Gå til innhold

Hvem tror dere er barnefaren...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid. Hadde ubeskyttet sex med far1 den 30.05, sex med kondom med far 2 den 31.05 og ubeskyttet sex med far1 igjen 01.06. Hadde eggløsning ca 1-2 juni. Sperm lever jo inni i ca 3 dager. Men i og med at jeg hadde ubeskyttet sex med far1 Der han kom inni meg to ganger og sex med kondom med far2 bare en gang (tror ikke kondomen sprakk, så ingenting uvanlig og merket ingen sperm i underlivet i ettertid.). så er det vell mest sannsynlig far1 som er pappa til barnet? Hva er sannsynligheten for å bli gravid ved bruk av kondom? MÅ ta abort om det er sjans for at far2 er pappaen... 

Anonymkode: 9b934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan vi umulig spå.

Anonymkode: 506f1...db9

Forventer ikke at dere skal spå heller. Vet selv at sjansen er ekstreemt liten for at far2 er barnefar men man blir ekstra paranoid i sånne tilfeller og overtenker det meste, blir gal av mine egne tanker bare. Trenger derfor å høre hva andre tror. Vet jo at hva enn noen sier ikke nødvendigvis stemmer, men vil bare høre hva noen utenforstående tenker.. lite vits av det å Kommentere :) 

Anonymkode: 9b934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blant ønsker jeg at det var greit å bruke nedsettende uttrykk om enkelte kvinner som ligger rundt. For enkelte ganger hadde det vært helt på sin plass.

Uten at jeg vet om det hadde vært riktig i dette tilfelle.

Anonymkode: f7c82...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I blant ønsker jeg at det var greit å bruke nedsettende uttrykk om enkelte kvinner som ligger rundt. For enkelte ganger hadde det vært helt på sin plass.

Uten at jeg vet om det hadde vært riktig i dette tilfelle.

Anonymkode: f7c82...c38

Den var totalt unødvendig. Vær snill. 

Anonymkode: be16b...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far1 

Ta bedre valg i fremtiden. 
 

Men, det kan også være den andre. Så, hvis du ikke under noen omstendigheter kan ha et barn med ham, så tar du abort. 
Et barn er ikke noe du gambler med. 
 

Bli voksen

Anonymkode: dfda2...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du MÅ ta abort dersom det finnes en mulighet for at far2 er faren, må du dessverre belage deg på abort. Sjansen er selvfølgelig liten, men absolutt til stede. 

Anonymkode: 36bd0...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid. Hadde ubeskyttet sex med far1 den 30.05, sex med kondom med far 2 den 31.05 og ubeskyttet sex med far1 igjen 01.06. Hadde eggløsning ca 1-2 juni. Sperm lever jo inni i ca 3 dager. Men i og med at jeg hadde ubeskyttet sex med far1 Der han kom inni meg to ganger og sex med kondom med far2 bare en gang (tror ikke kondomen sprakk, så ingenting uvanlig og merket ingen sperm i underlivet i ettertid.). så er det vell mest sannsynlig far1 som er pappa til barnet? Hva er sannsynligheten for å bli gravid ved bruk av kondom? MÅ ta abort om det er sjans for at far2 er pappaen... 

Anonymkode: 9b934...572

Sperm kan i beste / verste fall leve i opptil 7 dager... hadde du sex med flere i denne tiden? Og egget lever i ca 1 døgn så hvis du hadde ubeskyttet sex 3 juni så kan det også være en potensiell far..

Anonymkode: b284d...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du sliter sånn i livet ditt og har sånne valg å stå ovenfor så er det vell best å ikke bli mamma nå i det hele tatt 

Anonymkode: b284d...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sperm kan i beste / verste fall leve i opptil 7 dager... hadde du sex med flere i denne tiden? Og egget lever i ca 1 døgn så hvis du hadde ubeskyttet sex 3 juni så kan det også være en potensiell far..

Anonymkode: b284d...738

Hadde ubeskyttet sex der far1 fikk utløsning inni meg 30.05, 01.06 og 03.06. Hadde kun sex med far2 med kondom 31.05. Så sjansen er jo ekstremt liten for at far2 er barnefar. OM det hadde kommet litt sperm selvom vi brukte kondom så må det ha vært veldigveldig lite i forhold til alt som har kommer fra far1 alle 3 gangene vi hadde sex.

Anonymkode: 9b934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du brukte kondom med nr. 2, vil det si at han ikke penetrerte deg overhodet uten kondom? Vet det er mange som gjør det "bare litt" før de tar på kondom.

Sjansen er minimal for at det er nr. 2 om kondom var på hele tiden, men minimal betyr jo ikke ikke-eksisterende. Er dessverre enig med hun over om at hvis det er helt krise om nr. 2 er far, så bør du ta abort. For helt sikker kan du faktisk ikke være.

Sperm kan leve en uke, ikke bare tre dager, så har du hatt sex med andre før eggløsningen så kan det også være aktuelle far-kandidater.

Du kan ha årsaker vi ikke bør dømme om hvorfor du har hatt sex med flere på denne måten. Men bestem deg for å rydde opp i livet ditt slik at du ikke setter deg i slike vanskelige valgsituasjoner fremover.

Ikke ta noen sjanser. Ta vare på deg selv fremover ❤️

Anonymkode: 54646...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, forstår ikke hva som er så unormalt og galt med å ha sex med 2 stk? Alle har vell hatt perioder der de ligger med fler enn 1. Han jeg lå med og brukte kondom var et feilvalg i fylla, en smell alle kan gå på.. trodde helt ærlig at vi her inne kunne være mer greie med hverandre og komme med råd å støtte enn slike nedlatende og unødvendige kommentarer som dette! Far2 hadde blitt en fantastisk pappa og jeg vet han hadde stilt opp. Vi er veldig glade i hverandre og jeg kan se for meg en fremtid med han. Men om det ikke hadde skjedd så vet jeg som sagt at han hadde stilt opp. 

Anonymkode: 9b934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du brukte kondom med nr. 2, vil det si at han ikke penetrerte deg overhodet uten kondom? Vet det er mange som gjør det "bare litt" før de tar på kondom.

Sjansen er minimal for at det er nr. 2 om kondom var på hele tiden, men minimal betyr jo ikke ikke-eksisterende. Er dessverre enig med hun over om at hvis det er helt krise om nr. 2 er far, så bør du ta abort. For helt sikker kan du faktisk ikke være.

Sperm kan leve en uke, ikke bare tre dager, så har du hatt sex med andre før eggløsningen så kan det også være aktuelle far-kandidater.

Du kan ha årsaker vi ikke bør dømme om hvorfor du har hatt sex med flere på denne måten. Men bestem deg for å rydde opp i livet ditt slik at du ikke setter deg i slike vanskelige valgsituasjoner fremover.

Ikke ta noen sjanser. Ta vare på deg selv fremover ❤️

Anonymkode: 54646...7ec

Tusen takk, for en fin måte å ordlegge deg på istedenfor å dømme og peke. Setter pris på det og skjønner godt hva du mener, og vet at du har rett. 
 

ja vi hadde kondom på hele veien! Men forstår at det aldri kan være 100% sikkert likevell, spesielt når det er så nært eggløsning. 

Anonymkode: 9b934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ubeskyttet sex der far1 fikk utløsning inni meg 30.05, 01.06 og 03.06. Hadde kun sex med far2 med kondom 31.05. Så sjansen er jo ekstremt liten for at far2 er barnefar. OM det hadde kommet litt sperm selvom vi brukte kondom så må det ha vært veldigveldig lite i forhold til alt som har kommer fra far1 alle 3 gangene vi hadde sex.

Anonymkode: 9b934...572

Du vet sikkert at det ikke er mengden sperm som avgjør om man blir gravid eller ikke. 

Det er en større sannsynlighet for at mann 1 er far enn mann 2, pga at mann 2 brukte kondom, men naturen tar ikke alltid slike sannsynlige hensyn. 

Anonymkode: 16fb9...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, forstår ikke hva som er så unormalt og galt med å ha sex med 2 stk? Alle har vell hatt perioder der de ligger med fler enn 1. Han jeg lå med og brukte kondom var et feilvalg i fylla, en smell alle kan gå på.. trodde helt ærlig at vi her inne kunne være mer greie med hverandre og komme med råd å støtte enn slike nedlatende og unødvendige kommentarer som dette! Far2 hadde blitt en fantastisk pappa og jeg vet han hadde stilt opp. Vi er veldig glade i hverandre og jeg kan se for meg en fremtid med han. Men om det ikke hadde skjedd så vet jeg som sagt at han hadde stilt opp. 

Anonymkode: 9b934...572

Det er slettes ikke noe galt eller unormalt i å ha sex med to stk så lenge ingen av de to har grunn til å forvente at du holder deg til en av dem. Men det er særdeles idiotisk å ha det dersom du er i et forhold hvor dere prøver å få barn.

 

Du vet også hvem som sannsynligvis er faren, og at ingen av oss kan gi deg noen garanti på at det er slik. Hva vil du da oppnå med denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du brukte kondom er det nok ikke han. Men dersom det er noe du er redd for, og ville blitt katastrofalt dersom han er faren, så ville jeg ikke beholdt. Jeg beholdt et barn der jeg levde i usikkerhet. Unner ingen det. 

Anonymkode: 1370c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle har vell hatt perioder der de ligger med fler enn 1.

Nei.

Bare...nei.

Det er VIRKELIG IKKE alle som ligger med flere på en gang.

Anonymkode: 8a9e1...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Det er slettes ikke noe galt eller unormalt i å ha sex med to stk så lenge ingen av de to har grunn til å forvente at du holder deg til en av dem.

Det er forskjell på det at det ikke er noe galt i det, og det å tro at alle har det sånn.

Det er fortsatt bare en bitteliten andel av befolkningen som holder på sånn. 

Anonymkode: 8a9e1...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, for en fin måte å ordlegge deg på istedenfor å dømme og peke.

Du dømmer jo selv, når du påstår at alle har perioder der de ligger med flere. 

Anonymkode: 8a9e1...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest sannsynlig at far1 er faren til barnet. Du brukte kondom med far2 så sjansen er veldig liten for at han er faren. 

Anonymkode: 1edc0...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er 100% uten test, men det skal mye til at det er kondommannen. Men, har lest om kvinner som har fått tvillinger med to forskjellige menn. Uansett, kondomen må jo da ha gått i stykker for at det er han, de pleier man merke. Kanskje han er som zalo, en dråpe er nok. 😊 

 

Spøk til alvor, jeg hadde seriøst vurdert abort uansett hvem som er faren. Høres ikke ut som du er på et stabilt sted i livet. 

Anonymkode: 7923a...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, forstår ikke hva som er så unormalt og galt med å ha sex med 2 stk? Alle har vell hatt perioder der de ligger med fler enn 1.

Anonymkode: 9b934...572

Det unormale er at du har ikke følelser for flere på en gang. Du har dype følelser for en person.

Det gale er at det kan bli barn av det. Som nå. Som en ikke vet hvem er faren til. Som nå.

Anonymkode: e3a30...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...