Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #26 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man ikke ha karakterfokus? Da må man i så fall også formidle til barna at det er helt det samme hva man går på videregående ( og at man studerer videre bare man har lyst og tilfeldigvis kommer inn?) Anonymkode: 90b62...a27 Man bør ha fokuset på læring. Det viktige er hva de lærer. Anonymkode: b0b0d...b5e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #27 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man bør ha fokuset på læring. Det viktige er hva de lærer. Anonymkode: b0b0d...b5e Jeg kom ikke inn på det jeg ville, men jeg har lært skikkelig mye? Jeg skjønner hva du mener, for all del - men jo mer du lærer jo bedre karakter og da ofte. Det henger jo sammen. Anonymkode: 90b62...a27
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #28 Skrevet 20. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, min 16 åring bryr seg ikke! Hun er veldig fornøyd med 4,2 i snitt. Har aldri sagt at de spør hverandre om hva de får på prøver. husker når jeg selv gikk på skolen så spurte vi hverandre. Skulle nesten ønske det var litt konkurranse blant hennes venner, da hadde hun fått mye bedre, hun leser aldri til prøver, eller jo kanskje 30 min da har hun lest MASSE! Anonymkode: a4352...9e9 Det burde kanskje vært en mellomting ja 🙂. Min 8 klassing har leksefritak så det er ikke mye hjemmearbeid utover å lese til prøver. Jeg er i grunn usikker på hvorvidt han hadde gjort det noe bedre med lekser. Skolen ønsker heller ikke at han skal ha lekser da de ser hvor sliten han blir av skoledagen. Jeg er i grunn ganske stolt av at hav klarer seg så bra
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #29 Skrevet 20. juni 2020 Datteren min på 13 år er nok litt opptatt av karakterer. Hun har et ønske om å bli veterinær og vet at det krever meget gode karakterer, derfor har hun allerede nå begynt å jage etter gode karakterer. Anonymkode: e2c34...493
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #30 Skrevet 20. juni 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kom ikke inn på det jeg ville, men jeg har lært skikkelig mye? Jeg skjønner hva du mener, for all del - men jo mer du lærer jo bedre karakter og da ofte. Det henger jo sammen. Anonymkode: 90b62...a27 Denne artikkelen sier litt om dette https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/i/2GQJ1B/1000-kroner-for-en-sekser-blir-karakterene-bedre-hvis-barna-faar-betal Man må ha abonnement for å lese den, så for de som ikke har det står det, veldig raskt oppsummert, at i et forsøk gjorde de som fikk betalt for å jobbe med skolearbeid bedre karakterer enn de som fikk betalt for å få gode karakterer. Anonymkode: a9a5f...2c2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2020 #31 Skrevet 20. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er stadig lærere som sier de ikke gir 6, men hvis det er noen som virlrlig utmerker seg gir de det likevell. 5 er jo uansett en helt grei karakter. Anonymkode: b0b0d...b5e 5 er ikke «en helt grei karakter», det er en veldig god karakter, nest best av det som er mulig faktisk. Det er foreldre med slike holdninger som skaper karakterpress og psykisk utslitt ungdom. Anonymkode: d1294...c35
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #32 Skrevet 21. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: 5 er ikke «en helt grei karakter», det er en veldig god karakter, nest best av det som er mulig faktisk. Det er foreldre med slike holdninger som skaper karakterpress og psykisk utslitt ungdom. Anonymkode: d1294...c35 5 er veldig bra ja😊
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2020 #33 Skrevet 22. juni 2020 På 20.6.2020 den 23.59, Anonym bruker skrev: 5 er ikke «en helt grei karakter», det er en veldig god karakter, nest best av det som er mulig faktisk. Det er foreldre med slike holdninger som skaper karakterpress og psykisk utslitt ungdom. Anonymkode: d1294...c35 Der er jeg faktisk enig og kjenner til tilfeller av dette. Anonymkode: 2bc6c...c1a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2020 #34 Skrevet 23. juni 2020 On 6/20/2020 at 12:23 PM, mamma til adhd gutt<3 said: Her er det mye snakk om hvilke karakterer man fikk og plutselig er det dårlig å få en firer... Gutten min fikk 4 i samfunnsfag og han spurte om jeg synes dette var for dårlig! Er det virkelig vanlig med sånn karakter jag i 8 klasse? har 3 som alle gikk ut med 5er i snitt,men de selv var ikke super opptatt av karakterer, hadde bare veldig flink lærer så de var intressert i timene, er 3 år mellom mine, så alle hadde samme ungdomsskole lærer Anonymkode: 95f6e...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå