Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #26 Skrevet 21. juni 2020 11 minutter siden, CherryC skrev: Mange banker er skeptisk til mellomfinansiering disse tider. Markedet har vært svingende og bankene sliter med å holde på kunder og rentemargin. Har du mulighet å selge først? Ja, men han i banken mener at jeg ikke får nytt lån etter å ha solgt. Anonymkode: 622ea...69b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #27 Skrevet 21. juni 2020 Hva med å midlertidig gå opp i stilling og deretter søke gå tilbake til 40% etter lånet er innvilget? Anonymkode: e70c3...e37
TheWitch Skrevet 21. juni 2020 #28 Skrevet 21. juni 2020 Usikker på hva bil vil koste deg, men her kan du selv sjekke et sifo-budsjett. Om du legger inn det som gjelder for din situasjon så vil du kunne se hvor mye bankene mener du og dine barn trenger for å leve. Resten av det du har igjen vil da være det du kan bruke på lån. https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Det kan lønne seg å sette opp et budsjett også, og er det slik at barnefar med glede betaler ekstra bidrag for at du skal kunne ta deg av barnet med utfordringer så ville jeg kanskje fått dette skriftlig. Blustep er i følge reklamen en bank som tilbyr lån til de som ikke får lån i banken men renten er ekstremt høy. Er du fagorganisert eller offentlig ansatt? Da kan det være du via jobb eller organisasjonen har tilgang til andre låneavtaler. Jeg ville også spurt banken om det var en mulighet for å låne deler av beløpet eller som det er slik at du ikke kan låne noe som helst fordi de mener inntekten er for lav, dette er noe jeg ville ha gjort før jeg søkte videre. Få full oversikt!
Barbalamma Skrevet 21. juni 2020 #29 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men de har vel uansett ikke lov til å gå over maksgrensen, trodde det var veldig strengt nå? Gikk du over maksgrensen? Anonymkode: a93d5...fe1 Jeg oversteg maksgrensen, ja. Det som fremstod paradoksalt for meg, var at jeg hadde et høyere lån i samme bank som jeg betjente uten problemer, men banken ønsket altså ikke å hjelpe meg med et LAVERE lån inkl mellomfinansiering for å kjøpe en rimeligere bolig. Den neste banken jeg gikk til, sa ja med én gang. Det er fire år siden.
Barbalamma Skrevet 21. juni 2020 #30 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men de har vel uansett ikke lov til å gå over maksgrensen, trodde det var veldig strengt nå? Gikk du over maksgrensen? Anonymkode: a93d5...fe1 Jeg oversteg maksgrensen, ja. Det som fremstod paradoksalt for meg, var at jeg hadde et høyere lån i samme bank som jeg betjente uten problemer, men banken ønsket altså ikke å hjelpe meg med et LAVERE lån inkl mellomfinansiering for å kjøpe en rimeligere bolig. Den neste banken jeg gikk til, sa ja med én gang. Det er fire år siden.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #31 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, Barbalamma skrev: Jeg oversteg maksgrensen, ja. Det som fremstod paradoksalt for meg, var at jeg hadde et høyere lån i samme bank som jeg betjente uten problemer, men banken ønsket altså ikke å hjelpe meg med et LAVERE lån inkl mellomfinansiering for å kjøpe en rimeligere bolig. Den neste banken jeg gikk til, sa ja med én gang. Det er fire år siden. Det er det jeg opplever også. Har et høyt lån, det er ok. De vil ikke gi meg et mye lavere lån enda jeg selger før jeg kjøper nytt. Anonymkode: 622ea...69b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #32 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, TheWitch skrev: Usikker på hva bil vil koste deg, men her kan du selv sjekke et sifo-budsjett. Om du legger inn det som gjelder for din situasjon så vil du kunne se hvor mye bankene mener du og dine barn trenger for å leve. Resten av det du har igjen vil da være det du kan bruke på lån. https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Det kan lønne seg å sette opp et budsjett også, og er det slik at barnefar med glede betaler ekstra bidrag for at du skal kunne ta deg av barnet med utfordringer så ville jeg kanskje fått dette skriftlig. Blustep er i følge reklamen en bank som tilbyr lån til de som ikke får lån i banken men renten er ekstremt høy. Er du fagorganisert eller offentlig ansatt? Da kan det være du via jobb eller organisasjonen har tilgang til andre låneavtaler. Jeg ville også spurt banken om det var en mulighet for å låne deler av beløpet eller som det er slik at du ikke kan låne noe som helst fordi de mener inntekten er for lav, dette er noe jeg ville ha gjort før jeg søkte videre. Få full oversikt! Takk!! Anonymkode: 622ea...69b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #33 Skrevet 21. juni 2020 Du kan ikke ha krav på omsorgslønn da? Anonymkode: 4979d...998
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #34 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke ha krav på omsorgslønn da? Anonymkode: 4979d...998 Omsorgslønn eller omsorgsstønad som det heter nå, er ikke ment som å dekke tapt lønn og det er veldig vanskelig å få det. Og er man heldig å få det, så får man som oftest kun et par timer i uken til minstelønn, dvs rundt 140-150kr timen. Så etter skatt sitter man gjerne igjen med en tusenlapp eller litt mer Anonymkode: 4a161...bb4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #35 Skrevet 21. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet du hvor mye bilen trekker ned? Kan gjerne selge den om banken blir enklere å forhandle med 😊 Usikker, ser ikke ut som jeg står først i køen hos husbanken. Men skader ikke å spørre Anonymkode: 622ea...69b Som enslig mor til barn med spesielle behov vil jeg tro du er en god kandidat hos husbanken. Anonymkode: 51585...e73
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #36 Skrevet 21. juni 2020 Hvis barnet ditt krever så mye at du ikke kan jobbe mer enn 40% så kan du ha rett på overgangsstønad, det kan du få til barnet fyller 18 år. Men tror du må søke hvert år eller noe slikt. Jeg ville også undersøkt om dere kan få BPA(brukerstyrt personlig assistent), avlastning enten hjemme hos noen eller i bolig og støttekontakt. Men avlastning i bolig og eller BPA så kan du få jobbet mer også. Anonymkode: 4a161...bb4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #37 Skrevet 23. juni 2020 On 6/21/2020 at 11:02 AM, Anonym bruker said: Jeg har 2 mill i lån. Har en 40% stilling, alene med 2 barn på 4 og 8 (far har samvær annenhver fre-søn). Banken min vet at jeg betjener lånet greit til tross for lav inntekt. Jeg vil flytte til en billigere leilighet og fikk nei fra banken. Går fra 2 mill i lån til 1.2 mill i lån. Er så lei meg!!!! Er det verdt å spørre andre banker? Anonymkode: 622ea...69b snakk om og være dramatisk, SÅ LEI MEG 😩 Anonymkode: c3696...8e3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #38 Skrevet 23. juni 2020 På 21.6.2020 den 22.06, Anonym bruker skrev: Som enslig mor til barn med spesielle behov vil jeg tro du er en god kandidat hos husbanken. Anonymkode: 51585...e73 Husbanken er noe forbaska tull. Har et familiemedlem som nettopp har søkt lån der, som er 100% i målgruppen deres (økonomisk vanskeligstilt, alene med to barn etc.) og som har gjort alt for å øke inntekten. Er nå på en inntekt nærmere 30.000 i mnd og har da altså i følge Husbanken for dårlig inntekt for å få lån. Det hjelper dessverre fint lite å være i målgruppen deres for målgruppen har for dårlig økonomi til å få lånet. Anonymkode: f9281...54a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #39 Skrevet 24. juni 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: snakk om og være dramatisk, SÅ LEI MEG 😩 Anonymkode: c3696...8e3 Snakk om å være tragisk drittkjærring 👹 Anonymkode: 622ea...69b
Superdolly Skrevet 24. juni 2020 #40 Skrevet 24. juni 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: snakk om og være dramatisk, SÅ LEI MEG 😩 Anonymkode: c3696...8e3 Vi er også så lei deg, så det passer fint. Du kommer aldri med svar til noen, gjør bare ditt beste for å sparke folk som ligger nede i tråd etter tråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå