Gå til innhold

Piercing i navlen straks 15år,hva synes dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NEI! Synes ikke noe om piercing i navlen. Synes overhodet ikke det er pent, aldri vært pent og kommer aldri til å være pent heller.

Anonymkode: 37c73...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv begynte meg med percing i navlen. I dag har jeg både i navlen, brystvortene, nesa, leppa, øyebryn, begge kjønnsleppene og en over klitoris, og flere i ørene. Så jeg sier, ja. Navlen er veldig uskyldig... 

Anonymkode: 08918...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke aktuelt. Min den gang 15 årige datter tok piercing i navlen på jenterommet. Jeg oppdaget det temmelig fort, og den kom ut like fort som den kom inn. Nå angrer hun veldig siden det er et lite pent arr der etter at huden er blitt strukket under graviditeter.

Skal ungdommen gjøre endringer på kroppen, type tatoveringer og piercing(ørene er ok), er det i mitt hode 18 års aldersgrense. Forhåpentligvis er de litt mer modne og kan ta en litt mer veloverveid beslutning, enn en 15 åring stort sett klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Tungen er greit, men ikke navlen. Den er for vanskelig å holde ren, for stor fare for komplikasjoner. I tillegg kan det fort feiltolkes som noe seksuelt.

Anonymkode: 5b739...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du synes det er greit, så burde det være greit. Jeg tok tattoo da jeg var 14-15. Tror ikke jeg vil la mine barn på 14-15 ta tattoo. Men piercing tror jeg er innafor for min del

Anonymkode: fd554...dfb

«Tattoo»? Vet du ikke hva det heter på norsk?

Anonymkode: 63282...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være så ille, problemet er arret som blir værende der. Jeg ville ha og maset og maset alle år på ungdomsskolen. Klinte glitter på navlen fordi jeg ville ha piercing. 
Men har alltid hatt en «nei-mamma» så det ble ikke. Var 16-års grense så jeg tok da ;) og jeg tok det ikke fordi det var så fint, men fordi jeg hadde et håp om at den javla utovernavlen skulle bli klemt inn. Har hull, men noe står ut øverst på som har for meg vært veldig sjenerende hele livet. Men Neida...det var nettopp denne som dyttet ut piercingen også. Så nå har jeg bare et arr over der og den kulen synes enda mer fordi huden som var over der er borte.... det stygge vil kroppen ha frem ;) 

Anonymkode: 376b5...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Anonym bruker said:

Hun vil ta piercing i navlen,hadde dere latt deres 15 åring få lov? 

Anonymkode: 9fecd...808

Nei, men tanke på at man må være veldig nøye med og rense og slik, så synes jeg hun er for ung.

Min var 16 og fikk lov av faren, uten at de spurte meg, men begge har foreldreansvar,men holdt uansett at bare en skrev under, hun fikk så alvorlig infeksjon at de nesten måtte fjerne deler av navlen,heldigvis gikk det bra

Anonymkode: 91976...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke tatt den store kampen på det, tror jeg. Alt som ikke er permanent kan prøves, tenker jeg. Men jeg holdt på å gråte da 19 åringen min tok sin første tatovering. 

Anonymkode: 24831...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dette er noe hun synes er kult nå. En fjortis greie. Om noen år vil hun synes den er barnslig og i verste fall få en «ekstra navle» over navlen. Som aldri kommer til å gro

Anonymkode: 376b5...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Tattoo»? Vet du ikke hva det heter på norsk?

Anonymkode: 63282...533

Frøken Pirk er ute å går. 🤣

Anonymkode: fd554...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritharry, men som mor til en snart 16åring vet jeg hvilke kamper det er verdt å kjempe. Piercing i navlen hadde ikke vært en av de.

Anonymkode: 8223b...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...