Gå til innhold

Å leke med yngre barn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du lever i et veldig begrenset miljø, da. For jeg har heller aldri observert noen sånne tenåringer. Og jeg har jobbet med tenåringer siden 2002.

Anonymkode: 4b0db...080

Jeg møter ikke så veldig mange tenåringer nei, men norske jeg kjenner oppfører seg iskaldt i selskap med små barn, mens de jeg kjenner fra Filipinene, Pakistan, USA, Australia og UK viser interesse, synes barna er søte, vil leke med dem, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Pobie skrev:

Jeg møter ikke så veldig mange tenåringer nei, men norske jeg kjenner oppfører seg iskaldt i selskap med små barn, mens de jeg kjenner fra Filipinene, Pakistan, USA, Australia og UK viser interesse, synes barna er søte, vil leke med dem, osv. 

Ja, da har du vel lite grunnlag å trekke en konklusjon på ... 🙄

Anonymkode: 4b0db...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om gutten brukes som barnevakt er det ikke greit. Slippes barnet aviten en avtale er det heller ikke greit, hadde det bodd så nære at det kunne gå og ringe på døra for å spørre om sønnen ville leke hadde det også blitt anderledes. 
 

Jeg har unger som er eldre enn sine søskenbarn, de leker med de og de passer på de, men ting er avklart på forhånd. De to minste har ringt flere ganger og spurt om de kan være her istede for å bli med når de skal på cup med eldste osv. Jeg jobber turnus og helger, så de har skjønt det er enklere å ringe ungene. Ungene syns det er helt greit, for de kan si nei om det ikke passer. De kan si de kan være sammen med de til jeg kommer hjem fra jobb og da er jeg sammen med de osv. De blir også med de til venner om det passer, om vi gjør kjedelige ting som å male hus er de med på det også, så vi må ikke tilrette legge for at de skal underholdes. Min søster har også hyret de inn i ferier for barnepass. Hennes eldste er ett år yngre enn mitt minste barn og han er egentlig stor nok til å være hjemme alene og holde ett øye med de andre, men han syns ikke det er så gøy når det er en uke osv. En dag innimellom er greit, men det holder. Mine unger syns det er gøy og koselig. De er også litt flinkere til å huske at de må spise enn hva hennes tre gutter er. 
 

Mine unger er vant til å leke med barn i alle aldere. Vi bor i en gate der lalle leker sammen, om de er to ellerr atten har ingenting å si, alle leker sammen og tilpasser hverandre. Mine unger sa de er for store til å ta opp trampolina i år, men det var helt til de kom på at de syns det var gøy å leke med nabojenta på 5år på den. De har ikke hage til å ha trampoline, så hun kommer til oss og ungene syns det er gøy. (Usikker på når jeg setter den opp. Har latt være pga corona, da slipper ungene å diskutere med nabobarn om at de ikke skal hoppe sammen. Nå har jeg ferie om to uker så tror vi venter til etter ferien, så er jeg sikker på at ikke andre gjør noe de ikke burde der) Mitt eldste barn er snart 18år og hun leker med små og store, alt til sin tid. Jeg lo når hun dro med seg kjæresten på gjemsel med nabobarna her endag. Han var ikke vant til å leke slik med nabobarn i alle aldere. Hu lo rått av han når de kom inn, for han innrømmet at det var veldig koselig og merkelig nok ble han sliten.

Anonymkode: 5ac91...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn er 12-20 år og niesene mine er 5 og 7. De synes alle det er stas å få kusinene på besøk. De leker med dem på deres nivå og niesene mine elsker mine barn. En 7-åring trenger da ikke mye tilsyn, så ta den kaffen du. Skjønner ikke problemet med at barn av og til må tilpasse seg andre barn. Vi voksne tilpasser oss voksne hele tiden. Det er bare positivt å lære det som barn

Anonymkode: 58d4f...01d

Kan jo hende at de hadde synes det var mye om det var fast et par ganger i uka....? 

Anonymkode: f0027...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...