Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Har skrevet her før. Har mange symptomer på graviditet selv om jeg bare kan være knapt 2 uker på vei. Altså ca 2 uker til neste forventet mens. Tok en billig strek-test 3 dager siden uten resultat. Ser på apoteket at tidlige tester viser opptil 6 dager før forventet menstruasjon. Har det da noe for seg å ta flere tester før om en ukes tid? Og kan de evt sjekke om jeg er gravid tidligere hos legen? Jeg må vite disse tingene så snart som mulig, da jeg er over 40 år og utredes for sykdom. Mulig ikke kroppen min ville tålt et svangerskap nå. Samtidig som jeg ønsker å beholde😔 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har skrevet her før. Har mange symptomer på graviditet selv om jeg bare kan være knapt 2 uker på vei. Altså ca 2 uker til neste forventet mens. Tok en billig strek-test 3 dager siden uten resultat. Ser på apoteket at tidlige tester viser opptil 6 dager før forventet menstruasjon. Har det da noe for seg å ta flere tester før om en ukes tid? Og kan de evt sjekke om jeg er gravid tidligere hos legen? Jeg må vite disse tingene så snart som mulig, da jeg er over 40 år og utredes for sykdom. Mulig ikke kroppen min ville tålt et svangerskap nå. Samtidig som jeg ønsker å beholde😔 Anonymkode: e0923...0a2 Ingen hensikt i å teste før senest 9-10dpo. Jeg selv mener det er tull å teste så tidlig også, da mange opplever kjemisk, så anbefaler å teste ikm Anonymkode: 77325...a45
Pobie Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Ville ventet til dagen du venter mensen. Så tidlig er det jo mest sannsynlig bare PMS-symptomer.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Hvis det er to uker til neste mens har du jo eggløsning rundt disse tider, da sier det seg selv at det er altfor tidlig å ta en test, og at eventuelle symptomer nok bare er en reaksjon på den eggløsningen. Ville ventet til den dagen du skulle hatt mensen, før det kan du få falsk negativ. Anonymkode: 14b90...997
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Det er vel neppe 2 uker til neste mens? Da er jo eggløsning først nå. Hvis du lurer, så tar du en test. Er den negativ er det enten riktig eller for tidlig. Med din bakgrunn kan det hende du kan ta hcg blodprøve hos legen Anonymkode: 29ce6...a37
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Tror du har misforstått litt. Når du tester positivt ved forventet mens er du fire uker på vei, fordi man for letthets skyld regner et svangerskap fra første dag i forrige mens. Men fakta er at fosteret bare er 2 uker. Det er umulig å bli gravid før egget slipper, og der gjør det for de fleste to uker før neste mens. Om det er to uker til din neste mens slipper du egg i disse dager og du kan ikke ha blitt gravid enda.... Det beste er å teste når du venter mens, om du tester positivt da er du ca 4 uker på vei, men det er bare 2 uker siden egg og sædcelle møttes. Anonymkode: 8460e...74d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Du har nok symptomer på eggløsning, ikke graviditet. Anonymkode: f4981...35e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 På 24.6.2020 den 9.43, Anonym bruker skrev: Det er vel neppe 2 uker til neste mens? Da er jo eggløsning først nå. Hvis du lurer, så tar du en test. Er den negativ er det enten riktig eller for tidlig. Med din bakgrunn kan det hende du kan ta hcg blodprøve hos legen Anonymkode: 29ce6...a37 Takk for svar. Det virker veldig rart om jeg skulle være gravid nå ja. Men eneste forklaringen er såfall at samleie har trigget frem eggløsning mye tidligere enn forventet. Det har jeg opplevd før. Men kanskje ikke så tidlig som dette. Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 På 24.6.2020 den 8.26, Anonym bruker skrev: Hvis det er to uker til neste mens har du jo eggløsning rundt disse tider, da sier det seg selv at det er altfor tidlig å ta en test, og at eventuelle symptomer nok bare er en reaksjon på den eggløsningen. Ville ventet til den dagen du skulle hatt mensen, før det kan du få falsk negativ. Anonymkode: 14b90...997 Det er derfor jeg har skrevet innleggene mine her. Nettopp fordi jeg har vært vantro til at det i det hele tatt kan være mulig å ha blitt gravid. Men jeg har egentlig aldri pleid å ha særlig symptomer verken rundt eggløsning eller PMS. Og disse symptomene jeg har nå kjennes som kraftige svangerskapssymptomer. Nesten kraftigere enn ved tidligere svangerskap: Kvalme, murringer, mage overfølsom for berøring, forstoppelse, halsbrann, ømme bryst, stikninger i brystvorter, oppsvulmet skjede, økt utflod, ekstrem trøtthet/utmattelse.. Så om dette ikke skyldes HCG hormoner så er det ett eller annet spinnhakkede gale ihvertfall. Har bestilt legetime neste uke for blodprøver, evt henvisning til gyn. Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 På 24.6.2020 den 9.56, Anonym bruker skrev: Tror du har misforstått litt. Når du tester positivt ved forventet mens er du fire uker på vei, fordi man for letthets skyld regner et svangerskap fra første dag i forrige mens. Men fakta er at fosteret bare er 2 uker. Det er umulig å bli gravid før egget slipper, og der gjør det for de fleste to uker før neste mens. Om det er to uker til din neste mens slipper du egg i disse dager og du kan ikke ha blitt gravid enda.... Det beste er å teste når du venter mens, om du tester positivt da er du ca 4 uker på vei, men det er bare 2 uker siden egg og sædcelle møttes. Anonymkode: 8460e...74d Tenker at samleie kan ha trigget frem en eggløsning tidligere enn forventet. Det har jeg erfart før at kan skje. Feks har jeg pleid å ha lang syklus på rundt 35 dager og vipps hadde jeg plutselig bare ca 21 dager den måneden.. Dette er vel eneste mulige teorien på at dette kan ha skjedd. Hvis det har skjedd. Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Men hvor lenge er det siden forrige mens da? Og var den "vanlig"? Har du prøvd å teste? Med så mange symptomer burde det slå ut på testen i så tilfelle. Anonymkode: 9a56b...4ac
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #12 Skrevet 28. juni 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvor lenge er det siden forrige mens da? Og var den "vanlig"? Har du prøvd å teste? Med så mange symptomer burde det slå ut på testen i så tilfelle. Anonymkode: 9a56b...4ac Første dag forrige mens var 10.juni. Helt vanlig som den pleier i ca 5 dager. En dag med sparsommelig blødning og 2-3 med nokså kraftige blødninger og 1-2 dager med ‘rester’. Hadde sex dagen etterpå...og kun da før symptomene kom (beklager detaljert beskrivelse🙈😅). Testet for 5 dager siden og da var den negativ. Men med disse symptomene stoler jeg ikke på resultatet her. Siste nye symptom var et kraftig migrene anfall i går som varte i 4 timer. Tok 4 Paracet tilsammen i løpet av denne tiden før hodeverken gradvis lettet litt. Holdt flere ganger på å kaste opp. Dette er helt likt det jeg slet med frem til uke 17 ved forrige svangerskap. Fikk vite det kalles svangerskapsmigrene. Har aldri hatt det før eller siden utenom svangerskap. Men i går fikk jeg ihvertfall ett slikt anfall igjen på over halvannet år🙈 Tenker jo selv at det er helt sprøtt om jeg skal ha klart å bli gravid så tidlig i en syklus. Men symptomene er så kraftige nå at det nesten ville vært like utrolig om jeg ikke var det😳🙈 Er vel 70-80% sikker nå. Selv om jeg ville blitt svært lettet om det bare var ekstrem hormonkluss ifm eggløsning eller noe i den duren. Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #13 Skrevet 28. juni 2020 Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalderen? Aldri hørt om at samleie kan trigge el. Hvorfor tar du ikke bare en ny test? Den skal jo vise korrekt resultat nå. Anonymkode: 29328...35c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #14 Skrevet 28. juni 2020 Du må holde oss oppdaterte her altså, jeg er skikkelig nysgjerrig på om du faktisk er gravid 😱 Anonymkode: 26c44...e90
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #15 Skrevet 28. juni 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalderen? Aldri hørt om at samleie kan trigge el. Hvorfor tar du ikke bare en ny test? Den skal jo vise korrekt resultat nå. Anonymkode: 29328...35c Fordi graviditetstester er dyre og frustrerende å da ikke en gang vite sikkert om jeg kan stole på negativt svar enda. Jeg fyller 42 år, så er i eldste laget ja. Men overgangsalder så tidlig? Og ‘rett etter‘ 3 barn fortløpende og svært regelmessige menstruasjoner tross fortsatt amming? Og er det vanlig å ha kraftige svangerskapshormoner som symptomer på tidlig overgangsalder? Såfall merkelig. Skal til legen på tirsdag, så regner med å få svar da😌 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #16 Skrevet 28. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må holde oss oppdaterte her altså, jeg er skikkelig nysgjerrig på om du faktisk er gravid 😱 Anonymkode: 26c44...e90 Ja det skal jeg gjøre. Får forhåpentlig svar på tirsdag når jeg skal til legen😌 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #17 Skrevet 28. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi graviditetstester er dyre og frustrerende å da ikke en gang vite sikkert om jeg kan stole på negativt svar enda. Jeg fyller 42 år, så er i eldste laget ja. Men overgangsalder så tidlig? Og ‘rett etter‘ 3 barn fortløpende og svært regelmessige menstruasjoner tross fortsatt amming? Og er det vanlig å ha kraftige svangerskapshormoner som symptomer på tidlig overgangsalder? Såfall merkelig. Skal til legen på tirsdag, så regner med å få svar da😌 Anonymkode: e0923...0a2 Mamma kom i overgangsalderen da hun var 42, så det er godt mulig. Anonymkode: f4981...35e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #18 Skrevet 28. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mamma kom i overgangsalderen da hun var 42, så det er godt mulig. Anonymkode: f4981...35e Ja kanskje men litt spesielt å komme i overgangsalderen når man fortsatt ammer?🤔 Jeg har uansett ikke kunnskaper nok til å utale meg. En ting er derimot sikkert, og det er at om jeg ikke er gravid nå, så har jeg et vanvittig hormonkaos som regjerer inni meg nå. Og tenker at da er alt mulig. Også overgangsalder knapt 1 år etter siste barn som fortsatt ammer😄 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #19 Skrevet 28. juni 2020 Har lest at sykluser kan variere så stort at den kan vare mellom alt fra 20-40 dager. Jeg har alltid tenkt jeg har litt lang syklus på over 30 dager. Men hva om syklusen min nå skulle klusset litt og jeg plutselig fikk en kort på 20 dager. Da KAN vel dette kanskje tenkes å være mulig likevel?🤔 Har alltid tenkt at eggløsning er ca 14 dager etter første dag mens. Men hvor mange dager Inn i syklusen kommer den i 20 dagers syklus?🤔 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #20 Skrevet 28. juni 2020 Jeg tror ikke du er gravid, men det virker som om du kanskje har veldig lyst til å være det. Du får vel uansett svar på tirsdag. Anonymkode: f4981...35e
Pobie Skrevet 28. juni 2020 #21 Skrevet 28. juni 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har lest at sykluser kan variere så stort at den kan vare mellom alt fra 20-40 dager. Jeg har alltid tenkt jeg har litt lang syklus på over 30 dager. Men hva om syklusen min nå skulle klusset litt og jeg plutselig fikk en kort på 20 dager. Da KAN vel dette kanskje tenkes å være mulig likevel?🤔 Har alltid tenkt at eggløsning er ca 14 dager etter første dag mens. Men hvor mange dager Inn i syklusen kommer den i 20 dagers syklus?🤔 Anonymkode: e0923...0a2 EL er ca 14 dager *før* neste mens. Så i en 20 dagers syklus har du EL rundt syklusdag 6.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #22 Skrevet 28. juni 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det skal jeg gjøre. Får forhåpentlig svar på tirsdag når jeg skal til legen😌 Anonymkode: e0923...0a2 Lykke til Anonymkode: 26c44...e90
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #23 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke du er gravid, men det virker som om du kanskje har veldig lyst til å være det. Du får vel uansett svar på tirsdag. Anonymkode: f4981...35e Ja ser hvordan det kan høres ut sånn nå. Men jeg ville faktisk blitt utrolig lettet dersom dette bare var hormonkluss. Og ville beholdt timen hos gynekolog for å sette inn hormonspiral om 2 uker. Er ijeg gravid derimot, så blir jeg nesten litt religiøs og tenker dette må være ‘meant to be’😅☺️ Så beholder nok, så sant legen min ikke fraråder meg det pga helsa mi som ikke er helt best. Har egentlig bare en rekke faktorer som tilsier at svangerskap burde være umulig her. Men mine fortsatt melkesprengte bryster etter amming i ett år TIL TROSS for en bmi på 16,8 er jo også egentlig litt forunderlig🙈😅 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #24 Skrevet 28. juni 2020 59 minutter siden, Pobie skrev: EL er ca 14 dager *før* neste mens. Så i en 20 dagers syklus har du EL rundt syklusdag 6. Der ser du. Jeg hadde sex ca 6 dager etter første dag mens og kun den ene gangen før symptomene kom ca 6 dager senere🙈 Anonymkode: e0923...0a2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #25 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lykke til Anonymkode: 26c44...e90 Takk🙂 Anonymkode: e0923...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå