Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #1 Skrevet 15. juni 2020 Så det er en jente som tydeligvis klarte å bokstavelig talt drite på seg. Hun blir hengt ut og latterliggjort av mange på nett fordi hun var uheldig. Er det greit hvis det er morsomt? Hva hvis det ikke er morsomt, er det greit da også? Eksempel: Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #2 Skrevet 15. juni 2020 Mobbing er aldri greit uansett! Nå er det mulig jeg er blitt ei urgammel kjærring uten antydning til humor, men skulle den videoen over her være morsom på noen måte??? Anonymkode: 183c4...3a8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #4 Skrevet 15. juni 2020 Jeg orker ikke se, men akkurat det du beskriver høres ikke det spor morsomt ut. Ellers synes jeg generelt man skal ha evnen til å le av seg selv og ikke ta seg selv så alvorlig. Dessverre har det vært en skjevhet i slike vitser, der det har vært «lov» å henge ut enkelte grupper, og hvis de ikke ler får de beskjed om å ikke være så stive og å ta en spøk. De siste årene har vist at hvite, middelaldrende menn (som gjerne har vært forskånet fra dette) har det skjøreste selvbildet av alle grupper. Anonymkode: 34073...d30
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #5 Skrevet 15. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mobbing er aldri greit uansett! Nå er det mulig jeg er blitt ei urgammel kjærring uten antydning til humor, men skulle den videoen over her være morsom på noen måte??? Anonymkode: 183c4...3a8 De som har laget de videoene mener de er morsomme når de mobber. Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #6 Skrevet 16. juni 2020 Mobbing er bare greit dersom det er noen "alle" mobber. For å nevne noen eksempler: Carl I. Hagen, Torbjørn Jagland og Donald Trump. Disse personene kan vi alle mobbe så mye vi vil, gjerne på førstesiden i avisen. Ellers er det VELDIG VIKTIG at vi er tolerante og inkluderende, det er moralsk riktig, og vi forblir gode mennesker og kan være fornøyde med oss selv. Anonymkode: 01a3c...d68
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #7 Skrevet 16. juni 2020 Så dette er morsomt? Eller det er ikke greit? https://www.redbubble.com/i/greeting-card/kaitlin-bennett-pooped-her-pants-by-carsynparrott/44909246.5MT14 Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #8 Skrevet 16. juni 2020 Hva er det som har skjedd her egentlig som er opphavet til dette? Det er jo helt forferdelig hvis noen trakasseres for å ha vært så jævlig uheldig. Det er ikke morsomt. Det er dølle forsøk på å være morsom på Andrea bekostning. Folka som hoppet på dette er i mine øyne totalt motbydelige. Tragisk verden vi lever i asså., Anonymkode: cb4e8...9f4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #9 Skrevet 16. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva er det som har skjedd her egentlig som er opphavet til dette? Det er jo helt forferdelig hvis noen trakasseres for å ha vært så jævlig uheldig. Det er ikke morsomt. Det er dølle forsøk på å være morsom på Andrea bekostning. Folka som hoppet på dette er i mine øyne totalt motbydelige. Tragisk verden vi lever i asså., Anonymkode: cb4e8...9f4 «Andres bekostning» Anonymkode: cb4e8...9f4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #10 Skrevet 16. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det som har skjedd her egentlig som er opphavet til dette? Det er jo helt forferdelig hvis noen trakasseres for å ha vært så jævlig uheldig. Det er ikke morsomt. Det er dølle forsøk på å være morsom på Andrea bekostning. Folka som hoppet på dette er i mine øyne totalt motbydelige. Tragisk verden vi lever i asså., Anonymkode: cb4e8...9f4 Denne jenta: Var uheldig på en fest. Etter det er hun blitt hakkekylling nummer en på youtube, twitter, og alt mulig av internettforum. De som hakker på henne mener det er kjempemorsomt. Det er i grunn hele historien. Blir hun gjenkjent noe sted tar folk video av henne og spør om hun trenger dopapir. Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #11 Skrevet 16. juni 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er en jente som tydeligvis klarte å bokstavelig talt drite på seg. Hun blir hengt ut og latterliggjort av mange på nett fordi hun var uheldig. Er det greit hvis det er morsomt? Hva hvis det ikke er morsomt, er det greit da også? Eksempel: Anonymkode: df03d...d10 mobbing er når èn person blir utsatt for fysisk, verbalt eller psykisk trakassering gjentatte ganger over tid, med en skremmende og negativ effekt på personen som opplever det. Det er ALDRI greit. I enkelte vennegrupper er det snakk om å latterliggjøre og såkalt ‘’roaste’’ hverandre innenfor den grensa som er akseptert, men så fort noen ikke syns det er morsomt lenger eller opplever det ubehagelig så skal det altså også tas hensyn og ikke gjøres. Det vil da altså si at alle på et eller annet tidspunkt opplever og drite seg litt ut uten at de andre ser negativt på personen. Dette er ikke mobbing. Ergo, MOBBING per definisjon er aldri greit. Latterliggjøring kommer an på personen som opplever det og da gjerne være enten en kjent profil som gjør det «famous» for å direkte drite seg ut og få andre til å le eller at man kjenner vedkommende og vet hvor grensa for den det gjelder går. Aldri greit å hverken mobbe eller latterliggjøre fremmede, da må folk ta tak i seg selv og vurdere om de ønsker å vise seg frem på nett og ellers i verden med holdninger hvor det er greit å snakke ned andre personer og være nedlatende. Anonymkode: f5574...630
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #12 Skrevet 16. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne jenta: Var uheldig på en fest. Etter det er hun blitt hakkekylling nummer en på youtube, twitter, og alt mulig av internettforum. De som hakker på henne mener det er kjempemorsomt. Det er i grunn hele historien. Blir hun gjenkjent noe sted tar folk video av henne og spør om hun trenger dopapir. Anonymkode: df03d...d10 Det er i mine øyne helt forferdelig og utilgivelig. Ikke morsomt i det hele tatt. Hva feiler det folk? Anonymkode: cb4e8...9f4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #13 Skrevet 16. juni 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er i mine øyne helt forferdelig og utilgivelig. Ikke morsomt i det hele tatt. Hva feiler det folk? Anonymkode: cb4e8...9f4 Det lurer jeg også på. Helt forferdelig. Helt grusomt forferdelig. Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #14 Skrevet 16. juni 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: mobbing er når èn person blir utsatt for fysisk, verbalt eller psykisk trakassering gjentatte ganger over tid, med en skremmende og negativ effekt på personen som opplever det. Det er ALDRI greit. I enkelte vennegrupper er det snakk om å latterliggjøre og såkalt ‘’roaste’’ hverandre innenfor den grensa som er akseptert, men så fort noen ikke syns det er morsomt lenger eller opplever det ubehagelig så skal det altså også tas hensyn og ikke gjøres. Det vil da altså si at alle på et eller annet tidspunkt opplever og drite seg litt ut uten at de andre ser negativt på personen. Dette er ikke mobbing. Ergo, MOBBING per definisjon er aldri greit. Latterliggjøring kommer an på personen som opplever det og da gjerne være enten en kjent profil som gjør det «famous» for å direkte drite seg ut og få andre til å le eller at man kjenner vedkommende og vet hvor grensa for den det gjelder går. Aldri greit å hverken mobbe eller latterliggjøre fremmede, da må folk ta tak i seg selv og vurdere om de ønsker å vise seg frem på nett og ellers i verden med holdninger hvor det er greit å snakke ned andre personer og være nedlatende. Anonymkode: f5574...630 Dette er ikke roasting. Dette er mobbing. Som i bokstavelig talt, en mobb som møter opp for å ta en enkelt person. Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2020 #15 Skrevet 16. juni 2020 Det virker som om hun er en politisk aktivist med ekstreme meninger, så det er nok ikke bare hendelsen på festen .. uansett, helt forferdelig Anonymkode: cb4e8...9f4
Gjest Skrevet 17. juni 2020 #16 Skrevet 17. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Mobbing er bare greit dersom det er noen "alle" mobber. For å nevne noen eksempler: Carl I. Hagen, Torbjørn Jagland og Donald Trump. Disse personene kan vi alle mobbe så mye vi vil, gjerne på førstesiden i avisen. Ellers er det VELDIG VIKTIG at vi er tolerante og inkluderende, det er moralsk riktig, og vi forblir gode mennesker og kan være fornøyde med oss selv. Anonymkode: 01a3c...d68 Voksne og til dels rike menn med mye makt passer ikke godt i offerrollen...
Gjest Skrevet 17. juni 2020 #17 Skrevet 17. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir hun gjenkjent noe sted tar folk video av henne og spør om hun trenger dopapir. Anonymkode: df03d...d10 Sjukt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #18 Skrevet 17. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det virker som om hun er en politisk aktivist med ekstreme meninger, så det er nok ikke bare hendelsen på festen .. uansett, helt forferdelig Anonymkode: cb4e8...9f4 Forklar en ekstrem mening hun ytret. Gi ett eksempel på en ekstrem mening som hun sier her, for det forklarer jo i så fall reaksjonene mot henne: Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #19 Skrevet 17. juni 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Det virker som om hun er en politisk aktivist med ekstreme meninger, så det er nok ikke bare hendelsen på festen .. uansett, helt forferdelig Anonymkode: cb4e8...9f4 Du klarte ikke å finne noen ekstreme meninger, nei? Du bare slenger beskyldninger ut av deg, sånn helt uten videre? Er det normal oppførsel? Er det slik vi burde oppføre oss, normalt sett? Gå rundt og anklage mobbeofre? Slenge løgnaktige beskyldninger mot mobbeofre, for å forsvare mobberne? Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #20 Skrevet 17. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du klarte ikke å finne noen ekstreme meninger, nei? Du bare slenger beskyldninger ut av deg, sånn helt uten videre? Er det normal oppførsel? Er det slik vi burde oppføre oss, normalt sett? Gå rundt og anklage mobbeofre? Slenge løgnaktige beskyldninger mot mobbeofre, for å forsvare mobberne? Anonymkode: df03d...d10 Jesus i enga, du synes ikke at du retter sinnet ditt litt feil vei nå? Anonymkode: ec8e8...9dd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #21 Skrevet 17. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jesus i enga, du synes ikke at du retter sinnet ditt litt feil vei nå? Anonymkode: ec8e8...9dd Jeg har ikke brukt nedsettende uttrykk, rakket ned på, eller oppført meg hissig mot noen. Så den var malplassert. Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #22 Skrevet 17. juni 2020 På 16.6.2020 den 15.11, Anonym bruker skrev: Mobbing er bare greit dersom det er noen "alle" mobber. For å nevne noen eksempler: Carl I. Hagen, Torbjørn Jagland og Donald Trump. Disse personene kan vi alle mobbe så mye vi vil, gjerne på førstesiden i avisen. Ellers er det VELDIG VIKTIG at vi er tolerante og inkluderende, det er moralsk riktig, og vi forblir gode mennesker og kan være fornøyde med oss selv. Anonymkode: 01a3c...d68 Disse er perfekte eksempler der det hyles om mobbing hvis de blir utfordret på sak. Som politiker skal tåle kritikk for fremgangsmåter, meninger og handlinger. Anonymkode: 34073...d30
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #23 Skrevet 17. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du klarte ikke å finne noen ekstreme meninger, nei? Du bare slenger beskyldninger ut av deg, sånn helt uten videre? Er det normal oppførsel? Er det slik vi burde oppføre oss, normalt sett? Gå rundt og anklage mobbeofre? Slenge løgnaktige beskyldninger mot mobbeofre, for å forsvare mobberne? Anonymkode: df03d...d10 Oi... Jeg har ikke gått dypere inn i dette nei. Men et raskt søk viste meg at hun har meninger på ytterste høyre og at hun er våpenaktivist. Kanskje vil jeg finne ut mer om dette.. kanskje ikke.. jeg gar sagt det jeg mener i denne tråden. At slik mobbing er forkastelig. Men jeg har sett en mulig forklaring til at det har blitt så voldsomt - mennesker ned ekstreme meninger i begge retninger får ofte lide fir det med personangrep som ikke er knyttet til sak Firstår ikke helt hva som provoserer deg slik., Anonymkode: cb4e8...9f4
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #24 Skrevet 17. juni 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi... Jeg har ikke gått dypere inn i dette nei. Men et raskt søk viste meg at hun har meninger på ytterste høyre og at hun er våpenaktivist. Kanskje vil jeg finne ut mer om dette.. kanskje ikke.. jeg gar sagt det jeg mener i denne tråden. At slik mobbing er forkastelig. Men jeg har sett en mulig forklaring til at det har blitt så voldsomt - mennesker ned ekstreme meninger i begge retninger får ofte lide fir det med personangrep som ikke er knyttet til sak Firstår ikke helt hva som provoserer deg slik., Anonymkode: cb4e8...9f4 Jeg er ikke provosert. Jeg er objektiv. Jeg har ikke sett noe ekstremt fra henne i noen video eller i noe lydklipp. Du har googlet henne og funnet ut av hva du mener etter et kjapt google-søk? Det var jo veldig objektivt av deg. Du tar feil. Hun er ikke ekstrem. De påstandene du har lest er mobbing av henne. Det er det jeg har forklart hele tiden. Hun blir mobbet. Nå tar du del i den mobbingen i stedet for å være objektiv og finne ut av hva som er fakta. Når du mobber andre, hva er du da? Anonymkode: df03d...d10
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #25 Skrevet 17. juni 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke provosert. Jeg er objektiv. Jeg har ikke sett noe ekstremt fra henne i noen video eller i noe lydklipp. Du har googlet henne og funnet ut av hva du mener etter et kjapt google-søk? Det var jo veldig objektivt av deg. Du tar feil. Hun er ikke ekstrem. De påstandene du har lest er mobbing av henne. Det er det jeg har forklart hele tiden. Hun blir mobbet. Nå tar du del i den mobbingen i stedet for å være objektiv og finne ut av hva som er fakta. Når du mobber andre, hva er du da? Anonymkode: df03d...d10 Unnskyld meg, men nå skjønner jeg ikke hva du vil frem til.. og det samme kan det egentlig være Anonymkode: cb4e8...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå