Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Hva feiler folk ?? De burde skamme seg dersom de blir lagt inn syk enten i sydenland eller i Norge nÄr de kommer hjem Anonymkode: c77c8...95e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Er du virkelig overrasket ? Nei det er ikke jeg, Mange som tenker pÄ seg selv og sist fÞrst. Vi skulle bÄde til USA og Hellas i sommer, og er kjempe lei oss for vi ikke kan dra,men man tar hensyn til andre mennesker rett og slett Anonymkode: 20606...3c2
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 SÄ lenge det ikke er ulovlig, sÄ er det innafor Anonymkode: a05ef...787
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Enkelte nordmenn plasserer Ärlige sydenturer nederst pÄ Maslows behovspyramide, og ser pÄ det som en menneskerett  Det ser man pÄ alle grÄtehistoriene som kommer i avisen hver forsommer fra folk som ikke har Þkonomi til Ä dra.  Anonymkode: 20efd...de9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 SÄ deilig at vi fÄr en oppblomstring igjen til hÞsten da! det landet her er fylt med idioter.  Anonymkode: b0d94...a9d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: SÄ deilig at vi fÄr en oppblomstring igjen til hÞsten da! det landet her er fylt med idioter.  Anonymkode: b0d94...a9d Det vil vi uansett fÄ, uavhengig om folk drar til "Syden" eller ei. Anonymkode: 9b1ed...36a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Ta sykehusplasser fra andre fordi de ikke gidder holde deg hjemme, nei fysj. Vi skulle 3 uker til Spania vi Ä. Hater Norgesferie . Men sÄnn er det Anonymkode: c77c8...95e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Jeg skal ikke dra, men drar man til land med lik spredning som her og fÞlger smittevernsreglene, er det vel like trygt pÄ Kreta som pÄ Kongsberg? Anonymkode: 4cc9a...081
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta sykehusplasser fra andre fordi de ikke gidder holde deg hjemme, nei fysj. Vi skulle 3 uker til Spania vi Ä. Hater Norgesferie . Men sÄnn er det Anonymkode: c77c8...95e Hater Norgesferie faktisk. Det gÄr i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel pÄ kreativitet. Anonymkode: d7e25...d4e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hater Norgesferie faktisk. Det gĂ„r i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel pĂ„ kreativitet. Anonymkode: d7e25...d4e Haha. Sier litt om ditt inteligensnivĂ„... đ Anonymkode: 1f873...42c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hater Norgesferie faktisk. Det gÄr i grunnen ikke an med mindre du har totalt mangel pÄ kreativitet. Anonymkode: d7e25...d4e Nope, folk er ulike. Jeg trenger VARME, og det fÄr vi ikke i Norge, har ikke noe med mangel pÄ aktiviteter Ä gjÞre. Uansett hvor i Norge jeg er, finnes det ikke en nydelig sandstrand med varmt hav utenfor. Men kommer ikke til Ä reise ut av landet i Är uansett. Anonymkode: b0aac...dd4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal ikke dra, men drar man til land med lik spredning som her og fÞlger smittevernsreglene, er det vel like trygt pÄ Kreta som pÄ Kongsberg? Anonymkode: 4cc9a...081 Nope. For det fÞrste slipper Norge fornuftig nok ikke inn turister nÄ. For det andre vil du omgÄs turister fra land med langt stÞrre spredning enn Norge pÄ flyplassene og pÄ Kreta.  Anonymkode: c3db1...726
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 Drit nÄ i arten. BÞlgen kommer, vi har bare utsatt den.. Anonymkode: cc389...ef7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 Blir skikkelig oppgitt over disse menneskene. Vi er veldig, veldig heldige som har kommet sÄ lett fra coronaen hittil. Er det virkelig nÞdvendig Ä sette det pÄ spill, fordi man ikke klarer Ä vÊre en sommer i eget land. NÄ skal vi vel prÞve Ä holde disse lave smittetallene, til vaksinen er pÄ plass. Ikke virre rundt som hodelÞse hÞns som ikke klarer Ä tenke pÄ annet enn hvordan de skal gjÞre mest mulig og fÄ til Ä kalle det innafor. Anonymkode: c0347...329
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: SÄ deilig at vi fÄr en oppblomstring igjen til hÞsten da! det landet her er fylt med idioter.  Anonymkode: b0d94...a9d For ikke Ä glemme de firebarnsmÞdrene pÄ ufÞr som tigger pÄ spleis/ avis.. grÞss og faens gru. Det er ikke stusselig med hjemmeferie altsÄ. Det er hva du gjÞr det til selv! Barn er ikke kravstore! Anonymkode: f85b9...b6f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nope, folk er ulike. Jeg trenger VARME, og det fÄr vi ikke i Norge, har ikke noe med mangel pÄ aktiviteter Ä gjÞre. Uansett hvor i Norge jeg er, finnes det ikke en nydelig sandstrand med varmt hav utenfor. Men kommer ikke til Ä reise ut av landet i Är uansett. Anonymkode: b0aac...dd4 Enig .. Anonymkode: 7f8a1...77f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 Problemet er jo at Kreta blir besÞkt av folk fra mange land, ikke bare nordmenn. Artig Ä tenke pÄ med R som nÊrmer seg 3-tallet i Tyskland, ikke sant? Og hvem vet hva R-tallet i Russland er, det er vel det Putin bestemmer seg for... Anonymkode: aae1d...656
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 SÄnn gÄr det nÄr Erna & co kjÞrer en linje som blir uforstÄelig for folk. Reglene er inkonsistente, tilfeldige og ulogiske. Da mister folk respekten for reglene. Og jeg forstÄr at folk ikke fÞlger dem.  Jeg er lei av Ä bare dilte etter regler som de finner det for godt Ä bestemme fra dag til dag. Og klarer ikke lenger Ä fÞlge hva som egentlig er den langsiktige planen?  NÄr det er sagt, sÄ blir jeg i Norge i sommer, det er jo en av fÄ ting som ble kommunisert ganske tidlig at vi mÄtte belage oss pÄ, sÄ ferieni Norge er allerede bestilt. Dessuten er jeg ikke veldig gira pÄ Ä reise ned til SÞr- Europa med masse antibiotikaresistens nÄr det er et smittsomt virus lÞs. Resistente bakterier skremmer meg mye mer enn corona. Anonymkode: 7b304...924
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er jo at Kreta blir besÞkt av folk fra mange land, ikke bare nordmenn. Artig Ä tenke pÄ med R som nÊrmer seg 3-tallet i Tyskland, ikke sant? Og hvem vet hva R-tallet i Russland er, det er vel det Putin bestemmer seg for... Anonymkode: aae1d...656 Det er vel knapt noen land som fÄr flere tyskere pÄ besÞk enn Danmark, og dit er det helt greit Ä reise.. Anonymkode: 7b304...924
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #20 Skrevet 24. juni 2020 For det fĂžrste,- hvor mange begynner Ă„ PLANLEGGE ferien sĂ„ sent som april det Ă„ret man skal pĂ„ ferie? Da kom fĂžrste utsagn om " i Ă„r planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre rĂ„d enn at vi planlegger Ă„r i forveien,- sparer og bestiller sĂ„ tidlig som mulig for Ă„ fĂ„ reise sĂ„ billig som mulig!! For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert Ă„r heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjĂžr de resterende 351 dagene av Ă„ret.,- og de Ă„r man ikke har rĂ„d til Ă„ reise.  Legg til at man ikke fĂ„r refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nĂ„ spĂžr etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserĂ„dene endres FĂR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke fĂ„r pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly gĂ„r,- og reiserĂ„dene fortsatt gjelder,- nĂ„r du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i gĂ„r,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sĂ„nn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiserĂ„d kan endres fĂžr returen vĂ„r ( vi har vel ikke akkurat en knall stĂždig linje som blir fulgt med tanke pĂ„ hvordan, hvor og nĂ„r ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut pĂ„ reisen for alt som IKKE gjelder korona,- sĂ„ ble nĂŠrmest anbefalt Ă„ reise fĂžlte jeg.. Eller "ha is i magen" og hĂ„pe at vi fĂ„r penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv Ă„ ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner pĂ„ Ă„ ikke mĂ„tte hjelpe disse firma ekstra Ăžkonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse pĂ„ at reiserĂ„d endres,- altsĂ„ karantene fjernes...... Med sĂ„ vage regler, og med sĂ„ mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, sĂ„ er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nĂždvendigvis gjĂžr det uten Ă„ ha tenkt masse pĂ„ det. MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er pĂ„ ferie,- sĂ„ kan alt av fly og andre returmĂ„ter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig pĂ„ heller, etter Ă„ som nevnt nĂŠrmest anbefale Ă„ dra!)  Men Ă„ pĂ„stĂ„ at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser BARE for Ă„ bli brun og fĂ„ billig alkohol og restaurantbesĂžk,- det blir helt feil Ă„ si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom pĂ„ en mĂ„te som ikke er lett Ă„ gjĂžre herifra,- sĂ„ tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter pĂ„ flyet i ensartet gledesrus over snart Ă„ bli drita full for en billig penge og solbrent pĂ„ stranda altsĂ„. Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva nĂ„r dette skjer ETTER folk har feriert pĂ„ Gotland, eller vĂŠrt i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppfĂžrsel vil pĂ„ de fleste av disse "sydenstedene" medfĂžre bĂžter pĂ„ stedet! Det er sĂ„pass strengt at en del i risikogrupper fĂžler de vil vĂŠre tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede pĂ„ steder som har lik restriksjon for alle, bĂ„de fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn pĂ„ butikk uten munnbind, og man bĂžr vĂŠre alene. Man kan ikke dra pĂ„ stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man fĂ„r maks vĂŠre 2t om man er heldig og fĂ„r plass i en. Har man ikke eget basseng sĂ„ vil det si at oddsen er stor for ikke Ă„ fĂ„ badet/avkjĂžlt seg. Og det er ikke lenger bare, bare Ă„ finne en restaurant Ă„ sette seg ned pĂ„ lenger. Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder nĂ„r det "ikke gĂ„r som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":...... Hva VI skal gjĂžre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. FĂžrst mĂ„ vi se hva som skjer pĂ„ fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. OgsĂ„ mĂ„ det gĂ„ nye 2 uker,- sĂ„ kan det igjen skje ting, bĂ„de her hjemme og der ute....Og deretter,- DA mĂ„ vi begynne Ă„ ta grep.  Anonymkode: 9ec5a...733
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #21 Skrevet 24. juni 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det fĂžrste,- hvor mange begynner Ă„ PLANLEGGE ferien sĂ„ sent som april det Ă„ret man skal pĂ„ ferie? Da kom fĂžrste utsagn om " i Ă„r planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre rĂ„d enn at vi planlegger Ă„r i forveien,- sparer og bestiller sĂ„ tidlig som mulig for Ă„ fĂ„ reise sĂ„ billig som mulig!! For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert Ă„r heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjĂžr de resterende 351 dagene av Ă„ret.,- og de Ă„r man ikke har rĂ„d til Ă„ reise.  Legg til at man ikke fĂ„r refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nĂ„ spĂžr etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserĂ„dene endres FĂR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke fĂ„r pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly gĂ„r,- og reiserĂ„dene fortsatt gjelder,- nĂ„r du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i gĂ„r,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sĂ„nn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiserĂ„d kan endres fĂžr returen vĂ„r ( vi har vel ikke akkurat en knall stĂždig linje som blir fulgt med tanke pĂ„ hvordan, hvor og nĂ„r ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut pĂ„ reisen for alt som IKKE gjelder korona,- sĂ„ ble nĂŠrmest anbefalt Ă„ reise fĂžlte jeg.. Eller "ha is i magen" og hĂ„pe at vi fĂ„r penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv Ă„ ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner pĂ„ Ă„ ikke mĂ„tte hjelpe disse firma ekstra Ăžkonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse pĂ„ at reiserĂ„d endres,- altsĂ„ karantene fjernes...... Med sĂ„ vage regler, og med sĂ„ mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, sĂ„ er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nĂždvendigvis gjĂžr det uten Ă„ ha tenkt masse pĂ„ det. MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er pĂ„ ferie,- sĂ„ kan alt av fly og andre returmĂ„ter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig pĂ„ heller, etter Ă„ som nevnt nĂŠrmest anbefale Ă„ dra!)  Men Ă„ pĂ„stĂ„ at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser BARE for Ă„ bli brun og fĂ„ billig alkohol og restaurantbesĂžk,- det blir helt feil Ă„ si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom pĂ„ en mĂ„te som ikke er lett Ă„ gjĂžre herifra,- sĂ„ tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter pĂ„ flyet i ensartet gledesrus over snart Ă„ bli drita full for en billig penge og solbrent pĂ„ stranda altsĂ„. Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva nĂ„r dette skjer ETTER folk har feriert pĂ„ Gotland, eller vĂŠrt i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppfĂžrsel vil pĂ„ de fleste av disse "sydenstedene" medfĂžre bĂžter pĂ„ stedet! Det er sĂ„pass strengt at en del i risikogrupper fĂžler de vil vĂŠre tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede pĂ„ steder som har lik restriksjon for alle, bĂ„de fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn pĂ„ butikk uten munnbind, og man bĂžr vĂŠre alene. Man kan ikke dra pĂ„ stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man fĂ„r maks vĂŠre 2t om man er heldig og fĂ„r plass i en. Har man ikke eget basseng sĂ„ vil det si at oddsen er stor for ikke Ă„ fĂ„ badet/avkjĂžlt seg. Og det er ikke lenger bare, bare Ă„ finne en restaurant Ă„ sette seg ned pĂ„ lenger. Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder nĂ„r det "ikke gĂ„r som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":...... Hva VI skal gjĂžre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. FĂžrst mĂ„ vi se hva som skjer pĂ„ fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. OgsĂ„ mĂ„ det gĂ„ nye 2 uker,- sĂ„ kan det igjen skje ting, bĂ„de her hjemme og der ute....Og deretter,- DA mĂ„ vi begynne Ă„ ta grep.  Anonymkode: 9ec5a...733 Gjelder reiseforsikringen hvis man blir syk pĂ„ reise nĂ„? Ellers ville jeg aldri reist. Spesielt ikke hvis man i utgangspunktet har helseproblemer. Anonymkode: 20efd...de9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #22 Skrevet 24. juni 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det fĂžrste,- hvor mange begynner Ă„ PLANLEGGE ferien sĂ„ sent som april det Ă„ret man skal pĂ„ ferie? Da kom fĂžrste utsagn om " i Ă„r planlegger vi ikke til syden,- men Norgesferie"??:... Vi har ikke bedre rĂ„d enn at vi planlegger Ă„r i forveien,- sparer og bestiller sĂ„ tidlig som mulig for Ă„ fĂ„ reise sĂ„ billig som mulig!! For noen, ikke bare oss,- er denne turen noe man har spart opp til og betalt for lengst (i fjor). Og "syden" er et sted man drar, og prioriterer spare til (ikke et gode man unner seg hvert Ă„r heller) fordi man helsemessig da disse dagene har en kropp som fungere 100%, noe man IKKE gjĂžr de resterende 351 dagene av Ă„ret.,- og de Ă„r man ikke har rĂ„d til Ă„ reise.  Legg til at man ikke fĂ„r refundert turen (flyene ikke kansellert av den grunn at mange nĂ„ spĂžr etter turer!!!) Og Forsikringsselskap refunderer ikke hvis reiserĂ„dene endres FĂR man kommer hjem. De refunderes kun hvis fly er kansellert og man ikke fĂ„r pengene tilbake fra reise-/flyselskap, eller hvis fly gĂ„r,- og reiserĂ„dene fortsatt gjelder,- nĂ„r du kommer HJEM!!!!!.....Jeg har snakket med forsikringsselskapet senest i gĂ„r,- og synes virkelig det var merkelig,- men det var sĂ„nn de tolket reglene. VI kommer hjem i god tid ETTER 20.juli og det er vel en sjanse for at reiserĂ„d kan endres fĂžr returen vĂ„r ( vi har vel ikke akkurat en knall stĂždig linje som blir fulgt med tanke pĂ„ hvordan, hvor og nĂ„r ting slippes opp i samfunnet....). Vi er dekt opp fullt ut pĂ„ reisen for alt som IKKE gjelder korona,- sĂ„ ble nĂŠrmest anbefalt Ă„ reise fĂžlte jeg.. Eller "ha is i magen" og hĂ„pe at vi fĂ„r penger tilbake.... Jeg tror dette er bevisst fra regjering. Flyselskap og reiseselskap trenger ikke kansellere, og forsikringsselskap trenger ikke refundere penger. Fordi man "velger jo selv Ă„ ikke dra":.. Det er jo ikke ulovlig,- liksom... Og staten sparer millioner pĂ„ Ă„ ikke mĂ„tte hjelpe disse firma ekstra Ăžkonomisk for de mange som er i en slik situasjon....40 000 tapt (noen mindre, noen tapre mer)eller ta sjanse pĂ„ at reiserĂ„d endres,- altsĂ„ karantene fjernes...... Med sĂ„ vage regler, og med sĂ„ mye penger potensielt tapt, og helsemessige utfordringer i hverdagen i tillegg kanskje, sĂ„ er jeg hellig overbevist over at en god del som reiser ikke nĂždvendigvis gjĂžr det uten Ă„ ha tenkt masse pĂ„ det. MEN,- man glemmer man kanskje det risikomoment som at hvis det blir en plutselig oppblomstring her eller der IMENS man er pĂ„ ferie,- sĂ„ kan alt av fly og andre returmĂ„ter hjem bli komplett umulig... Og DA sitter man i saksa!! (den kunne ikke forsikringsselskapet svare skikkelig pĂ„ heller, etter Ă„ som nevnt nĂŠrmest anbefale Ă„ dra!)  Men Ă„ pĂ„stĂ„ at alle som drar "ikke tenker seg om"...Og har bestemt seg OG bestilt tur ETTER pandemi slo til,- og man reiser BARE for Ă„ bli brun og fĂ„ billig alkohol og restaurantbesĂžk,- det blir helt feil Ă„ si! Legg til de med familie i disse landene,- ansvar for familie og eiendom pĂ„ en mĂ„te som ikke er lett Ă„ gjĂžre herifra,- sĂ„ tror jeg vi ender opp med mange reisende som ikke sitter pĂ„ flyet i ensartet gledesrus over snart Ă„ bli drita full for en billig penge og solbrent pĂ„ stranda altsĂ„. Ja,- og ikke glem flatfyll og masseansamlinger her til lands som skjer oftere og oftere......Som "Ikke har noe betydning". Hva nĂ„r dette skjer ETTER folk har feriert pĂ„ Gotland, eller vĂŠrt i Danmark,- med en "Kjapp tur" innom Tyskland........ Slik oppfĂžrsel vil pĂ„ de fleste av disse "sydenstedene" medfĂžre bĂžter pĂ„ stedet! Det er sĂ„pass strengt at en del i risikogrupper fĂžler de vil vĂŠre tryggere der nede enn her hjemme. (Gjelder vel i hovedsak de med bolig der nede pĂ„ steder som har lik restriksjon for alle, bĂ„de fastboende og turister.) For eksempel;-Man kommer ikke inn pĂ„ butikk uten munnbind, og man bĂžr vĂŠre alene. Man kan ikke dra pĂ„ stranda hvis det er fullt. De er delt opp i "soner",- og man fĂ„r maks vĂŠre 2t om man er heldig og fĂ„r plass i en. Har man ikke eget basseng sĂ„ vil det si at oddsen er stor for ikke Ă„ fĂ„ badet/avkjĂžlt seg. Og det er ikke lenger bare, bare Ă„ finne en restaurant Ă„ sette seg ned pĂ„ lenger. Nei, ting er ikke alltid svart/hvitt. Men det som er sikkert er at skadefryd og glede over andre ulykke er blitt stor her til lands. Det gjelder nĂ„r det "ikke gĂ„r som planlagt" for motparten,- og det gjelder alle parter. Og "alle" vet best,- i hvert fall vet alle bedre enn "alle andre":...... Hva VI skal gjĂžre i sommer? Det vet vi ikke selv enda. FĂžrst mĂ„ vi se hva som skjer pĂ„ fredag. Da kan det dukke opp nye muligheter,- eller ikke. OgsĂ„ mĂ„ det gĂ„ nye 2 uker,- sĂ„ kan det igjen skje ting, bĂ„de her hjemme og der ute....Og deretter,- DA mĂ„ vi begynne Ă„ ta grep.  Anonymkode: 9ec5a...733 ReiserĂ„dene i Norge. Det er sagt NĂ R de gjelder til, nĂ„r de skal vurderes og hvilke land de omfatter. Reiseforsikringen slĂ„r inn pĂ„ det tidspunktet reisen din starter. Det spiller ingen rolle om flyet er kansellert eller ikke. Men dersom flyet er kansellert er det flyselskapet som er ansvarlig for tilbakebetaling. Anonymkode: 28e82...891
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #23 Skrevet 24. juni 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder reiseforsikringen hvis man blir syk pÄ reise nÄ? Ellers ville jeg aldri reist. Spesielt ikke hvis man i utgangspunktet har helseproblemer. Anonymkode: 20efd...de9 Jepp, all sykdom og skade som IKKE skyldes korona er dekt. Minehelseproblem er ikke akutt, eller livsTIDsredusernde,- bare veldig livsKVALITETreduserende,- som indirekte selvfÞlgelig kan fÞre til redusert levetid grunnet medikament mot plager eller selvvalgt pga plager blir for store. Anonymkode: 9ec5a...733
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #24 Skrevet 24. juni 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: ReiserĂ„dene i Norge. Det er sagt NĂ R de gjelder til, nĂ„r de skal vurderes og hvilke land de omfatter. Reiseforsikringen slĂ„r inn pĂ„ det tidspunktet reisen din starter. Det spiller ingen rolle om flyet er kansellert eller ikke. Men dersom flyet er kansellert er det flyselskapet som er ansvarlig for tilbakebetaling. Anonymkode: 28e82...891 Ja, men de har jo allerede "brutt" flere av disse datoene. Se pĂ„ idretten nĂ„ da for eksempel.... Og Ă„pning mot skandinavia (gitt gode smittetall) var vel ogsĂ„ annerledes enn hva de sa tidligere. Og karantene frem til 20.august KAN bli revudert 20.juli! Da vil nye opplysninger kommer ang dette.... Flyet blir ikke kansellert. Fordi man ser en etterspĂžrsel. Folk trosser karantene,- fordi mange ikke har feriedager og forholde seg til, eller gjerne bruker litt ferie uansett pĂ„ Ă„ vĂŠre hjemme etter tur. Jeg kan velge Ă„ ikke reise pga reiserĂ„d nĂ„r vi skal reise. Om karantene opprettholdes til 20.august,- eller i det minste til etter vi skulle ha kommet hjem,- fĂ„r vi penger til bake fra forsikring. Hvis disse endres i den perioden vi skulle ha vĂŠrt der,- altsĂ„ karantene fjernes,- sĂ„ fĂ„r vi ikke noe fra forsikringsselskapet heller. Idiotisk.... HĂ„pet er at reiserĂ„d endres FĂR vi skal dra,- men det vet jeg ikke om er det optimale heller for Ă„ si det sĂ„nn.... Anonymkode: 9ec5a...733
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #25 Skrevet 24. juni 2020 GÄr flyet sÄ reiser vi. Beklager men hjemmeferie er ikke noe for meg og jeg har ikke rÄd til mer enn noen fÄ netter pÄ hotell her i Norge, vi har heller ikke bil sÄ det Ä komme seg rundt andre steder enn i de store byene er helt hÄplÞst. Vi har fly til Tyrkia og reiser om det seg greit ut der og i tillegg til at reiseforsikringen vÄr dekker alt utenom korona sÄ er det blitt mulig Ä kjÞpe en tilleggsforsikring der nede som vil dekke behandling om man skulle fÄ korona. Om nordmenn ikke skal fÄ reise ut av landet sÄ bÞr de pÄ Vestlandet slutte Ä rope etter turister fra Tyskland og Nederland. Anonymkode: c28d3...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ