Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #26 Skrevet 21. juni 2020 Pleier dere å gi gave til NAVansatte som har vært deres kontaktperson gjennom sykdom? Til legen som har hjulpet dere i flere år? Til håndverkeren som kommer og fikser ting i huset? Osv. Ja, det er vanlig at lærere får gaver, men hvorfor? De får lønn for jobben de gjør, på lik linje med andre yrker. Hvorfor skiller de seg ut? Jeg har sett på at både barnehageansatte og lærere har fått gave fra foreldrene, og opp til flere av dem har faktisk ikke fortjent det. Noen av dem er mer eller mindre inkompetente og/eller utrivelige. Kontakt- og norsklæreren til min 5. klassing fikk gave av oss foreldrene. Hun svarer ikke på meldinger når man lurer på noe. Har måtte minne henne på at det er vanlig å svare når man får en henvendelse. Jeg har henvendt meg via Visma 3 ganger i løpet av året angående mobbing og dødsfall. Da hun svarer (etter oppfordring om å svare), klarer hun å ha 7 skrivefeil i løpet av tre korte setninger. Jeg har også vært borti at lærere jeg har likt godt og som er dyktige, har hatt et vanskelig forhold til noen av de andre elevene og foreldrene. For de føles det sikkert feil at læreren hedres. Derfor får heller folk gi noe selv hvis de på død og liv må. Læreren er allerede lønnet for jobben. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #27 Skrevet 21. juni 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Alle som blir lærere blir det så de kan få en takk og en blomsterbukett på avslutninger. Makan. Til advokat å være er du ikke særlig smart. Anonymkode: 4942b...d7d 😂👏🏻 Anonymkode: 085a5...2e2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #28 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så lærerne gjør jobben sin fordi de forventer en takk når de tre årene er over? Jeg er advokat. Jeg pleier ikke å få gave av klientene mine etter en lang rettsprosess. Men jeg får betalt. Og det gjør lærerne også. Anonymkode: 2390e...077 Følger du klientene 6 timer daglig i 3 år? Da er du jammen en langsom advokat ... Anonymkode: 4fc42...da4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #29 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Pleier dere å gi gave til NAVansatte som har vært deres kontaktperson gjennom sykdom? Til legen som har hjulpet dere i flere år? Til håndverkeren som kommer og fikser ting i huset? Osv. Ja, det er vanlig at lærere får gaver, men hvorfor? De får lønn for jobben de gjør, på lik linje med andre yrker. Hvorfor skiller de seg ut? Jeg har sett på at både barnehageansatte og lærere har fått gave fra foreldrene, og opp til flere av dem har faktisk ikke fortjent det. Noen av dem er mer eller mindre inkompetente og/eller utrivelige. Kontakt- og norsklæreren til min 5. klassing fikk gave av oss foreldrene. Hun svarer ikke på meldinger når man lurer på noe. Har måtte minne henne på at det er vanlig å svare når man får en henvendelse. Jeg har henvendt meg via Visma 3 ganger i løpet av året angående mobbing og dødsfall. Da hun svarer (etter oppfordring om å svare), klarer hun å ha 7 skrivefeil i løpet av tre korte setninger. Jeg har også vært borti at lærere jeg har likt godt og som er dyktige, har hatt et vanskelig forhold til noen av de andre elevene og foreldrene. For de føles det sikkert feil at læreren hedres. Derfor får heller folk gi noe selv hvis de på død og liv må. Læreren er allerede lønnet for jobben. Anonymkode: 614fb...f75 NAV ansette gjør jo endelig jobb så de fortjener ikke annet enn sparken! Makan til ufølsomme idioter! Anonymkode: 2847f...bd7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #30 Skrevet 21. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: NAV ansette gjør jo endelig jobb så de fortjener ikke annet enn sparken! Makan til ufølsomme idioter! Anonymkode: 2847f...bd7 Jeg har hatt en fantastisk kontaktperson på NAV. Det er veldig generaliserende å peke IT alle på NAV som udugelige. Ungene mine har hatt fantastiske lærere og barnehageansatte, og de har også hatt det motsatte. Alle yrker har mer eller mindre kompetente folk. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Følger du klientene 6 timer daglig i 3 år? Da er du jammen en langsom advokat ... Anonymkode: 4fc42...da4 De får fremdeles lønn for det. Her har forresten ungene byttet lærere nok så hyppig. Hva gjør lærere mer fortjent til «belønning»? De bør jo yte maksimalt selv om foreldrene ikke står og klapper dem på skuldra. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #31 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en fantastisk kontaktperson på NAV. Det er veldig generaliserende å peke IT alle på NAV som udugelige. Ungene mine har hatt fantastiske lærere og barnehageansatte, og de har også hatt det motsatte. Alle yrker har mer eller mindre kompetente folk. De får fremdeles lønn for det. Her har forresten ungene byttet lærere nok så hyppig. Hva gjør lærere mer fortjent til «belønning»? De bør jo yte maksimalt selv om foreldrene ikke står og klapper dem på skuldra. Anonymkode: 614fb...f75 Det faller åpenbart enkelte tungt for brystet at veldig mange, både barn og voksne, ønsker å markere takknemlighet til barnas lærere etter endt skole ved å gi blomster eller annet. Både på grunn av tradisjon, men også fordi barna, og noen ganger foreldrene, knytter særlig tette bånd til læreren. En lærer blir gjerne noe «nærmere» enn en advokat eller NAV-ansatt blir. De jobber med de kjæreste vi har. Ingen tvinger noen til å gi eller bidra til en gave, så det enkleste er nok bare å svelge bitterheten og akseptere at flertallet mener lærere fortjener en ekstra oppmerksomhet på skoleavslutninger. Så kan heller dere som mener dette er så urimelig gi en blomsterbukett til advokaten deres eller saksbehandleren på NAV-kontoret. Anonymkode: 4942b...d7d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #32 Skrevet 21. juni 2020 Takk for svar, alle sammen! Skjønner at det er litt forskjellige meninger ute og går her, men tenker i etterpåklokskap at jeg burde ha vært mer «på»... Denne læreren har virkelig stått på og gjort mye for å få til et godt klassemiljø. Jeg fikk iallfall takket for fine år og sagt hadet sammen med barnet mitt, men så at flere (også foreldre) bare gikk uten å si hadet til læreren engang... trist! HI Anonymkode: 1eca4...182
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #33 Skrevet 21. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det faller åpenbart enkelte tungt for brystet at veldig mange, både barn og voksne, ønsker å markere takknemlighet til barnas lærere etter endt skole ved å gi blomster eller annet. Både på grunn av tradisjon, men også fordi barna, og noen ganger foreldrene, knytter særlig tette bånd til læreren. En lærer blir gjerne noe «nærmere» enn en advokat eller NAV-ansatt blir. De jobber med de kjæreste vi har. Ingen tvinger noen til å gi eller bidra til en gave, så det enkleste er nok bare å svelge bitterheten og akseptere at flertallet mener lærere fortjener en ekstra oppmerksomhet på skoleavslutninger. Så kan heller dere som mener dette er så urimelig gi en blomsterbukett til advokaten deres eller saksbehandleren på NAV-kontoret. Anonymkode: 4942b...d7d Finnes ikke bitter, men det betyr ikke at jeg setter lærerne på en pidestall av den grunnen. Ja, barna er det kjæreste jeg har, men lønna til lærerne bil betalt for at de skal gjøre jobben sin. Hver og en som ønsker å gi noe til læreren står fritt til det, men når det tas av klassekassa som skal dekke en tur og avslutning til ungene - noe jeg støttet, så er jeg indirekte med på å dekke gaven også. Ingen spør om alle synes det er greit, de bare gjør det. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #34 Skrevet 21. juni 2020 Stemmer for morgenlevering av ferske rundstykker og croissanter. Det er noe som blir satt stor pris på. Men da må du vite at læreren faktisk er hjemme... Anonymkode: 9c921...d4b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #35 Skrevet 21. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes ikke bitter, men det betyr ikke at jeg setter lærerne på en pidestall av den grunnen. Ja, barna er det kjæreste jeg har, men lønna til lærerne bil betalt for at de skal gjøre jobben sin. Hver og en som ønsker å gi noe til læreren står fritt til det, men når det tas av klassekassa som skal dekke en tur og avslutning til ungene - noe jeg støttet, så er jeg indirekte med på å dekke gaven også. Ingen spør om alle synes det er greit, de bare gjør det. Anonymkode: 614fb...f75 Jobben til en lærer er å undervise barna, i tillegg får de en viss oppdragende rolle og de har selvfølgelig diverse papirarbeid osv. Det er, som du skriver, denne jobben de får betalt for. Det lærere derimot ikke får betalt for, er å være glad i barna de har undervisningsansvar for. De får ikke betalt for å gi ekte omsorg. Likevel er dette noe de fleste lærere gjør. De bryr seg, blir oppriktig glad i elevene sine og gir mer av seg selv enn det stillingen deres krever. Det er dette de fleste foreldrene ønsker å vise takknemlighet for ved å gi en gave. Og det er slett ikke bare lærere som mottar gaver, jeg vet om flere sykepleiere som får gaver innimellom f.eks. Gavene blir gitt av takknemlighet for omsorg som er blitt gitt, mer enn en jobb som er gjort. Anonymkode: 10f2f...69e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #36 Skrevet 21. juni 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes ikke bitter, men det betyr ikke at jeg setter lærerne på en pidestall av den grunnen. Ja, barna er det kjæreste jeg har, men lønna til lærerne bil betalt for at de skal gjøre jobben sin. Hver og en som ønsker å gi noe til læreren står fritt til det, men når det tas av klassekassa som skal dekke en tur og avslutning til ungene - noe jeg støttet, så er jeg indirekte med på å dekke gaven også. Ingen spør om alle synes det er greit, de bare gjør det. Anonymkode: 614fb...f75 Er det virkelig å sette lærere på pidestall å gi dem en blomsterbukett på avslutninger? Anbefaler at du ber klassekontakten vipse deg 30 kroner fra klassekassa neste gang klassen skal gi en gave til læreren, så slipper du å bidra til å glede en lærer, og de slipper gnålet om at du har bidratt til en gave du ikke ønsker å bidra til. Jeg blir for øvrig også betalt for å gjøre jobben min. Likevel får jeg blomster ved bursdag, julegave, en sommeroppmerksomhet osv osv fra ledelsen. Vi ansatte blir også påspandert julebord, sommerfester osv. Noen synes det er god kultur å vise folk at de settes pris på. Sånn utover månedslønna. Anonymkode: 4942b...d7d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #37 Skrevet 21. juni 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobben til en lærer er å undervise barna, i tillegg får de en viss oppdragende rolle og de har selvfølgelig diverse papirarbeid osv. Det er, som du skriver, denne jobben de får betalt for. Det lærere derimot ikke får betalt for, er å være glad i barna de har undervisningsansvar for. De får ikke betalt for å gi ekte omsorg. Likevel er dette noe de fleste lærere gjør. De bryr seg, blir oppriktig glad i elevene sine og gir mer av seg selv enn det stillingen deres krever. Det er dette de fleste foreldrene ønsker å vise takknemlighet for ved å gi en gave. Og det er slett ikke bare lærere som mottar gaver, jeg vet om flere sykepleiere som får gaver innimellom f.eks. Gavene blir gitt av takknemlighet for omsorg som er blitt gitt, mer enn en jobb som er gjort. Anonymkode: 10f2f...69e Empati og dertil tilhørende omsorg er nok en del av yrket også. Vanskelig å bli en god lærer med gode didaktiske egenskaper hvis man er kjølig og avmålt. Dette er også gjeldende for andre yrker. Du er ikke en god sykepleier eller jordmor hvis du mangler empati. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #38 Skrevet 21. juni 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Empati og dertil tilhørende omsorg er nok en del av yrket også. Vanskelig å bli en god lærer med gode didaktiske egenskaper hvis man er kjølig og avmålt. Dette er også gjeldende for andre yrker. Du er ikke en god sykepleier eller jordmor hvis du mangler empati. Anonymkode: 614fb...f75 Du må skille mellom empati og det å bli glad i noen. Foreldre setter pris på begge deler, og jeg synes det er rart at noen ikke forstår dette. At man, helt oppriktig, ikke klarer å se forskjellen mellom en lærer som ofte i flere år er sammen med ens barn i flere timer hver hverdag, ikke helt er det samme som hun som betjener deg i kassen, tar seg av deg noen timer på en legevakt eller ordner papirene i et oppgjør. Anonymkode: 10f2f...69e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #39 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må skille mellom empati og det å bli glad i noen. Foreldre setter pris på begge deler, og jeg synes det er rart at noen ikke forstår dette. At man, helt oppriktig, ikke klarer å se forskjellen mellom en lærer som ofte i flere år er sammen med ens barn i flere timer hver hverdag, ikke helt er det samme som hun som betjener deg i kassen, tar seg av deg noen timer på en legevakt eller ordner papirene i et oppgjør. Anonymkode: 10f2f...69e Jo, det er en forskjell. Ikke minst for de barna læreren ikke blir glad i, ikke gir samme opperksomhet til, eller den de ikke ser som sliter hjemme, jenter med ADHD og Asperger. Det er naivt å tro at læreren ser alle elevene, er oppriktig glad i alle elevene, og klarer å individuelt legge opp undervisning slik at alle har utbytte av undervisningen. Det å bli lærer handler mye om egnethet som i andre yrker, og mangler du evnen til gode relasjoner og faglig tyngde, bør man velge et annet yrke. Alle får lønn for den jobben de gjør, og egnethet er noe en bør ha til det yrket man velger. Anonymkode: 614fb...f75
Petra Prøvedukke Skrevet 21. juni 2020 #40 Skrevet 21. juni 2020 Nå har jeg jobbet som lærer i årevis, og jeg har til dags dato ikke hatt en eneste klasse som jeg ikke har blitt glad i. Noen av elevene blir man oppriktig veldig glad i, noen ytterst få kunne man tenkt seg å ta godt tak i ørene på og rista litt, men glad i dem? Å ja! Og jo, jeg bruker mye tid, krefter og følelser på mange. Mye, mye mer enn jeg helt profesjonelt må, ut fra lovverk osv. En liten påskjønnelse når de går ut og skal fortsette som studenter er ekstremt hyggelig, men langt fra noe jeg forventer.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #41 Skrevet 21. juni 2020 Så trist ! Ta kontakt med trinnkontaktene tvert og få de til å levere blomster på døra !! Det er skikkelig kleint å ikke gi noe Anonymkode: 1b219...20e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #42 Skrevet 21. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en fantastisk kontaktperson på NAV. Det er veldig generaliserende å peke IT alle på NAV som udugelige. Ungene mine har hatt fantastiske lærere og barnehageansatte, og de har også hatt det motsatte. Alle yrker har mer eller mindre kompetente folk. De får fremdeles lønn for det. Her har forresten ungene byttet lærere nok så hyppig. Hva gjør lærere mer fortjent til «belønning»? De bør jo yte maksimalt selv om foreldrene ikke står og klapper dem på skuldra. Anonymkode: 614fb...f75 Når du føler at læreren har stått på ekstra for å gjøre en god jobb. Sønnen min utagerte helt ekstremt i barnehagen,hadde null selvtillit,var utrygg å hadde ingen tro på seg selv. Etter 4 mnder på skolen med denne fantastiske læreren som skjønte at han at utagerer fordi han er utrygg ikke for at han er slem,så ble han en helt ny gutt. Han ble en trygg glad gutt som ble godt likt av de andre klassen og plutselig hadde han god selvtillit! Endelig møtte han en trygg voksen som ikke så på han som ett problembarn som utagerte,men som skjønte at dette var ett barn som var veldig utrygg som trengte å bli trygget og trengte masse omsorg og ros.Hun har gjort så mye bra for sønnen min at jeg ønsker selvfølgelig å vise at jeg virkelig setter pris på den gode jobben hun har gjort. Da er det kjekt å gi en liten oppmerksomhet og ett personlig kort. Anonymkode: 2847f...bd7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #43 Skrevet 21. juni 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Alle som blir lærere blir det så de kan få en takk og en blomsterbukett på avslutninger. Makan. Til advokat å være er du ikke særlig smart. Anonymkode: 4942b...d7d 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Så lærerne gjør jobben sin fordi de forventer en takk når de tre årene er over? Jeg er advokat. Jeg pleier ikke å få gave av klientene mine etter en lang rettsprosess. Men jeg får betalt. Og det gjør lærerne også. Anonymkode: 2390e...077 Det er det som driver meg hver dag hele året! Tanken på blomsterbuketten på slutten av året🤣. Er selv lærer og fikk gave fra klassen, tale, og flere personlige gaver fra elever og foreldre. Når de merker at du gjør noe utover det man kan forvente gjennom tre år, er der utrolig fint å bli satt pris på. Jeg fakturerer ikke alle de ekstra samtalene, møtene, oppfølgingen, meldingene for å si det sånn, slik du som advokat sikkert gjør Anonymkode: 5bae8...2ec
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #44 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når du føler at læreren har stått på ekstra for å gjøre en god jobb. Sønnen min utagerte helt ekstremt i barnehagen,hadde null selvtillit,var utrygg å hadde ingen tro på seg selv. Etter 4 mnder på skolen med denne fantastiske læreren som skjønte at han at utagerer fordi han er utrygg ikke for at han er slem,så ble han en helt ny gutt. Han ble en trygg glad gutt som ble godt likt av de andre klassen og plutselig hadde han god selvtillit! Endelig møtte han en trygg voksen som ikke så på han som ett problembarn som utagerte,men som skjønte at dette var ett barn som var veldig utrygg som trengte å bli trygget og trengte masse omsorg og ros.Hun har gjort så mye bra for sønnen min at jeg ønsker selvfølgelig å vise at jeg virkelig setter pris på den gode jobben hun har gjort. Da er det kjekt å gi en liten oppmerksomhet og ett personlig kort. Anonymkode: 2847f...bd7 Det kom kanskje ikke godt nok frem i innlegget,men etter 4 mnder på skolen sluttet han utagere pga den fantastiske læreren sin innsats. Anonymkode: 2847f...bd7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #45 Skrevet 21. juni 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du føler at læreren har stått på ekstra for å gjøre en god jobb. Sønnen min utagerte helt ekstremt i barnehagen,hadde null selvtillit,var utrygg å hadde ingen tro på seg selv. Etter 4 mnder på skolen med denne fantastiske læreren som skjønte at han at utagerer fordi han er utrygg ikke for at han er slem,så ble han en helt ny gutt. Han ble en trygg glad gutt som ble godt likt av de andre klassen og plutselig hadde han god selvtillit! Endelig møtte han en trygg voksen som ikke så på han som ett problembarn som utagerte,men som skjønte at dette var ett barn som var veldig utrygg som trengte å bli trygget og trengte masse omsorg og ros.Hun har gjort så mye bra for sønnen min at jeg ønsker selvfølgelig å vise at jeg virkelig setter pris på den gode jobben hun har gjort. Da er det kjekt å gi en liten oppmerksomhet og ett personlig kort. Anonymkode: 2847f...bd7 Men da kan du gi gave. Ikke foreldrekontaktene på vegne av alle foreldrene. Det er ikke sikkert at alle sitter igjen med samme erfaring som deg. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #46 Skrevet 21. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det som driver meg hver dag hele året! Tanken på blomsterbuketten på slutten av året🤣. Er selv lærer og fikk gave fra klassen, tale, og flere personlige gaver fra elever og foreldre. Når de merker at du gjør noe utover det man kan forvente gjennom tre år, er der utrolig fint å bli satt pris på. Jeg fakturerer ikke alle de ekstra samtalene, møtene, oppfølgingen, meldingene for å si det sånn, slik du som advokat sikkert gjør Anonymkode: 5bae8...2ec Men nå er det flere og flere lærere som kun svarer på meldinger i arbeidstiden. Vi har hatt begge deler for våre barn. Færre og førre tar ekstra samtaler, men velger å svare med melding i visma i arbeidstiden. Flott at du strekker deg. Mange lærere gjør ikke det, men bukett og en gave får de. Anonymkode: 614fb...f75
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #47 Skrevet 21. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da kan du gi gave. Ikke foreldrekontaktene på vegne av alle foreldrene. Det er ikke sikkert at alle sitter igjen med samme erfaring som deg. Anonymkode: 614fb...f75 Dette var siste året hennes å så det var mange foreldre som kom med egne gaver,itellegg til at klassekontaktene hadde kjøpt gave. Så ingen vil om at hun vil bli savnet. Anonymkode: 2847f...bd7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #48 Skrevet 23. juni 2020 Det var veldig dårlig ja. Her fikk de 4 lærerne på trinnet, gavekort til og gå ut og spise sammen eller med familiene sine Anonymkode: 70ddc...a08
Tussiline Skrevet 29. juni 2020 #49 Skrevet 29. juni 2020 Dette var interessant lesning for en som er ungdomsskolelærer selv. Det er selvsagt ingen tvil om at lærere mottar lønn for å gjøre en jobb, på lik linje med mange av de andre yrkene som nevnes i denne tråden. Det som imidlertid skiller en dårlig lærer fra en god lærer er jo evnen til å se den enkelte elev og sørge for at alle får den oppfølgingen de trenger, det være seg faglig eller sosialt. Ofte vil dette gå langt utover vanlig arbeidstid, men elever (og foreldre!) blir jo mennesker man bryr seg om og blir glad i - og når det handler om mennesker går det ikke å vare jobbe mellom klokka 8 og 16. Men nok om det, det er mange andre yrker som også yter ekstra. Det jeg tror kanskje skiller lærere (og barnehagepersonell!) fra endel andre grupper nevnt i denne tråden, er at de blir så viktige for dannelsen av barna over så lang tid, og har så mye å si for hvordan de blir, hvilken kunnskap de får, hvilke verdier de erverver seg gjennom mange samtaler og refleksjoner - de blir rett og slett en svært viktig del av barna sitt liv, forhåpentlig på god (men sikkert dessverre noen ganger også på mindre god) måte. Oppdragelse og rusting for veien videre mot voksenlivet er et godt samarbeid mellom lærer og foreldre, selv om det i enkelte tilfeller føles som om man står i det alene. Det er uten tvil et givende yrke, men jeg må innrømme at jeg flere ganger tviler på om det jeg gjør har noen virkning eller effekt, og jeg har enkelte ganger hatt lyst til å gi opp. Nettopp DA er det godt med en liten hilsen ved skolegangens slutt, som viser at man har trødd riktig vei og at det ekstra arbeidet man gjør blir satt pris på og lagt merke til. Dette trenger på ingen måte å være noe gave eller blomst, men noen koselige ord (såfremt man mener det, selvsagt) er utrolig hyggelig. For som lærer får man stort sett tilbakemeldinger gjennom året når det er noe som er negativt - de som er fornøyde sier stort sett ikke noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå