Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #26 Skrevet 13. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har god råd og får utbetalt nærmere 100 k i feriepenger, MEN livet mitt er fullt av drittsekker inkl. nær familie som har gjort meg mye vondt, jeg er utmattet og har ikke krefter til å gjøre noe som helst utenom det helt nødvendigste. Er glad vi ikke reiser i år, slipper press for å ta turer jeg ikke har energi til. Gleder meg til sommeren og håper vi får rolige og solfylte dager med barna. Penger er ikke løsningen på alt, mye dårlig og fint utenom penger i livet også. Anonymkode: 919cb...97e Kjenner meg igjen i den. Jeg var i et forhold med masse penger. Vi levde langt over snittet og dyre ferier. Men feriene var bare noe jeg måtte komme meg gjennom. Var lettet når de var over. Ikke sikkert du er dårlig gift. Jeg skilte meg og fikk et par år med alvorlig dårlig råd. Faktisk dårligere enn de fleste. Jeg har kommet meg på beina nå og har normal økonomi selv om jeg er aleine. Men heller de fattigste dagene en gang til en luksuslivet jeg hadde. Det gav ingen glede. Nå finnes det mange mennesker med god økonomi og kun berikende mennesker i livet. Men jeg vil påstå litt bastant at de miljøene som jager etter finest hus, kuleste feriene og lekreste veskene har også tettest statistikk på bitcher og douchebags. Mistet selvfølgelig 95% av vennene mine når jeg ble fattig. Har i ettertid sett hvor syltynne relasjoner dette var, enda så fine de var opp i ansiktet mitt. Ikke nødvendigvis en trøst dette her. Men det er ikke alltid så mye lykke på den rike siden av gjerdet heller. Anonymkode: 37fe5...a06
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #27 Skrevet 13. juni 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Ufør på laveste sats og alene med 2 tenåringer. Så ikke noe ferie, eller noe ekstra her. Men i sommer så føler jeg jo, at det er flere som ikke reiser på ferie, enn det er ellers. Anonymkode: 40dad...55d Samme her, men med 1 tenåring. Blir aldri sydenturer her, har ikke råd. Det nærmeste vi kommer en ferietur, er en hytte/telt tur i vårt eget land, men ikke så,langt fra der vi bor. Heldigvis er tenåringen innforstått med det,selv om jeg vet hn synest det er litt leit å komme tilbake til skolen hvert år og høre på alle som har vært på forholdsvis dyre ferier utenlands, mens vi ferierer i vårt eget land på vårt vis. Men prøver å gjøre det spennende , som å leie hytter i nærheten av serverdigheter vi har råd til å gå på eller i nærheten av en fjelltopp vi kan bestige. Man må bare gjøre det beste ut av den situasjonen man er i 😊. Pleier å sette av en liten sum i mnd, bare for å ha noen tusenlapper ekstra til den ene hytteturen vi skal på i året. Anonymkode: d4e75...bdb
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #28 Skrevet 13. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har god råd og får utbetalt nærmere 100 k i feriepenger, MEN livet mitt er fullt av drittsekker inkl. nær familie som har gjort meg mye vondt, jeg er utmattet og har ikke krefter til å gjøre noe som helst utenom det helt nødvendigste. Er glad vi ikke reiser i år, slipper press for å ta turer jeg ikke har energi til. Gleder meg til sommeren og håper vi får rolige og solfylte dager med barna. Penger er ikke løsningen på alt, mye dårlig og fint utenom penger i livet også. Anonymkode: 919cb...97e Det er jo greit å si når man ikke lurer på om man har penger til mat på bordet. Anonymkode: 662f7...b06
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #29 Skrevet 13. juni 2020 Hei, du er ikke alene. Sitter igjen med svært lite feriepenger i år etter altfor mange uforutsette hendelser dette året. Får vi muligheten til å bruke de flybillettene vi kjøpte i november så kommer jeg til å reise, rett og slett for da har vi i alle fall muligheten til å spise og leve billig samtidig som vi kan bade i Middelhavet. 5000 kroner rekker mye lenger der enn her. Anonymkode: e2523...c31
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #30 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjenner meg igjen i den. Jeg var i et forhold med masse penger. Vi levde langt over snittet og dyre ferier. Men feriene var bare noe jeg måtte komme meg gjennom. Var lettet når de var over. Ikke sikkert du er dårlig gift. Jeg skilte meg og fikk et par år med alvorlig dårlig råd. Faktisk dårligere enn de fleste. Jeg har kommet meg på beina nå og har normal økonomi selv om jeg er aleine. Men heller de fattigste dagene en gang til en luksuslivet jeg hadde. Det gav ingen glede. Nå finnes det mange mennesker med god økonomi og kun berikende mennesker i livet. Men jeg vil påstå litt bastant at de miljøene som jager etter finest hus, kuleste feriene og lekreste veskene har også tettest statistikk på bitcher og douchebags. Mistet selvfølgelig 95% av vennene mine når jeg ble fattig. Har i ettertid sett hvor syltynne relasjoner dette var, enda så fine de var opp i ansiktet mitt. Ikke nødvendigvis en trøst dette her. Men det er ikke alltid så mye lykke på den rike siden av gjerdet heller. Anonymkode: 37fe5...a06 Synes det er så synd at hver gang man sammenligner lykke og penger blir det en sannhet at rikdom automatisk gjør mennesker til drittsekker. Det blir er fattig trøst. Hvorfor er det sånn? Min opplevelse er stikk motsatt. Anonymkode: 80fad...f75
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #31 Skrevet 13. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er så synd at hver gang man sammenligner lykke og penger blir det en sannhet at rikdom automatisk gjør mennesker til drittsekker. Det blir er fattig trøst. Hvorfor er det sånn? Min opplevelse er stikk motsatt. Anonymkode: 80fad...f75 Kanskje det går med mange andre faktorer å gjøre også? Bosted, interesser osv. Jeg har vært der HI er nå. Ikke feriepenger, aldri råd til noe luksus som kino, badeland ol med barna, knapt nok til mat og klær. Nå har jeg svært god økonomi, rik om du vil, men jeg er jo fortsatt den samme, bare litt mer avslappet og glad fordi jeg slipper økonomisk bekymring. Men så har jeg aldri vært opptatt av merkeklær, vesker, sko, interiør osv, ikke savnet jeg det da jeg var fattig, ikke vil jeg ha det nå som rik. Vennekretsen er også den samme, noe utvidet bare, med mennesker jeg trives med fordi de er interessante og gode, fra ulike samfunnlag, slik de alltid har vært. Anonymkode: ebf69...1f7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #32 Skrevet 13. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje det går med mange andre faktorer å gjøre også? Bosted, interesser osv. Jeg har vært der HI er nå. Ikke feriepenger, aldri råd til noe luksus som kino, badeland ol med barna, knapt nok til mat og klær. Nå har jeg svært god økonomi, rik om du vil, men jeg er jo fortsatt den samme, bare litt mer avslappet og glad fordi jeg slipper økonomisk bekymring. Men så har jeg aldri vært opptatt av merkeklær, vesker, sko, interiør osv, ikke savnet jeg det da jeg var fattig, ikke vil jeg ha det nå som rik. Vennekretsen er også den samme, noe utvidet bare, med mennesker jeg trives med fordi de er interessante og gode, fra ulike samfunnlag, slik de alltid har vært. Anonymkode: ebf69...1f7 Det er kanskje det. Er i samme situasjon som deg og anser meg som et empatisk og hyggelig menneske, ganske lik nå som da jeg var fattig. Har de samme vennene, men har utvidet vennekretsen. Synd hvis man tror at rike mennesker både er ulykkelige, slemme og overfladiske. Jeg er rik og veldig lykkelig. Anonymkode: 80fad...f75
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #33 Skrevet 13. juni 2020 Her blir det også fattigmanns sommer. Jeg har mistet jobben to ganger på et halvt år, så ingen feriepenger. Mannen også. De måtte brukes da jeg sto mellom disse jobbene. Ligger allerede bakpå med regninger. Jeg får min siste lønn nå i juni før jeg er arbeidsledig igjen. Disse skal jeg cashe ut alle regninger med slik at jeg bli ajour. Da står det ingen ting igjen til mat. Heldigvis har jeg verdens beste foreldre. Vi reiser på ferie til dem (andre siden av landet). Da bor og spiser vi gratis. Vi gleder oss til å tilbringe sommeren der. Mine foreldre har allerede planlagt diverse aktiviteter og turer vi skal ta. Første gang vi er blakke, og det er jo uforskyldt. Vi har ikke brukt over evne, men korona rammet hardt. Har vært ganske lærerikt å leve på lite når en har vært godt vandt. Og så er vi prisgitt familien som hjelper oss over kneika. Anonymkode: 6e684...a2a
laminas Skrevet 13. juni 2020 #34 Skrevet 13. juni 2020 Ja! Denne måneden har jeg kun 3500 kr til meg og min datter på 9 år. Det skal rekke til alt fra mat til underholdning 😔
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #35 Skrevet 13. juni 2020 Vet ikke om det er noe trøst men.... For noen år tilbake hadde jeg ekstremt dårlig råd. Masse gjeld, ett barn, leie leilighet og hadde aldri råd til noe egentlig. Kunne ha 100 kr igjen til middag for 5 dager (det gikk, ble veldig flink til god mat for lite penger😉). Nå, 10 år senere har jeg ca 600 000 i året, eier eget hus med fint interiør, drar på ferier hver sommer til syden og gjerne noen dager andre steder. Ingen gjeld annet enn huslån. Har ofte penger til det jeg vil synes jeg, og har det veldig bra. Så - det kan bli bra! Bare stå på og jobb målrettet. Trenger ikke være slik for alltid☀️ Anonymkode: 5135a...10c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #36 Skrevet 13. juni 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er det ingen penger til ferie! Er alene med 4 barn. Vi blir å besøke en venninne på campingen en ukes tid. Så blir det å leke i plaskebassenget i hagen (smurfelite). Det blir fotball med mamma (meg). Jeg kjøpte en sliten trampo som de har mye glede av foreløpig. Prøver å få lånt meg et telt så vi kan telte i hagen. Det blir å låne fiskeutstyr av fiskeforening i kommunen og være med på fiskekonkurransen. Vi skal gå turer i nærområdet og bade på nærmeste strand. Pakker da matpakke og tar med drikke. Så ja, vi er flere! Anonymkode: 60547...825 Du høres ut som en flott mamma! Jeg er sikker på at ungene dine kommer til å huske dette som en kjempefin sommer. Imponert over folk som deg som klarer å gjøre det beste ut av ting, det er jeg ikke så god til selv - er bitter over alt som ikke ble som det skulle i livet, over dårlig økonomi (takket være eksmannen) og dårlige livsvalg (takket være meg selv). Bitterhet gjør bare livet surere, det vet jeg godt, men jeg synes det er vanskelig å styre følelsene i riktig retning og fokusere på hva man faktisk har, som du gjør. Jeg er så heldig å ha foreldre med fine steder ved sjøen hvor ungene og jeg kan komme på ferie. Og så må jeg bare lære meg ikke å bruke hele sommeren på å føle meg som det mislykka barnet blant mine vellykkede søsken 😄 Anonymkode: 84f11...887
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #37 Skrevet 14. juni 2020 On 6/12/2020 at 4:25 PM, Anonym bruker said: Føler alle koser seg med feriepenger rundt meg. Og her sitter vi med 8000 til mat og ferie i en måned. Blir skikkelig deppa av det og kjenner at "felles skjebne, felles trøst" hadde hjulpet på humøret..🙄 Anonymkode: 10c4f...e8b er trygdet, og fått feriepenger fra jobb, veldig fornøyd, kan dere ikke jobbe mer eller skaffe en annen jobb? Anonymkode: e6f92...b20
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #38 Skrevet 14. juni 2020 Vi har Ok råd, og kunne sikkert brukt en del mer penger på ferie enn det vi gjør. Vi bor i et område der det er noen med veldig dårlig råd, og vi velger å ha veldig enkle Norgesferier/telttur på stranden/invitere venner med på hytten/overnatting i skogen, litt av solidaritet, og litt fordi vi trives godt med dette selv. Våre barn har heller aldri vært i syden... Det har de ikke vondt av, selv om vi har råd til det. Anonymkode: 3d1ff...151
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2020 #39 Skrevet 14. juni 2020 Jada trangt å dårlig råd. Når mannen er lavtlønnet og i tillegg delvis permittert og jeg er på tiltakspenger fra nav, da er det ikke bare bare. Vi hadde sett frem til en sommer der vi skulle ha bittelitt ekstra å rutte med før corona. Skulle endelig ha råd til å kjøpe oss et telt og dra på tur. Men det gikk til helvete. Ikke kan ungene besøke sine besteforeldre som er i risikosonen heller slik planen var. Glad ikke ungene er gamle nok til å forstå enda jeg. Anonymkode: 43d18...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå