Gå til innhold

Lurer på om det er for lite å veie 52 kg når man er 157?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du verden så tacky!

Anonymkode: 16520...97f

Snork. 

Anonymkode: 62fa9...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 178cm og 52 kg i mange år. Tynn ja, men ikke sykepleier tynn. Naturlig tynn som ikke hadde hatt vondt av å legge på meg. Med din høyde og vekt vil jeg si det ville vært en fin vekt. Jeg er 65 kg nå å kraftig. Dvs tynne ben og armer, stor midje . Så jeg bør ta grep. 

Anonymkode: fad70...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var 178cm og 52 kg i mange år. Tynn ja, men ikke sykepleier tynn. Naturlig tynn som ikke hadde hatt vondt av å legge på meg. Med din høyde og vekt vil jeg si det ville vært en fin vekt. Jeg er 65 kg nå å kraftig. Dvs tynne ben og armer, stor midje . Så jeg bør ta grep. 

Anonymkode: fad70...7f6

Sykepleier tynn?

Anonymkode: c3ec7...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykepleier tynn?

Anonymkode: c3ec7...3e8

Hehe, regner med hun prøvde skrive sykelig også har telefonen rettet 

 

Anonymkode: d3822...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var 178cm og 52 kg i mange år. Tynn ja, men ikke sykepleier tynn. Naturlig tynn som ikke hadde hatt vondt av å legge på meg. Med din høyde og vekt vil jeg si det ville vært en fin vekt. Jeg er 65 kg nå å kraftig. Dvs tynne ben og armer, stor midje . Så jeg bør ta grep. 

Anonymkode: fad70...7f6

Unnskyld meg, men nå ble jeg forbanna!

Du var såvisst sykelig tynn, du lå på grensen til undervekt grad tre. Det er som om en annen på din høyde skulle Sagt; jeg veier 130 kg, men er på ingen måte sykelig overvektig.

 

Nå har du en bmi på Ca. 20. Nedre normalområde, så du må være ekstremt uheldig med kroppsfasongen om du fremstår «kraftig».

 

Kanskje du var «sunn», men i såfall var du en av få som kan være det med en slik kmi. Utsagn som ditt over trigger folk med livsstruende sykdommer.
 

Om du overhodet bryr deg om andre mennesker skjønner du at du ikke er en som skal bruke tid på å svare i slike tråder. 

Anonymkode: 2cf08...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm og 52 kilo. Jeg ser slank ut, men tror aldri noen ville tenkt at jeg var mager eller på grensen til undervektig. 

Anonymkode: 1270b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er omtrent like høy, og veier 46-47. Er ikke undervektig. Men har spinkel kroppsbygning. 

Anonymkode: 523c6...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 168 cm og 52 kilo. Jeg ser slank ut, men tror aldri noen ville tenkt at jeg var mager eller på grensen til undervektig. 

Anonymkode: 1270b...b38

Men du ER jo undervektig.

Anonymkode: 2cf08...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du ER jo undervektig.

Anonymkode: 2cf08...0ba

Nei...? Prøvde en kalkulator, og fikk normalvektig.

Anonymkode: 1270b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei...? Prøvde en kalkulator, og fikk normalvektig.

Anonymkode: 1270b...b38

18,4. Det er undervekt, det er ikke alvorlig undervekt og så lenge en får i seg de rette næringsstoffene er det nok uproblematisk. 

Anonymkode: 2cf08...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men nå ble jeg forbanna!

Du var såvisst sykelig tynn, du lå på grensen til undervekt grad tre. Det er som om en annen på din høyde skulle Sagt; jeg veier 130 kg, men er på ingen måte sykelig overvektig.

 

Nå har du en bmi på Ca. 20. Nedre normalområde, så du må være ekstremt uheldig med kroppsfasongen om du fremstår «kraftig».

 

Kanskje du var «sunn», men i såfall var du en av få som kan være det med en slik kmi. Utsagn som ditt over trigger folk med livsstruende sykdommer.
 

Om du overhodet bryr deg om andre mennesker skjønner du at du ikke er en som skal bruke tid på å svare i slike tråder. 

Anonymkode: 2cf08...0ba

Jeg var sunn og usunn på samme tid. Spiste alt jeg ville uten å gå opp ett gram. Den tiden er forbi nå. Jeg spiste sunt da, men koste meg med usunne ting også. I tillegg hadde jeg ikke bil  så gikk og syklet mye. Så fikk jeg bil og kg la seg godt.

 

Ja JEG er kraftig rundt midjen. Jeg har ett midjemål på nesten 100cm, 96 cm for å være nøyaktig. Lår og ben er tynne.

 

Folk med spiseforstyrrelser er syke uten å lese om min vekt.

 

Hvem bestemmer hvem som skal svare i slike tråder? Tåler man ikke forskjellige svar er vel poenget borte. Skal man begynne med sensur på svar fordi man ikke liker svaret mener du?

Anonymkode: fad70...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var sunn og usunn på samme tid. Spiste alt jeg ville uten å gå opp ett gram. Den tiden er forbi nå. Jeg spiste sunt da, men koste meg med usunne ting også. I tillegg hadde jeg ikke bil  så gikk og syklet mye. Så fikk jeg bil og kg la seg godt.

 

Ja JEG er kraftig rundt midjen. Jeg har ett midjemål på nesten 100cm, 96 cm for å være nøyaktig. Lår og ben er tynne.

 

Folk med spiseforstyrrelser er syke uten å lese om min vekt.

 

Hvem bestemmer hvem som skal svare i slike tråder? Tåler man ikke forskjellige svar er vel poenget borte. Skal man begynne med sensur på svar fordi man ikke liker svaret mener du?

Anonymkode: fad70...7f6

Det er skremmende når du påstår at du var sunn og ikke sykelig tynn når du var helt klart godt undervektig, og at du nå med en bmi på 20,5 påstår at du er kraftig. At du med en bmi på 20,5 har midjemål på nesten 100 har jeg vondt for å tro på. Høres ut som om du lider av dysmorfofobi.

Anonymkode: c3ec7...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var sunn og usunn på samme tid. Spiste alt jeg ville uten å gå opp ett gram. Den tiden er forbi nå. Jeg spiste sunt da, men koste meg med usunne ting også. I tillegg hadde jeg ikke bil  så gikk og syklet mye. Så fikk jeg bil og kg la seg godt.

 

Ja JEG er kraftig rundt midjen. Jeg har ett midjemål på nesten 100cm, 96 cm for å være nøyaktig. Lår og ben er tynne.

 

Folk med spiseforstyrrelser er syke uten å lese om min vekt.

 

Hvem bestemmer hvem som skal svare i slike tråder? Tåler man ikke forskjellige svar er vel poenget borte. Skal man begynne med sensur på svar fordi man ikke liker svaret mener du?

Anonymkode: fad70...7f6

Jeg driter i hvordan du oppnådde alvorlig undervekt.

om du måler så mye som 100 cm noe sted på kroppen, må du få sjekket at det ikke er en svulst.

folk med spiseforstyrrelser blir ikke nødvendigvis friske. De kan trigges til aktive tilbakefall av å lese slike ting som du skriver. Mange opprettholder sykdommen ved å se på bilder og lese om svært tynne mennesker. Det er ikke et valg, men tvangshandlinger.
 

Det er kun admin som bestemmer. Jeg har ikke oppfordret til sensur. Jeg mener at DU burde skjønne at ditt svar er helseskadelig for andre. Altså skriver jeg hva du burde gjøre om du bryr deg om andre menneskers, ikke noe sted har jeg antydet at andre enn du kan bestemme det.

Anonymkode: 2cf08...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer veldig an på hvilken kroppstype du har. Omtrent like høy som deg. Og når jeg har veid 52 kg, så ser jeg lubben ut.  Har gjort det etter fødsel. Veier jeg 47 ser jeg slank ut, men ikke syltynn. Veier jeg 45 kg, er jeg undervektig på bmi. Og ser og skrapa ut. Min ideal vekt er 47 kg. Dette gjelder ikke alle. 

En lege sa til meg at jeg så sunn og frisk ut. Da veide jeg 47 kg. En en annen person ville sett usunn ut. Spiser det jeg vil, for det meste normal sunn mat, og er aktiv. 

Anonymkode: 523c6...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ganske passelig ut når man ser tallene høyde og vekt i forhold til hverandre, men kropper er forskjellige og det som er passe for en kan være for mye/for lite for en annen. Jeg er 163 cm og veier 48-50 kg, det er passe for meg fordi jeg er smal, lett i kroppstype, jeg er slank/tynn, men ikke mager. For en annen kunne det vært altfor lite å veie 48-50 kg til samme høyde.

Anonymkode: 5b6a7...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

18,4. Det er undervekt, det er ikke alvorlig undervekt og så lenge en får i seg de rette næringsstoffene er det nok uproblematisk. 

Anonymkode: 2cf08...0ba

Det sto at normalvektig er 18-25. Det må vel bety at det er like friskt og fint å være meg som en som har 23 eller 25 i bmi. 
Jeg har aldri veid noe annet (utenom graviditeter), jeg spiser ganske mye og er veldig aktiv. Ser helt vanlig ut og er helt avslappet i forhold til kropp.
Synes det er litt drøyt å slenge ut kommentarer om vekten min. 

Anonymkode: 1270b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sto at normalvektig er 18-25. Det må vel bety at det er like friskt og fint å være meg som en som har 23 eller 25 i bmi. 
Jeg har aldri veid noe annet (utenom graviditeter), jeg spiser ganske mye og er veldig aktiv. Ser helt vanlig ut og er helt avslappet i forhold til kropp.
Synes det er litt drøyt å slenge ut kommentarer om vekten min. 

Anonymkode: 1270b...b38

Ehm... temaet i tråden du svarer i er vekt, du oppgir frivillig informasjon. Jeg korrigerte deg fordi så mange (eller så få, men i mange tråder) her inne glorifiserer lav vekt. Jeg mener på ingen måte at det er noe «galt» med din vekt, du er helt sikkert flott som du er. Jeg påpeker bare at du faktisk ligger under det offisielle normalområdet.

Og du har helt rett, noen steder står det 18-25, men fhi opererer med 18,5-25. 

 

Anonymkode: 2cf08...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sto at normalvektig er 18-25. Det må vel bety at det er like friskt og fint å være meg som en som har 23 eller 25 i bmi. 
Jeg har aldri veid noe annet (utenom graviditeter), jeg spiser ganske mye og er veldig aktiv. Ser helt vanlig ut og er helt avslappet i forhold til kropp.
Synes det er litt drøyt å slenge ut kommentarer om vekten min. 

Anonymkode: 1270b...b38

Nei, 18,4 regnes som undervektig

Anonymkode: c3ec7...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 21.04, Anonym bruker skrev:

Ikke for lite i hvertfall. Jeg er 178 og har ligget rundt 58-59 kg i årevis. (Ja jeg er tynn, men ikke sykelig)

Anonymkode: 00246...c0c

Jeg er 173 og da jeg veide 56kg så jeg ut som om jeg hadde spiseforstyrrelser. Så det er forskjell på folk.

Anonymkode: 5dad9...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2020 den 11.07, Anonym bruker skrev:

Jeg SER at jeg har mer fett på kroppen enn hva som er sunt jo! Det går på livvidde hos meg, jeg har for mange cm rundt magen enn det som er anbefalt, ergo: usunt.

Jeg har også sett de kommentarene, men da snakker vi jo om radmager igjen, som ikke inngikk i det jeg mente i mitt innlegg.

Ta f.eks Selena Gomez, da. Hører folk si at hun er altfor tynn, men det er hun jo virkelig ikke! Verken på vekt eller utseende. Det finnes flere eksempler på helt normalt slanke jenter/damer som får beskjed om å legge på seg, fordi vi i dagens samfunn har fått det for oss at det er sunnere å ligge helt i øverste sjiktet på normalvekt eller verre; overvekt.

Anonymkode: f75f8...da4

Men cm går ikke bare på kg. Men på trening også. Man kan trene styrke, for å gå inn mange cm, uten at det påvirker kg.

Anonymkode: 5dad9...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid veide jeg 72kg på 170cm. Jeg var 67cm rundt midjen, og godt trent og brede skuldre. Synlige magemuskler, ribbein, kragebein og hoftebein. Brukte størrelse M/38-40. Hadde jeg veid under 68kg, hadde jeg vært ragmager, noe jeg nesten var på 72kg... Hadde kun 18% i fettmasse, selvom sikkert noen mener det er mye, så var det veldig lite for min kropp. 

Nå er jeg tjukk. Veier 89kg, er dvask og utrent. Men bruker fremdeles "kun" L/42 i klesstørrelse, til tross for nesten 20kg mer... 

Hvis du mener at 52kg er passende vekt for deg på 157cm, så stemmer sikkert det veldig bra 🙂 men ville startet med å gå ned 3-5kg først. Godt mulig du blir fornøyd lenge før 52kg.

Anonymkode: 43905...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Før jeg ble gravid veide jeg 72kg på 170cm. Jeg var 67cm rundt midjen, og godt trent og brede skuldre. Synlige magemuskler, ribbein, kragebein og hoftebein. Brukte størrelse M/38-40. Hadde jeg veid under 68kg, hadde jeg vært ragmager, noe jeg nesten var på 72kg... Hadde kun 18% i fettmasse, selvom sikkert noen mener det er mye, så var det veldig lite for min kropp. 

Nå er jeg tjukk. Veier 89kg, er dvask og utrent. Men bruker fremdeles "kun" L/42 i klesstørrelse, til tross for nesten 20kg mer... 

Hvis du mener at 52kg er passende vekt for deg på 157cm, så stemmer sikkert det veldig bra 🙂 men ville startet med å gå ned 3-5kg først. Godt mulig du blir fornøyd lenge før 52kg.

Anonymkode: 43905...12b

Jeg føler meg tykk. Er ikke trent så er dvask og utrent. Og har som sagt kiloene rundt magen noe som ikke er særlig pent. Jeg må se underveis når jeg stppper, men tenker det trengs vekk en god del. Bør gjerne trene litt styrke på sikt, men vi får se. Blir uansett ikke mer enn 2 ganger i uken. 

Anonymkode: 7c560...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...