Gjest Skrevet 24. juni 2020 #26 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, nimmelim skrev: Enig med deg der. Han bruker alle pengene sine på tidligere gjeld. Har ikke hus. Han bruker all sin tid for jobb og mener nå at siden jeg har ødelagt fremtiden hans osv osv må han prioritere kun jobb og deretter bittelitt fri for seg selv. Noe han ikke får når han må passe barna. Han er en god far til de, men nå klikker alt for han og han mener jeg tar det via nav for å ødelegge for han. Har hittil fått pengene som vi ble enige om men det er ofte unnskyldninger og tull. Og for at jeg skal få råd til alt med de så trenger jeg de ekstra. Han har kun jobb og barn, og ikke fri til seg selv? Det er vel sånn livet er for alle, hvis man har 4 stk og er aleine med dem, enten man er heltids- eller deltidsforelder.
nimmelim Skrevet 24. juni 2020 Forfatter #27 Skrevet 24. juni 2020 48 minutter siden, Pashla skrev: Han har kun jobb og barn, og ikke fri til seg selv? Det er vel sånn livet er for alle, hvis man har 4 stk og er aleine med dem, enten man er heltids- eller deltidsforelder. Ja det prøver jeg å si til han!! At alle har det slik!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #28 Skrevet 24. juni 2020 Du skriver et sted at han er en god far for barna. Men det tror jeg er noe du ønsker han skal være. Ut fra det du har fortalt her viser at han ikke er en god far for sine barn. Han har nok gode sider også overfor barna. Men en god far er han ikke. En god far ville oppsøkt profesjonell hjelp for sine egne psykiske problemer for mange år siden, for å sikre at hans egne problemer ikke skadet hans kjæreste og mor til hans barn og hans barn. En god far ville ikke utsatt deg for psykisk vold i årevis, Hi! En god far ville ikke valgt bort barna sine etter samlivsbrudd, han ville kjempet for å kunne ha i det minste noe samvær. Men denne mannen, han fortsetter å forsøke å kontrollere og manipulere deg, selv etter at dere ikke bor sammen. Han nekter barna deres det bidraget de har rett på fra ham. For bidrag er til barna, ikke til deg. Men han vil ikke betale det barna koster, selv om han vet at det går utover barna sine. Og i tillegg forsøker han å gi deg dårlig samvittighet fordi du forsøker å gi barna en stabilitet og trygghet og gi dem det de trenger. Det du har dårlig samvittighet for - tenk litt gjennom det... hva ville du sagt til en kvinne i din egen situasjon som følte det slik? Hvem burde ha dårlig samvittighet her? Du som forsøker å ta best vare på barna deres og skape et godt liv for dem? Eller han som fortsetter med psykisk vold og forsøker å manipulere og kontrollere deg via økonomi, ved at han nekter å betale det han som far skylder barna sine? Du som stiller opp 100 % for barna dine og gir dem trygghet og stabilitet? Eller han som sier rett ut at han prioriterer fritid for seg selv fremfor å ha samvær med egne barn? Du kom deg unna ham, HI. Det er tøft gjort og det krever styrke etter å ha levd med psykisk vold i så mange år. Ikke la ham få fortsette å kontrollere og manipulere deg nå som du har kommet deg unna ham og har muligheten til å skape et bedre hjem for barna dine. Du har masse styrke i deg - ikke la ham på tråkke deg ned nå. Vær ryddig og saklig. Alle har rett til å ta bidrag gjennom Nav, nok at en av foreldrene ønsker det. Det er ikke noe du gjør "mot" ham, tvert om er det noe du gjør FOR dine barn! Anonymkode: a668e...ba8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #29 Skrevet 24. juni 2020 Skal vi se....Han bedriver psykisk vold både i forholdet og nå. Du har tatt deg av barna 100% i forholdet for at han skulle kunne jobbe masse..men han har likevel ikke bidratt så mye økonomisk. Etter bruddet forsøker han å gi deg (som er den som faktisk skal ivareta 4 unger fordi han har bestemt seg for at han ikke vil) dårlig samvittighet for at du tenker at han skal bidra økonomisk? Det er FADER meg det aller minste han kan bidra med, for han bidrar jo ikke med noe annet. Grunnen til at man skal ta dey via Nav er at det er en nøytral tredjepart. Du får bare si det at det der orker du ikke tenke noe mer på...det får noen andre se på. Du har nok med å ta deg av i ungene deres. Anonymkode: 45909...fd3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #30 Skrevet 24. juni 2020 Få til et opplegg med 50/50 samvær og sett en strek over alt som har med bidrag å gjøre da vel. Da kan han arbeide mindre og barna får vært sammen med faren sin den tiden som de fortjener. Alternativt kan du være samværsforelder og betale til han det som er nødvendig. Anonymkode: e9491...f51
nimmelim Skrevet 24. juni 2020 Forfatter #31 Skrevet 24. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skriver et sted at han er en god far for barna. Men det tror jeg er noe du ønsker han skal være. Ut fra det du har fortalt her viser at han ikke er en god far for sine barn. Han har nok gode sider også overfor barna. Men en god far er han ikke. En god far ville oppsøkt profesjonell hjelp for sine egne psykiske problemer for mange år siden, for å sikre at hans egne problemer ikke skadet hans kjæreste og mor til hans barn og hans barn. En god far ville ikke utsatt deg for psykisk vold i årevis, Hi! En god far ville ikke valgt bort barna sine etter samlivsbrudd, han ville kjempet for å kunne ha i det minste noe samvær. Men denne mannen, han fortsetter å forsøke å kontrollere og manipulere deg, selv etter at dere ikke bor sammen. Han nekter barna deres det bidraget de har rett på fra ham. For bidrag er til barna, ikke til deg. Men han vil ikke betale det barna koster, selv om han vet at det går utover barna sine. Og i tillegg forsøker han å gi deg dårlig samvittighet fordi du forsøker å gi barna en stabilitet og trygghet og gi dem det de trenger. Det du har dårlig samvittighet for - tenk litt gjennom det... hva ville du sagt til en kvinne i din egen situasjon som følte det slik? Hvem burde ha dårlig samvittighet her? Du som forsøker å ta best vare på barna deres og skape et godt liv for dem? Eller han som fortsetter med psykisk vold og forsøker å manipulere og kontrollere deg via økonomi, ved at han nekter å betale det han som far skylder barna sine? Du som stiller opp 100 % for barna dine og gir dem trygghet og stabilitet? Eller han som sier rett ut at han prioriterer fritid for seg selv fremfor å ha samvær med egne barn? Du kom deg unna ham, HI. Det er tøft gjort og det krever styrke etter å ha levd med psykisk vold i så mange år. Ikke la ham få fortsette å kontrollere og manipulere deg nå som du har kommet deg unna ham og har muligheten til å skape et bedre hjem for barna dine. Du har masse styrke i deg - ikke la ham på tråkke deg ned nå. Vær ryddig og saklig. Alle har rett til å ta bidrag gjennom Nav, nok at en av foreldrene ønsker det. Det er ikke noe du gjør "mot" ham, tvert om er det noe du gjør FOR dine barn! Anonymkode: a668e...ba8 Takk for et godt svar. Jeg er helt enig med deg. Det er vanskelig å se det selv for det er først nå etter det er slutt jeg innser at det var ikke bare sykelig sjalusi, men også psykisk vold. I forholdet krevde han bildebevis de fååå gangene jeg gikk ut av huset. Dette har han forsøkt nå etter det er slutt også. Uten at han har fått det selvfølgelig. For første gang har jeg stått imot på en annen måte. Fikk en del trusler og div. Ikke ok. nå i ettertid unnskylder han seg. Kommer med gode gode ord og alt mulig. Sikkert et forsøk på å senke guarden min igjen. Jeg forstår jeg bare må gjennomføre dette og ta støyten som vil komme. Men det er verdt det- for barna mine. Han mener selvsagt ikke at det er noe med han og har aldri akseptert terapi av noe slag.. det hele er sårt når man er glad i noen. Men det er nødvendig. Takk for svar ❤️ Og ikke minst støtte
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #32 Skrevet 24. juni 2020 2 timer siden, nimmelim skrev: Takk for et godt svar. Jeg er helt enig med deg. Det er vanskelig å se det selv for det er først nå etter det er slutt jeg innser at det var ikke bare sykelig sjalusi, men også psykisk vold. I forholdet krevde han bildebevis de fååå gangene jeg gikk ut av huset. Dette har han forsøkt nå etter det er slutt også. Uten at han har fått det selvfølgelig. For første gang har jeg stått imot på en annen måte. Fikk en del trusler og div. Ikke ok. nå i ettertid unnskylder han seg. Kommer med gode gode ord og alt mulig. Sikkert et forsøk på å senke guarden min igjen. Jeg forstår jeg bare må gjennomføre ådette og ta støyten som vil komme. Men det er verdt det- for barna mine. Han mener selvsagt ikke at det er noe med han og har aldri akseptert terapi av noe slag.. det hele er sårt når man er glad i noen. Men det er nødvendig. Takk for svar ❤️ Og ikke minst støtte Du burde også få hjelp til å sette fornuftige grenser. Det kan være vanskelig å vite hva man "kan" si nei til etter mange år i et slikt forhold. Anbefaler deg å bruke familievernkontoret om han likevel vil ha samvær og dere skal lage avtaler rundt dette. Han høres ut som typen som kan bruke barna/samvær til forsøk på å kontrollere deg. Lykke til. Anonymkode: 45909...fd3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #33 Skrevet 24. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Få til et opplegg med 50/50 samvær og sett en strek over alt som har med bidrag å gjøre da vel. Da kan han arbeide mindre og barna får vært sammen med faren sin den tiden som de fortjener. Alternativt kan du være samværsforelder og betale til han det som er nødvendig. Anonymkode: e9491...f51 Faren ønsker egentlig ikke å tilbringe tid med barna, og du tenker han skal ha dem 50% eller mer? Foreldre har forsørgerPLIKT for egne barn i Norge. Barnebidrag skal bidra til mat på bordet og tak over hodet. Hvorfor synes du det er OK at HI skal forsørge 4 barn alene fordi faren prioriterer seg selv? Anonymkode: c0657...e3a
Gjest Skrevet 24. juni 2020 #34 Skrevet 24. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Få til et opplegg med 50/50 samvær og sett en strek over alt som har med bidrag å gjøre da vel. Da kan han arbeide mindre og barna får vært sammen med faren sin den tiden som de fortjener. Alternativt kan du være samværsforelder og betale til han det som er nødvendig. Anonymkode: e9491...f51 Tror kanskje et minimum av samarbeid og sivilisert samtale kreves dersom man skal ha 50/50. Og ikke minst: den som skal yte omsorgen må ha et lite snev av interesse for å gjøre det... 🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå