GÃ¥ til innhold

Flere tusen skal til syden 😱


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva feiler folk ?? De burde skamme seg dersom de blir lagt inn syk enten i sydenland eller i Norge når de kommer hjem 

Anonymkode: c77c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du virkelig overrasket ?

Nei det er ikke jeg, Mange som tenker på seg selv og sist først.

Vi skulle både til USA og Hellas i sommer, og er kjempe lei oss for vi ikke kan dra,men man tar hensyn til andre mennesker rett og slett

Anonymkode: 20606...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte nordmenn plasserer årlige sydenturer nederst på Maslows behovspyramide, og ser på det som en menneskerett  Det ser man på alle gråtehistoriene som kommer i avisen hver forsommer fra folk som ikke har økonomi til å dra.  

Anonymkode: 20efd...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vi får en oppblomstring igjen til høsten da! det landet her er fylt med idioter.  

Anonymkode: b0d94...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så deilig at vi får en oppblomstring igjen til høsten da! det landet her er fylt med idioter.  

Anonymkode: b0d94...a9d

Det vil vi uansett få, uavhengig om folk drar til "Syden" eller ei. 

Anonymkode: 9b1ed...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta sykehusplasser fra andre fordi de ikke gidder holde deg hjemme, nei fysj. Vi skulle 3 uker til Spania vi å. Hater Norgesferie . Men sånn er det 

Anonymkode: c77c8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dra, men drar man til land med lik spredning som her og følger smittevernsreglene, er det vel like trygt på Kreta som på Kongsberg?

Anonymkode: 4cc9a...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta sykehusplasser fra andre fordi de ikke gidder holde deg hjemme, nei fysj. Vi skulle 3 uker til Spania vi å. Hater Norgesferie . Men sånn er det 

Anonymkode: c77c8...95e

Hater Norgesferie faktisk. Det går i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel på kreativitet. 

Anonymkode: d7e25...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater Norgesferie faktisk. Det går i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel på kreativitet. 

Anonymkode: d7e25...d4e

Haha. Sier litt om ditt inteligensnivå... 😆

Anonymkode: 1f873...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater Norgesferie faktisk. Det går i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel på kreativitet. 

Anonymkode: d7e25...d4e

Nope, folk er ulike. Jeg trenger VARME, og det får vi ikke i Norge, har ikke noe med mangel på aktiviteter å gjøre. Uansett hvor i Norge jeg er, finnes det ikke en nydelig sandstrand med varmt hav utenfor. Men kommer ikke til å reise ut av landet i år uansett. 

Anonymkode: b0aac...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke dra, men drar man til land med lik spredning som her og følger smittevernsreglene, er det vel like trygt på Kreta som på Kongsberg?

Anonymkode: 4cc9a...081

Nope.

For det første slipper Norge fornuftig nok ikke inn turister nå.

For det andre vil du omgås turister fra land med langt større spredning enn Norge på flyplassene og på Kreta. 

 

Anonymkode: c3db1...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir skikkelig oppgitt over disse menneskene. Vi er veldig, veldig heldige som har kommet så lett fra coronaen hittil. Er det virkelig nødvendig å sette det på spill, fordi man ikke klarer å være en sommer i eget land. Nå skal vi vel prøve å holde disse lave smittetallene, til vaksinen er på plass. Ikke virre rundt som hodeløse høns som ikke klarer å tenke på annet enn hvordan de skal gjøre mest mulig og få til å kalle det innafor. 

Anonymkode: c0347...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så deilig at vi får en oppblomstring igjen til høsten da! det landet her er fylt med idioter.  

Anonymkode: b0d94...a9d

For ikke å glemme de firebarnsmødrene på ufør som tigger på spleis/ avis.. grøss og faens gru. Det er ikke stusselig med hjemmeferie altså. Det er hva du gjør det til selv! Barn er ikke kravstore!

Anonymkode: f85b9...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nope, folk er ulike. Jeg trenger VARME, og det får vi ikke i Norge, har ikke noe med mangel på aktiviteter å gjøre. Uansett hvor i Norge jeg er, finnes det ikke en nydelig sandstrand med varmt hav utenfor. Men kommer ikke til å reise ut av landet i år uansett. 

Anonymkode: b0aac...dd4

Enig ..

Anonymkode: 7f8a1...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at Kreta blir besøkt av folk fra mange land, ikke bare nordmenn. Artig å tenke på med R som nærmer seg 3-tallet i Tyskland, ikke sant? Og hvem vet hva R-tallet i Russland er, det er vel det Putin bestemmer seg for...

Anonymkode: aae1d...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når Erna & co kjører en linje som blir uforståelig for folk. Reglene er inkonsistente, tilfeldige og ulogiske. Da mister folk respekten for reglene. Og jeg forstår at folk ikke følger dem.
 

Jeg er lei av å bare dilte etter regler som de finner det for godt å bestemme fra dag til dag. Og klarer ikke lenger å følge hva som egentlig er den langsiktige planen? 
 

Når det er sagt, så blir jeg i Norge i sommer, det er jo en av få ting som ble kommunisert ganske tidlig at vi måtte belage oss på, så ferieni Norge er allerede bestilt. Dessuten er jeg ikke veldig gira på å reise ned til Sør- Europa med masse antibiotikaresistens når det er et smittsomt virus løs. Resistente bakterier skremmer meg mye mer enn corona.

Anonymkode: 7b304...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at Kreta blir besøkt av folk fra mange land, ikke bare nordmenn. Artig å tenke på med R som nærmer seg 3-tallet i Tyskland, ikke sant? Og hvem vet hva R-tallet i Russland er, det er vel det Putin bestemmer seg for...

Anonymkode: aae1d...656

Det er vel knapt noen land som får flere tyskere på besøk enn Danmark, og dit er det helt greit å reise..

Anonymkode: 7b304...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første,- hvor mange begynner å PLANLEGGE ferien så sent som april det året man skal på ferie? Da kom første utsagn om " i år planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre råd enn at vi planlegger år i forveien,- sparer og bestiller så tidlig som mulig for å få reise så billig som mulig!!

For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert år heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjør de resterende 351 dagene av året.,- og de år man ikke har råd til å reise.

 

Legg til at man ikke får refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nå spør etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserådene endres FØR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke får pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly går,- og reiserådene fortsatt gjelder,- når du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i går,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sånn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiseråd kan endres før returen vår ( vi har vel ikke akkurat en knall stødig linje som blir fulgt med tanke på hvordan, hvor og når ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut på reisen for alt som IKKE gjelder korona,- så ble nærmest anbefalt å reise følte jeg.. Eller "ha is i magen" og håpe at vi får penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv å ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner på å ikke måtte hjelpe disse firma ekstra økonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse på at reiseråd endres,- altså karantene fjernes......

Med så vage regler, og med så mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, så er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nødvendigvis gjør det uten å ha tenkt masse på det.

MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er på ferie,- så kan alt av fly og andre returmåter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig på heller, etter å som nevnt nærmest anbefale å dra!)

 

Men å påstå at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG  bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser  BARE for å bli brun og få billig alkohol og restaurantbesøk,- det blir helt feil å si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom på en måte som ikke er lett å gjøre herifra,- så tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter på flyet i ensartet gledesrus over snart å bli drita full for en billig penge og solbrent på stranda altså.

Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva når dette skjer ETTER folk har feriert på Gotland, eller vært i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppførsel vil på de fleste av disse "sydenstedene" medføre bøter på stedet! Det er såpass strengt at en del i risikogrupper føler de vil være tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede på steder som har lik restriksjon for alle, både fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn på butikk uten munnbind, og man bør være alene. Man kan ikke dra på stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man får maks være 2t om man er heldig og får plass i en. Har man ikke eget basseng så vil det si at oddsen er stor for ikke å få badet/avkjølt seg. Og det er ikke lenger bare, bare å finne en restaurant å sette seg ned på lenger.

Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder når det "ikke går som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":......

Hva VI skal gjøre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. Først må vi se hva som skjer på fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. Også må det gå nye 2 uker,- så kan det igjen skje ting, både her hjemme og der ute....Og deretter,- DA må vi begynne å ta grep.

 

Anonymkode: 9ec5a...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første,- hvor mange begynner å PLANLEGGE ferien så sent som april det året man skal på ferie? Da kom første utsagn om " i år planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre råd enn at vi planlegger år i forveien,- sparer og bestiller så tidlig som mulig for å få reise så billig som mulig!!

For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert år heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjør de resterende 351 dagene av året.,- og de år man ikke har råd til å reise.

 

Legg til at man ikke får refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nå spør etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserådene endres FØR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke får pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly går,- og reiserådene fortsatt gjelder,- når du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i går,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sånn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiseråd kan endres før returen vår ( vi har vel ikke akkurat en knall stødig linje som blir fulgt med tanke på hvordan, hvor og når ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut på reisen for alt som IKKE gjelder korona,- så ble nærmest anbefalt å reise følte jeg.. Eller "ha is i magen" og håpe at vi får penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv å ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner på å ikke måtte hjelpe disse firma ekstra økonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse på at reiseråd endres,- altså karantene fjernes......

Med så vage regler, og med så mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, så er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nødvendigvis gjør det uten å ha tenkt masse på det.

MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er på ferie,- så kan alt av fly og andre returmåter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig på heller, etter å som nevnt nærmest anbefale å dra!)

 

Men å påstå at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG  bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser  BARE for å bli brun og få billig alkohol og restaurantbesøk,- det blir helt feil å si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom på en måte som ikke er lett å gjøre herifra,- så tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter på flyet i ensartet gledesrus over snart å bli drita full for en billig penge og solbrent på stranda altså.

Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva når dette skjer ETTER folk har feriert på Gotland, eller vært i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppførsel vil på de fleste av disse "sydenstedene" medføre bøter på stedet! Det er såpass strengt at en del i risikogrupper føler de vil være tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede på steder som har lik restriksjon for alle, både fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn på butikk uten munnbind, og man bør være alene. Man kan ikke dra på stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man får maks være 2t om man er heldig og får plass i en. Har man ikke eget basseng så vil det si at oddsen er stor for ikke å få badet/avkjølt seg. Og det er ikke lenger bare, bare å finne en restaurant å sette seg ned på lenger.

Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder når det "ikke går som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":......

Hva VI skal gjøre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. Først må vi se hva som skjer på fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. Også må det gå nye 2 uker,- så kan det igjen skje ting, både her hjemme og der ute....Og deretter,- DA må vi begynne å ta grep.

 

Anonymkode: 9ec5a...733

Gjelder reiseforsikringen hvis man blir syk på reise nå? Ellers ville jeg aldri reist. Spesielt ikke hvis man i utgangspunktet har helseproblemer. 

Anonymkode: 20efd...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første,- hvor mange begynner å PLANLEGGE ferien så sent som april det året man skal på ferie? Da kom første utsagn om " i år planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre råd enn at vi planlegger år i forveien,- sparer og bestiller så tidlig som mulig for å få reise så billig som mulig!!

For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert år heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjør de resterende 351 dagene av året.,- og de år man ikke har råd til å reise.

 

Legg til at man ikke får refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nå spør etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserådene endres FØR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke får pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly går,- og reiserådene fortsatt gjelder,- når du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i går,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sånn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiseråd kan endres før returen vår ( vi har vel ikke akkurat en knall stødig linje som blir fulgt med tanke på hvordan, hvor og når ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut på reisen for alt som IKKE gjelder korona,- så ble nærmest anbefalt å reise følte jeg.. Eller "ha is i magen" og håpe at vi får penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv å ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner på å ikke måtte hjelpe disse firma ekstra økonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse på at reiseråd endres,- altså karantene fjernes......

Med så vage regler, og med så mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, så er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nødvendigvis gjør det uten å ha tenkt masse på det.

MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er på ferie,- så kan alt av fly og andre returmåter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig på heller, etter å som nevnt nærmest anbefale å dra!)

 

Men å påstå at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG  bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser  BARE for å bli brun og få billig alkohol og restaurantbesøk,- det blir helt feil å si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom på en måte som ikke er lett å gjøre herifra,- så tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter på flyet i ensartet gledesrus over snart å bli drita full for en billig penge og solbrent på stranda altså.

Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva når dette skjer ETTER folk har feriert på Gotland, eller vært i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppførsel vil på de fleste av disse "sydenstedene" medføre bøter på stedet! Det er såpass strengt at en del i risikogrupper føler de vil være tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede på steder som har lik restriksjon for alle, både fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn på butikk uten munnbind, og man bør være alene. Man kan ikke dra på stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man får maks være 2t om man er heldig og får plass i en. Har man ikke eget basseng så vil det si at oddsen er stor for ikke å få badet/avkjølt seg. Og det er ikke lenger bare, bare å finne en restaurant å sette seg ned på lenger.

Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder når det "ikke går som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":......

Hva VI skal gjøre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. Først må vi se hva som skjer på fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. Også må det gå nye 2 uker,- så kan det igjen skje ting, både her hjemme og der ute....Og deretter,- DA må vi begynne å ta grep.

 

Anonymkode: 9ec5a...733

Reiserådene i Norge. Det er sagt NÅR de gjelder til, når de skal vurderes og hvilke land de omfatter.

Reiseforsikringen slår inn på det tidspunktet reisen din starter. Det spiller ingen rolle om flyet er kansellert eller ikke. Men dersom flyet er kansellert er det flyselskapet som er ansvarlig for tilbakebetaling.

Anonymkode: 28e82...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder reiseforsikringen hvis man blir syk på reise nå? Ellers ville jeg aldri reist. Spesielt ikke hvis man i utgangspunktet har helseproblemer. 

Anonymkode: 20efd...de9

Jepp, all sykdom og skade som IKKE skyldes korona er dekt.  Minehelseproblem er ikke akutt, eller livsTIDsredusernde,- bare veldig livsKVALITETreduserende,- som indirekte selvfølgelig kan føre til redusert levetid grunnet medikament mot plager eller selvvalgt pga plager blir for store.

Anonymkode: 9ec5a...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reiserådene i Norge. Det er sagt NÅR de gjelder til, når de skal vurderes og hvilke land de omfatter.

Reiseforsikringen slår inn på det tidspunktet reisen din starter. Det spiller ingen rolle om flyet er kansellert eller ikke. Men dersom flyet er kansellert er det flyselskapet som er ansvarlig for tilbakebetaling.

Anonymkode: 28e82...891

Ja, men de har jo allerede "brutt" flere av disse datoene. Se på idretten nå da for eksempel.... Og åpning mot skandinavia (gitt gode smittetall) var vel også annerledes enn hva de sa tidligere. Og karantene frem til 20.august KAN bli revudert 20.juli! Da vil nye opplysninger kommer ang dette....

Flyet blir ikke kansellert. Fordi man ser en etterspørsel. Folk trosser karantene,- fordi mange ikke har feriedager og forholde seg til, eller gjerne bruker litt ferie uansett på å være hjemme etter tur. Jeg kan velge å ikke reise pga reiseråd når vi skal reise. Om karantene opprettholdes til 20.august,- eller i det minste til etter vi skulle ha kommet hjem,- får vi penger til bake fra forsikring. Hvis disse endres i den perioden vi skulle ha vært der,- altså karantene fjernes,- så får vi ikke noe fra forsikringsselskapet heller. Idiotisk.... Håpet er at reiseråd endres FØR vi skal dra,- men det vet jeg ikke om er det optimale heller for å si det sånn....

Anonymkode: 9ec5a...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går flyet så reiser vi. Beklager men hjemmeferie er ikke noe for meg og jeg har ikke råd til mer enn noen få netter på hotell her i Norge, vi har heller ikke bil så det å komme seg rundt andre steder enn i de store byene er helt håpløst. 

Vi har fly til Tyrkia og reiser om det seg greit ut der og i tillegg til at reiseforsikringen vår dekker alt utenom korona så er det blitt mulig å kjøpe en tilleggsforsikring der nede som vil dekke behandling om man skulle få korona. 

Om nordmenn ikke skal få reise ut av landet så bør de på Vestlandet slutte å rope etter turister fra Tyskland og Nederland. 

Anonymkode: c28d3...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...