Gå til innhold

De med nick..noen du liker godt her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt og er svært takknemlig for den anonyme som fikk meg ut av min Edvard Hoem-nevrose. En ny litterær verden åpnet seg. Takk og takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, prebs skrev:

Jeg liker veldig godt og er svært takknemlig for den anonyme som fikk meg ut av min Edvard Hoem-nevrose. En ny litterær verden åpnet seg. Takk og takk! 

Nysgjerrig på den historien der?!!

Skrevet (endret)
19 minutter siden, prebs skrev:

Nå føler jeg meg glemt og generelt forglemmelig, for jeg tror jeg var deltakende i det og ikke baaaaare en anonym. :D Ikke at du trenger å like meg, altså. ;) 

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg bøyer meg ydmykt i hatten (høhø!), sug lut. TENK å glemme å kreditere deg! 

Pashla: Jeg snakker om en tråd om hva vi leste for tiden (den sug lut har sitert fra). Der kom det frem at undertegnede hadde gått i vranglås på Hoem etter at vi leste høyt Prøvetid på videregående. Både boka og høytlesningen (vel å merke andres høytlesning) gå meg fnatt. Men vår venn anonym - og sug lut! - anbefalte utvandringshistoriene til Hoem, og vipps, hadde jeg lest seks bøker på to uker - eller noe sånt. Det var noe helt annet enn Prøvetid. 

Til lærere her inne: Dårlig høytlesning av nynorsk blant 16-åringer skaper ikke leseglede hos elever som ikke har det fra før, og det fjerner leseglede hos elever som ønsker å beholde gleden. Tap-tap, altså. 

Skrevet

Jeg liker godt Miss Marple og Superdolly, og egentlig alle som tør å skrive mye med nick og utsette seg for forumstalkere og alt som er.

Selv trykker jeg på anonymknappen om jeg skal skrive noe som er bare skyggen av kontroversielt. Eller noe som rent hypotetisk kunne hjulpet noen til å gjette hvem jeg er i virkeligheten. En skikkelig forum-feiging, med andre ord.

Skrevet

Jeg ser at mange gruer seg for å skrive med nick pga mye tyn. Jeg signerer ofte med nick (ikke alltid, av forskjellige grunner), og opplever svært lite hets og stygge pm altså. 

Oppfører man seg noenlunde greit så får man ofte det samme tilbake. Det gjelder vel både her inne og ute i den virkelige verden, vil jeg tro. 

Skrevet
1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg ser at mange gruer seg for å skrive med nick pga mye tyn. Jeg signerer ofte med nick (ikke alltid, av forskjellige grunner), og opplever svært lite hets og stygge pm altså. 

Oppfører man seg noenlunde greit så får man ofte det samme tilbake. Det gjelder vel både her inne og ute i den virkelige verden, vil jeg tro. 

Jeg håper det, men er mest redd for at noe jeg har sagt i en trpd skal brukes mot meg i andre. Det er lett å ramle utpå her med noe kontroversielt om bilsikring eller kjøttspising 😮

Skrevet

Jeg kan ikke komme på et eneste nick jeg ikke liker. Har vært her siden 2003 (byttet nick da jeg mistet mitt gamle under en stor rekonstruksjon en tid tilbake), og det har kommet en og annen særing slengende innom, men stort sett har jeg sans for alle. Jeg er ikke alltid enig i alt, men opplever at de som svarer med nick ofte er mer oppriktige og mindre passiv-aggressive enn anonyme. I tillegg synes jeg ofte at noen anonyme prøver alt de kan å lese med vrangbrillene på, og å tillegge motdebattanten absurde holdninger og meninger. Hvis jeg skal nevne en bruker som stryker meg mothårs, må det være hus-incelen vår, men han opptrer anonymt. 

Skrevet

Mange flotte damer her inne og de jeg liker best er de som diskuterer sak og ikke person. Jeg respekterer og beundrer de damene som selv om de ikke er enige klarer å diskutere saklig. 

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet

Jeg klikker meg ofte inn på tråder der  jeg ser Pashla har svart. Savnet henne en stund. Ellers er det nick som skriver på nynorsk jeg synes har masse bra. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker også Pascal. Han hadde gjort seg her inne på forumet 😁

Anonymkode: 9f060...cdf

Blaise eller pâtissier? Nå har jeg litt i sju timer så jeg må spørre.

Skrevet
21 minutter siden, sug lut skrev:

Blaise eller pâtissier? Nå har jeg litt i sju timer så jeg må spørre.

Du har gjort hva i syv timer? 🤔

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har gjort hva i syv timer? 🤔

Haha lurt. Og blitt aitokorrigert.

Skrevet

Syntes det er mange flotte og reflekterte damer her inne. Jeg har ett innlegg her om datteren til kjæresten og fikk/får så mye fine råd, oppmuntrende ord og tips. 

Takk, alle sammen ❤️

Anonymkode: 6426e...bf6

Skrevet
11 timer siden, prebs skrev:

Det var meg det ;) Bare hyggelig :)

Jeg ble dårlig form og måtte sette ham på vent, men nå er jeg langt ut i siste boken. Har kost meg like mye med alle. En dag eller to så er jeg ferdig med siste, så hiver jeg meg over Mors og fars historie.

Tenkte jeg skulle holde meg til forfattere fra samme region, så etterpå dykker jeg ned i Fuglespråk av Knut Ødegård. Han er lyriker, men det er visst første romanen hans.

Jeg prøver å finne frem til norske forfattere som ikke har fått en sjanse hos meg før. Har funnet ut at året 2020 er året for å gå litt ut av egen komforsone på flere områder - har derfor også satt meg som mål å greie å gå på line før høsten setter inn, og er i god gang ;)

Anonymkode: 147d4...fee

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var meg det ;) Bare hyggelig :)

Jeg ble dårlig form og måtte sette ham på vent, men nå er jeg langt ut i siste boken. Har kost meg like mye med alle. En dag eller to så er jeg ferdig med siste, så hiver jeg meg over Mors og fars historie.

Tenkte jeg skulle holde meg til forfattere fra samme region, så etterpå dykker jeg ned i Fuglespråk av Knut Ødegård. Han er lyriker, men det er visst første romanen hans.

Jeg prøver å finne frem til norske forfattere som ikke har fått en sjanse hos meg før. Har funnet ut at året 2020 er året for å gå litt ut av egen komforsone på flere områder - har derfor også satt meg som mål å greie å gå på line før høsten setter inn, og er i god gang ;)

Anonymkode: 147d4...fee

Så inmari kule prosjekter, jeg heier på både line og nye forfattere! Det er lett å gå etter de man liker allerede. Jeg har kastet meg i armene på tilfeldighetene, jeg, med å sette butikkkjøpestopp på bøker (ok, ikke helt, da...) og gå etter det som ligger til fri avbenyttelse på lokal gjenbruksstasjon. Tar et røsk fra tid til annen og tar med meg noen kilo bøker - mesteparten ting jeg ALDRI ville kommet borti. Og det som er helt skivebom, eller som ikke kommer til å leses mer enn en gang, leverer jeg jo enkelt bare tilbake samme sted.

Skrevet

Damer; nå må dere fortsette i boktråden. Redd det blir slettet herfra som avsporing, og jeg vil få med meg alle tips og råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...