Gå til innhold

Helt oppringt. Lurer. Ang svart, rasisme osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å si brun i huden eller med brun hud, jeg, hvis jeg skal beskrive hvordan en person ser ut. Det er jo strengt tatt de eneste gangene det er relevant hvilken farge folk har. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis man skal prøve å få frem hvem ene barnet i bhg er og man ikke husker navn, kan man virkelig ikke bruke det ene kjennetegnet som vil forklare med en gang hvem man mener? Da kan man ikke si hun med rødt hår eller hun med krøller heller da? At de har mørk hud er jo et faktum, ikne noe negativt?

Anonymkode: 484c7...bce

Da ville jeg nok sagt han fra Eritrea, men som oftest har man andre knagger å henge på barnet da. Han som alltid vil ha en klem, han som kaller vårt barn for auau. Sønnen til hun som jobber på legekontoret. Det er alltid mange andre referanser til barna man kan bruke for å beskrive de. Jeg forsøker i alle fall å definere hvem de er uten å trekke inn hudfarge da jeg vet at de ønsker å være mer/noe annet en han brune (noe som er en selvfølge) Dette er bevist fra min side da men kan altså strekke meg til å si landet de kommer fra i mangel på andre kjennetegn. 

Anonymkode: 253c8...c88

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg nok sagt han fra Eritrea, men som oftest har man andre knagger å henge på barnet da. Han som alltid vil ha en klem, han som kaller vårt barn for auau. Sønnen til hun som jobber på legekontoret. Det er alltid mange andre referanser til barna man kan bruke for å beskrive de. Jeg forsøker i alle fall å definere hvem de er uten å trekke inn hudfarge da jeg vet at de ønsker å være mer/noe annet en han brune (noe som er en selvfølge) Dette er bevist fra min side da men kan altså strekke meg til å si landet de kommer fra i mangel på andre kjennetegn. 

Anonymkode: 253c8...c88

De fleste er jo fra Norge, og det ER jo en veldig enkel måte å raskt finne rett person. På lik linje med hun med de lyse krøllene.

Anonymkode: 484c7...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...