han høres ganske asosial ut, derfor Asberger. Anonymkode: 9e821...257
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #28 Skrevet 26. juni 2020 Det er jo i gen andre tegn til forandring enn at han trekker seg unna fordi han trenger «alenetid». Foreløpig når alt annet er normalt tenker jeg du skal la det ligge å anta at dette stemmer. Kanskje er det litt hormoner i omløp også som gjør at han trenger mer alenetid. Jeg stortrives sammen med andre, men trenger tid dor meg selv. Mulig din sønn har oppdaget at det er deilig å trekke seg unna. Anonymkode: 1d1ff...386
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #29 Skrevet 26. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo absolutt ikke alltid dette viser seg før barna blir større. Men han høres ganske asosial ut, derfor Asberger. Anonymkode: 9e821...257 Asosial er han absolutt ikke. Han er veldig sosial faktisk, finner seg venner overalt. På lekeplassen, svømmehallen, stranda.. Han er mye mer utadvendt der enn sine eldre søsken. Det er ofte barn hjemme hos oss som vil være med han, noen eldre og noen yngre. Det er fordi han tilpasser seg den han leker med. Asberger diagnose kan settes senere ja, man at man ikke ser noen som helst tegn før man blir ungdom eller voksen er tull. Det første man legger merke til er jo gjerne hvordan de leker og Hva slags leker, at de mangler empati, og sosial intelligens . Mitt barn har kun utfordringer med det jeg nevnte, at han kan trekke seg unna litt store mengder. Sist det skjedde var for noen uker siden da hans venner «herjet» med hverandre, type lekesloss. Han var ikke med på dette men trakk seg bare unna og lekte med andre ting. Jeg er mer redd at han har opplevd noe på skolen som gjør at han er redd for å havne i en konflikt, siden det har vært en del uro i klassen. Hvis det er tilfelle er det jo viktig å følge med sånn at vi hjelper han med dette og at han vet at vi er der om det skulle bli noe. Han er ikke så forsiktig med folk han kjenner godt. Han har heller ingen interesse for noe spesifikt, slik mange med asberger har. Anonymkode: 13905...ec9
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #30 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo i gen andre tegn til forandring enn at han trekker seg unna fordi han trenger «alenetid». Foreløpig når alt annet er normalt tenker jeg du skal la det ligge å anta at dette stemmer. Kanskje er det litt hormoner i omløp også som gjør at han trenger mer alenetid. Jeg stortrives sammen med andre, men trenger tid dor meg selv. Mulig din sønn har oppdaget at det er deilig å trekke seg unna. Anonymkode: 1d1ff...386 Håper selvfølgelig det er sånn! Må jo si at sånn er jeg også, elsker å være med folk, helst folk jeg kjenner. Jeg er aldri den som går for å ta kontakt med ukjente, der er han ulik meg. Men ellers trives jeg i mitt eget selskap og synes deg er deilig med alenetid uten mann og barn i ny og ne. Anonymkode: 13905...ec9
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #31 Skrevet 26. juni 2020 Min har vært sånn hele livet, med behov for å trekke seg litt unna og leke i fred. Heldigvis har han hatt gode voksne i bhg og på skolen, som er opptatt av at han skal få være seg. De har aldri tvunget han med i lek, heller tilbudt og prøvd å gjøre det så interessant at han ville sjekke det ut. Er knallgod i matematikk og konstruksjon. Kommer aldri til å drive med lagidrett, men elsker å klatre og spille teater. Absolutt ingen diagnoser. Han er bare sånn og det er greit. Gutten din høres helt normal ut, han er muligens utadvendt introvert. Anonymkode: de3d1...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå