Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Sier det ikke til dem, men de fleste jeg kjenner drikker og fester. Vi er i Norge. Problemet mitt er at jeg får vondt på deres vegne. Hvordan slutte? Det er deres ansvar og problem. Selv er jeg avholds fordi jeg ikke eier kontroll etter første glasset. Ikke at jeg gjør mye dumt hele tiden, men for meg er dette med alkohol veldig svart hvitt. Har du tatt det ene glasset har du tapt. Du har ikke kontrollen. Det er ikke du som bestemmer. Den bestemmer skjebnen din for kvelden/natten. Jeg har så innmari vondt av vennene mine som velger å innta dette tunge rusmiddelet. Jeg blir tørst og kjenner nervene bare jeg hører at de skal feste.. Hvorfor drikker du? Fordi det smaker godt? Det kan jeg ikke fatte! Det smaker og lukter gift. For å få rus? Anonymkode: 1859a...7e7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Tror nok bare du må innse at det er du som har et problematisk forhold til alkohol altså. Jeg er avholds selv, men det er fordi jeg er kronisk syk og opplever at alkohol gjør meg verre, men jeg har da ikke slike tanker som deg om andre som tar seg et glass fordet... Mannen min tok seg f.eks en øl etter jobb i går, det er jo fordi han synes det smaker godt. Vi satt på verandaen til vi la oss i går kveld og han drakk en øl. Han blir ikke beruset av det, han mister ikke kontrollen over noe som helst, han bare slapper av og nyter noe han synes er godt. Anonymkode: 9a9d3...131
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Hvorfor har du vondt av de? Ikke alle mister kontroll etter ett glass, det er jo ingen grunn til å ha vondt av de bare fordi du selv ikke kan styre deg Anonymkode: f9f43...cb3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Jeg drikker et glass vin eller to, og storkoser meg med det. En god vin er jo så godt! Rus? Nei, det er absolutt ikke hovedpoenget, det er smaken jeg gleder meg over. Anonymkode: 21bf2...ff0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Det er vel de aller færreste som mister kontroll etter ett glass. De fleste klarer også veldig fint å begrense seg til det ene glasset. Anonymkode: 0a330...2f2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Mannen min og jeg drikker vin 1-2 kvelder i uken, til mat, og mister aldri kontroll. Vi drikker det fordi gid vin smaker vidunderlig til god mat. Anonymkode: 186ac...900
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Jeg flyr ikke i taket av et par glass. Men ett glass har kverke dømmekraften min nok til at jeg kjøper flere. Anonymkode: 1859a...7e7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Du er problemet. Ikke dem. Anonymkode: 396ed...8cf
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 HI, er du så rigid som dette på andre områder også? Jeg syns det er helt ok å ikke drikke alkohol, men prøv å tenk på at det skader hverken deg eller vennene dine at de drikker alkohol på fest. Anonymkode: 2b1a6...613
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg flyr ikke i taket av et par glass. Men ett glass har kverke dømmekraften min nok til at jeg kjøper flere. Anonymkode: 1859a...7e7 Du bruker ordet "kjøper" HI, men husk at mange drikker alkohol hjemme. Vi åpner en flaske vin og heller opp to glass, ett til hver, resten drikker vi en annen kveld. Det er ikke sånn at når flasken er åpen må vi drikke den opp, samt åpne flere. Jeg tror du har et litt unormalt forhold til alkohol, for de fleste voksne mennesker kan fint ta seg 1-2 glass uten å føle behov for mer. Også når man kjøper alkohol ute. Anonymkode: 186ac...900
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier det ikke til dem, men de fleste jeg kjenner drikker og fester. Vi er i Norge. Problemet mitt er at jeg får vondt på deres vegne. Hvordan slutte? Det er deres ansvar og problem. Selv er jeg avholds fordi jeg ikke eier kontroll etter første glasset. Ikke at jeg gjør mye dumt hele tiden, men for meg er dette med alkohol veldig svart hvitt. Har du tatt det ene glasset har du tapt. Du har ikke kontrollen. Det er ikke du som bestemmer. Den bestemmer skjebnen din for kvelden/natten. Jeg har så innmari vondt av vennene mine som velger å innta dette tunge rusmiddelet. Jeg blir tørst og kjenner nervene bare jeg hører at de skal feste.. Hvorfor drikker du? Fordi det smaker godt? Det kan jeg ikke fatte! Det smaker og lukter gift. For å få rus? Anonymkode: 1859a...7e7 Er nok bare du som har problemer fordi ikke du kan kose deg med alkohol slik dine venner kan. Du er grønn av misunnelse. Ikke nekt på dette, for alle her skjønner det... Anonymkode: b483f...05d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nok bare du som har problemer fordi ikke du kan kose deg med alkohol slik dine venner kan. Du er grønn av misunnelse. Ikke nekt på dette, for alle her skjønner det... Anonymkode: b483f...05d Å tro at noen er missunnelig er en vanlig ønsketenking Anonymkode: 1859a...7e7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Du har jo et ganske forkvaklet syn på alkohol og du skjønner nok at det ikke er likt for alle. Jeg drikker vin og øl fordi det er godt, men jeg liker ikke å føle meg beruset så jeg stopper som regel etter ett eller to glass. Anonymkode: 2c26e...8e8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å tro at noen er missunnelig er en vanlig ønsketenking Anonymkode: 1859a...7e7 Det lyser misunnelse av innlegget ditt Anonymkode: f9f43...cb3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det lyser misunnelse av innlegget ditt Anonymkode: f9f43...cb3 Det lyser alltid misunnelse når noen ønsker at man skal være missunnelig Anonymkode: 1859a...7e7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tok en øl til middag i går, en liten boks med øl. Men hvorfor har du vondt av meg ? ja det er mange som som ikke har kontroll på sitt alkohol konsum. men har du vondt av de som røyker og snuser? et misbruk er et misbruk om det er røyk, snus, alkohol, piller, mat, shopping, overdreven trang til tatto, Anonymkode: 5bb15...0e0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Du har et veldig spesielt forhold til alkohol, og her er det du som har et problem, ikke de. Jeg koser meg med vin, øl eller drinker. sjelden jeg blir mer en brisen, men synes det er deilig med den lette følelsen i hodet. Dessuten smaker det godt😊 Frihetsfølelse å ta seg et glass. Anonymkode: 45461...56e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 Det er jo du som har et problem og det er deg det er synd på. Først fordi du åpenbart er alkoholiker/potensiell alkoholiker. Nummer to fordi du tror at DU er målestokken på hvordan folk er og har det. Skremmende at folk kan tenke så «enkelt» som deg. Er nesten avholds selv, for øyeblikket. Jeg har små barn og føler ikke behov for å drikke. Kan ta er glass hvitvin hvis mannen og jeg koser oss med reker. Jeg klarer meg du fint med det glasset og koser meg. Mister ikke kontroll og får ikke lyst å styrte hele flaska. Anonymkode: c2393...7b8
Sommerkroppen 2029 Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 Men dette er jo et problem DU har. Ikke alle mister kontrollen når de drikker. Og i hvert fall ikke etter 1 glass eller en øl 😄 Sikkert like greit for alle at du er avholds dersom du drikker så du mister kontrollen 😉
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 Jeg drikker et par øl stort sett hver fredag for å nyte at det er helg, liker smaken og følelsen av en øl eller to. Hvis jeg er alene med barna på en fredag, tar jeg vanligvis en alkoholfri øl. Jeg liker ikke rus på noen måte, men kan godt drikke en del mer en et par glass f.eks på hyttetur med gode venner og uten barn. Der er vin og øl en del av feststemningen. Anonymkode: 01a19...848
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #21 Skrevet 12. juni 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å tro at noen er missunnelig er en vanlig ønsketenking Anonymkode: 1859a...7e7 Ønsketenkning? Merkelig tanke, hvorfor i alle dager skulle noen ønske at du er misunnelig? Det er unormalt å være så sikker på at din følelse er alle andre sin følelse også, har du noen diagnoser? Anonymkode: 9a9d3...131
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #22 Skrevet 12. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ønsketenkning? Merkelig tanke, hvorfor i alle dager skulle noen ønske at du er misunnelig? Det er unormalt å være så sikker på at din følelse er alle andre sin følelse også, har du noen diagnoser? Anonymkode: 9a9d3...131 Jeg vet at andre ikke føler det samme. Noe som er tydelig når de velger å drikke. Jeg bare svarer vedkommende som tror jeg er missunnelig. Det er vanlig å tolke alt som missunnelse dersom man vil at andre skal være missunnelige Anonymkode: 1859a...7e7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #23 Skrevet 12. juni 2020 Vi andre mister jo ikke kontroll etter det første glasset. Jeg elsker følelsen av «lykkepromille»; den er sånn ikke edru og ikke full, bare glad. Men du har kanskje ikke opplevd den følelsen? Uansett, HI, du trenger ikke ha vondt av oss. Vi tar våre valg selv og står for dem. Du må jobbe med holdningene dine, heller, og innse at du ikke er verken renere, klokere eller mer moralsk overlegen fordi du har behov for å holde deg avholds. Anonymkode: dd82b...351
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #24 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor drikker du? Fordi det smaker godt? Det kan jeg ikke fatte! Det smaker og lukter gift. For å få rus? Anonymkode: 1859a...7e7 Hvis du syns det lukter og smaker gift, så skal du ikke utelukke at det er noe i genene dine som gjør at du ikke tåler det. Noen mangler et enzym som tillater kroppen å bryte ned alkohol. Anonymkode: dd82b...351
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #25 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at andre ikke føler det samme. Noe som er tydelig når de velger å drikke. Jeg bare svarer vedkommende som tror jeg er missunnelig. Det er vanlig å tolke alt som missunnelse dersom man vil at andre skal være missunnelige Anonymkode: 1859a...7e7 Du er misunnelig, det er ikke jeg som vil at du skal være det, det er du heltpå egenhånd Anonymkode: f9f43...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå