Gå til innhold

Er jeg naiv eller paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget nettopp at mannen min har skrevet med en gammel flamme i månedsvis. En dag da jeg satt ved siden av telefonen hans, poppet det opp en mistenkelig SMS som jeg ikke klarte å la være å lese. Det var hjerter og «savner deg,» det var lange avhandlinger om hverdagen og drømmer og ønsker. Mye var uskyldig, men det lå en flørt i tonen dem i mellom. Jeg ringte mannen straks, og vi har snakket litt om det. Likevel klarer jeg ikke å helt slippe taket, og jeg har en klump i magen når jeg tenker på det. Han sier at det ikke er noe mellom dem, men hvorfor skriver han sånn med henne da? Hvorfor kutter han ikke henne ut? Kan jeg kreve det? Er jeg naiv hvis jeg stoler på han, eller er jeg paranoid hvis jeg ikke? Hva tenker dere?

Anonymkode: b4721...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke stolt på han. Jeg ville sagt at du var naiv om du stolte på han. Helt ærlig ville jeg fortsatt å stolt på magefølelsen. Jeg ville dessverre snooket på hans mobiltlf å tatt han når jeg oppdaget noe rart. At han skriver slikt med en annen kvinne er ikke normalt. Her må dere ta en alvorsprat.

Anonymkode: 5b874...3e0

Skrevet

Jeg vil jo stole på han, men hvordan? Han sier at de bare er venner, men jeg tror det er noe uforløst mellom dem. Jeg har en ekkel følelse. HI

Skrevet

Skjønte ikke helt tidslinjen din her. Eller har han flere mobiler? 

Men, jeg hadde nok personlig slitt med å svelge den forklaringen så sant han ikke kunne ha vist hele SMS korrespondansen tilbake i tid. 

Anonymkode: c8008...d74

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg oppdaget nettopp at mannen min har skrevet med en gammel flamme i månedsvis. En dag da jeg satt ved siden av telefonen hans, poppet det opp en mistenkelig SMS som jeg ikke klarte å la være å lese. Det var hjerter og «savner deg,» det var lange avhandlinger om hverdagen og drømmer og ønsker. Mye var uskyldig, men det lå en flørt i tonen dem i mellom. Jeg ringte mannen straks, og vi har snakket litt om det. Likevel klarer jeg ikke å helt slippe taket, og jeg har en klump i magen når jeg tenker på det. Han sier at det ikke er noe mellom dem, men hvorfor skriver han sånn med henne da? Hvorfor kutter han ikke henne ut? Kan jeg kreve det? Er jeg naiv hvis jeg stoler på han, eller er jeg paranoid hvis jeg ikke? Hva tenker dere?

Du er nok litt naiv om du stoler på at det ikke er en flørt

Anonymkode: d83d2...992

Skrevet

Skjønner at det var forvirrende. Ja, han har to mobiltelefoner, en privat og en til jobb. 
Han har vist meg mye av korrespondansen, og det går i det samme, prat om livene deres og litt «savner deg», hjerter osv. Syns det er vanskelig å stole på han, bare. 
HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at det var forvirrende. Ja, han har to mobiltelefoner, en privat og en til jobb. 
Han har vist meg mye av korrespondansen, og det går i det samme, prat om livene deres og litt «savner deg», hjerter osv. Syns det er vanskelig å stole på han, bare. 
HI

Savner deg og hjerter er en forelskelse...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

HI

Jeg tenker at hadde han hatt noe skjule så hadde verken telefonen ligget hjemme eller du hatt tilgang til den. Og har du i tillegg fått hele historikken, så her hadde nok jeg senket skuldrene litt. Men, tror like fult jeg hadde tatt praten om hva jeg tenker er innenfor eller ikke så han fikk gjort det samme. Fått på plass litt forventningsavklaringer...

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det. Det er ikke greit å sende hjerter osv til en gammel flamme. 

Anonymkode: b0519...e75

Skrevet

Savner deg og hjerter er uakseptabelt i et forhold. Utroskap i mine øyne. Det er heller ikke mye beskyttelse av din ære å holde på sånn fra hans side. Kan ikke forstå at du tar det så rolig i grunn. 

Anonymkode: 21ff9...1ad

Skrevet

Du sier du vil stole på han, men innlegget og meldingene lyser at du er naiv, for det han har gjort viser at han ikke er til å stole på.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Savner deg ig hjerter? Sorry men denne mannen er ikke til å stole på. Han syntes dette er greit? I tillegg har han vist det til deg å får det til å fremstå at «hjerter og savner deg» er normalt. Nei nei nei, her blinker røde varsellamper foran øynene dine og du «overser» det. Du har en dårlig følelse med god grunn. At mannen din får det til å virke normalt å skrive slikt er heller ikke greit.

Skrevet

Man skriver  ikke «savner deg og hjerter» til en gammel flamme. Enten liker han oppmerksomheten det gir han, eller så er han ikke over henne. Kanskje er det spenningen som trigger. Uansett uakseptabelt og utrolig respektløst av han. Ikke rart du går rundt å tenker på dette. Hvorfor viser han det til deg som om det er normalt å skrive slikt? Hvorfor i alle dager gjør han det? Her må du ta en alvorsprat med han, dette er ikke greit og det er heller ikke noe du bør finne deg i. Du fortjener respekt i forholdet, det får du åpenbart ikke når han holder på slik.

Lykke til.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at hadde han hatt noe skjule så hadde verken telefonen ligget hjemme eller du hatt tilgang til den. Og har du i tillegg fått hele historikken, så her hadde nok jeg senket skuldrene litt. Men, tror like fult jeg hadde tatt praten om hva jeg tenker er innenfor eller ikke så han fikk gjort det samme. Fått på plass litt forventningsavklaringer...

Tja. Mange menn tror ikke det er utroskap før det har vært sex med i bildet. 

Skrevet

Jeg skriver savner deg og hjerte til min beste venn, han er gift med en av mine beste venninner, men jeg ble kjent med ham før jeg traff henne. Det har aldri vært noe mellom oss, men vi er veldig nære venner og snakker om alt. 

Anonymkode: 6871b...2ff

Skrevet

Han var åpen om det og vist korrespondansen til deg. Tenker At du da kan ta det litt kuli.. Men ville tatt en seriøs prat om hvor grensene går. At han ikke må skrive i samme ordelag tilbake. At han setter en klar grense...

Eller til og med bare skipper hu dama helt. Hu er ingen venn, men en gammel flamme... Det er litt anderledes.

Anonymkode: dc1c6...17c

Skrevet

Er det han/hun eller begge som skriver savner deg og hjerter? Jeg skjønte dette var noe hun skrev? 

Skrevet

HI her.
Begge skriver «savner deg» og sender ❤️. De har skrevet til og fra siden jul omtrent. De sender snaper til hverandre og. 

Liker det dårligere og dårligere. 

Skrevet

Hadde dette vært hans beste venninne fra ungdommen, da hadde jeg ikke brydd meg.

En gammel flamme - nei, da hadde jeg ikke trodd ham slik de skriver. Da bikker det over i flørting og emosjonell tilknytning av ikke-platonisk art.

Anonymkode: ca0f1...8bd

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her.
Begge skriver «savner deg» og sender ❤️. De har skrevet til og fra siden jul omtrent. De sender snaper til hverandre og. 

Skjønner deg veldig godt, jeg hadde ikke akseptert det. Hva sier han hvis du spør hva han savner? Hvorfor sender han ❤️ til henne? 

Anonymkode: b0519...e75

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Jeg tror du har lukket øynene dine her. Du ser vel at dette ikke er normalt? Hvis det var ei venninne som opplevde det samme som deg, hva ville du rådet henne til å gjøre? Lettere å gi andre råd enn seg selv.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver savner deg og hjerte til min beste venn, han er gift med en av mine beste venninner, men jeg ble kjent med ham før jeg traff henne. Det har aldri vært noe mellom oss, men vi er veldig nære venner og snakker om alt. 

Anonymkode: 6871b...2ff

Akkurat, her er det ikke snakk om venner, men ekskjærester, så din «historie» kan ikke sammenlignes.

HI, han viser deg mld fordi han vet det ikke står noe verre enn det du allerede har sett. Selvfølgelig er det noe på gang mellom dem, kanskje ikke fysisk, men en god Online flørt er det så absolutt. Tipper det utvikler seg videre hvis ikke du trør inn nå.

Anonymkode: 0253b...772

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil jo stole på han, men hvordan? Han sier at de bare er venner, men jeg tror det er noe uforløst mellom dem. Jeg har en ekkel følelse. HI

Jeg er venner med noen av eksene mine, men skriver aldri at jeg savner de, for det gjør jeg ikke. Er også kun èn eks jeg kan skrive hjerte med og det er han jeg er god venner med and that’s it. Savner ikke han, ser ikke tilbake på tiden jeg hadde med han og kunne aldri sett for meg å gå tilbake til han. Han vinglet så jævlig og vi passer mer som venner enn vi noen gang gjorde i romantisk relasjon. Hjertene skriver jeg kun hvis jeg skal vise medfølelse for noe egentlig. 
Jeg skjuler ikke mine samtaler med denne ‘’eksen’’ og vi har alle også vært ute på byen sammen. Hvis partneren min en gang finner ut at det vennskapet jeg og fyren har eller ‘’emojiene’’ vi bruker med hverandre ikke er greit lenger så aksepterer jeg det. Fra mitt synspunkt er det ikke normalt å skrive at man savner hverandre osv og at mannen din overhodet ikke anerkjenner dine følelser oppi dette og respekterer at du ikke liker det er snodig og klassisk tegn på at han bagatelliserer dine følelser for å skjule noe han vet ikke er greit. 

Anonymkode: ddb2e...d65

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Savner deg og hjerter er uakseptabelt i et forhold. Utroskap i mine øyne. Det er heller ikke mye beskyttelse av din ære å holde på sånn fra hans side. Kan ikke forstå at du tar det så rolig i grunn. 

At det er utroskap er litt å ta i. Alle par har hver sine grenser i et forhold. Hvis jeg skriver hjerter med en eks uten å skjule det for partneren min så er jeg jo ikke utro. Derimot hvis jeg går inn for å holde mine samtaler hemmelig med en eks så er det utroskap. Det øyeblikket man går fra å være helt åpen og ærlig til å gå bak ryggen til partneren sin er når det går over til utroskap, men som sagt så er det jo kun de i forholdet som ellers bestemmer hva som er greit og hva som er utroskap. Om jeg og partneren min sammen ble enig i at det er greit å skrive savner deg og hjerter med en annen person, så er jo ikke det utroskap. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Om de skriver savner deg, sender hjerter OG har gått over til snapchat samtidig som du har en ekkel magefølelse - Ja da er det som regel noe ugler i mosen. For alt i verden ikke overse det. 

Jeg snakket mye med en gift kollega før. På facebook og det var bare typiske meldinger som «hvordan går det? :) - hva har du drevet med i det siste? God jul. Hils deg og dine». Veldig korte samtaler, men så ville han ha min snap og etter litt prat kom det frem at han var tiltrukket av meg og hadde hatt lyst på meg i 1 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...