Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Føler alle koser seg med feriepenger rundt meg. Og her sitter vi med 8000 til mat og ferie i en måned. Blir skikkelig deppa av det og kjenner at "felles skjebne, felles trøst" hadde hjulpet på humøret..🙄 Anonymkode: 10c4f...e8b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Ja, er uføretrygdet så vet ikke hva feriepenger eller hva god råd er Anonymkode: 662f7...b06
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Jupp! Arbeidsavklaring, skattesmell, lån. Anonymkode: ebd39...708
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Ja. Alenemor og går på aap og har derfor ikke masse feriepenger på vei inn. Blir en litt stusselig sommer i år og. Men i stedet for å sammenligne deg med andre så se heller på hva dere kan gjøre som er gratis/nesten gratis. Vi skal ikke pusse opp hjemme eller dra på sydentur, men kjøper nye badeleker(veldig billig på rusta) og stikker nok mye på stranda. Anonymkode: 5ce9f...165
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Vet du hva... Jeg har inntrykk av at alle i "verdens rikeste land" tjener såååå godt og at vi har det såååå bra i "et av verdens beste land". Selv tjener jeg 400.000nok i året dvs under landsgjennomsnittet og må passe på hva pengene skal brukes til. Vi skal feriere i Norge, blir en liten tur til venner og familie men ellers er vi hjemme. Føler vi har ok råd. Anonymkode: 74be4...484
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja. Alenemor og går på aap og har derfor ikke masse feriepenger på vei inn. Blir en litt stusselig sommer i år og. Men i stedet for å sammenligne deg med andre så se heller på hva dere kan gjøre som er gratis/nesten gratis. Vi skal ikke pusse opp hjemme eller dra på sydentur, men kjøper nye badeleker(veldig billig på rusta) og stikker nok mye på stranda. Anonymkode: 5ce9f...165 Takk for inspirerende innlegg. Vet jeg må forandre fokus og ikke sammenligne meg med andre. Men hardt i lunsjpausen når "alle" maler ut om hvor godt det var med feriepenger i dag.. Anonymkode: 10c4f...e8b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Har 5000 til mat og ferie. Begynte i ny jobb i november og får derfor ikke feriepenger. Har bare ei uke ferie også, så barna må være alene hjemme 7 uker i ferien. Stusselig for oss alle egentlig Anonymkode: 8ce13...ca9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for inspirerende innlegg. Vet jeg må forandre fokus og ikke sammenligne meg med andre. Men hardt i lunsjpausen når "alle" maler ut om hvor godt det var med feriepenger i dag.. Anonymkode: 10c4f...e8b Fikk ikke du feriepenger da? Anonymkode: ca9c1...f16
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Skjønner deg godt. Her fikk jeg heldighvis råd til å bestille en en liten tur til meg og barna. Biligste alternativet, men den ferien de ville ha heldigvis. Ikke så mye penger igjen etter at regningene var betalt heller. Planlegg den maten dere trenger. Kjøp pakket med is, dra på stranda eller på tur i nærmiljøet, telttur osv. Man kan kose seg uansett. 😊 Anonymkode: fea0f...700
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Har mye gjeld så ikke mye igjen. Blir ikke ferie. Men vi har penger til mat, så da kan jeg ikke klage Anonymkode: f76b0...200
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Ufør på laveste sats og alene med 2 tenåringer. Så ikke noe ferie, eller noe ekstra her. Men i sommer så føler jeg jo, at det er flere som ikke reiser på ferie, enn det er ellers. Anonymkode: 40dad...55d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har 5000 til mat og ferie. Begynte i ny jobb i november og får derfor ikke feriepenger. Har bare ei uke ferie også, så barna må være alene hjemme 7 uker i ferien. Stusselig for oss alle egentlig Anonymkode: 8ce13...ca9 Du får vel feriepenger fra din tidligere arbeidsgiver? Anonymkode: 85ae0...31f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Alenemor og student, så jeg har lite å rutte med, jeg og. Jeg hadde spart opp litt som skulle gå til ferie, men så måtte bilen på verksted i mai, og da røyk hele kontoen gitt 😢 Anonymkode: 1ac22...d58
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alenemor og student, så jeg har lite å rutte med, jeg og. Jeg hadde spart opp litt som skulle gå til ferie, men så måtte bilen på verksted i mai, og da røyk hele kontoen gitt 😢 Anonymkode: 1ac22...d58 Her også. Måtte ut med 6000 kr til bilen i dag 🙈 Anonymkode: f76b0...200
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Ja vi er definitivt flere. I likhet med hun over her, er jeg også student og alenemor. Pga korona mistet jeg sommerjobben som skulle hjelpe meg gjennom sommeren og gi meg en buffer utover høsten. Anonymkode: 25d43...4f5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Ja vi er flere. Klem❤❤ Anonymkode: 7ea1f...ce3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Her er det ingen penger til ferie! Er alene med 4 barn. Vi blir å besøke en venninne på campingen en ukes tid. Så blir det å leke i plaskebassenget i hagen (smurfelite). Det blir fotball med mamma (meg). Jeg kjøpte en sliten trampo som de har mye glede av foreløpig. Prøver å få lånt meg et telt så vi kan telte i hagen. Det blir å låne fiskeutstyr av fiskeforening i kommunen og være med på fiskekonkurransen. Vi skal gå turer i nærområdet og bade på nærmeste strand. Pakker da matpakke og tar med drikke. Så ja, vi er flere! Anonymkode: 60547...825
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja vi er definitivt flere. I likhet med hun over her, er jeg også student og alenemor. Pga korona mistet jeg sommerjobben som skulle hjelpe meg gjennom sommeren og gi meg en buffer utover høsten. Anonymkode: 25d43...4f5 Akkurat det samme gjorde jeg (hun over). Mistet inntekten som skulle rekke over juli også, den ene mnd i året vi ikke får noe fra lånekassen 💩 Anonymkode: 1ac22...d58
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er det ingen penger til ferie! Er alene med 4 barn. Vi blir å besøke en venninne på campingen en ukes tid. Så blir det å leke i plaskebassenget i hagen (smurfelite). Det blir fotball med mamma (meg). Jeg kjøpte en sliten trampo som de har mye glede av foreløpig. Prøver å få lånt meg et telt så vi kan telte i hagen. Det blir å låne fiskeutstyr av fiskeforening i kommunen og være med på fiskekonkurransen. Vi skal gå turer i nærområdet og bade på nærmeste strand. Pakker da matpakke og tar med drikke. Så ja, vi er flere! Anonymkode: 60547...825 Jeg vokste opp da det ikke var vanlig med sydenturer for "alle". Selv om vi var i syden en gang hvert år (ikke på sommeren) er det alle hjemmesomrene jeg husker best og har best minner om Var da hjemme, gjorde ting i nærmiljøet. Husker det som om vi hadde eviglange, deilige og lykkelige somre. Anonymkode: 76bd4...413
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her også. Måtte ut med 6000 kr til bilen i dag 🙈 Anonymkode: f76b0...200 Samme her, måtte ut med 18000 i verksted regning i dag 😫 Anonymkode: 28669...bbc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #21 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er det ingen penger til ferie! Er alene med 4 barn. Vi blir å besøke en venninne på campingen en ukes tid. Så blir det å leke i plaskebassenget i hagen (smurfelite). Det blir fotball med mamma (meg). Jeg kjøpte en sliten trampo som de har mye glede av foreløpig. Prøver å få lånt meg et telt så vi kan telte i hagen. Det blir å låne fiskeutstyr av fiskeforening i kommunen og være med på fiskekonkurransen. Vi skal gå turer i nærområdet og bade på nærmeste strand. Pakker da matpakke og tar med drikke. Så ja, vi er flere! Anonymkode: 60547...825 Dette synes jeg høres ut som en super ferie 🤗 Anonymkode: 8b8d1...c7d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #22 Skrevet 12. juni 2020 Man trenger ikke masse penger for å få en fin ferie. Nå har ikke vi dårlig råd men i år blir det jo norgesferie på nesten alle. Vi skal på teltur og nesten alt av teltutstyr får vi låne gratis av kommunen. Mange byer har steder hvor de låner ut ting gratis, for alle,man må ikke ha dårlig råd. Vi skal på fisketur, gå tur i fjellet, gå på badestranden hvis det blir fint vær, utforske nærområdet, gå på gårdsbesøk, grille, nyte late dager i solen(forhåpentligvis), gå på kino, utforske fjellene i byen vår og kose oss. Ungene gleder seg masse Anonymkode: 5de3e...c4a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #23 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man trenger ikke masse penger for å få en fin ferie. Nå har ikke vi dårlig råd men i år blir det jo norgesferie på nesten alle. Vi skal på teltur og nesten alt av teltutstyr får vi låne gratis av kommunen. Mange byer har steder hvor de låner ut ting gratis, for alle,man må ikke ha dårlig råd. Vi skal på fisketur, gå tur i fjellet, gå på badestranden hvis det blir fint vær, utforske nærområdet, gå på gårdsbesøk, grille, nyte late dager i solen(forhåpentligvis), gå på kino, utforske fjellene i byen vår og kose oss. Ungene gleder seg masse Anonymkode: 5de3e...c4a https://www.bua.io Anonymkode: 5de3e...c4a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #24 Skrevet 12. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får vel feriepenger fra din tidligere arbeidsgiver? Anonymkode: 85ae0...31f De fikk jeg for et år siden, så de ble brukt opp da. Det var et vikariat som egentlig skulle forlenges, men som ble avsluttet, så da stod jeg plutselig uten jobb i noen mnd og med det måtte jeg bruke av feriepengene i stedet for å spare dem til i år Anonymkode: 8ce13...ca9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #25 Skrevet 13. juni 2020 Jeg har god råd og får utbetalt nærmere 100 k i feriepenger, MEN livet mitt er fullt av drittsekker inkl. nær familie som har gjort meg mye vondt, jeg er utmattet og har ikke krefter til å gjøre noe som helst utenom det helt nødvendigste. Er glad vi ikke reiser i år, slipper press for å ta turer jeg ikke har energi til. Gleder meg til sommeren og håper vi får rolige og solfylte dager med barna. Penger er ikke løsningen på alt, mye dårlig og fint utenom penger i livet også. Anonymkode: 919cb...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå