Gå til innhold

Piercing i navlen straks 15år,hva synes dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun vil ta piercing i navlen,hadde dere latt deres 15 åring få lov? 

Anonymkode: 9fecd...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk piercing i navlen som 15.

Nå, som 40-åring har jeg fortsatt hullet. Kunne i teorien hatt piercing enda ☺

Anonymkode: f4d2b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ok. Jeg fikk lov til det. Angrer kanskje litt innimellom Nå som 30 åring, men ikke noe nevneverdig. Tenker bare på det når jeg går i bikini om noen spør om jeg har hatt hull der. Kan gjemmes om man vil, kan tas ut om man vil og er en veldig uskyldig plass å ha.

Anonymkode: dfea9...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Om hun angrer så gror ofte ikke hullet, og det samles talg der. Det stinker, og må tytes ut jevnlig for hånd. 🤢 Snakker av erfaring, dessverre..

 

Anonymkode: 7270e...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min ville fått om hun ønsket det. Det er jo helt uskyldig. Jeg fikk som 13- åring, og hadde den til jeg var 24 og skulle få barn. 

Anonymkode: 15eb3...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun vil ta piercing i navlen,hadde dere latt deres 15 åring få lov? 

Anonymkode: 9fecd...808

Er hun inneforstått med at det ikke bare er pynt, men faktisk noe som må vedlikeholdes (hygiene) så hadde jeg sagt ja :) Jeg fikk det da jeg var 15 år og likte den veldig godt! Senere det samme året ville jeg ha piercing i tunga, men der sa min mor stopp. Det var ifølge henne en «sex-piercing» 😂 Rebelsk som jeg var så tok jeg det likevel, men da må skolen og det ble tatt av en amatør som kun hadde gått kurs, men ikke drev salong. Mamma og pappa fant ut av det 2 uker senere og de var ikke blide, men siden jeg allerede hadde brukt penger på det og de så at jeg var flink til å holde det rent og gro det ordentlig så gikk det greit, men de var ikke særlig fan av det. Jeg tenker det er forskjell fra navel og tunge.

Anonymkode: 6d832...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Om hun angrer så gror ofte ikke hullet, og det samles talg der. Det stinker, og må tytes ut jevnlig for hånd. 🤢 Snakker av erfaring, dessverre..

 

Anonymkode: 7270e...d25

Jeg har helt motsatt eraring, selv om hullet ble laget hjemme på sofaen med isbit og nål

Anonymkode: 90180...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hun Jan bare fjerne den om hun ikke liker den. Jeg hadde 17 piercinger da jeg var 18. De fleste er fjernet. 3 av dem var i navlen. 

Anonymkode: c4854...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungen er jeg mer skeptisk til. Men jeg husker selv at jeg satt og "lekte" med den mye i munnen. Men ja, det er alt for mye en sex-piercing. Det får hun faktisk vente med til hun er ute av mitt hus.

Men navelen er ikke så farlig, synes jeg, så lenge hun er hygienisk, som flere har nevnt alt.

Anonymkode: 6f694...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? 

Anonymkode: 9fecd...808

Fordi jeg tenker at hun ikke er voksen nok i hodet til å ta den avgjørelsen, derfor er den min å ta. Det er pga sikkerhet da hun vil være i fare for å rive den på håndballbanen, det er pga hygiene, det er pga utseende og pga allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er greit, så burde det være greit. Jeg tok tattoo da jeg var 14-15. Tror ikke jeg vil la mine barn på 14-15 ta tattoo. Men piercing tror jeg er innafor for min del

Anonymkode: fd554...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det får vente til hun er gammel nok til å gjøre det uten samtykke fra meg. 
Synes piercing er sexualiserende. Når de får dette vil de gjerne vise den frem og en på 15 skal ikke trenge å gå med bar mage. Litt snerpete men er man 15 er man ikke gammel nok til noe som helst. 

Anonymkode: bee00...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...