Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #26 Skrevet 11. juni 2020 Vær obs på at dette kan være et tegn på sosialangst mtp. de argumentene hun kommer med. Ikke straff henne for det, snakk med henne om hva hun føler rundt det. Det kan være et enormt nederlag for henne uten at du vet det.. Anonymkode: b87b3...d81
Blop Skrevet 11. juni 2020 #27 Skrevet 11. juni 2020 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun sier at hun ikke ønsker å være sammen med "en rekke folk" hun ikke kjenner, stå på scenen under "den dumme seremonien" eller at jeg skal "ydmyke henne" foran hele familien med tale. Jeg sier jo så klart at hun ikke kommer til å få noen penger hvis hun ikke gjør det, men det sier hun er greit. Jeg blir så oppgitt, for alle mine søstres barn har konfirmert seg, og det er så vakkert når hele familien samles. 😞 Vil noen være så snill og fortelle meg hvordan jeg kan få henne til å gå med på det? Anonymkode: a645e...484 Mener du at det er et godt argument for at hun skal konfirmeres? Endret 11. juni 2020 av Blop
nerdybirdy Skrevet 11. juni 2020 #28 Skrevet 11. juni 2020 jeg tenker at argumentene til jenta vitner ikke akkurat om modenhet! "dum seremoni på scene med en rekke folk hun ikke kjenner" og "ydmykende tale" er ikke akkurat bein i nesa og stå opp mot saueflokken altså! med den logikken vil jo en privat markering som flere her foreslårvære like uaktuelt. Det er likevel jentas avgjørelse, men du kan jo forsøke å fortelle henne at livet består av en rekke markeringer og overganger, og det blir ganske så trist om man skal la være å markere dem både personlig og for familiehistorien.Her fungerer jo nettopp slike markeringer som et viktig lim og samlingspunkt, og det er nok hun ikke moden nok til å forstå enda. Kanskje også spørre henne om hvordan hun vil at en markering skal være? Ser en foreslår tur/reise. Det kan kanskje være noe?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #29 Skrevet 11. juni 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Det er jo hennes valg. Hvis hun ikke vil konfirmere seg og i tillegg ofrer masse penger vil jeg anta at hun virkelig mener det, hun vil ikke! Det syntes jeg du skal respektere. Mange ungdommer lar seg kjøpe av foreldrene. De vil ikke konfirmere seg men gjør det for pengenes skyld. Synd ja. For den norske statskirken får vel støtte i forhold til antall medlemmer. Hvis folk velger å ikke være registrert i statskirken forsvinner kirker sagte men sikkert, og moskeene «overtar» landet. Anonymkode: 0a7ef...5f4 Er det så synd om kirkene forsvinner? Ser ikke problemet Anonymkode: 60770...8da
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #30 Skrevet 11. juni 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er hennes valg. Det jeg virkelig ikke kan fatte er de som styrer i gang stor det og gir barna masse penger selv om de ikke konfirmerer seg?? Å nei - du ønsker ikke konfirmere deg, nei da lager vi stor fest for hele familien og gir deg 20.000 i premie. Helt latterlig. Anonymkode: f271d...5a3 Enig Anonymkode: 11a8c...caa
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #31 Skrevet 11. juni 2020 28 minutter siden, nerdybirdy skrev: jeg tenker at argumentene til jenta vitner ikke akkurat om modenhet! "dum seremoni på scene med en rekke folk hun ikke kjenner" og "ydmykende tale" er ikke akkurat bein i nesa og stå opp mot saueflokken altså! med den logikken vil jo en privat markering som flere her foreslårvære like uaktuelt. Det er likevel jentas avgjørelse, men du kan jo forsøke å fortelle henne at livet består av en rekke markeringer og overganger, og det blir ganske så trist om man skal la være å markere dem både personlig og for familiehistorien.Her fungerer jo nettopp slike markeringer som et viktig lim og samlingspunkt, og det er nok hun ikke moden nok til å forstå enda. Kanskje også spørre henne om hvordan hun vil at en markering skal være? Ser en foreslår tur/reise. Det kan kanskje være noe? Jo, jeg syns dette også er å stå mot saueflokken. Hun liker ikke opplegget, hun har egne meninger om det og velger å ikke gjennomføre noe som hun har såpass lite til overs for. Bein nesa, spør du meg. Anonymkode: 1c5a1...c2f
nerdybirdy Skrevet 11. juni 2020 #32 Skrevet 11. juni 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg syns dette også er å stå mot saueflokken. Hun liker ikke opplegget, hun har egne meninger om det og velger å ikke gjennomføre noe som hun har såpass lite til overs for. Bein nesa, spør du meg. Anonymkode: 1c5a1...c2f fikk mer enn "synes det er pinlig og ubehagelig" assosiasjon. Det er ikke akkurat å ha egne meninger. Ikke et sted skriver HI at hun f.eks datteren er kritisk til f.esk kristendom eller innholdet i humanetisk konfirmasjon. Det synes ikke jeg vitner om bein i nesa, men mye mer unngå ubehageligheter. Det er IKKE bein i nesa, men mer strutsestartegi!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #33 Skrevet 11. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sier at hun ikke ønsker å være sammen med "en rekke folk" hun ikke kjenner, stå på scenen under "den dumme seremonien" eller at jeg skal "ydmyke henne" foran hele familien med tale. Jeg sier jo så klart at hun ikke kommer til å få noen penger hvis hun ikke gjør det, men det sier hun er greit. Jeg blir så oppgitt, for alle mine søstres barn har konfirmert seg, og det er så vakkert når hele familien samles. 😞 Vil noen være så snill og fortelle meg hvordan jeg kan få henne til å gå med på det? Anonymkode: a645e...484 Min sa det samme, men kom på gli når alle vennene skulle det. Meld henne på kurs, og så får du heller melde henne av hvis hun fortsetter å ikke ville. Anonymkode: 10f30...701
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #34 Skrevet 11. juni 2020 4 timer siden, nerdybirdy skrev: fikk mer enn "synes det er pinlig og ubehagelig" assosiasjon. Det er ikke akkurat å ha egne meninger. Ikke et sted skriver HI at hun f.eks datteren er kritisk til f.esk kristendom eller innholdet i humanetisk konfirmasjon. Det synes ikke jeg vitner om bein i nesa, men mye mer unngå ubehageligheter. Det er IKKE bein i nesa, men mer strutsestartegi! Helt enig Anonymkode: 10f30...701
Gjest Skrevet 11. juni 2020 #35 Skrevet 11. juni 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sier at hun ikke ønsker å være sammen med "en rekke folk" hun ikke kjenner, stå på scenen under "den dumme seremonien" eller at jeg skal "ydmyke henne" foran hele familien med tale. Jeg sier jo så klart at hun ikke kommer til å få noen penger hvis hun ikke gjør det, men det sier hun er greit. Jeg blir så oppgitt, for alle mine søstres barn har konfirmert seg, og det er så vakkert når hele familien samles. 😞 Vil noen være så snill og fortelle meg hvordan jeg kan få henne til å gå med på det? Anonymkode: a645e...484 Håper noen vil fortelle deg hvordan du skal slutte å mase om det.
Gjest Skrevet 11. juni 2020 #36 Skrevet 11. juni 2020 4 timer siden, nerdybirdy skrev: fikk mer enn "synes det er pinlig og ubehagelig" assosiasjon. Det er ikke akkurat å ha egne meninger. Ikke et sted skriver HI at hun f.eks datteren er kritisk til f.esk kristendom eller innholdet i humanetisk konfirmasjon. Det synes ikke jeg vitner om bein i nesa, men mye mer unngå ubehageligheter. Det er IKKE bein i nesa, men mer strutsestartegi! Har det noe å si hva som er grunnen? Hvis en 14-15-åring gir avkall på tredve tusen kroner, eller hva det nå er de unge i dag pleier å få, så må det jo bety at det er viktig for henne å slippe. Det trumfer mammas ønske om å lage vakker feiring.
Gjest Skrevet 11. juni 2020 #37 Skrevet 11. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er hennes valg. Det jeg virkelig ikke kan fatte er de som styrer i gang stor det og gir barna masse penger selv om de ikke konfirmerer seg?? Å nei - du ønsker ikke konfirmere deg, nei da lager vi stor fest for hele familien og gir deg 20.000 i premie. Helt latterlig. Anonymkode: f271d...5a3 Syns ikke de fortjener pengene noe mindre enn de som står og juger på seg en tro de ikke har, da.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #38 Skrevet 11. juni 2020 7 hours ago, Anonym bruker said: Hun sier at hun ikke ønsker å være sammen med "en rekke folk" hun ikke kjenner, stå på scenen under "den dumme seremonien" eller at jeg skal "ydmyke henne" foran hele familien med tale. Jeg sier jo så klart at hun ikke kommer til å få noen penger hvis hun ikke gjør det, men det sier hun er greit. Jeg blir så oppgitt, for alle mine søstres barn har konfirmert seg, og det er så vakkert når hele familien samles. 😞 Vil noen være så snill og fortelle meg hvordan jeg kan få henne til å gå med på det? Anonymkode: a645e...484 dette skal hun bestemme selv tenker jeg, ikke alle som ønsker dettte Anonymkode: da861...91b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #39 Skrevet 12. juni 2020 På 11.6.2020 den 10.41, Anonym bruker skrev: Jeg er villig til å akseptere begge deler, selv om kristelig hadde vært best... HI Anonymkode: a645e...484 Villig til å akseptere??? Ærlig talt, du må justere holdningen din og respekten for barnet ditt. Hun bestemmer selvsagt selv om, og i tilfelle hvor, hun vil konfirmere seg! Anonymkode: 3a9c5...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå