Gå til innhold

Er mobbing greit hvis det er morsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men nå skjønner jeg ikke hva du vil frem til.. og det samme kan det egentlig være

Anonymkode: cb4e8...9f4

Du skrev at hun er en ekstremist. Jeg vil frem til at du bare går ut fra, fordi du har "hørt" (eller "googlet"), ikke fordi du faktisk har sett eller hørt henne si noe stygt.

Det er hele poenget med mobbing. Det er slik mobbing fortsetter. Når du tar del i mobbingen så blir du en, hva da?

Anonymkode: df03d...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke provosert. Jeg er objektiv. Jeg har ikke sett noe ekstremt fra henne i noen video eller i noe lydklipp. Du har googlet henne og funnet ut av hva du mener etter et kjapt google-søk? Det var jo veldig objektivt av deg.

Du tar feil. Hun er ikke ekstrem. De påstandene du har lest er mobbing av henne. Det er det jeg har forklart hele tiden. Hun blir mobbet. Nå tar du del i den mobbingen i stedet for å være objektiv og finne ut av hva som er fakta. Når du mobber andre, hva er du da?

Kjenner du vedkommende personlig? Siden du vet at det ikke stemmer at hun er høyreekstrem (og googling/lese på nett ikke holder for å få informasjon).

Anonymkode: 34073...d30

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner du vedkommende personlig? Siden du vet at det ikke stemmer at hun er høyreekstrem (og googling/lese på nett ikke holder for å få informasjon).

Anonymkode: 34073...d30

Hvor har jeg skrevet at hun ikke er høyreekstrem?

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev at hun er en ekstremist. Jeg vil frem til at du bare går ut fra, fordi du har "hørt" (eller "googlet"), ikke fordi du faktisk har sett eller hørt henne si noe stygt.

Det er hele poenget med mobbing. Det er slik mobbing fortsetter. Når du tar del i mobbingen så blir du en, hva da?

Jo mer jeg setter meg inn i det, jo mer ser jeg at det stemmer at hun er høyreekstrem, anti-LGBT rettigheter og hun er for at alle skal kunne bære våpen uten bakgrunnssjekk elker bæretillatelse. 

Mennesker med ekstreme meninger, og mennesker som jobber hardt for å få sine meninger hørt i den offentlige diskursen, de blir lettere offer for heksejakt - uten at jeg sier at det blir riktig.

Mye tyder også på at hun bruker heksejakten til sin egen fordel:

«Bennett appears to be gleefully aware of the fact that the attention she gets online is, mostly, negative. “I just want to remind everyone that I didn’t gain ‘fame’ on my own. People only know who I am because of leftists who have been giving me free promotion for two years now. The people mad at my existence are the ones responsible for my platform. Congrats, you played yourselves!” «(Forbes)

Forbes artikkel om Bennet kan leses her:

https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/rachelsandler/2020/02/19/who-is-kaitlin-bennett-the-conservative-gun-rights-activist-sparking-protests-on-college-campuses/amp/

og her er et lengre intervju med Bennet selv:

Hun slår meg Igrunn ikke som noe offer. Men jeg syns mobbing utover kritikk av sak er feil uansett.. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo mer jeg setter meg inn i det, jo mer ser jeg at det stemmer at hun er høyreekstrem, anti-LGBT rettigheter og hun er for at alle skal kunne bære våpen uten bakgrunnssjekk elker bæretillatelse. 

Mennesker med ekstreme meninger, og mennesker som jobber hardt for å få sine meninger hørt i den offentlige diskursen, de blir lettere offer for heksejakt - uten at jeg sier at det blir riktig.

Mye tyder også på at hun bruker heksejakten til sin egen fordel:

...

Hun slår meg Igrunn ikke som noe offer. Men jeg syns mobbing utover kritikk av sak er feil uansett.. 

Beklager at jeg har forkortet kommentaren din litt. Det er ikke for å utelate noe du skrev, men for at det skal ta mindre plass. Mener du jeg har utelatt noe som var viktig å få med så si i fra så skal jeg be om unnskyld for det.

Hun mener ikke noe stygt om homofile, for eksempel. Hun mener derimot at transpersoner som ikke har fått sluttført sine somatiske operasjoner ikke skal gå på det hun oppfatter som "feil toalett".

Hun er ikke ekstrem i fremføringen av sine meninger, hun rakker ikke ned på noen når hun stiller spørsmålene hun stiller.

Hun demoniseres fordi hun har andre meninger enn de som er uenige med henne. Det betyr at de overdriver, lyver, vrir på ting, tar ting ut av kontekst, og så videre, for å fremstille henne som om hun har meninger hun ikke har.

Det er derfor jeg poengterte at du ikke har sett henne, ikke har sett videoer med henne, ikke har sett hvordan hun er som person. For du har bare googlet henne, du har bare lest det andre sier og skriver om henne.

Det er hele poenget, hun er internettets hatobjekt nummer en.

Når folk i stedet tar seg tid til å diskutere med henne så oppdager de at hun ikke er ekstrem, ikke er det monster som internettet prøver å fremstille henne som.

Slik er det ofte med de som mobbes. De er ikke slik de fremstilles som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...