Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #51 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ok. Godt det er så mange eksperter her inne sier bare jeg Du seriøst tror du ikke om EN uke med syden hadde løst alle problemene så hadde alle fått det gratis av staten i stedet for alle de app pengene i flere år på rad . Anonymkode: 5e0e0...c23
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #52 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri forstått den tankegangen om at man MÅ reise noe sted når det er ferie!!?? Jeg har ikke ferie nå, bare 4 dager fri fra jobb, og det å sitte på verandaen, se på barna hoppe i vannsprederen og ta en liten gåtur i nærområdet får meg til å få en følelse av ferie. Nyter varmen som er nå, og tar dagene som de kommer Hvorfor dette suget etter å reise? Og om man ikke får reise noe sted, innlands eller utenlands, så kan man ikke kalle det ferie? Anonymkode: 5857b...bf3 Vi sitter kun på vår egen fasit av hva som er ferie. Det ene er ikke mer rett enn det andre. For meg er det ferie å være borte hjemmefra. Hvor nå enn det måtte være
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #53 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du seriøst tror du ikke om EN uke med syden hadde løst alle problemene sÃ¥ hadde alle fÃ¥tt det gratis av staten i stedet for alle de app pengene i flere Ã¥r pÃ¥ rad . Anonymkode: 5e0e0...c23 Jeg mener at det er mange nyanser av psykisk helseÂ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #54 Skrevet 27. juni 2020 52 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi sitter kun på vår egen fasit av hva som er ferie. Det ene er ikke mer rett enn det andre. For meg er det ferie å være borte hjemmefra. Hvor nå enn det måtte være Jo, i koronatider, så er det ene veldig mye mer rett enn det andre Anonymkode: 92605...ae7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #55 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo, i koronatider, så er det ene veldig mye mer rett enn det andre Anonymkode: 92605...ae7 Enig. Mange har ofret jobb, økonomi, sine kjære, hus osv. Men enkelte er så bortskjemte og lite sympatiske at å ofre utenlandsturen er helt utenkelig. Det er bare skammelig at voksne kan være så navlebeskuende og egoistisk! Anonymkode: 8497b...81c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #56 Skrevet 27. juni 2020 Gleder meg til mange av de blir liggende på sykehus med dårlig standard og kjempe for å få pusten. Da blir de liggende der, ved full bevissthet, og ved hvert eneste åndedrett de tar kan de angre på at de dro til et sted med så dårlig standard, som ikke har den gode hjelpen som vi har her i Norge. Anonymkode: 86e2b...cec
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #57 Skrevet 27. juni 2020 På 24.6.2020 den 9.24, Anonym bruker skrev: Var det alt du hadde å komme med? Skal jeg sitte alene i en leilighet i Oslo i 3 uker så kommer jeg ikke til å vare lenge utover høsten før jeg går på en smell. Dette er nok lett å si for de som har mange venner/stor familie, mulighet til å kjøre rundt i Norge og bo på hotell eller hos venner, vi har ikke den muligheten og der nede kjenner jeg i alle fall flere andre både fra Norge og Tyrkia. Anonymkode: c28d3...bbb Da håper jeg virkelig at du går inn i en hjemmekarantene I minst 10 dager i etterkant av ferien! Anonymkode: da986...807
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #58 Skrevet 27. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, i koronatider, sÃ¥ er det ene veldig mye mer rett enn det andre Anonymkode: 92605...ae7 NÃ¥ svarte jeg pÃ¥ generelt grunnlagÂ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #59 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå svarte jeg på generelt grunnlag Og det innebærer jo og koronatider regner jeg med Anonymkode: 92605...ae7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #60 Skrevet 27. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gleder meg til mange av de blir liggende pÃ¥ sykehus med dÃ¥rlig standard og kjempe for Ã¥ fÃ¥ pusten. Da blir de liggende der, ved full bevissthet, og ved hvert eneste Ã¥ndedrett de tar kan de angre pÃ¥ at de dro til et sted med sÃ¥ dÃ¥rlig standard, som ikke har den gode hjelpen som vi har her i Norge. Anonymkode: 86e2b...cec Det sier noe om deg nÃ¥r du ønsker folk syke dersom de velger noe annet enn deg. Man trenger ikke være enige men Ã¥ ønske folk sykdom er Ã¥ gÃ¥ over strekenÂ
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #61 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og det innebærer jo og koronatider regner jeg med Anonymkode: 92605...ae7 Du forstod godt hva jeg mente. Selvsagt så må man forholde seg til gitte regler i enhver situasjon og ellers gjøre det beste ut av ferien enten den er i eller utenfor Norge. Min fasit på ferie er å være ett annet sted enn hjemme. Du har nok din fasit du og
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #62 Skrevet 27. juni 2020 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det sier noe om deg når du ønsker folk syke dersom de velger noe annet enn deg. Man trenger ikke være enige men å ønske folk sykdom er å gå over streken Jeg ønsker ingen sykdom. Jeg ønsker at folk blir her i Norge under ferien og heller tar ferien forskjellige steder i landet. Jeg ønsker at folk ikke tar med seg sykdom hit eller sprer den her. Men når de først drar til utlandet, særlig til land med langt dårligere helsevesen enn vi har, så vil det være konsekvensen. De vil kjempe for hvert åndedrett på et fremmed sted med en mengde folk som prater på et fremmed språk. Med en voldsom hodepine som ikke gir seg. Være ved full bevissthet og bare ønske å få fred og ro, hvert eneste minutt, hvert eneste sekund. Det er en konsekvens, det er ikke mitt ønske. Anonymkode: 86e2b...cec
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #63 Skrevet 27. juni 2020 15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du forstod godt hva jeg mente. Selvsagt så må man forholde seg til gitte regler i enhver situasjon og ellers gjøre det beste ut av ferien enten den er i eller utenfor Norge. Min fasit på ferie er å være ett annet sted enn hjemme. Du har nok din fasit du og I år burde alle være såpass voksen og fornuftig at man kun handler etter egen fasit. Det var utenlandsreiser som førte til at smitten spredde seg, også til Norge, og da burde folk klare å tenke seg om og gjøre det som er best for alle. Anonymkode: 8497b...81c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #64 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I år burde alle være såpass voksen og fornuftig at man kun handler etter egen fasit. Det var utenlandsreiser som førte til at smitten spredde seg, også til Norge, og da burde folk klare å tenke seg om og gjøre det som er best for alle. Anonymkode: 8497b...81c Rettelse: IKKE kun handler etter egen fasit Anonymkode: 8497b...81c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #65 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nettopp fordi du selv har slitt psykisk burde du ha forståelse for at folk har forskjellige ting som både hjelper og motsatt på sykdommen Det er vel heller slik at noen, tross fysisk og/eller psykisk sykdom, er mer oppegående enn andre, mindre egoistiske og har større forståelse for fellesskapet og det ansvaret som ligger på hver enkelt i den situasjonen som landet og verden er i nå.  Anonymkode: 33396...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #66 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi sitter kun på vår egen fasit av hva som er ferie. Det ene er ikke mer rett enn det andre. For meg er det ferie å være borte hjemmefra. Hvor nå enn det måtte være Det sier mye om deg og andre som tar samme valg som deg når dere har en "fasit" som dere selv i krisetilstander nekter å vike fra. Jeg unner ingen å bli alvorlig syke, men når det kommer til de som nå reiser til utlandet, så skulle jeg ønske det var slik at det var de selv som måtte ta byrden med den sykdommen de måtte ta med seg hjem. Ikke deres kjære som har vett nok til å bli hjemme, ikke deres kolleger, ikke andre i deres nærmiljø, ikke folk de har kontakt med. Dessverre så kommer det nok ikke til å bli slik, men uskyldige, som faktisk velger å ta ansvarlige og fornuftige valg i denne krisesituasjonen verden står i, mange av dem må betale med sin helse og liv for andres egoisme og "fasit". Snakk om å være puslete og lite tilpasningsdyktig når man har en fasit man ikke greier å vike fra et eneste stusselig år. Anonymkode: 33396...2c8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #67 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det sier mye om deg og andre som tar samme valg som deg nÃ¥r dere har en "fasit" som dere selv i krisetilstander nekter Ã¥ vike fra. Jeg unner ingen Ã¥ bli alvorlig syke, men nÃ¥r det kommer til de som nÃ¥ reiser til utlandet, sÃ¥ skulle jeg ønske det var slik at det var de selv som mÃ¥tte ta byrden med den sykdommen de mÃ¥tte ta med seg hjem. Ikke deres kjære som har vett nok til Ã¥ bli hjemme, ikke deres kolleger, ikke andre i deres nærmiljø, ikke folk de har kontakt med. Dessverre sÃ¥ kommer det nok ikke til Ã¥ bli slik, men uskyldige, som faktisk velger Ã¥ ta ansvarlige og fornuftige valg i denne krisesituasjonen verden stÃ¥r i, mange av dem mÃ¥ betale med sin helse og liv for andres egoisme og "fasit". Snakk om Ã¥ være puslete og lite tilpasningsdyktig nÃ¥r man har en fasit man ikke greier Ã¥ vike fra et eneste stusselig Ã¥r. Anonymkode: 33396...2c8 Min fasit som nevnt tidligere er Ã¥ være ett annet sted enn hjemme, hvor enn det mÃ¥tte være. Hadde myndighetene sagt at ferien mÃ¥tte være hjemme sÃ¥ hadde vi vært hjemmeÂ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #68 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nettopp fordi du selv har slitt psykisk burde du ha forståelse for at folk har forskjellige ting som både hjelper og motsatt på sykdommen Ikke gjem deg bak psykisk syke. Hva med alle som sliter sterkt psykisk på grunn av ensomhet, ødelagt økonomi, tap av kjære, isolasjon etc? Jeg fikk endelig møte min demente mor for første gang på over tre mnd. Prøv å forklar denne gruppen (som har det vondt nok fra før) at de må holde en meters avstand til sine kjære. Det kan jeg love deg er hjerteskjærende. Anonymkode: 20efd...de9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #69 Skrevet 27. juni 2020 Man kan jo håpe at noen av de som reiser til utlandet vil få litt mer respekt for helsepersonell som må jobbe 8-12 timer i fullt smittevernutstyr. Hvis man bruker munnbind riktig så er det tyngre å puste i, det er varmt, det klør, det kan være klaustrofobisk. Jeg måtte nylig fly for å komme til sykehus, og måtte reise "landet rundt" fordi det går så få fly nå. Hadde ikke noe valg. Det var minimum halvparten, trolig nærmere 3/4 av alle jeg så som brukte munnbind som ikke brukte det på riktig måte. Dvs. da har det heller ikke samme nytte som det ellers ville hatt. I tillegg var det mange som bare dro munnbindet opp eller ned for å drikke litt, spise litt, ta på lypsyl. To damer sa høyt og tydelig at de bare måtte ta av munnbindene når de fikk hetetoktene sine, for det var jo "medisinsk årsak". Og flere menn sa "det er jo så lite smitte likevel", så de så ingen grunn til å bruke munnbind hele tiden. Helt uten tanke for å vaske/sprite hendene først. For drikke og spise må man jo... Tja, si det til alle de sykepleierne og annet helsepersonell som ikke får gjort det, som ikke får gått på do, som må jobbe daglig med varmt, tett smittevernutstyr som de ikke kan skifte så ofte som de selv kunne hatt behov for - fordi vi fremdeles ikke har nok smittevernutstyr mer enn for få uker, og at situasjonen på smittevernutstyr fremdeles kan bli prekær om vi får betydelig økt smitte fremover. Og når folk kom av flyene, da ble munnbindene fort dratt av. De som skulle ta nytt fly litt senere, de gikk rundt med brukt munnbind i hendene, var innom en kiosk eller spisested, og satte på samme munnbind før de gikk inn på neste fly igjen. Ser det er flere i denne tråden som sier de skal følge alle råd. Det hjelper bare så lite når de gjerne ikke er konsekvente nok, bruker munnbind og sprit feil, og de omgås masse folk eller er på steder der folk fra områder med større smitte også bruker. Dere som skal reise - hvordan forholder dere dere til det faktum at flere av dere vil dra med dere hjem smitte til Norge? Det er ikke spørsmål om, men AT flere vil gjøre det! Hvordan vil dere føle det om dere "har gjort alt rett" og likevel drar med dere smitte hjem? Er det ikke så farlig for dere om dere smitter andre? Har dere selv ingen å miste? Bryr det dere ikke om dere blir årsaken til at andre blir alvorlig syke og kanskje til og med dør - bare dere får deres ferie der dere vil? Anonymkode: 33396...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #70 Skrevet 27. juni 2020 23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Min fasit som nevnt tidligere er å være ett annet sted enn hjemme, hvor enn det måtte være. Hadde myndighetene sagt at ferien måtte være hjemme så hadde vi vært hjemme Du har jo tydelig sagt fra at dere skal til utlandet. Det er ikke nødvendig, og absolutt ikke i nærheten av "strengt nødvendig" - det er et valg du og din familie helt bevisst tar. Å ta ansvar selv er visst et fremmedord for noen. Hvordan vil du takle det om du og din familie blir årsaken til at andre her hjemme blir alvorlig syke, kanskje får varige skader, eller kanskje til og med dør fordi dere ev. drar med dere smitte hjem - bare fordi du "måtte" reise til utlandet? Anonymkode: 33396...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #71 Skrevet 27. juni 2020 15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Min fasit som nevnt tidligere er å være ett annet sted enn hjemme, hvor enn det måtte være. Hadde myndighetene sagt at ferien måtte være hjemme så hadde vi vært hjemme Er du så vrang at du ikke kan tenke selv. Andre voksne må fortelle deg konkret hva som ikke er greit eller må du ha 'strengt forbudt'-skilt for å ta gode valg?  Anonymkode: 8497b...81c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. juni 2020 #72 Skrevet 27. juni 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo tydelig sagt fra at dere skal til utlandet. Det er ikke nødvendig, og absolutt ikke i nærheten av "strengt nødvendig" - det er et valg du og din familie helt bevisst tar. Ã… ta ansvar selv er visst et fremmedord for noen. Hvordan vil du takle det om du og din familie blir Ã¥rsaken til at andre her hjemme blir alvorlig syke, kanskje fÃ¥r varige skader, eller kanskje til og med dør fordi dere ev. drar med dere smitte hjem - bare fordi du "mÃ¥tte" reise til utlandet? Anonymkode: 33396...2c8 Vi skal besøke farmor i Danmark. Hun bor svært landlig langt fra store steder. Jeg anser det som tryggere enn Ã¥ feriere hjemme i Oslo omrÃ¥detÂ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #73 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du forstod godt hva jeg mente. Selvsagt så må man forholde seg til gitte regler i enhver situasjon og ellers gjøre det beste ut av ferien enten den er i eller utenfor Norge. Min fasit på ferie er å være ett annet sted enn hjemme. Du har nok din fasit du og Og du forsto veldig godt hva jeg mente. Din fasit er vel å stort sett gjøre det som passer dere best, uten så mye omtanke for andre. Og du har rett, jeg har min fasit, og den er heldigvis veldig langt fra din. Anonymkode: 92605...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå