Gå til innhold

Hvordan hadde dere håndtert en slik mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjente faktisk en i mange år. Han og hun som nektet ham sex holdt sammen i over 7-10 år. Hun begynte med sexnekt allerede tre uker etter at de ble sammen. Dvs. han fikk sex så lenge han gjorde som hun ville. Han her er flink i huset og lager mat og tar naturlig ansvar, men det var andre ting hun ville ha viljen sin på. Mye materielt, men også på andre ting - fikk ikke hun viljen sin og det hun ville ha, så fikk ikke han sex.

Dette er en mann som på alle andre områder er en moden og ansvarsfull mann. Men når det kommer til kvinner så har han noe selvdestruktivt ved seg, tydeligvis. Et langvarig forhold med en sykelig sjalu dame, et langvarig forhold med hun som nektet ham sex om han ikke alltid gjorde som hun ville, og neste forhold var med ei som viste seg å være en blanding av de to første. Før siste så ble han sammen med ei som han selv sa han aldri hadde hatt det så godt sammen med, han hadde aldri opplevd å bli så respektert i et forhold, aldri manipulering eller syke spill. Han sa han aldri hadde opplevd å ha det så godt, aldri opplevd å kunne være seg selv fullt og helt i et forhold. Men det ble for skremmende, for det måtte jo være noe galt, da var det visst enklere å forholde seg til den "galskapen" som var veldig tydelig hos andre. Og slik har han visst fortsatt iflg. felles venner.

Så det finnes både kvinner som bruker sexnekt til å manipulere og kontrollere, og det finnes menn som ellers er oppegående som finner seg i det. Mitt inntrykk er at det er psykisk manipulering som ligger bak og som gjør at de "godtar" det.

Anonymkode: 096d7...bd4

Sant nok, men da blir neste spørsmål;

Ønsker man virkelig å være den dama som undertrykker en mann? Hun som hele vennekretsen vet at er en heks? Og som alle rundt håper at han skal komme seg fri fra?

Anonymkode: aa38d...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjente faktisk en i mange år. Han og hun som nektet ham sex holdt sammen i over 7-10 år. Hun begynte med sexnekt allerede tre uker etter at de ble sammen. Dvs. han fikk sex så lenge han gjorde som hun ville. Han her er flink i huset og lager mat og tar naturlig ansvar, men det var andre ting hun ville ha viljen sin på. Mye materielt, men også på andre ting - fikk ikke hun viljen sin og det hun ville ha, så fikk ikke han sex.

Dette er en mann som på alle andre områder er en moden og ansvarsfull mann. Men når det kommer til kvinner så har han noe selvdestruktivt ved seg, tydeligvis. Et langvarig forhold med en sykelig sjalu dame, et langvarig forhold med hun som nektet ham sex om han ikke alltid gjorde som hun ville, og neste forhold var med ei som viste seg å være en blanding av de to første. Før siste så ble han sammen med ei som han selv sa han aldri hadde hatt det så godt sammen med, han hadde aldri opplevd å bli så respektert i et forhold, aldri manipulering eller syke spill. Han sa han aldri hadde opplevd å ha det så godt, aldri opplevd å kunne være seg selv fullt og helt i et forhold. Men det ble for skremmende, for det måtte jo være noe galt, da var det visst enklere å forholde seg til den "galskapen" som var veldig tydelig hos andre. Og slik har han visst fortsatt iflg. felles venner.

Så det finnes både kvinner som bruker sexnekt til å manipulere og kontrollere, og det finnes menn som ellers er oppegående som finner seg i det. Mitt inntrykk er at det er psykisk manipulering som ligger bak og som gjør at de "godtar" det.

Du er den han aldri hadde hatt det så godt med, men gjorde det slutt med likevel, antar jeg?

Jeg tenker at hans og din fortolkning spiller veldig inn her. Det kan også være slik at de i likhet med kvinner flest mister lysten av egoistiske menn som de føler at de nesten blir moren til, og at de får mer lyst når mannen er handlekraftig på hjemmebane og støttende. 

Anonymkode: 9c19f...7ec

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan også være slik at de i likhet med kvinner flest mister lysten av egoistiske menn som de føler at de nesten blir moren til, og at de får mer lyst når mannen er handlekraftig på hjemmebane og støttende. 

Jeg også mister lysten av menn som ikke er moden og handlekraftig. Men det hjelper jo ikke å piske en umoden og handlingslammet mann til å gjøre ting.

Han hadde jo ikke endret seg av den grunn. Jeg ville ikke blitt tent på en jeg måtte ha oppdradd, dominert og dressert for at han skulle ta i et tak. 

Da hadde jeg følt at jeg hadde sex med et barn eller et dyr :sjokkbla:

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre fins det både kvinner og menn som kun trekkes mot det destruktive... en av mine venner var først i et langt forhold med ei som var voldelig, seinere med ei som var patologisk utro i fylla - og som var full hver uke... Fornuftig fyr og alt det der, men full av jesuskompleks. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sant nok, men da blir neste spørsmål;

Ønsker man virkelig å være den dama som undertrykker en mann? Hun som hele vennekretsen vet at er en heks? Og som alle rundt håper at han skal komme seg fri fra?

Det er jo et helt annet spørsmål. Ikke noe tilsier at Hi er slik.

To av de han typen jeg kjente var sammen med brydde seg ikke om hva andre mente. Hele vennegjengen hans ønsket han skulle gå fra disse damene. Noen bryr seg bare ikke så lenge de kan kontrollere, tror jeg.

Skrevet

Du er den han aldri hadde hatt det så godt med, men gjorde det slutt med likevel, antar jeg?

Jeg tenker at hans og din fortolkning spiller veldig inn her. Det kan også være slik at de i likhet med kvinner flest mister lysten av egoistiske menn som de føler at de nesten blir moren til, og at de får mer lyst når mannen er handlekraftig på hjemmebane og støttende. 

Nei, jeg var venn av ham, i en større vennegjeng. Det var han som fortalte meg det om hun han aldri hadde hatt det så godt med. Nettopp derfor er det så uforståelig. I hans andre, trøblete forhold, begynte disse kontrollerende damene å manipulere ham allerede få uker etter de møttes og ble sammen. Han er ikke en egoistisk mann, tvert om, og som sagt så er han er som tar ansvar hjemme, ofte mer enn damene.

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Dessverre fins det både kvinner og menn som kun trekkes mot det destruktive... en av mine venner var først i et langt forhold med ei som var voldelig, seinere med ei som var patologisk utro i fylla - og som var full hver uke... Fornuftig fyr og alt det der, men full av jesuskompleks. 

Ja, jeg tror det var akkurat det han ble, tiltrukket av det destruktive. Men jeg tror ikke han var klar over det selv. Det han ble utsatt for i to av forholdene sine var jo egentlig psykisk vold, og det gjør vel gjerne at det er lettere å søke det samme senere også, for noen.

Ikke helt enkelt å forstå, spesielt ikke når personen er så oppegående på alle andre felt i livet og relasjoner.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo et helt annet spørsmål. Ikke noe tilsier at Hi er slik.

To av de han typen jeg kjente var sammen med brydde seg ikke om hva andre mente. Hele vennegjengen hans ønsket han skulle gå fra disse damene. Noen bryr seg bare ikke så lenge de kan kontrollere, tror jeg.

Nei, men det eneste som tilsier at HI ikke er slik, er jo at mannen ikke lar seg hundse.

Hvis mannen hadde gjort som hun ville, bare han fikk sex, så hadde hun jo vært akkurat som de damene der...

Skrevet

Vi er da mange som vet om slike menn (og kvinner) uten at vi nødvendigvis er delaktig i disse forholdene. De fleste kjenner vel til et par eller flere, hvor den ene sitter på all makt og den andre liker å fly rundt og please. Det er en del menn, i årenes løp, som har forsøkt å finne den tendensen hos meg også, men det byr meg i mot. 

Skrevet

Og apropos, så burde det være rimelig enkelt for HI å finne seg en submissiv mann. Mange menn tenner på å please. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det eneste som tilsier at HI ikke er slik, er jo at mannen ikke lar seg hundse.

Hvis mannen hadde gjort som hun ville, bare han fikk sex, så hadde hun jo vært akkurat som de damene der...

Er det hundsing å ta ansvar for sin egen skit...? Det er da ikke kvinnen som "eier" rot og lort i et hus, det er de begge ansvarlige for.

Skrevet

Hvorfor antar så mange at hi «driver med sexnekt»? Driver man med sexnekt om man ikke har lyst på sex hver gang mannen har lyst? Hvis jeg har vondt i hodet i kveld, eller bare er veldig trøtt og vil sove, driver jeg med sexnekt om jeg avviser mannens tilnærming til sex da, og kan det da unnskylde og/eller forklare hans reaksjon hvis han da i morgen nekter å delta i daglige gjøremål?

Anonymkode: 8efd7...4c5

Skrevet

Hvorfor antar så mange at hi «driver med sexnekt»? 

Ingen antar det, hun beskriver det selv.

Hun bruker ordet FÅ om sex, som om sex er noe man kan GI eller HOLDE TILBAKE. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...