Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Er det virkelig ikke mulig å feriere i Norge? Evt bare bli hjemme? Jeg skjønner ikke.. Anonymkode: 484f6...40b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Synes det burde være helt spesielle situasjoner som gjør at man reiser utenlands i år. Smitten sprer seg som ild i tørt gress, og tror mange tar for gitt hvor «lett» vi slapp unna i første omgang Anonymkode: a2ee0...ce1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Enda flere tråder om dette?? Anonymkode: de8d9...a33
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Ikke jeg heller. Håper virkelig ikke dette medfører stengte aktiviteter og skole til høsten. Folk prioriterer ferie fremfor normalt hverdagsliv til høsten, mens de klapper for helsevesenet🤮 Anonymkode: 4b665...8e8
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Har stilt både meg selv og andre dette spørsmålet. Mange ganger. De eneste jeg kan ha en viss grad av respekt for, er de som har familie i andre land. Alle andre, som bare må ut av landet for at fritiden skal kunne kalles ferie: null respekt fra meg. Bare fjas, fra ende til annen. Anonymkode: d57ac...664
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enda flere tråder om dette?? Anonymkode: de8d9...a33 Ja faktisk, siden det er så jævla mye mas Anonymkode: 484f6...40b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Jeg håper det går bra, og at dette ikke fører til en forverring av situasjonen. Jeg er alvorlig bekymret for den psykiske helsen til ensomme eldre, til mennesker som ser levebrødet sitt forsvinne og til barn og unge som mister, treninger, skolegang og sosial kontakt med venner. For ett lite år må det gå an å sette samfunnet foran egne egoistiske ønsker. Anonymkode: 930b1...90d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper det går bra, og at dette ikke fører til en forverring av situasjonen. Jeg er alvorlig bekymret for den psykiske helsen til ensomme eldre, til mennesker som ser levebrødet sitt forsvinne og til barn og unge som mister, treninger, skolegang og sosial kontakt med venner. For ett lite år må det gå an å sette samfunnet foran egne egoistiske ønsker. Anonymkode: 930b1...90d Er det mer egoistisk å ønske seg ferie i utlandet enn å ønske seg fotballkamper? Anonymkode: a16f9...a5e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mer egoistisk å ønske seg ferie i utlandet enn å ønske seg fotballkamper? Anonymkode: a16f9...a5e Jeg har ikke sagt noe om fotballkamper? Men h is du mener barnefotballen synes jeg det, ja. Fotball er vel den mest utbredte idretten i Norge, og kjempeviktig for folkehelsen. De merker allerede frafall. Anonymkode: 930b1...90d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 Vi drar muligens ei lita uke til utlandet, for å ordne nødvendig papirarbeid i forbindelse med arv av leilighet. Drar da høyst sannsynlig uten barn, og med 14 dagers margin i forhold til oppstart på jobb. Dette i tilfelle regjeringen/ fhi snur i forhold til anbefalinger mens vi er borte. Vi drar ikke om landet vi eier i, ikke er «lovlig» i forhold til reiseråd. Likevel føler vi oss litt halvkriminelle😥. Anonymkode: c7ccf...0cc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke sagt noe om fotballkamper? Men h is du mener barnefotballen synes jeg det, ja. Fotball er vel den mest utbredte idretten i Norge, og kjempeviktig for folkehelsen. De merker allerede frafall. Anonymkode: 930b1...90d For noen er det viktig for helsen og psyken å få reise til syden, for andre er det viktig for helsen og psyken å spille fotball. Hvem er du til å bestemme at det ene er viktigere enn det andre? Anonymkode: a16f9...a5e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det mer egoistisk å ønske seg ferie i utlandet enn å ønske seg fotballkamper? Anonymkode: a16f9...a5e Ja, det synes jeg definitivt det er Anonymkode: 550b6...f85
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noen er det viktig for helsen og psyken å få reise til syden, for andre er det viktig for helsen og psyken å spille fotball. Hvem er du til å bestemme at det ene er viktigere enn det andre? Anonymkode: a16f9...a5e Det er nok mange fler som lider sammenlagt av at samfunnet er stengt ned enn det er som lider av å måtte utsette en sydentur noen mnd. Det har vært helt grusomt for mange eldre som har vært isolert alene i hjemmene sine, eller som ikke har kunnet få besøk av sine kjære på sykehjem. Mange er permiterte eller har gått konkurs. Barn fikk ikke møte besteforeldre eller venner, og gikk glipp av læring og treninger. Anonymkode: 930b1...90d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Naivt å tro at det å stoppe reiser til Syden vil forhindre smitte.... Hva med de som nå kan komme til Norge på ferie? Anonymkode: 0f9a3...250
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #15 Skrevet 26. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det mer egoistisk å ønske seg ferie i utlandet enn å ønske seg fotballkamper? Anonymkode: a16f9...a5e Whataboutism? Anonymkode: 2ca2d...76f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #16 Skrevet 26. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Whataboutism? Anonymkode: 2ca2d...76f Nei. Hentet direkte fra denne personen sitt eget innlegg. Hun sier det er egoistisk å ønske seg sydentur. Samtidig sier hun at barn må få gå på treninger. Jeg mener sydentur og trening er i samme kategori, og at det ene ikke er mer egoistisk enn det andre. Anonymkode: a16f9...a5e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #17 Skrevet 26. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hentet direkte fra denne personen sitt eget innlegg. Hun sier det er egoistisk å ønske seg sydentur. Samtidig sier hun at barn må få gå på treninger. Jeg mener sydentur og trening er i samme kategori, og at det ene ikke er mer egoistisk enn det andre. Anonymkode: a16f9...a5e Hun sier ingenting om fotball i sitt innlegg - kun i svar til deg når du drar det inn i sammenhengen Så.. whataboutism Anonymkode: 2ca2d...76f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #18 Skrevet 26. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: For noen er det viktig for helsen og psyken å få reise til syden, for andre er det viktig for helsen og psyken å spille fotball. Hvem er du til å bestemme at det ene er viktigere enn det andre? Anonymkode: a16f9...a5e Fint at det finnes kloke mennesker, synd at de er i kraftig mindretall. Noe å tenke på i et demokratisk samfunn, hvor "bermen" overstyrer de klokeste i kraft av sitt flertall. Hva er vel lettere enn å fokusere på antall døde og smittede? Å framstille en utenlandsferie og fotball som unyttig tull viser bare hvor begrenset enkelte er i hodet. For mange mennesker er begge aktivitetene viktige for trivsel og helse. Og hva er viktigere enn trivsel og helse? ikke en gang livet er viktigere enn det. Anonymkode: b9951...a51
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #19 Skrevet 27. juni 2020 On 6/25/2020 at 9:59 PM, Anonym bruker said: Er det virkelig ikke mulig å feriere i Norge? Evt bare bli hjemme? Jeg skjønner ikke.. Anonymkode: 484f6...40b Fordi de er de viktigste, og alle andre driter man i Anonymkode: fd9ce...756
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #20 Skrevet 27. juni 2020 På 26.6.2020 den 11.22, Anonym bruker skrev: Fint at det finnes kloke mennesker, synd at de er i kraftig mindretall. Noe å tenke på i et demokratisk samfunn, hvor "bermen" overstyrer de klokeste i kraft av sitt flertall. Hva er vel lettere enn å fokusere på antall døde og smittede? Å framstille en utenlandsferie og fotball som unyttig tull viser bare hvor begrenset enkelte er i hodet. For mange mennesker er begge aktivitetene viktige for trivsel og helse. Og hva er viktigere enn trivsel og helse? ikke en gang livet er viktigere enn det. Anonymkode: b9951...a51 Ikke en gang livet til andre? Du er villig til å dø for å kunne reise på ferie? Anonymkode: 550b6...f85
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 Fordi enkelte bryr seg kun om seg selv. Verken miljø eller pandemi gjør at de trekker hue ut av ræva og tenker på andre enn seg selv. Anonymkode: bb496...303
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #22 Skrevet 27. juni 2020 På 26.6.2020 den 10.10, Anonym bruker skrev: Hun sier ingenting om fotball i sitt innlegg - kun i svar til deg når du drar det inn i sammenhengen Så.. whataboutism Anonymkode: 2ca2d...76f Hun nevnte treninger. Fotballtrening er en type trening. Du har litt tungt for det, ser jeg. Anonymkode: a16f9...a5e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #23 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke en gang livet til andre? Du er villig til å dø for å kunne reise på ferie? Anonymkode: 550b6...f85 Ikke meg du spør, men slike som hun du spør, regner med at de selv ikke vil bli syke, og de er jo helt tydelig villig til å ta sjansen på at de selv ikke blir syke. At de risikerer å dra med seg smitte hjem og lar andres liv og helse stå i fare, det er det like tydelig at de ikke bryr seg om. Hadde de brydd seg så hadde de ikke reist i år. Anonymkode: 4c34b...0ed
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #24 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun nevnte treninger. Fotballtrening er en type trening. Du har litt tungt for det, ser jeg. Anonymkode: a16f9...a5e Og du skrev fotballkamp, som er noe annet igjen. Når barneidretten mister 1/3 av utøverne sine er det alvorlig for folkehelsen, ikke bare den fysiske, men også den psykiske. Trening er dessuten svært viktig for læring. Faktisk er hjernen det organet som har størst effekt av fysisk trening. Anonymkode: 930b1...90d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #25 Skrevet 27. juni 2020 Samme gjengen som drar på ferie i utlandet nå som hylte høyest av hytteforbudet. Anonymkode: 6854f...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå