Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #26 Skrevet 17. juni 2020 Det høres helt ekstremt kjedelig ut for barnet. Hva med å jobbe på skift og ha fri til å være med bar et på skift? En kan kanslje jobbe kveld? Hva med å låne et barn til slik at de kan leke sammen og barnet slipper å vær alene hele dagen? Anonymkode: a87b9...e6f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #27 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det eneste jeg lurte på var hvordan jeg kan få barnet til å være opp til 2 minutter alene i et rom mens jeg er på do, eller henter en kopp kaffe, hvordan jeg kan lære barnet at jeg ikke må ses hele tiden. Selvfølgelig, kommer barnet med 2 legobiter og lurer på om jeg kan hjelpe til å få de fra hverandre, spør om noe å drikke, vil sitte litt på fanget å få kos i 5 minutter eller lignende vil det få det, sitter ikke med skylapper heller. Vi spiser også en lenger lunsj sammen. Jeg ignorerer ikke barnet Anonymkode: 0f13e...232 Trist å se at du ikke tar til deg det som sier ganske enstemming her i tråden Anonymkode: 2cb65...1f6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #28 Skrevet 17. juni 2020 Det er utrolig sjeldne man ser så likelydende reaksjoner i en tråd. Jeg håper at du tar det til deg, hi, slik at gutten din kan få bedre dager med hjemmekontor. Anonymkode: f409d...2f6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #29 Skrevet 17. juni 2020 Det ser dessverre ut som at hi har meldt seg ut av tråden fordi det i hennes øyne ikke var «hjelpsomme» svar å få. Anonymkode: 2674a...f26
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #30 Skrevet 17. juni 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ser dessverre ut som at hi har meldt seg ut av tråden fordi det i hennes øyne ikke var «hjelpsomme» svar å få. Anonymkode: 2674a...f26 Eller kanskje fordi hun har hatt nok å gjøre med barna Anonymkode: 0f13e...232
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #31 Skrevet 17. juni 2020 Min tanke var også at barnet trenger mer selskap. En 5-åring skal ikke være nødt til å aktivisere seg selv mer enn halve dagen uten andre mennesker (bortsett fra det minimale Hi beskriver). Men dette har Hi fått flere gode svar på. Hi, gutten din trenger ikke å bli "tøffere", han trenger mer oppmerksomhet de dagene han føler seg ensom når dere jobber hjemme, og han trenger trygghet. I tillegg tenker jeg på at det bare er et år igjen før denne 5-åringen skal begynne på skole (eller kanskje han begynner i år). Uansett, da må han begynne på scratch, fordi skolen er nær hjemmet, vil jeg anta, og foreldrene har valgt barnehage langt unna. Så min tanke da er at Hi og mannen må gjøre en god innsats ellers for å sosialisere 5-åringen i lokalmiljøet slik at han har kjente han skal begynne på skole med, slik at overgangen blir enklere. Spesielt viktig siden han nå viser tegn på å trenge trygghet. Støtter veldig forslaget om cos-kurs. Det er flere ting du skriver, Hi, som du og mannen med fordel kan og bør bli bedre på for å sikre at ungen blir møtt slik han har behov for. Anonymkode: 53e9b...0d3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #32 Skrevet 18. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller kanskje fordi hun har hatt nok å gjøre med barna Anonymkode: 0f13e...232 Nææ. Mine svar tidligere her ble skrevet så og si rett etter at hun svarte noen andre. Tenker nok hi ikke fikk svar hun forventet og kanskje ikke innså hvor ille ståa faktisk er, så hun valgte å melde seg ut. Anonymkode: 2674a...f26
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #33 Skrevet 18. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nææ. Mine svar tidligere her ble skrevet så og si rett etter at hun svarte noen andre. Tenker nok hi ikke fikk svar hun forventet og kanskje ikke innså hvor ille ståa faktisk er, så hun valgte å melde seg ut. Anonymkode: 2674a...f26 Det var Hi (meg) som skrev "Eller kanskje fordi hun har hatt nok å gjøre med barna" Anonymkode: 0f13e...232
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #34 Skrevet 18. juni 2020 Du kan prøve å snakke med HR på jobb, og høre om du og mannen kan bli prioritert opp for kontorplass pga barnehage rett ved jobb? Dersom dere kan få 2 og 3 dager hver så dekker dere jo en hel uke, og gutten kan dra i barnehagen. Anonymkode: 5881b...7e3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #35 Skrevet 18. juni 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan prøve å snakke med HR på jobb, og høre om du og mannen kan bli prioritert opp for kontorplass pga barnehage rett ved jobb? Dersom dere kan få 2 og 3 dager hver så dekker dere jo en hel uke, og gutten kan dra i barnehagen. Anonymkode: 5881b...7e3 Vi har snakket litt sammen om det, og har bestemt oss og se det litt an på hvordan det blir på jobb over sommeren. Barnet skal i barnehagen resten av uken. Den dagen neste uke hvor vi begge må jobbe hjemme er storesøsknene hjemme siden skolen da er slutt og de klarer å aktivisere barnet HI Anonymkode: 0f13e...232
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #36 Skrevet 18. juni 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har snakket litt sammen om det, og har bestemt oss og se det litt an på hvordan det blir på jobb over sommeren. Barnet skal i barnehagen resten av uken. Den dagen neste uke hvor vi begge må jobbe hjemme er storesøsknene hjemme siden skolen da er slutt og de klarer å aktivisere barnet HI Anonymkode: 0f13e...232 Snakk om å se forbi hvor problemet egentlig ligger og svarene fra alle som ser det, men men. Går jo bare utover det stakkars barnet. Anonymkode: 2674a...f26
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #37 Skrevet 18. juni 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har snakket litt sammen om det, og har bestemt oss og se det litt an på hvordan det blir på jobb over sommeren. Barnet skal i barnehagen resten av uken. Den dagen neste uke hvor vi begge må jobbe hjemme er storesøsknene hjemme siden skolen da er slutt og de klarer å aktivisere barnet HI Anonymkode: 0f13e...232 Så det er fremdeles barnet som er problemet ? Anonymkode: 2cb65...1f6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #38 Skrevet 18. juni 2020 Jeg hadde håpet at hi tok til seg noen av tilbakemeldingene, men det der jammen ikke slik ut. Får helt vondt av den lille. Godt at søsken snart får tid til å utøve omsorg da, i det minste. Anonymkode: f409d...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå