Gå til innhold

Leger som har mange misfornøyde pasienter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte lege nå ettersom min skal slutte å har den forbindelse lest en del på legelisten.no,der pasienter kan skrive sin opplevelse av legen. Jeg ser at noen av legene har fått veldig mange klager på ting som er viktig,han ene legen hadde 21 negative omtaler å bare 3 posetive. 

Ble litt nygjerrig på om det får noe konsekvens for legene som har så mange negative omtaler? Det går på ting som at legen ler av problemet pasienten tar opp,arrogant,frekk osv.

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt nygjerrig på om det får noe konsekvens for legene som har så mange negative omtaler?

Det kan jeg aldri tenke meg, det bør heller ikke få det siden alle anmeldelser er anonyme  og man kan i praksis skrive hva man vil. Så er det opp til folk om de ønsker å bruke den fastlegen eller ei tenker jeg

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg aldri tenke meg, det bør heller ikke få det siden alle anmeldelser er anonyme  og man kan i praksis skrive hva man vil. Så er det opp til folk om de ønsker å bruke den fastlegen eller ei tenker jeg

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Men når nesten alle forteller om samme dårlige behandling av legen så ligger det sikkert noe i det. 

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men når nesten alle forteller om samme dårlige behandling av legen så ligger det sikkert noe i det. 

Anonymkode: 17334...93f

Det gjør det nok, men siden det er basert utelukkende på anonyme anmeldelser hvor troverdigheten ikke sjekkes i det hele tatt, så synes jeg at konsekvenser som evt dårlig rykte er nok. Hva slags konsekvenser tenker du det burde fått?

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det gjør det nok, men siden det er basert utelukkende på anonyme anmeldelser hvor troverdigheten ikke sjekkes i det hele tatt, så synes jeg at konsekvenser som evt dårlig rykte er nok. Hva slags konsekvenser tenker du det burde fått?

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Du har vel kanskje rett,det bor bare ca 20.000 her så rykte går om hvilke leger en bør styre unna. 

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selv ikke valgt en fastlege med så mange dårlige omtaler, resten hadde jeg ikke brydd meg om. Lurer egentlig mer på hvorfor du lurer på om denne legen vil få konsekvenser pga det? 

Anonymkode: e9872...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når nesten alle forteller om samme dårlige behandling av legen så ligger det sikkert noe i det. 

Anonymkode: 17334...93f

Som oftest at folk har blitt nektet grunnløse sykemeldinger og resepter på benzo og oxy.

Ville vært superskeptisk til leger uten misfornøyde kunder. Og de fornøyde bruker ikke slike useriøse sider i særlig grad 

Anonymkode: 8951d...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som oftest at folk har blitt nektet grunnløse sykemeldinger og resepter på benzo og oxy.

Ville vært superskeptisk til leger uten misfornøyde kunder. Og de fornøyde bruker ikke slike useriøse sider i særlig grad 

Anonymkode: 8951d...0f4

Det er jeg faktisk litt enig med deg i. Min tannlege har over 70 anmeldelser, og ikke en eneste som er negativ, har 5 av 5 stjerner. Han er en superhyggelig dyktig fyr, men at det ikke er en eneste negativ anmeldelse synes jeg er litt utrolig

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville selv ikke valgt en fastlege med så mange dårlige omtaler, resten hadde jeg ikke brydd meg om. Lurer egentlig mer på hvorfor du lurer på om denne legen vil få konsekvenser pga det? 

Anonymkode: e9872...291

Nei jeg gikk for en lege med veldig msnge posetive omtaler.

Er bare nygjerrig på om det får konsekvens eller ikke. 

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei jeg gikk for en lege med veldig msnge posetive omtaler.

Er bare nygjerrig på om det får konsekvens eller ikke. 

Anonymkode: 17334...93f

Hva slags konsekvenser tenker du på da?

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva slags konsekvenser tenker du på da?

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Jeg syns hvertfall det alvorlig når legen ler av pasienter når de forteller om problemer,er frekk og arrogant mot pasienter, nekter å henvise videre til spesialist osv.

Det er da ikke opp til meg å bestemme,syns bare det er rart at leger tydligvis kan behandle mange pasienter dårlig uten at noe skjer. 

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg gikk for en lege med veldig msnge posetive omtaler.

Er bare nygjerrig på om det får konsekvens eller ikke. 

Anonymkode: 17334...93f

Men hvorfor lurer du på om legen får konsekvenser? Hva får deg til å lure på det? 

Anonymkode: e9872...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns hvertfall det alvorlig når legen ler av pasienter når de forteller om problemer,er frekk og arrogant mot pasienter, nekter å henvise videre til spesialist osv.

Det er da ikke opp til meg å bestemme,syns bare det er rart at leger tydligvis kan behandle mange pasienter dårlig uten at noe skjer. 

Anonymkode: 17334...93f

Det er jo ikke sikkert at det er sant engang, Man kan jo ikke gi konsekvenser på grunnlag av anonyme vurderinger

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at det er sant engang, Man kan jo ikke gi konsekvenser på grunnlag av anonyme vurderinger

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Når omtrent 21 personer  sier det samme om hva som er negativt med legen så er det neppe bare løgn. 

 

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når omtrent 21 personer  sier det samme om hva som er negativt med legen så er det neppe bare løgn. 

 

Anonymkode: 17334...93f

Det er sikkert, som anonymbruker 0f4 er inne på, bare en konspirasjon mot en kjempegod lege som nekter narkomane benzo og andre rusmidler. Helt sikkert. Kjempesikkert!

Anonymkode: 308de...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor lurer du på om legen får konsekvenser? Hva får deg til å lure på det? 

Anonymkode: e9872...291

Er det virkelig så vanskelig å skjønne?? En lege med så mange klager på den samme oppførsel,det burde ikke bare få passere. Det er alvorlig når legen ler av deg,er frekk og arrogant mot pasienter!

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig så vanskelig å skjønne?? En lege med så mange klager på den samme oppførsel,det burde ikke bare få passere. Det er alvorlig når legen ler av deg,er frekk og arrogant mot pasienter!

Anonymkode: 17334...93f

Ja, det er vanskelig å forstå, for det virker faktisk mer som at dette er en lege du selv har vært borti og som du ikke ønsker godt. Det er ikke normal oppførsel å henge seg opp i en lege du har sett har fått dårlige omtaler på legelisten og engasjere deg sånn i om han får konsekvenser og at du synes han bør få konsekvenser. 

Normale folk som ikke har noe med det å gjøre tenker at ha velger jeg/velger jeg ikke og leter videre. Det er ikke normalt å henge seg opp i det slik du gjør hvis du ikke har hatt noe med han å gjøre🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e9872...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis én eller to misfornøyde pasienter som har gått inn for å sverte legen. Man kan legge inn så mange anmeldelser man bare vil. Særdeles tvilsomt at én og samme lege er frekk og nedlatende mot så mange av sine pasienter at så mange som 20 stk av dem ville lagt igjen tilnærmet lik kommentar. Dette er forøvrig et problem for enkelte leger, og denne siden har vært i søkelyset tidligere grunnet nettopp dette.

Anonymkode: 500c1...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensen er jo det du selv gjør; du velger en lege med bedre omtale. 

Anonymkode: fce73...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig så vanskelig å skjønne?? En lege med så mange klager på den samme oppførsel,det burde ikke bare få passere. Det er alvorlig når legen ler av deg,er frekk og arrogant mot pasienter!

Anonymkode: 17334...93f

Men da må legen klages inn til pasientombudet. Hver pasient må ta ansvar for å si ifra til rett instans. Instansene kan ikke gå ut i fra at alt som står på nett, skrevet av anonyme pasienter, er sant. Hvis 30 mennesker har noe i mot en lege, kan de skrive mye som ikke stemmer. Derfor er det viktig at man klager der man skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vanskelig å forstå, for det virker faktisk mer som at dette er en lege du selv har vært borti og som du ikke ønsker godt. Det er ikke normal oppførsel å henge seg opp i en lege du har sett har fått dårlige omtaler på legelisten og engasjere deg sånn i om han får konsekvenser og at du synes han bør få konsekvenser. 

Normale folk som ikke har noe med det å gjøre tenker at ha velger jeg/velger jeg ikke og leter videre. Det er ikke normalt å henge seg opp i det slik du gjør hvis du ikke har hatt noe med han å gjøre🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e9872...291

Les innlegget igjen! Det er snakk om flere leger som hadde veldig mange negative omtaler. Jeg har ikke hatt noen av de,men de bør jo ikke få lov å forsette å behandle pasienter dårlig!

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis én eller to misfornøyde pasienter som har gått inn for å sverte legen. Man kan legge inn så mange anmeldelser man bare vil. Særdeles tvilsomt at én og samme lege er frekk og nedlatende mot så mange av sine pasienter at så mange som 20 stk av dem ville lagt igjen tilnærmet lik kommentar. Dette er forøvrig et problem for enkelte leger, og denne siden har vært i søkelyset tidligere grunnet nettopp dette.

Anonymkode: 500c1...613

Det kan man, men da må man ha forskjellige e-post adresser. Hvis man har skrevet en anmeldelse og legger inn en til med samme e-post så blir den første automatisk slettet.

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Konsekvensen er jo det du selv gjør; du velger en lege med bedre omtale. 

Anonymkode: fce73...935

Ja det blir jo en naturlig konsekvens. De med svært dårlig omtale har mange ledige plasser,men de populære har lange ventelister. Står selv som 32 på venteliste på en lege "alle" er fornøyd med.

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Les innlegget igjen! Det er snakk om flere leger som hadde veldig mange negative omtaler. Jeg har ikke hatt noen av de,men de bør jo ikke få lov å forsette å behandle pasienter dårlig!

Anonymkode: 17334...93f

Men da må det meldes inn skikkelig. Man kan ikke straffe en lege på grunnlag av anonyme anmeldelser. Det er ikke det legelisten er for.

Anonymkode: 7fa5b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis én eller to misfornøyde pasienter som har gått inn for å sverte legen. Man kan legge inn så mange anmeldelser man bare vil. Særdeles tvilsomt at én og samme lege er frekk og nedlatende mot så mange av sine pasienter at så mange som 20 stk av dem ville lagt igjen tilnærmet lik kommentar. Dette er forøvrig et problem for enkelte leger, og denne siden har vært i søkelyset tidligere grunnet nettopp dette.

Anonymkode: 500c1...613

Oi! Var ikke klar over at du kan legge så mange omtaler en vil på samme lege.

Anonymkode: 17334...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...