Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Vi får ikke bli med på avslutninger på skolen i år (videregående) men det er store demonstrasjoner de siste dagene med mange tusen? Grensene åpnes og hverdagen er her igjen så smått. Syns reglene er merkelige. Anonymkode: fdf50...073
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Egentlig ikke. Dersom man blir invitert til skoleavslutninger og slikt er det på en måte obligatorisk å delta, mens det andre er frivillig og man kan selv avgjøre hvilken risiko man ønsker å ta Anonymkode: a0095...235
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentlig ikke. Dersom man blir invitert til skoleavslutninger og slikt er det på en måte obligatorisk å delta, mens det andre er frivillig og man kan selv avgjøre hvilken risiko man ønsker å ta Anonymkode: a0095...235 Joda men de kan fint legge tilrette på skolen. På ene skolen hos oss er foreldre med om de ønsker men alle sitter på egne små bord. På videregående får ingen foreldre være med. Om man sitter på egne bord er smitten minimal. De aller fleste er både på jobb og i butikk. Anonymkode: fdf50...073
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda men de kan fint legge tilrette på skolen. På ene skolen hos oss er foreldre med om de ønsker men alle sitter på egne små bord. På videregående får ingen foreldre være med. Om man sitter på egne bord er smitten minimal. De aller fleste er både på jobb og i butikk. Anonymkode: fdf50...073 Det er da iansett ikke vanlig med foreldreavsluttning på videregående? Dessuten, at noen gjør noe dumt betyr ikke at alle andre bør være like dumme. Anonymkode: 39bae...324
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er da iansett ikke vanlig med foreldreavsluttning på videregående? Dessuten, at noen gjør noe dumt betyr ikke at alle andre bør være like dumme. Anonymkode: 39bae...324 Det er vanlig i 3.klasse, at foreldrene kommer og ser vitnemålsutdeling Jeg har både 10.klassing og 3.klassing på vgs i år, begge har vitnemålsutdeling uten foreldre i år. Anonymkode: 6dc25...18a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Jeg tenker du mener avslutningsfesten for avgangselever på videregående HI? Anonymkode: 4975f...7a7
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da iansett ikke vanlig med foreldreavsluttning på videregående? Dessuten, at noen gjør noe dumt betyr ikke at alle andre bør være like dumme. Anonymkode: 39bae...324 Vitnemålsutdelingen for avgangselever er ganske høytidelig på videregående. Det er helt vanlig at foreldre stiller på den.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Jeg har aldri hørt om avslutning med foreldre på VGs. Jeg fikk mitt vitnemål i posten... Anonymkode: 30dcc...aff
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri hørt om avslutning med foreldre på VGs. Jeg fikk mitt vitnemål i posten... Anonymkode: 30dcc...aff Ikke jeg heller Anonymkode: 23fc3...1c2
Superdolly Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri hørt om avslutning med foreldre på VGs. Jeg fikk mitt vitnemål i posten... Anonymkode: 30dcc...aff Og da jeg var ferdig på videregående var det en høytidelig seremoni der vi kledde oss i bunad og salen var stappfull av foreldre. Slik var det for mine barn også. Jeg vet at det var noen i mitt kull som ikke møtte, og de fikk sikkert vitnemålet tilsendt i posten.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Det er fortsatt lov å samles 50 stk, så her har klassene delt seg opp slik at det er mulig. Nå har vi heldigvis ikke de største klassene, så det får heller gå over litt tid, enn å ta alle samtidig som før. Anonymkode: dc5a7...b1c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #12 Skrevet 9. juni 2020 Smittevernsreglene er en eneste stor vits. Hauger av bedrifter går konkurs fordi helt tilfeldige ting ikke er lov. Mens samfunnet oppfører seg normalt på nesten alle områder (kjøpesentre, parker, demonstrasjoner osv) så er det fremdeles forbudt å samle mer enn 50 i begravelser og markeringer. Jeg forstår ikke at det ikke protesteres mer.. Anonymkode: dbc58...511
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi får ikke bli med på avslutninger på skolen i år (videregående) men det er store demonstrasjoner de siste dagene med mange tusen? Grensene åpnes og hverdagen er her igjen så smått. Syns reglene er merkelige. Anonymkode: fdf50...073 Reglene gjelder for dem som demonstrerer også. De bare fulgte dem ikke ( altså, de fulgte ikke reglene mht antall - men de fulgte dem mht avstand). Og siden grunnloven gir ytringsfriheten et spesielt vern, så anså politiet at de ikke hadde lov til å bryte opp demonstrasjonene. For øvrig er smittepresset betydelig redusert de siste ukene. Anonymkode: a07ab...16a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Smittevernsreglene er en eneste stor vits. Hauger av bedrifter går konkurs fordi helt tilfeldige ting ikke er lov. Mens samfunnet oppfører seg normalt på nesten alle områder (kjøpesentre, parker, demonstrasjoner osv) så er det fremdeles forbudt å samle mer enn 50 i begravelser og markeringer. Jeg forstår ikke at det ikke protesteres mer.. Anonymkode: dbc58...511 For det ville hjelpe, mener du? Fakkeltog, da. Anonymkode: a07ab...16a
Gjest Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 21 timer siden, Superdolly skrev: Og da jeg var ferdig på videregående var det en høytidelig seremoni der vi kledde oss i bunad og salen var stappfull av foreldre. Slik var det for mine barn også. Jeg vet at det var noen i mitt kull som ikke møtte, og de fikk sikkert vitnemålet tilsendt i posten. Det er ikke sånn overalt, altså. Skolen jeg jobbet på begynte med det for ca 10 år siden. Før den tiden var ikke vitnemålene klare til utdeling så tidlig på året, derfor kom de i posten etter at alle de siste eksamenskarakterene var ført på.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reglene gjelder for dem som demonstrerer også. De bare fulgte dem ikke ( altså, de fulgte ikke reglene mht antall - men de fulgte dem mht avstand). Og siden grunnloven gir ytringsfriheten et spesielt vern, så anså politiet at de ikke hadde lov til å bryte opp demonstrasjonene. For øvrig er smittepresset betydelig redusert de siste ukene. Anonymkode: a07ab...16a Ikke egentlig. Forskriften sier ingenting om demonstrasjoner, så de har faktisk ikke brutt reglene. Anonymkode: dbc58...511
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #17 Skrevet 9. juni 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det ville hjelpe, mener du? Fakkeltog, da. Anonymkode: a07ab...16a Jeg tenkte mer på protester i form av at opposisjonspartier sier noe, eller at ledende personer i diverse organisasjoner eller firmaer. Alle virker helt lammet av redsel for et virus som har hatt enorme konsekvenser på alle andre nivåer enn direkte sykdom og død her i landet. og ja, jeg hadde gjerne gått i tog for å protestere mot at vi blir behandlet som folk i diktatur. (Og jeg har hatt corona, så er ferdig med det, merket knapt at jeg var syk). Anonymkode: dbc58...511
Gjest Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenkte mer på protester i form av at opposisjonspartier sier noe, eller at ledende personer i diverse organisasjoner eller firmaer. Alle virker helt lammet av redsel for et virus som har hatt enorme konsekvenser på alle andre nivåer enn direkte sykdom og død her i landet. og ja, jeg hadde gjerne gått i tog for å protestere mot at vi blir behandlet som folk i diktatur. (Og jeg har hatt corona, så er ferdig med det, merket knapt at jeg var syk). Anonymkode: dbc58...511 Så heldig for deg at du knapt merket det, da. Mange andre har ikke vært like heldige.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: Så heldig for deg at du knapt merket det, da. Mange andre har ikke vært like heldige. De aller fleste som har hatt det har ikke merket noen ting. Noen ytterst få er døde, men det er de som er så svake at de like gjerne kunne gått bort av et hvilket som helst annet virus. Utgjør det noen forskjell for deg om noen dør av (med) corona eller av Lungebetennelse som følge av annet virus? I Sør- Europa har det vært krise, men der er det svært alvorlig problem med antibiotikaresistens. Og jeg vet at noen kommer til å dra Sverige- kortet: les litt svenske aviser. Da vil dere se at kritikken hagler mot eldreomsorgen. Det er for dårlig smittevern, ingen mulighet for oksygentilførsel på gamlehjem, og ansatte har ikke holdt seg hjemme slik de burde om de har hatt symptomer - sannsynligvis fordi de har karensdager i Sverige, det er dyrt å være syk! En altfor liten andel av svenske eldre tar influensavaksine eller vaksine mot lungebetennelse. Coronaen har avdekket krise innen den svenske eldreomsorgen, en krise som er mye mer alvorlig enn coronaen. Men norske aviser elsker å godte seg med at Norge har kommet så mye bedre ut av coronaen en Sverige. Når året er omme, vil vi se total status, men faktum er at pr idag er det kun noen få uker der det er observert en viss overdødelighet i Sverige. Når vår egen statsminister trekker på skuldrene av at 15000 samlet seg i Oslo, da begynner det å bli svært vanskelig å ta reglene alvorlig. Anonymkode: dbc58...511
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #20 Skrevet 9. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: De aller fleste som har hatt det har ikke merket noen ting. Anonymkode: dbc58...511 Kan du dokumentere dette? Anonymkode: b0de0...f90
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #21 Skrevet 9. juni 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du dokumentere dette? Anonymkode: b0de0...f90 Se feks på blindtestingen de har utført på Island. Omtrent halvparten av de som testet positivt hadde ikke hatt symptomer, og så var det en stor andel som hadde veldig milde symptomer. Anonymkode: dbc58...511
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #22 Skrevet 9. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se feks på blindtestingen de har utført på Island. Omtrent halvparten av de som testet positivt hadde ikke hatt symptomer, og så var det en stor andel som hadde veldig milde symptomer. Anonymkode: dbc58...511 Omtrent halvparten er noe helt annet enn "de aller fleste". Anonymkode: b0de0...f90
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #23 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Omtrent halvparten er noe helt annet enn "de aller fleste". Anonymkode: b0de0...f90 Når omtrent halvparten merker ingenting og den resterende halvparten (med svært få unntak) har veldig milde symptomer, så vil jeg si at det nærmer seg de aller fleste jo. Milde symptomer vil si at du føler på en liten forkjølelse og deg tror jeg de aller fleste har hver vinter. Om vinteren går litt forkjøla eller helt frisk for omtrent det samme for min del. Det går aldri en vinter uten at jeg hoster litt eller er litt snørrete. Legger meg ikke ned og synes synd på meg selv for det. Anonymkode: dbc58...511
Sjokoman Skrevet 9. juni 2020 #24 Skrevet 9. juni 2020 Enig med deg hi, reglene begynner å bli en farse. Det er trist og unødvendig at man nå skal nekte avslutninger og andre seremonier.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #25 Skrevet 9. juni 2020 4 timer siden, Pashla skrev: Det er ikke sånn overalt, altså. Skolen jeg jobbet på begynte med det for ca 10 år siden. Før den tiden var ikke vitnemålene klare til utdeling så tidlig på året, derfor kom de i posten etter at alle de siste eksamenskarakterene var ført på. Vi har ikke klar vitnemål, men høytidelig avslutning likevel på kvelden etter muntlig eksamen vanligvis på vår skole. Elevene er veldig opptatt av dette, og årets russ er lei seg fordi det ikke blir noe av. Anonymkode: e21ef...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå